chris_lambert_
Förutom en stabil sista akt är detta riktigt tråkigt. Klen story och konstig klippning stundtals. Många konstiga stunder.
 jjkbssn
Ganska besviken. Sista halvtimmen ballade ur helt, innan dess var den åtminstone okej.
 AddeColciago
Känns som en parodi eller ett experiment. Tänker att manusförfattarna har puschat varandra att bara gå längre och längre. "Hur långt kan vi dra det innan det blir för mycket? Lite till väl?". Men visst kan det vara roligt att se på, förutsatt att man sätter hjärnan på flight mode innan filmen börjar.
 badpanda1606
Får väl gå mot strömmen nu och säga att jag faktiskt gillade denna mer än den första filmen (som jag Även gillade)
 sven_usling
Har ej sett ettan, men denna var hyfsad. Förutsägbar, lite lång men ändå hyfsat underhållande. Funkar som tidsfördriv men inget man kommer ihåg. Och äntligen härligt att se en ny actionfilm utan det tråkiga bildspråket från Jason Bourne filmerna...
 erosagape
Kom på mig själv med att tycka att den var skapligt spännande men jag förlåter den aldrig för det grova övervåld jag fick se på slutet, även om jag för första gången någonsin blundade lite, och, även om jag aldrig förlikat mig med de USA:ska fåniga biljakterna, blir smaken än faddare i munnen när intet ont anande nästan blir påkörda, nu efter Nice!
 Abigor
Vilken besvikelse! Saknar allt från ettan. Detta är bara segt och händelsefattigt.
 deswhip
Ettan hade något speciellt, den hade lite kvick, fräck humor och hela filmen hade en viss attityd som gjorde den till något extra. Då hade man ju hoppats att de skulle fortsätta på det spåret men jag såg ingenting av det. Humorn är som bortblåst, attityden har balanserats ut av något slags politiskt korrekt feministtänk och Tom Cruise känns mest gammal. Filmen är bara en visserligen välgjord men meningslös actionrulle i mängden.
 EvilNed
Stark tvåa. Men ettan var bättre. Ettan var stenhård och minimalistisk. Knappt någon musik, bara ljudet av våld, motorer och tystnad. Tvåan är mer en vanlig actionfilm.
 ulpe01
Inte lika bra som första Jack Reacher, men hyfsat stabil action. Lite för mycket tonårsdravel, blir lite segt ibland.
 PeterTheW
Så jävla trött och seg. Känns som att Tompa vill vända sig mot kameran och be om ursäkt.
 fridenpaden
Once you seen this you can never go back. Även om man vill.Det är inte många minuter sedan jag såg filmen men jag måste redan kämpa för att komma ihåg om det här är en reacher eller MI-film. Kommer knappt ihåg handlingen. Trodde han skulle bli Hulken där ett tag.
 Kriffot
Ok men småblaskig action
 amam
Trist. Oinspirerad action, dålig story, dåligt manus, dåliga karaktärer. Cobie Smulders gör nog sin sämsta rolltolkning än så länge.
 Borrman
Svagt och lite muppigt
 Tobbiee
Från en helt okej första film till det här toootala plattfallet. Herrejävlar vad uselt. Absolut Toms sämsta film i den här Mission Impossible typen utav film.
 erik.p
Så dålig. När man kommer på sig själv med att snabbspola i en actionfilm - i de sk. "actionscenerna" - ja då är det bra trist.
 Xeno
Klart sevärd rulle om än sämre än föregångaren...
 Totenkopf
Inte lika bra som ettan,men visst funkade den.
 antis
Jävligt dålig helt enkelt. Ganska överraskande ändå för Cruise gör sällan såna här bottennapp.
 Bomkia
Duglig actionfilm, men jag hade verkligen klarat mig utan den unga tjejens hela medverkande. 3-
 Engravadlax
54-årige Tom Cruise med så minimala ålderstecken att det vid det här laget är helt rimligt att misstänka vampirism. Iaf. Första Jack Reacher var inte bra, men med nya manusförfattare och Edward Zwick som regissör kändes det ok att ge uppföljaren en chans. Kan dock inte påstå att den var så mycket bättre.
 hakuna
"A Tom Cruise production" säger det mesta.
Det är ovanligt att se en så styltigt scensatt storfilm ifrån Hollywood, det blir inget flow alls i berättandet och det hela känns väldigt oväntat B. Jag gillar annars den unga tjejens roll och lite sådär men det är så mycket som inte funkar alls. Synd.
 Cisco
Va hände här? jack reacher blev en realationsrulle. och vad har hänt med Cruise ansikte? Sen en massa ologiska hop som inte förklarar varför de lyckas fly i vissa lägen. svag 2:a.
 WillyV
Jag gillar såväl Tom Cruise som Jack Reacher-karkatären, men denna var inte lika obehaglig och spännande som den första filmen. Svag trea.
 kexchokladet
Inte något storverk men ändå en habil actionrulle. Smulders bättre än vad jag hade föreställt mig.
 djonipony
får gärna komma fler JR. Inte i nivå med Missionfilmerna, men underhållande.
