Totenkopf
Sladdar runt mellan en trea och fyra, men får väl vara snäll, trodde den trots allt skulle vara bättre.
 dolofsson
Första halvan är enormt bra, tappar dock glöd andra halvan. Snygg, spännande, men något för enformig och repetetiv. Svag fyra.
 Mattias Strand
Har gett Inarritus tidigare filmer 2 st 5:or och 2 st 4:or men här blir det, liksom till "Babel", bara en 3:a och tycker att även denna faller på sina pretentioner. Det är vackert, naturligtvis, och scenen med björnen liknar inget jag sett tidigare, men som helhet blir det lite för mycket av allt. Trots smäktande förhistoria känner jag mig också fortfarande mest som en åskådare och bryr mig inte jättemycket om hur det går för någon. Hardy och Poulter är riktigt bra dock, kanske borde ge den en 4:a ändå...
 QuiNonStultus
Red: har uppgraderat till en 4a, mest för fotot.
 tvamvarg
Vilket foto! Beredd att se den igen någon gång enbart för det. I övrigt var intrycket lite sisådär, handling och karaktärer, trovärdighet lite tunna.
 Kurosawafan
stämningsfull lite seg men såg den på flyget och var trött så den kansk är mer än det den kändes som dvs svag 4
 HasseV
DiCaprio stönar, stånkar och gnyr i evigheters evigheter, så fullständigt meningslöst.
 Anonym_user_1
Det är en film som man gärna hade tyckt varit bra men i all välmening lyckas inte Iñárritu förmedla något vettigt. Ytterst trivial där det samtidigt finns en skitnödighet i klippningen där de vill få med så mycket som möjligt av så lite som möjligt, just för att tittaren inte ska missa det. ApelsinTV i dess sämsta form. Inga karaktärer har något intressant att erbjuda samtidigt som filmen pågår i all oändlighet. Varför används inte ingångarna på ett bättre sätt? Fotot är delvis väldigt fint men de charmlösa, datoranimerade effekterna är absolut inte det.
 LXMBRG
Jag är svag för det här.
 kanemura
Lika obegripligt att DiCaprio fick Oscar här som Lupita för 12 years a slave. Filmen är välgjord och ganska spännande mot slutet. Mina förväntningar var enorma så det gick ju inte att leva upp till det. Tom Hardy, som jag normalt sett inte gillar, var kanonbra här! Han imiterar förvisso min favorit Ted Levine rakt av, men det funkade bra.
 Wildbeast
Vad ska jag säga. Egentligen e denna fantastisk, men lite dryg, varje scen e lång som fan. DiCaprio spelar bra men, var han inte vassare i Wolf of Wall Street ändå? De snöbeklädda landskaperna e vackra, men nåt saknas. Spänningen kanske. Ingen film jag vill se fler gånger tror jag.
 karlmats
Klart bättre än jag trodde att den skulle vara. Framför allt är den extremt snyggt filmad och där ska ju Iñárritu ha lite beröm för sin vision. Det ska vara ganska jävligt där ute i skogen. Lite synd tycker man om Leo, den där björnattacken såg inte speciellt skön ut, att det sen springer bindgalna indianer i varje hörn är ju en skräck man kan sympatisera med efter att ha bott flera år på Kantorsgatan i Uppsala. Både Leo och Tom Hardy är väldigt bra som manliga karlar fast i en hård värld. Du får vila sen som Gunde skulle ha sagt. Jag håller mig engagerad hela filmen igenom, står och vippar men jag gillar ju att avrunda nedåt så en stark 3a får det bli, suger inte tag i magen så mycket som jag skulle önska i en perfekt värld.
