Jafences
Då många skräckfilmer på senare tid har en förmåga att göra en besviken så hade jag inte så höga förväntningar på den här filmen. Men jäklar vad skön den var. Satt i stort sett och njöt hela filmen. För min del så blir slutet lite förhastat och "enkelt" när hela filmen varit ganska smart igenom. En fyra.
 ouimadame
Bra acting! Nice o annorlunda story!
 S_Griffon
Förvånansvärt bra skådisar.
 Gubbkepan
Helt klart under förväntan, förstår inte uppståndelsen. En vanlig b-skräckis
 ToddDowney
Efter att ha tänkt på den nu i över en vecka så kan jag inget annat än att sänka mitt betyg. Och då låg betyget redan på en 2:a. De var ett väldigt bra koncept men utförandet var ack så dåligt. Twisten i slutet var väldigt förutsägbart och skrattretande. Dock var dialogen och fotot väldigt bra vilket är skumt med tanke på betyget men tyvärr kunde de inte rädda denna besvikelse till film...
 Divinitus
Filmens slut är nog det sämsta jag någonsin sett, och då menar jag inte ens på ett "så dåligt att det är roligt" sätt. Det finns ingen spänning och det känns faktiskt som om alla inblandade hade fått nog och bara ville att filmen skulle ta slut så fort som möjligt. Med tanke på hur väldigt "meh" filmen var innan dess så var det väl gott så.
 KimEkberg
gillar den ju egentligen, men det är för mycket hollywood, och tycker den kunde varit mer politisk och mer läskig
 emilstjernholm
Gillar stämningen men sen är jag ingen skräckfilmfantast så jag gillar oftast de få filmer jag ser som innehåller den sortens genreelement.
 Bozze80
Här svänger det friskt mellan välgjord psykologisk skräck och bara märkligt/dåligt. Som helhet godkänd, men fanns så mycket större potential.
Väldigt bra skräckis faktiskt - spännande, paranoid stämning, oväntat slut och bra skådespelare.
 Duke Igthorn
Utger sig till en början för att vara en väldigt seriös film om ras och fördomar. Andra halvan släpps detta tema helt och istället utvecklar sig filmen till en ganska ordinär skräckis. Oväntat och udda.
Detta är verkligen en film som tjänar på att man vet så lite som möjligt om den innan man ser den. Jag vill därför inte gå in på några detaljer utan nöjer mig med att det är en film som har mycket originalitet sig, härlig spänning, paranoid galenskap och en längtan hos mig som tittare att få reda på vad sjutton filmen ska ta vägen. Inget jag behöver/vill se om men en upplevelse när man väl ser den. 3+
 92axha10
Bra idé för en skräck/thriller. Det är stämningen och finessen i rummet som gör det kusligt.
 DrJW
Komikern Jordan Peele skrev ett riktigt bra manus och gjorde ett riktigt bra jobb på sin regi debut. Filmen har en riktigt bra spänning och atmosfär, och även om den här filmen påminner om andra filmer som The Stepford Wives och The Wicker Man, så vet man fortfarande inte vad som kommer att hända. Du tror att du kanske har en idé, men vänta bara ... Och på tal om filmens twist, det var en rätt bra och creepy twist de. Jag gillade även slutet, den hade inte den typiska avslutningen du trodde att det skulle sluta och den var inte så uppenbar. Dock så hade Peele dessa ändringar i åtanke, de var tre alternativa slut och en av dem finns med på Blu Ray (och DVD tror jag, det finns inte så många extra material på DVD-skivor idag), men jag är glad att Peele valde slutet som gick in i filmen. Jordan Peele har en stor potential att göra riktiga bra skräck/thriller-filmer, jag är inte säker på om han kommer att hålla till sig på den genren som regissör eller om han ska försöka göra en annan genrefilm, men oavsett vad, den här filmen visar att Peele kan göra andra genrer än komedi.
 YogiJogg
Shit, gav mig obehagskänslor genom i stort sett hela filmen!
 Ramza
Rätt spännande, lite läskig å oväntat rolig. Men jag är inte imponerad av tvisten som kändes långsökt.
Helt ok men något överskattad
 Boondock_saint
Perfekt balans mellan vrickat obehag och humor.
 the Feber
Så mycket mer än en skräckis! Det ligger hela tiden en känsla av obehag över varje scen! Man tänker hela tiden "dra därifrån, NU". Allison något bättre än Daniel Kaluuya, men i sin helhet var skådespeleriet bra. Storyn var nära att spåra ur, men håller sig på rätt sida gränsen. En av årets bästa filmer!
 bisam
Rolig idé och en film med underfundig humor, men varken skådespelarinsats, foto eller berättande är egentligen särskilt bra.
 labi
Stängde av när han föll genom golvet. Sånt trams.
