booby
Bättre än förväntat. Bra oseriös nivå.
 Rock Snack
Helt okej komedi i typisk feel-good, Will Ferrellsk stil. Både Ferrell och Wahlberg gör bra ifrån sig. Bra balans mellan det oseriösa och det seriösa.
 Catwalker
Gillade "the other guys" så inte helt oväntat föll den här mig i smaken också. Wahlberg och Ferrell kompletterar varandra bra och båda har på olika sätt den komiska fallenheten. Sedan är det ju sockersött emellanåt men det görs ju med glimten i ögat, tyckte den var riktigt kul iaf.
Wahlberg och Ferrell visade i "The Other Guys" att fungerar bra tillsammans och framförallt lyckas vara roliga och underhållande. Här återförenas de och visar återigen att kemin finns där. Sedan tycker jag själva historien denna gång är mer kul på pappret är själva filmen. Det finns en hel del överdrivna scener som de kunde skippat för filmen är som roligast när Wahlberg och Ferrell snackar.
 arruba
Det går undan, de är kul och jag skrattar mååånga gånger. En grymt lyckad komedi helt enkelt.
 Borrman
Riktigt dålig jävla skit film. Tycker om både Will och Mark i andra filmer men hela filmidén var usel och det var inte ens kul mer än en eller två gånger. Önskar att jag slapp se hela filmen.
 Tim Buckley
(rek 2a) Den här filmen är nära nog helt menlös. Det enda den har att komma med är egentligen ett bra produktionsvärde och 2 st skådespelare (Ferrell, Wahlberg) som vet vad dom håller på med. Men filmen "The other guys" som de gjorde tillsammans är minst dubbelt så bra. Betyg 2.0.
 foppa99
blev underhållen
 dafreakish
Småkul och bra kemi mellan Wahlberg och Ferrell men givande story eller överraskande humor innehåller den knappast. Plus dock för Buress som spelar en sjukt onödig och underhållande karaktär.
 mazquara
gillar idén, hafsigt genomfört, blir aldrig riktigt rolig.
 kervisch
Godkänd
 Dutch
Den var knappt rolig ju
 PeterTheW
Jodå, jag fick det jag väntade mig. Den var rolig och underhållande om än inget nytt.
 Zaphod
Sämre än väntat.
 Engravadlax
Mja.
 Indiernr
Usch. Stängde av efter 30 min. Sjukt pinsam och dålig
 GrandMaster_E
Lat och mestadels stendum (dummare än vanligt) Ferell film på rejäl halvfart. Glest mellan skratten och inte särskilt charmigt.
Sjukt jävla kass...
 AddeColciago
Alldeles för ordinär. Will Ferrell på sextondelsfart.
 BagronkeN
John Cena!
 AlbinWesley
Ferrell är i vanlig ordning rolig, och har hyfsat gott understöd av övriga roller. Men det är aldrig mer än på sin höjd just roligt, "bra" vore ett alltför starkt ord.
 Goaten
Höjdpunkten var scenen från basket matchen :)
 Starlette
Den får en trea, för den är faktiskt underhållande. Men, lite fånigare än väntat. Och frun verkar ju ha noll personlighet, utan går med på vad som. Så, en trea med ett litet minus.
 robbieroy
Will Ferrell är min hjälte. Alltid samma humor och alltid förgås jag av skratt. Den här rullen påminner om Stepbrothers i tonen. Alltså spårat, men med någon typ av allvar mitt i allt. Slutscenen är genial.
 F-M-J
Mellan varven är det riktigt roligt, i synnerhet när Ferrell får flaxa med sina vingar. Sedan kommer det till sensmoralen, absolut, alla bör ha en pappa som bryr sig men slagkraften minskar när övertydligheten är så extrem. Som nästan alltid med kommersiell Hollywood komedier lyckas dom urvattna det goda med att dumförklara publiken och trycka på varje känslonerv så hårt dem bara kan.
 emilstjernholm
Når verkligen inte upp till dynamiken mellan Ferrell och Wahlberg i The Other Guys, men den var väl helt okej om än något förutsägbar. Kunde skruvats något varv till.