 Andreas_
väldigt bra film får jag säga men inte något mästerverk på lång väg, samt att Di Caprio är ruskigt bra som vanligt i huvudrollen men detta borde inte ha varit filmen han fick en oscar för eftersom han har gjort betydligt bättre roller tidigare, två exempel jag snabbt kommer på The Aviator och Wolf of Wall Street, där borde han fått två oscars, här är han bra men rollen han spelar är inget märkvärdigt i mitt tycke. Tycker inte att filmen är för lång som många klagar på, utan jag sitter intresserad filmen igenom och det betyder att den absolut inte är för lång utan den höll mitt intresse hela vägen, Alejandro González Iñárritu är en fruktansvärt skicklig regissör och den beryktade björnscenen är lika fantastiskt gjord som jag trodde att den skulle vara och björnen är sjukt snyggt gjord med CGI. Tom Hardy spelar nästa stora huvudrollen som "skurken" kanske man kan säga och han gör även han som vanligt en mycket bra roll även om han har gjort det betydligt bättre i andra filmer. Även Will Poulter är bra i sin lilla roll och han kommer nog bli en stor stjärna en vacker dag. Så visst är det en fascinerande film på många sätt och oerhört snyggt filmad, där ska det definitivt snackas om en oscar men när det handlar om skådespeleriet så är det mer tveksamt när det gäller oscars, hursomhelst så vann nu Leo sin efterlängtade oscar och man får hoppas på fler för han gör aldrig en dålig roll faktiskt. som sagt, väldigt bra film som jag rekommenderar för att den är fascinerande och ruskigt snyggt filmad men även om man är ett fan av Leo Di Caprio eller Tom Hardy som jag är, så bör man kika in denna, stark 4:a blir mitt betyg
 solan
En av dom tråkigaste och mest meningslösa filmer jag sett.
Överväldigande stiligt foto tillsammans med vackra, karga ogästvänliga miljöer. En i grunden simpel story om hämnd bäddas in i ett grymt drama/äventyr om överlevnad där våldet är lika rått som tempen kändes kall. En riktigt bra film som får sin 5:a, åtm ett tag framöver.
 Albion
En orgie i kyla och väta med inte så litet inslag av äckel också. Därutöver ett skapligt äventyr stöpt i sann Hollywoodmatris. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
 Galivan
Intressanta miljöer, mycket skog. Storyn är helt orimlig. Slutdelen känns lite för dum.
 Strongbow
Inte en dålig film men Iñárritus svagaste. Snygg och spektakulär men tunn story. En stabil trea.
 Christofer
Brütalt. Kallt. Naket. Välspelat. Men samtidigt inte direkt fängslande på nåt sätt. Hyggligt, men jag hade väntat mig mer faktiskt.
 zyxz
Sjukt välspelat av framförallt Tom och Leo. Men på tik för lång och för mycket tillbakablickar
 92axha10
Höll på att somna flera gånger. Leo grymtar filmen igenom och historien är inte särskilt intressant. Hämndhistorier har jag sett förut och bättre. Att filmen bara är inspelad i naturligt ljus är imponerande men lyfter inte filmen heller.
 Bomkia
Fotot, känslan och skådespelarna lyfter filmen. Men detta blir tyvärr lite segt. 4-
 Doddedronten
Så obehaglig att jag först ångrade att jag såg den (på dvd). Sen växte den och blev årets film 2016 för mig. Dessa fysiska umbäranden och denna kamp har också väldigt länge varit mitt liv, fast på ett psykiskt plan.
 badpanda1606
Efter en omtitt höjer jag till en femma. Första 20 min är så sanslöst välgjorda så jag vet Fan inte vad jag ska tro, mästerligt! Fotot och soundtracket är fullkomligt fantastiskt men samtidigt så enkelt. Håller med om att Leo inte borde fått en Oscar för denna men han gör det riktigt bra, likaså Hardy. Absolut inte för lång heller för den delen. Wow.
 Magduz
Snygg som bara den och Leo levererar som vanligt, men annars lite brist på riktning. Kändes inte så tillfredsställande.
 J. Voorhees
En mycket rå film. Fotot är gudomligt, scenerna och miljön är fantastiskt. Leo spelar jättebra men själva historien var dåligt och många scener kände onödigt långa.
 RustyFilm
Mäktigt är det, och det börjar väldigt bra med brutala och långa scener när pälsjägargruppen (gruppen där filmens huvudfigur Hugh Glass, Leonardo DiCaprio ingår) blir attackerad av indianer. Pilar kommer vinande från alla håll och de fäster eller genomborrar alla möjliga kroppsdelar. Det försätter som ett överlevnads-drama där Glass kravlar runt i ett fantastiskt vinterskogslandskap. Mycket trampande och plaskande i iskallt vatten ere också. DiCaprio fick en Oscar för detta. Det förtjänade han inte (han var helt enkelt fel man för rollen). Filmen i sin helhet är riktigt bra. Fantastiskt bildberättande med många ruggiga inslag av elände och våldsamheter. Våldet är realistiskt och ofta överraskande. Realismen ligger i detaljerna och de i de välredigerade scenerna (regi Alejandro G. Iñárritu). Trots realismen finns en hel del orimligheter i filmens berättelse.
