Genstruktur
3+ för makånahej.
 Sture Stenhög
Det här var verkligen en avslagen film. Scen staplas på scen utan det skapas något engagemang alls. Lite förvånad är jag över att den tydligen bara är löst baserad på en verklig händelse, för den är så väldigt redovisande till sin natur. Om de ändå bara hittade på det mesta, så borde de verkligen ha kunnat hitta på något intressantare än detta. Filmens avslutande del är förvisso helt okej, och där vaknade jag upp ur min slummer en stund, men det var tyvärr alldeles för sent. Det känns dessutom som McConaughey har köpt myten om sig själv lite väl mycket nu, och det finns något självmedvetet över den här insatsen som dödar all autenticitet. Ramirez klarar sig väl ganska bra iaf, men de flesta karaktärer bara svischar förbi utan att man hinner få något riktigt grepp om dem. Förutom svischet så kan samma sak sägas om filmen som helhet
 kervisch
Godkänd
 Señor
Då jag njuter av makånahejs skådespeleri försvinner två timmar iväg ganska fort. Betyget landar på en svag trea.
 Chrille81
Började lite småryckigt innan man kom in det lite flummiga filmspråket, med en Cohen raspandes i bakgrunden. Lite trist med en McConaughey som gör samma roll som vanligt även om jag tycker om honom som skådis. Bra tempo, -med ett härligt foto från Venezuela- upp till ett bra slut! Gillade skådisen som McConaughey spelade mot, lite stel ibland med varm och naturlig också, duktig iaf. Sevärd!
 martin_le_kula
Stenklar trea och värdig söndagsunderhållning när man inte förväntar sig någon fyra eller femma.
 Bomkia
Jag gillade den lite annorlunda historien och Edgar Ramirez. McConaughey är helt ok. 3a.
 JimmyChris
Svängde rejält i historien, tyvärr hade ngn idiot spoilat slutet för mig en dag tidigare så man satt tyvärr och väntade på vad som skulle hända...
 Andreas_
Ännu en stabil rulle där Matthew McConaughey briljerar och gör än en gång en helt lysande roll som kunde likaväl ha varit oscars nominerad och han får dessutom stabil back up av Edgar Ramírez, Bryce Dallas Howard och Corey Stoll i mindre men mycket viktiga biroller. Filmen är verklighetsbaserad och handlar om guldrushen på 80 talet där Matthew McConaughey jagar guld och får hjälpa av Edgar Ramirez, Bryce Dallas Howard spelar kärleken och stöttepelaren till McConaugheys karaktär. Jag vet inte exakt vad som är taget från den verkliga historien och vad som är insatt i filmen för lite extra glöd och spänning men jag bryr mig inte heller, för detta är bra, en film helt i min smak där historien är rätt banal men med så bra skådisar som göra att filmen växer några snäpp extra, bra skriva dialoger dessutom och snyggt foto, speciellt i djungelmiljön. Detta var nog en ganska allvarlig historia i verkligheten men här är det vinklat med lite mer svart humor än gravallvar, vilket gör filmen gott och 2 timmar känns nästan lite för kort, hade lätt kunnat se 1 timme till men detta är en väldigt bra film enligt mig men inget mästerverk så betyget blir en svag 4:a
 Björkman
Något ojämn, men på det hela taget definitivt sevärd, verklighetsbaserad film. McConaughey är föga otippat filmens behållning, men Edgar Ramírez gör också en trovärdig insats. Utan att avslöja för mycket så är Edgars karaktär den mer intressanta av de två då den har en annan form av djup. Sammanfattningsvis en bra skildring av att våga tro på sin affärsidé/jakt efter framgång.
 TURGUT
Intressant historia som är välberättad genom denna film.
 visser
För smart för sitt eget bästa.
 Christofer
Matty McC. gör hela skillnaden mellan enbart en hygglig film och en riktigt bra. Han lyfter det hela på egen hand utan tvekan. För övrigt en för mig helt okänd historia och riktigt fascinerande med alla svängningar.
 Djason
Matthew McConaughey gör en sådan där roll som bara han kan göra. Filmen i säg är bra och intressant men också lite seg på sina ställen. Intressant dock att den bygger på en verklig händelse.
 annihilat0r
"Gold" är en intressant film med många svängningar. Dessutom oftast alltid trevligt med Matthew McConaughey nu för tiden.
 HerrNenne
McConaughey ser ut som ett skämt men säljer det ändå. Historien pendlar mellan grymt medryckande och lite jobbig att se på. Är inte alltid nöjd med riktningarna den tar tyvärr, men det är tillräckligt mycket bra i den.
 jonbo
Svag trea, hålls uppe av Matthew.
 fridenpaden
Film som höjs av McC:s prestationer. Konstigt att han var tvungen att ha ett sånt tunt hår när den riktiga David Walsh, som filmen är baserad på, har ett tjockt välkammat hår.
 Murvel48
McC lyfter ensam filmen till en fyra. Han har verkligen utvecklats till en briljant och mångsidig skådis.
 mephisto
Svag 4
 dudson
Intressant story och en sköning till lirare. Matthew spelar lysande rollen som sliskiga Kenny Wells med inte en allt för bra karma.
 Green Mamba
Ganska tråkig och seg.
 Zebulonm
Helt okey.
Senaste kommentarer
The Silence (info) 13:06 22/7 (11)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Lejonkungen (info) 10:02 22/7 (7)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)
Den gode, den onde, den fule (info) 23:03 21/7 (817)
Coneheads (info) 23:02 21/7 (99)
Flipped (info) 23:01 21/7 (76)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 23:00 21/7 (3)
The Meg (info) 22:59 21/7 (49)
Häng dom högt (info) 22:58 21/7 (101)
Spider-Man: Far From Home (info) 22:56 21/7 (10)
The Mist (info) 22:54 21/7 (838)
Fasanjägarna (info) 22:40 21/7 (20)
The Curse of La Llorona (info) 22:24 21/7 (5)
The Mountain Calls (info) 22:16 21/7 (1)
Avengers: Endgame (info) 22:08 21/7 (32)
Captain Marvel (info) 21:54 21/7 (36)
Personal Shopper (info) 21:53 21/7 (12)
Ideal Home (info) 21:50 21/7 (2)
Shazam! (info) 21:49 21/7 (16)
Bränd (info) 21:48 21/7 (13)
Dödlig skörd (info) 21:46 21/7 (198)
Sorry to Bother You (info) 21:42 21/7 (25)
Happy Death Day (info) 21:33 21/7 (36)
Det (info) 21:31 21/7 (114)
Doctor Who (info) 21:28 21/7 (17)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 21:14 21/7 (3)