Hypad så det räcker, men levde upp till en hel del så det är en udda skräckthriller som tar lite nya tag. Obehaglig atmosfär rätt igenom och filmens titel är något man hela tiden tänker på. Kanske spårar ut en sväng mot slutet, men helheten är ändå mycket bra.
 Bengt_a
Vad var det jag just såg? En av årets definitivt sämsta filmer. Nu är jag ingen stor fan av genren skräck, men detta var ändå så fånigt att jag verkligen ångrar att jag kastade bort 104 minuter av mitt värdefulla liv på detta. Och FT trodde det skulle vara en 4. Största felberäkningen sedan jag gick med 2003...
 jessl0h
Såg denna film utan att ha någon förväntning åt varken ena eller andra hållet. Den krypande stämningen i filmens första del försvinner tyvärr efter ett tag, och det känns som att genren tar ett skutt till något annat mot slutet. Var väl ändå ganska okej, men hade gärna fått fortsätta vara lite sådär creepy.
 Solidus
Välspelad skräckfilm som vågar sticka ut. Tyvärr litar regissören för mycket på jump-scares och komik. Det sistnämnda är filmens största problem, då jag känner att komiken inte alls passar in. Jag vill bli skrämd, inte skratta. Däremot ska inte inte förnekas att "Get Out" är en sevärd film och ett måste för alla skräck-älskare.
 arruba
Oerhört obehaglig och mästerlig första halvan, tappar lite sitt sting men sätter sig på näthinnan och är verkligen en kanonrysare.
 martingo89
Kan inte säga att det var något fantastiskt eller revolutionerande, men den var ju väldigt udda och annorlunda, så det var ändå en positiv överraskning.
 Spunks
Hel ok film som började bra. Jag gillade verkligen idén men den kunde ha gjorts mycket bättre. Det är vissa grejer som inte riktigt klaffade och som fick den att se hastigt ihoprörd ut. De flesta verkar missa att de är någon form av komedi, förmodligen för att de inte riktigt lyckades fläta in det komiska på ett bra sätt. Helt klart bättre än väntat ... men Oscarsmaterial? De vete katten
 WillyV
Good shit.
 Hanness
Usel, ologisk och fånig. Att denna blev oscarsnominerad är för mig ett mysterium. Kejsarens nya kläder syndrom? Man kan undra om de som fattade detta beslut led av Alzheimers eller var höga på PCP.
 Frerl
Är inte så uppseendeväckande som dess rykte har skapat. Det är inget nytt att det alltid funnit fördömmande av andras ursprung i alla läger oavsett vars den politiska och ekonomiska kompassen pekar. I detta fall är temat rasdebatten i USA som genomsyrar filmens gång med vissa subtila skämt för att skapa en humoristisk ton.
 Björkman
Ganska svårbedömd. Börjar trevligt, går över till att verka bli en ganska skrämmande film, men sedan blir det lite annorlunda och jag tappade engagemanget ju längre filmen led. Godkänd avslutning. Som helhet blir intrycket att man kunde gjort något ännu djupare och fått det mer creepy än det till slut faktiskt blev.
 Andreas_
Överhypat trams skulle jag vilja kalla detta, hur fan kunde detta bli oscarsnominerat? måste endast vara pga att vi nu lever i en PK värld där PK maffian får styra fritt, för så fort det blir en kvinna eller svarta män i en huvudroll så är det oscarsstatyetter hit och dit utan någon som helst koll på hur manuset faktiskt är och här var det rent patetiskt dåligt, visserligen ska det vara en satir men ändå, ge mig en paus snälla...alla vita är skurkar och onda medan alla svarta är som vanligt offer och goda och sedan idén varför dom vita ens behövde dom svarta var ju bara skrattretande dåligt, samt slutet som var mer klichéartat än vilken B rysare som helst, trots att detta inte ens är en rysare utan en simpel enkel thriller som inte ens är obehaglig utan endast fånig, skådisen i huvudrollen som även är med i nya Black Panther Daniel Kaluuya är överskattad och inte speciellt bra här, jag skulle vilja kalla denna dynga för rasism mot vita faktiskt, trots att det är en satir....betyget blir en mycket svag 2:a och 1:an är riktigt nära här men den klarar sig precis på gränsen, sen att det är plot holes i handlingen här och var gör ju inte saken bättre heller.