 Dagerman
Plöjer böckerna och såg förra filmen. Den här var snällare och knappt godkänd. Spara slantarna tills den når streamingabonnemang typ Netflix.
 jingoo
Tom Cruise är cool som Jack Reacher, fastän det kunde ha varit M:I eller vadsomhelst. Tyvärr är filmen inte särskilt bra, förra var lite bättre.
 Andreas_
Tom Cruise är den sista personen som ens passar att spela karaktären Jack Reacher, tycker man att han passar så har man aldrig läst eller ens lyssnat på någon av Lee Childs böcker om Jack Reacher...men nu är det tyvärr så att Cruise har köpt bokrättigheterna och slaktar ännu ev Childs böcker samt karaktären Reacher här....första filmen, trots att Cruise slaktar bok plus karaktär, är ändå något som går att se i brist på annat, regissören gör ändå ett hyfsat jobb men här är t.o.m både manus och regijobb patetiskt dåligt skrivet och utfört, varken snyggt filmat eller spännande action och inte följer dom boken heller, utan hittar på en helt egen historia som endast är baserad på boken och dom gör det t.o.m så dåligt att om man har en hjärna så upptäcker man ett gigantiskt hål i historien...patetiskt dåligt detta tyvärr...och då brukar ändå Crusie göra hyfsade actionfilmer och samma med regissören Zwick som gjorde den smått fantastiska Blood Diamond brukar ju som sagt göra bra filmer, men när det blir renodlad action så faller Zwick totalt platt och Cruise börjar för det första bli för gammal men sedan när han försöker spela just Reacher så blir det hela bara patetiskt....Nää Zwick ska hålla sig till mer realistisk dramaaction/thriller och Cruise till helt egna originella filmer som inte är baserad på någon bok eller specifik karaktär, det är då han är som bäst att se på. Detta är tidsslöseri på hög nivå och jag önskar att någon hade varnat mig att den t.o.m skulle vara sämre än första Reacher fiaskot, så jag hade kunnat spara mig massa tid att se nåt mer intressant och välgjort eller kanske t.o.m tagit mig tid att läsa ännu en mästerligt skriven bok om Reacher av Lee Childs...betyget blir det lägsta möjliga, en begraven svag 1:a...
 Djason
Första filmen var en stabil och spännande actionfest, uppföljaren har tappat det mesta känns det som utan att för den delen vara särskilt tråkig. Cobie Smulders är nog den som har mest framtid av skådisarna från How I met your mother.
 HerrNenne
Det bästa i första, själva mysteriet, försvinner här, och dom väljer att gå action-vägen fullt ut. Jack Reacher är ändå en intressant nog karaktär för att det ska klara, men filmen väljer också att ta in en massa standard 1A känslotrams, vilket sänker filmen. Det var så skönt att slippa det i första.
En sämre uppföljare med en rätt oinspirerad Cruise. Inte mycket att säga här, en okej actionthriller som jag antagligen glömt redan imorgon.
 kryttan
Tyckte om den första filmen, men denna kändes mera tv-serie tyvärr.
 myslas
Ingen bra film och verkligen inget jag någonsin kommer att se om men funkar som förströelse en lördagkväll om man inte vill anstränga hjärnan. Har inte läst just denna boken som filmen är baserad på så kan inte göra någon direkt jämförelse men de Jack Reacher-böcker jag läst håller betydligt bättre kvalitet än såhär.
 arruba
Jag tyckte verkligen första Jack Reacher var en höjdare, dessutom är jag ett oerhört stort Tom Cruise-fan, men det hjälper inte denna gång. Tom är självklart fantastisk i sin rollprestation. Men filmens manus är totalt hjärndött, oroväckande svagt manus, Så se bara denna om du älskar Tom Cruise.
 Salei
Som Reacher-film får den en 1:a, inte mycket som stämmer med 20+ böcker av Reacher-karaktären. Som actionrulle får den en svag 3:a
 JimmyChris
Det här är vad man kallade direkt till video på 90talet. Inte bra alltså.
 BrutusBeefcake
Detta var en stor besvikelse, första filmen var ju så bra! Istället än megatråkig sidostory som tar upp allt för mycket plats och spänningen som var så bra i första filmen är nästan helt bortblåst här. Vissa bitar är ändå underhållande och man blir inte uttråkad men jag känner ändå att Tompa börjar bli för gammal för sådana här filmer, han har verkligen åldrats mycket sedan den första filmen och jag skulle inte ha något emot att man bytte ut honom till nästa film. (6-/15)
 RichardEk
Habil uppföljare till den första relativt sevärda filmen om Jack Reacher. Det är den där typen av uppföljare som du snabbt glömmer bort vad som hände i den. Jag minns hur filmen började, men sedan minns jag inte så mycket mer nu några månader senare (jag skriver mina recensioner/kommentarer med viss fördröjning) förutom att det var sedvanlig action och Tom Cruise var jagad utan att hans frisyr påverkades nämnvärt. Snyggt hantverk men i övrigt en film något tom på innehåll.
