BarryHero
Mycket originell och spannande skrack! Valgjord och bra skadisar.
 Lotso
I sin helhet är Get Out årets största överraskning och en av de bästa. Det är en unik originell film på skräckfronten, men även utanför den genren. Idén att Jordan Peele leker med tittaren i början och gör en illa till mods med obekväma scenarion och dåliga situationer, gör det hela mer läskigare än den typiska jump-scare skräckfilmen. Skådespelarna gör ett galant jobb, och lyckas kännas övertygande och realistiska i sina insatser. Även komedin i den var förvånande rolig, och funkade i kontrast med det andra. Det känns som att Jordan Peele ändå blivit lite inspirerad av asiatiska teman, med tanke på hur de går till väga idag när de gör en skräckfilm. Gå in med så lite info ni bara kan om filmen, och jag lovar ni kommer få se en av årets mer unika filmer.
 The recensent
Mycket sevärd. spännande, tänkvärd. rolig. svag 5:a.
 BrutusBeefcake
Helt fantastisk, snorbra regi och en originell historia som sätter sig fast på minnet. Lysande i alla avseenden och nära högsta betyg. (12/15)
 Pillynilly
Som att se på ett lite sämre avsnitt av Black Mirror. Hypnos fungerar inte så där lätt dock, men aja.
 haajen
Bra regi och spel men lite överskattad i mina ögon, mer thriller än skräck. Sevärd inte minst för dess samhällskritiska ambitioner men den blir aldrig riktigt så engagerande och intensiv som jag vill att riktigt bra skräck ska vara. Stabil 3a.
 Jaganatha
Jag är något mindre positivt inställd till denna skräcksatir än den samlade svenska recensentkåren. Det är välgjort och välspelat, men det saknas något på manussidan. Slutet är lite väl banalt och hypnos som psykiatrisk behandlingsmetod tillmäts närmast magiska underkrafter här. All humor i filmen handlar om pinsamt bristfällig kommunikation.
 dr_Robert
Filmen börjar väldigt bra med obehagliga antydningar. I takt med att hotet materialiseras så tappar den dock avsevärt i kvalitet. Handlingen är också lite väl lik Stepford Wives. Ändå förtjänar filmen en svag fyra.
 Argo_L
Det var nåt nytt. Spännande.
 PeterTheW
Jag är lite besviken. Jordan Peele har skapat en film vars samhällssatir och premiss är oerhört välfungerande, dessvärre blir det aldrig vare sig så pass engagerande eller spännande som jag hoppats. Läskigt blir det definitivt inte. Humorn är dessvärre inte heller så pass träffsäker som jag hoppats på när Peele är inblandad.
 oan
Mest rolig, och verkligen inte läskig. En del riktigt bra scener.
 TheHorrorfan
Riktigt dålig film. Noll underhållningsvärde, samt ointressant handling. Visst var det relativt nytt, men som sagt inte intressant alls. Somnade till och med mitt i filmen. 1:a.
 bytat
Kul parafras på Fruarna i Stepford. Uppdaterad med samma satiriska bett som originalet hade i sin samtid.
 myslas
Jordan Peele tar sin samhällssatir till skräckgenren och det hela blir en väldigt underhållande mix. Dessutom väldigt snyggt filmad.
 Ghostface
Skräckfilmsklyschorna finns men den underhållningen vill inte jag vara utan och en logik som i genren alltid kan bli starkare men då förstår man heller inte genren. Den satiriska twisten kombinerat med humor funkade och filmen var fräsch.
 Borrman
Mycket snack
 dafreakish
Smart, bitvis rolig skräckfilm med ovanligt tema. Peele har lyckats med intentionerna, där han trots sin komiska bakgrund skapar tryckt stämning utan att falla in i oseriös känsla. Det är inget mästerverk men det bådar verkligen gott.
 Zipper
Riktigt obehaglig men samtidigt underhållande atypisk skräck. Förtjänar hypen!
 Señor
Kalkon. Förutsägbar film som räddas från bottenbetyg av några komiska inslag som gör det lite underhållande samtidigt som det är obekvämt.
 Sarlac
Väldigt oengagerande då man inte känner huvudkaraktären speciellt väl. Många scener är konstiga och ologiska av fel anledning och alldeles för många scener känns som utfyllnad. Klimaxet är även lite av en besvikelse vilket borde vara motsatsen i en film som detta.
 widez
Ok film men den borde ha fokuserat mer på thriller-aspekten istället för att vara utspridd mellan thriller, skräck och komedi.
 Frankiie
Get out är en av årets bästa filmer. Allt från den originella handlingen, till skådespeleriet och de aktuella rasfrågorna som filmen tar upp. Filmen innehåller en hel del symbolik och referenser för den som letar. Otroligt välskriven story och en oerhörd spänning genom hela filmen.
 GrandMaster_E
Gillade skiten ur denna rulle! Kommer lätt att återses!