 HerrNenne
Cmore kallar filmen för "skrattknasig". Dom ljög. "Den värsta sortens film. inte ens upplösningen kan rädda den här." Tänkte jag skriva. Sen räddade upplösningen filmen lite. Men det blir ändå bara knappt, eftersom filmen är nästan osebar ända fram tills dess.
 ancientlove
Wtf, tyckte jag kände igen hon som spela frun men att det var Velma från Scooby-Doo hade jag aldrig gissat på
Jag vägrar ge upp Will Ferrell då den barnslige karlen fortfarande kan få mig att asgarva. Inga asgarv här måhända, men visst är den kul med några smått geniala scener. Men även om det är en urflippad komedi ej att ta på allvar ska det naturligtvis finnas lite budskap mitt i allt, och just därför kan jag ej fatta hur de kunde skapa en så osympatisk kvinnlig huvudroll?
 dudson
Stabil komedi.Ferrel och Wahlberg matchar varandra perfekt. :Dom snubbarna kan inte vara mer olika. Det roligaste med filmen var basket och balett episoden.🤣 Fan vad jag garvade lol
 TURGUT
Svag 3:a.
 vonadel
Ungefär som förväntat. Helt ok och småtrevlig. Gillar ju Ferrell. 6/10
 Solidus
Det finns två roller som Will Ferrell är mästare på att spela: en man som inte har en aning, fast han tror att han är världsbäst på allt och en vuxen mes. Här spelar Ferrell det sistnämnda och han gör ännu en gång ett underbart jobb framför kameran. Kemin mellan Ferrell och Whalberg är fin att skåda och premissen är är underhållande. Jag skrattar högt flera gånger och ger tumme upp till DADDY'S HOME, en dum och kärleksfull komedi.
 Trithon
Hade behövt en rejäl skämskudde för att klara av denna film
 deswhip
Som flera sagt tidigare tycker jag också att Ferrell och Wahlberg är en väldigt lyckad kombination. Filmen är rolig, trevlig och positiv.
Senaste kommentarer
Den bästa sommaren (info) 19:38 24/6 (574)
Jordgubbslandet (info) 17:09 24/6 (10)
Zardoz (info) 16:14 24/6 (134)
The Boxtrolls (info) 15:45 24/6 (25)
Guilty (info) 15:43 24/6 (4)
På min hud (info) 15:32 24/6 (2)
Medan vi lever (info) 14:50 24/6 (2)
American Ninja 2 (info) 13:40 24/6 (45)
Kalle Ankas snöbollskrig (info) 12:17 24/6 (30)
Jan Långbens olympiska spel (info) 12:11 24/6 (22)
En sång för Martin (info) 12:08 24/6 (121)
Krampus (info) 11:36 24/6 (11)
Intruders (info) 11:19 24/6 (46)
Den blomstertid nu kommer (info) 10:48 24/6 (59)
Tills döden skiljer oss åt (info) 10:33 24/6 (32)
Bullitt (info) 10:13 24/6 (238)
Man lever bara två gånger (info) 07:42 24/6 (186)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 01:26 24/6 (4)
Bikupans ande (info) 01:13 24/6 (25)
The Final Girls (info) 01:11 24/6 (22)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 01:11 24/6 (4)
Black Mirror - Smithereens (info) 01:08 24/6 (4)
Besökarna (info) 01:07 24/6 (338)
The Wolf's Call (info) 23:48 23/6 (1)
The Oath (info) 23:36 23/6 (2)
Blindspotting (info) 22:49 23/6 (8)
De red efter guld (info) 22:48 23/6 (41)
Nattmänniskan (info) 22:47 23/6 (12)
The Hunter (info) 22:13 23/6 (96)
The Little Stranger (info) 21:38 23/6 (5)
Murder Mystery (info) 21:32 23/6 (5)
Child's Play (info) 21:29 23/6 (4)
The Host (info) 20:42 23/6 (360)
The Emoji Movie (info) 20:40 23/6 (15)
Den goda viljan (info) 20:01 23/6 (50)
The Spy Who Dumped Me (info) 19:40 23/6 (9)
The Taking of Deborah Logan (info) 19:27 23/6 (24)
The Ouija Experiment (info) 19:26 23/6 (9)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 19:24 23/6 (9)
Aladdin (info) 18:31 23/6 (8)
A World Without Thieves (info) 17:38 23/6 (18)
Control (info) 17:37 23/6 (303)
Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov (info) 17:26 23/6 (192)
Ett UFO i New York (info) 17:13 23/6 (85)
The Girl in the Spider's Web (info) 17:07 23/6 (12)
Top Secret! (info) 16:24 23/6 (267)
Game Over, Man! (info) 16:22 23/6 (15)
I Am Here.... Now (info) 16:15 23/6 (6)
Motstånd (info) 16:12 23/6 (176)
I Am Mother (info) 15:43 23/6 (11)