 Caligari
Levde tyvärr inte helt upp till hypen. Bra skådespeleri och ett antal creepy scener. Men en del förutsägbara element och en något otillräcklig payoff gör att filmen flippar ut och blir mer ordinär i slutet.
 flaxy
Inte värd hyllningarna
 Novead
Börjar starkt, och har en ännu starkare mittendel. Tappar dock rejält i slutet för mig, svag trea.
 Zingostar
En fulländad thriller rulle. rekommenderar starkt. Man intresserar sig för handlingen från minut ett till eftertexterna. Starkt slut också. Se den
 pufred
Har lite delade meningar om denna. På ena sidan så kan jag tycka den har rätt träffsäkra normkritiska sociala kommentarer om smygrasism och den är stundtals rätt paranoid och satirisk. På andra sidan så är den väldigt svart/vit-stereotyp, grundstoryn rätt fånig och ologisk. Den är övertydlig och naturligtvis ska de lätta upp stämningen med en comic relief. Folk kommer nog komma ihåg denna och det är en snackis, men jag tyckte den var överskattad, och det känns mer som de vill banka in en agenda än att göra en bra film. betyg 2+/3-
 Robkiller
Det märks att någonting inte står riktigt rätt till redan från början och det håller intresset uppe. Blir väl aldrig egentligen vare sig spännande eller skrämmande, men fungerar rätt så bra ändå.
 Olof_Gronlund
Var ganska intressant till en början, väldigt bra uppbyggnad, men sen blir den som alla andra filmer, väldigt tråkig och förutsägbar och lite töntig. Kändes som att den bara var med i Oscarsnomineringarna pga PK. Ingen större prestation i huvudrollen heller.
 vonadel
Lite kluven. Pendlade lite upp och ner om mitt omdöme av denna. Kan nog instämma i det som några påstår, nämligen att det var en riktigt lovande början, men sen tappade den. 6/10
 Supernaut
Ett mästerverk, den bästa skräckfilmen som gjorts i modern tid. Superb balans mellan humor, spänning och politik. Snyggt hantverk, strålande manus och helt enkelt otroligt sevärd.
 Portugallien
 Jogze
Slutet gick lite väl fort, kunde gärna varit en timme till.
 Biberkolben
Jag är kär i den här filmen.
 lucius
Även om upplösningen blir lite genre-typisk är detta en ganska bra film. Nånstans i gränslandet mellan 3 och 4.
 JD
Även om man ser den som bara en harmlös skräckkomedi (vilket i praktiken är omöjligt) är den mycket bra, effektivt berättad, välskriven dialog och utmärkta skådespelarinsatser. Men det är framförallt som politisk kommentar till samtiden som den är helt genialisk. Den grundläggande förutsättningen för intrigen som avslöjas i slutet kan i förstone tyckas ologisk - varför skulle vita som inte värderar svarta högre än man gjorde under slaveriets tid vilja ”beblanda” sig med svarta på det sättet? - men är i själva verket det mest genialiska av allt i filmen, här finns en mycket rik och fruktbar symbolik som öppnar för många tolkningar, även sådana som kanske sträcker sig bortom upphovsmannens intentioner.
 Murvel48
Rätt seg rulle fram till dom sista 20 minuterna. På det hela taget ganska överskattad.
 Afflicter
Skoj att den här filmen kanske inte hade funnits om det inte vore för Eddie Murphys Delirious. Peele spelar absolut på stereotypen att färgade vänder så fort de anar tecken på spöken eller liknande och han gör det på ett bra sätt dessutom. Det är en lyckad skräckfilm som bibehåller humorn utan att bli alltför dum, även om twisten kan kännas ganska påklistrad.
 Ful_fisk
Jordan Peele kryddar skräckfilmsgenren med rasfrågor och politik. Gott så, men kruxet är tyvärr bara att skräckfilmsgenren har blivit så urvattnad och stentrist. Således blir detta väldigt konventionellt och klyschigt, inte minst i dialogen mellan huvudrolls-paret. Den småfåniga humorn håller dock lite liv i det hela, och överlag fungerar det ändå rätt bra, främst tack vare själva rasfrågan, som är filmens grundfundament. Jag önskar bara att den tilldelats en annan spelplats än en konventionell tidstypisk skräckfilm.
« Föregående   |   1 2   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Upgrade (info) 16:33 21/8 (22)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Den skyldige (info) 16:30 21/8 (15)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Brightburn (info) 22:43 20/8 (10)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)