 Teodor
Riktigt bra! Snygg!
 Kiamal
Fina miljöer, platt och förutsägbar story. Rå, men utan finess på sina ställen.
 August Dellert
En häpnadsväckande vacker, gripande och väldigt stämningsfull film om den mytomspunna pälsjägaren Hugh Glass. Ett stycke fascinerande historia som även fungerar utmärkt som en allegori över kapitalismens obarmhärtiga framfart och dess brutala konsekvenser. Ett mästerverk!
 n u f a n
Vilket foto! Något för långsam för min smak
 Snah
För er som alltid intresserat er för Leonardo di Caprios magnifika repertoar av grymtningar, snörvlanden, rosslanden och totalhesa viskningar är - detta är filmen för er! Ni kommer att få ert lystmäte stillat så till den milda grad att ni får akta er för att inte själv börja grymta där i soffan. Detta ackompanjeras av ett fantastiskt foto och kanske inte lika fantastiskt Native Americans-lull-lull. (Ja, även i detta land, på detta språk får "indianer" numera sägas vara pejorativt.)
 HerrNenne
Fasansfullt vackert foto. DiCaprio förtjänar kredden han får, men var kom Domhnall Gleeson ifrån? Han stal varenda scen han var med i och hade en tyngd jag aldrig sett hos honom förut. Filmen borde kanske dragits ner till närmare två timmar, så hade den känts ännu klarare, det dras ut lite i slutet, men det är en riktigt intressant filmupplevelse, som jag nog bara kommer ta mig igenom en gång.
 labi
Leo är som vanligt glimrande. Gillar Iñárritu, men den här filmen hade mått bra av att kapa några scener.
Svulstigt värre - stort och bra, som vanligt i framtiden. Hamnar någonstans mellan kräkmedlet "Dansar med vargar" och action-stänkaren "First Blood", fast ändå inte. Det är ganska kallt och gör ganska ont ganska ofta. Mycket bra film som tål att kallas mästerverk ur åtminstone estetiska och filmtekniska perspektiv. Några kitschiga indianvisdomsord för mycket och ett par onödigt utmejslade karaktärer avslöjar en viss vardagsrumsanpassning, vilken filmen hade mått bättre utan. Men allt som allt en mäktig filmupplevelse. (12-/15)
 RichardEk
Ja, jag får erkänna att jag är svag för västernfilmer som drar nytta av det estetiskt episka nordamerikanska landskapet. Men det är även en gripande berättelse som vecklas ut och blir allt mer intensiv allt efter som filmen fortskrider. Det är blodigt pojkboksäventyr så det sjunger om det, men det är ju hela poängen!
 Pingstpastorn
En ganska okej film.
Bra
 vonadel
Denna har jag hört både det ena och det andra om. Blev därför väldigt positivt överraskad. Trodde det skulle vara en survival-film på ett mer isolerat sätt. Kände mig väldigt engagerad, trots att filmen var så lång. Snyggt! 8/10
 mammene
Mycket imponerande foto med skiftande natur och att man ger sig tid att visa upp mellanrummen. Filmen är lång, men lyckades hålla intresset uppe, det hände mycket men ändå inte. Vilket öde, det måste sägas och DiCaprio blir nog bara bättre med åren och får nog också mer utmanande roller. Några små invändningar har jag men vill inte avslöja för mycket.
 martin eden
[rek. 4] Poetisk skildring av kampen mellan människa och natur, som är ett klassiskt motiv både inom film och litteratur. Filmen är oerhört vacker med oerhörda naturvyer, men också brutal genom det naturalistiska våldet. Naturen är helt klart en karaktär i sig i filmen. Tycker också att filmen är ett praktexempel på CGI-användning, där det är alldeles lagom utan att helt ta över. Di Caprio är bra i rollen, som främst är av fysisk karaktär, men jag tycker att Tom Hardy faktiskt stjäl showen som komplex skurk. Mycket bra!!! 4
 drj
Oerhört vackert foto, för lång och slutet, nja...
 pufred
Det finns 3 naturkrafter i denna film. Naturen/Vildmarken, Fotot & Skådespeleriet (DiCaprio/Hardy). Kallt, kargt och brutalt.
 ilgoga
Otroligt vacker och jobbig film om banal ondska.