 Sture Stenhög
En minst sagt generisk rulle, men vill man ha precis en sådan här film, så tycker jag ändå att den fungerar. Jack Reacher är fortfarande en bra karaktär och Cruise fungerar bra i rollen. Jag gillar också filmens Jagad-upplägg. Storyn är dock ganska hafsig, men drar inte ner alltför mycket. Det saknas även en bra skurk. Det var iaf underhållande medan jag såg den, men jag märker nu i efterhand att det är lite svårt att sätta fingret på varför. På många sätt känns det som en framstressad uppföljare, så man undrar ju varför det tog fyra år för dem att få den ur sig. Svag trea
 Litsne
Jag gillade den första filmen, men det här blir en svag 2:a. Skådespelarinsatserna är inte bra, möjligtvis med undantag för Danika Yarosh. Manuset är 100% förutsägbart. Och dåligt.
 Murvel48
Det här var en dålig film ur de flesta aspekter.
 the Feber
Bättre än första filmen. Stundtals spännande, men lite väl förutsägbar på slutet. Tom får lite mer karaktär än han fått på länge (Mumien/MI). Helt ok action men inget nytt under solen.
 V70
Smörja.
 dafreakish
Mot förmodan uppskattade jag denna uppföljare mer än den första filmen. Hygglig intensitet blandat med intressanta relationer, om än smörindränkta sådana, skapar en bra blandning och bra underhållning för stunden. Slutscenerna i New Orleans är också väldigt snyggt gjorda. Cruise är som Cruise är och den här gången är det bra.
 Starkbröl
Stabil men saknar nerven från den första. Cruise och Smulders spelar Cruise och Smulders.
 Christofer
Bättre än första filmen i alla fall och om det inte hade varit för den värdelösa upplösningen så hade det kunnat nosa på en trea i betyg.
 sodomiten
Ja det är förutsägbart, men det är å andra sidan alla dussin actionfilmer. En märklig detalj är att de använder gamla mobiltelefoner fast filmen är gjord 2016.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Half Baked (info) 22:04 20/7 (152)
Polisskolan 4 - Kvarterspatrullen (info) 21:45 20/7 (122)
Apollo 11 (info) 21:43 20/7 (2)
Spielberg (info) 21:43 20/7 (6)
Gold (info) 21:42 20/7 (23)
Rim of the World (info) 21:32 20/7 (11)
Hellboy (info) 21:10 20/7 (8)
Big Time (info) 20:37 20/7 (1)
Dumbom (info) 20:36 20/7 (9)
Critters 2 (info) 19:03 20/7 (46)
Insomnia (info) 18:58 20/7 (331)
Circus Columbia (info) 17:25 20/7 (11)
Triple Frontier (info) 17:10 20/7 (13)
Message from the King (info) 16:59 20/7 (9)
Gangster Playboys Retribution (info) 16:48 20/7 (2)
Allt du önskar kan du få (info) 16:08 20/7 (4)
Neverwas (info) 15:59 20/7 (41)
Critters (info) 15:51 20/7 (110)
Gangster Playboy Legends (info) 14:19 20/7 (1)
Den 12:e mannen (info) 12:56 20/7 (9)
Uptown Girls (info) 12:54 20/7 (108)
The Dognapper (info) 12:35 20/7 (8)
Midsommar (info) 12:10 20/7 (12)
Generalen (info) 11:33 20/7 (6)
Marked Man (info) 11:21 20/7 (2)
Howling VI: The Freaks (info) 11:02 20/7 (16)
Dr. Giggles (info) 11:01 20/7 (36)
American Nightmare (info) 10:58 20/7 (4)
Vårat gäng (info) 10:55 20/7 (11)
Farväl Falkenberg (info) 09:47 20/7 (583)
Fahrenheit 451 (info) 08:50 20/7 (121)
Beyond Skyline (info) 07:00 20/7 (12)
Sagan om Gandahar (info) 05:18 20/7 (32)
La sonate à Kreutzer (info) 00:49 20/7 (1)
The Gospel of John (info) 00:24 20/7 (15)
A Walk Among the Tombstones (info) 00:05 20/7 (61)
Mitt namn är Wrath (info) 23:59 19/7 (20)
Tillbaka till framtiden del II (info) 22:58 19/7 (300)
King Kongs son (info) 22:53 19/7 (9)
What If (info) 21:53 19/7 (48)
La La Land (info) 21:42 19/7 (120)
Lejonkungen (info) 21:02 19/7 (998)
The Intern (info) 20:57 19/7 (72)
The Hummingbird Project (info) 20:47 19/7 (5)
Baltic Storm (info) 20:28 19/7 (67)
Loving Vincent (info) 19:59 19/7 (14)
Diego Maradona (info) 19:56 19/7 (2)
Änglarnas stad – Los Angeles  (info) 19:44 19/7 (93)
Booksmart (info) 19:37 19/7 (14)
First Kill (info) 19:25 19/7 (11)