 Engravadlax
Det är i första hand inte en skräckfilm, jag förstår inte varför nästan alla recenserar den som en sådan. Det är en svart komedi, innehållet är menat som satir. Jag tyckte det var småkul ibland, men det är något som gör att filmen inte funkar för mig i sin helhet. Möjligtvis beror det på att jag inte kan relatera till afroamerikaners upplevelsevärld, eller att jag betraktar den problematik som brukar beskrivas som rasism som mer komplex än vad kanske de flesta hade skrivit under på, vilket eventuellt gör att jag finner en del av karikatyrerna något långsökta (eller bara mindre relaterbara). I vilket fall som helst så fick jag inte ut så mycket av den, trots stark casting och regi.
 Starlette
Börjar bra, men sen närmare slutet blir den nog lite för flummig tycker jag.
 foppa99
smart o bra
 peterclash
Väldigt rolig och spännande
 Spidde
Totalt förutsägbar och tappar mycket "power" sista halvtimmen (de hade kunnat göra så mycket mer av rasismtemat, som nu kändes lite platt och urvattnat), men välgjord och delvis spännande. Huvudrollsinnehavaren och Marnie gör bra ifrån sig, men har alltid haft svårt för Catherine Keener.
 DYV
En film som definitivt skakar om tittaren och vill provocera. För filmnörden så går det ganska snabbt att förstå att Jordan Peele har sneglat på filmer såsom Clockwork Orange och Psycho och Pulp Fiction. Get Out känns på ett sätt väldigt innovativ då han blandar friskt från olika genres, men det blir på bekostnad av att det blir spretigt och mycket som inte förefaller logiskt. Beträffande rasismen som är kärnan i filmen är den till en början lovande och relevant, men efter första tredjedelen blir det för repetitivt och en aning tröttsamt.Totalt sett är filmens första delar riktigt bra men byter helt skepnad från drama till något helt annat och tappar betänkligt mot slutet. Dock en uppfriskande upplevelse och klart sevärd.
 Bijan
Den var typ kul och snygg i tio minuter. Det måste vara något jag missar? Med tanke på alla hyllningar hade jag förvisso höga förväntningar men det är inte bara det som fick mig att hänga i instagramflödet istället för att engagera mig i filmen.
 araka
Fattar faktiskt inte grejen med sk skräckfilm. Varken spännande eller skrämmande. Däremot har den dåliga skådisar och uselt manus och det här ska vara en av de bättre i genren? Gissar på att den går direkt till DVD.
 karlmats
Mycket snack om denna och efter att ha sett den kan jag väl konstatera att det förmodligen är befogat även om det givetvis är svårt att fullt ut sätta sig in i Chris situation. Men nog är det en effektiv sammandrabbning som Peele målar upp när den svarta killen kommer in i en ultravit värld som till synes menar väl men som ändå fattar så lite. Kaluuya är nog efter Kamala numera min favorit-Ugandian, riktigt bra minspel har han och visar att Black Mirror-insatsen inte var nån slump. När det flippar så flippar det ganska bra, vägen dit håller mig intresserad, road och oroad på samma gång. Med så många känslor inblandade känns det som att Peele har gjort nånting rätt och 3an känns given till slut. En smygare på Oscarsgalan eller fick de vita gubbarna känna sig alltför självgoda efter Moonlights framfart tro?
 Tim Buckley
(rek 3a) Genomgående ganska underhållande. Men inte på helt avsedda vis. Hade tjänat på att vara mer skruvad än vad den redan är, för att kunna ses på som genre-satir. Men nu är den för seriös för att kunna skojas bort, och för oseriös för att kunna tas på allvar. Dessutom fylld av klichéer.
 Sodastream
Det här är en film som MÅSTE ses två gånger. Första gången är det en effektiv obehaglig thriller, där tyvärr de komiska inslagen förstör upplevelsen. Vid första titten hade jag verkligen önskat att regissören kunde slopat vissa plumpa komiska inslag och gå full on-horror! MEN, dagen efter vid en omtitt blev den här filmens briljans uppenbar och allt fungerade. Dock ej en film jag kommer bära med mig, så en trea allt som allt.
 EvilNed
Perfekt skräck. Gör allt rätt. Femman är nära. Jävligt nära. Den får dock ingen femma för att ibland försöker den vara rolig, men den är inte det. Eller så är det bara jag som inte tycker "Token Black Guys" är så roliga.
 abnormal
Inte rolig. Inte obehaglig. Inte läskig. Inte trovärdig. Förstår inte alls hypen. Jättebra koncept, men inte alls bra genomförande. Tyvärr.
1 2   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)
Jakten på den försvunna skatten (info) 01:39 21/4 (610)
The Asylum - Dödens Salar (info) 01:01 21/4 (187)
22 July (info) 00:59 21/4 (17)
The Incredible Hulk (info) 00:17 21/4 (449)