 SciBoy
Vackra miljöer. Väl berättat. Trots ett ganska långsamt tempo så blir det spännande eftersom filmen till stor del handlar om utsattheten i vildmarken. Fattar inte slutet.
 Sture Stenhög
En filmteknisk triumf på alla tänkbara vis. De häpnadsväckande miljöerna är fantastiskt snyggt filmade, och här finns en enorm närvarokänsla. Känslan av utsatthet inför en kompromisslös vildmark är mycket väl förmedlad, likaså pionjärlivet. Han har det sannerligen inte lätt Leo, men tyvärr blir storyn aldrig mer avancerad än så heller, och karaktärerna är genomgående endimensionella. Det finns nog att fascineras av här ändå, men tänk vad bra den här filmen hade kunnat bli om den faktiskt hade haft något att berätta
 fredrikj
Testosteronfest och macho i superlativ.
 Rock Snack
Jag vet inte vad det är med mig, men jag blir inte imponerad av filmer på samma sätt längre. Det känns som att man redan har sett allt tidigare. Denna var en svag fyra, men inte mer. Scenen med björnen var riktigt otäck och Tom Hardy gör ett bra jobb. Snyggt filmat, med.
 dudson
Sanslöst gripande film om mänskligt lidande & ondska. Vackert filmat och med guda -benådade insatser av Dicaprio / Hardy. Det man verkligen kommer ihåg är björn och häst scenerna som är extremt talande för överlevnads espekterna av mänskligt kämpande i motgång. 3+
 andmoreagain
En ok studie i stryktålighet.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
The Edge of Love (info) 05:05 27/6 (38)
Training Day (info) 01:07 27/6 (417)
The Handmaiden (info) 01:00 27/6 (40)
Wonder (info) 23:59 26/6 (16)
Hycklaren (info) 23:50 26/6 (13)
Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café (info) 23:42 26/6 (337)
Zombie Night (info) 23:41 26/6 (2)
Shark in Venice (info) 23:17 26/6 (17)
Deepwater Horizon (info) 23:06 26/6 (54)
X-Men: Dark Phoenix (info) 22:47 26/6 (8)
Brightburn (info) 22:44 26/6 (5)
Death Wish (info) 22:19 26/6 (24)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 22:08 26/6 (10)
Audition (info) 22:06 26/6 (196)
Bumblebee (info) 21:46 26/6 (26)
The Saint (info) 21:02 26/6 (7)
Revenge (info) 20:55 26/6 (19)
Drive Hard (info) 20:51 26/6 (8)
Det spökar på Hill House (info) 19:51 26/6 (128)
Fantastiska vidunder och var man hittar dem (info) 18:55 26/6 (94)
Black Mirror - Smithereens (info) 17:49 26/6 (5)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 17:48 26/6 (5)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 17:47 26/6 (5)
Britt-Marie var här (info) 14:51 26/6 (6)
Halvdan Viking (info) 14:50 26/6 (3)
Shadow of Fear (info) 13:24 26/6 (11)
Silence (info) 12:51 26/6 (36)
Happy Death Day (info) 10:29 26/6 (33)
Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay (info) 10:01 26/6 (211)
Vietnam – grisens år (info) 09:58 26/6 (11)
The Passenger (info) 09:52 26/6 (8)
The Jacket (info) 09:37 26/6 (384)
Black Mirror - Men Against Fire (info) 07:57 26/6 (5)
Solo: A Star Wars Story (info) 05:05 26/6 (65)
The Dark Tower (info) 04:59 26/6 (54)
Bird Box (info) 01:40 26/6 (55)
Sömnincidenter (info) 00:05 26/6 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 23:59 25/6 (9)
Welcome Home (info) 23:57 25/6 (1)
The Fure Fure Girl (info) 23:56 25/6 (1)
Ägget är löst! (info) 23:42 25/6 (114)
Jennys första dejt (info) 23:29 25/6 (6)
Lava (info) 23:25 25/6 (14)
Jurtjyrkogården (info) 23:21 25/6 (14)
Bleed (info) 23:07 25/6 (1)
Awaken (info) 22:37 25/6 (4)
Overboard (info) 21:42 25/6 (6)
Black Mirror - San Junipero (info) 21:40 25/6 (14)
The Last House on the Left (info) 21:29 25/6 (159)
The Corpse of Anna Fritz (info) 21:03 25/6 (6)