LiqWid
Kändes lite påtvingad och oengagerad. Sen lider den av precis samma symptom som de andra filmerna i serien, en skurk som man inte kunde bry sig mindre om och som nästan blir töntig. Man vet inget om skurken alls, ingen bakgrund, inget syfte. Blir oerhört platt. Till skillnad från skurkar i t ex Spider-Man eller Batman där man får veta mer om deras bakgrund, hur gick det till när de blev skurkar. Det engagerar mer. Det här blir inte bra. Men på det stora hela en "bra" actionrulle som gör det den ska; introducera nya hjältar.
 Lotso
I sin helhet är Justice League en av de bättre filmerna i DC universumet. Men inte utan dess problem. Framför allt så lär vi oss ingenting av de nya superhjältarna som dyker upp. Där är små scener som ger oss någon expositions dialog på vem de är. Men mer blir det inte. Därför blir det svårt att heja på våra hjältar i slutet. Skurken är heller inte särskilt minnesvärd, och är ännu en datagjord figur. Som tro det eller ej. Använder sig av en stråle upp mot himlen för att tillkalla sin armé. Jösses den klichén igen. Hotet känns heller aldrig. Tror inte ens den normala människan i filmen visste om att jorden höll på att gå under. Så lite filmen brydde sig om skurkens motiv. Humorn är påtvingad och misslyckas ofta. Actionscenerna är dock skickliga och dugliga, även ifall man önskar sig mer från den visuella fronten. Däremot har skådespelarna bra kemi med varandra. Ben Affleck levererar ännu en bra Batman och Gal Gadot är detta universumet vad Robert Downey Jr. är för Marvel. Underhållningen är där helt klart, och filmen har inte lika många problem som Batman v. Superman eller Suicide Squad. Men DC måste fortfarande jobba på sina karaktärer och filmer, då de fortfarande har stora problem. Vad som förvånar mig budgetmässigt dock. Är att denna kostade 80 miljoner mer än första Avengers filmen, som känns mer påkostad än vad denna gör. Jag hoppas innerligt att DC tar sig i kragen och börjar överse var problemen ligger i deras filmer. Hoppet rinner ut när som helst.
 BuShin
DC's heder är återupprättad! Lättare i tonen, ursnygga scener och filmen är överlag väldigt genomtänkt. Det känns som de tagit till sig av tidigare kritik och rättat till alla fel. Bäst i filmen är dynamiken mellan huvudpersonerna, och jag blev imponerad över hur djup karaktärsutveckling det var under den endast 2 timmar långa speltiden. Sedan så är Justice League helt galet snyggt gjord, bland det häftigaste jag sett t o m. Skall se om den minst 2-3gånger till på IMAX där den gör sig rätta.
 martingo89
Huvudskurken är väldigt icke-originell och meningslös, en ganska generisk datoranimerad gubbe med djup tuff röst. Handlingen är lätt klyschig med, de måste samla ihop och försvara några kuber ifrån the bad guy för annars går världen under, påminner lite om tesseracts från The Avengers. Har fortfarande svårt för Ben Affleck som Batman, föredrar Christian Bale. Wonder woman och Aquaman är helt okej men Flash och robotkillen kunde jag inte bry mig mindre om. Det enda bra är att actionscenerna är snygga och välgjorda, men det blir ändå svårt att bry sig eftersom karaktärerna och handlingen är ointressanta, så det faller ändå tyvärr platt. En stor fördel Avengers har över Justice League är att ALLA hjältar i Avengers hade sina egna filmer innan, vilket etablerade deras karaktärer, så när Avengers väl kom så kände vi redan dem hyfsat. Här däremot så introduceras Aquaman, Flash och robotsnubben väldigt hastigt och vi lär aldrig riktigt känna dem. Höll på att somna flera gånger mot slutet av filmen.
 PeterTheW
Så dåligt på så många sätt. Steppenwolf kan vara den tråkigaste, fulaste fiende någonsin i en superhjältefilm. Humorn faller platt precis hela tiden, de få skämt som funkar hör till Ezra Miller, även om hans oneliners och comic relief oftast funkar si och så. Det blir aldrig spännande. Det är inte särskilt snyggt. Det är ofta rent ut sagt tråkigt. Usch.
 DrJW
Det här är inte den episka Justice League-filmen som alla har väntat på och den här är inte lika bra som The Avengers-filmen. Liksom de andra DC-filmerna så har den här brister, men överraskande nog så tyckte jag verkligen om den här filmen. Handlingen är inte alls dålig, men det kunde ha varit bättre skrivet. Vad som gör den här filmen sevärd är karaktärerna, och hur de interagerar med varandra. Skådespelarnas kemi är vad som verkligen håller den här filmen ihop och dem gör sitt bästa trots hur bristfälligt materialet är. Jag tror att Joss Whedons engagemang i denna produktion gjorde den här filmen värt att titta på och den här filmen har fortfarande många av Zack Snyders stil, men utan Whedon så kunde den här ha varit mycket värre. Skurken i den här filmen, Steppenwolf, är blek, men han är inte irriterande som Jesse Eisenbergs Lex Luthor (allvarligt, hitta en ny skådespelare till att spela Lex Luthor! Marvel har byt skådespelare två gånger, det kan du också göra, DC!). Jag ser nu vad DC försöker göra och låt oss hoppas att de tänker rätt. Trots bristerna och den här filmen var långt ifrån perfekt, så var det en trevlig film att se igenom.
 stoked87
Jag är så lycklig att äntligen få se allihopa tillsammans jag hade så kul med min flickvän och bästa vän på bio vi satt och pratade typ 3 timmar efter spekulationer för framtiden om DCEU helt magiskt.
 BrutusBeefcake
Hade det inte vart för Aquamans one liners och Wonder Woman så hade denna fått lägsta betyg. Det är tråkigt, fult och lättglömt. Det saknar personlighet vilket gör varenda karaktär ointressant, lägg också till en skurk som jag nästan glömt efter bara ett par timmar. Detta var inte imponerande någonstans. (4/15)
 yrkeschaufföre
Skurken är helt meningslös men samspelet hjältarna emellan gör det till en hyfsad film. Jag såg den mest för att jag gillar WW och hon var som jag förväntade mig, min relation till Aquaman är från Family guy och Big bang theory så det här var ju en tuff och positiv upplevelse. Jag håller betyget lågt för att kunna höja om jag ser om den.
 n u f a n
IMAX hjälper filmen till betyg 4 :)
 AdamB-film
Superhjältefilmer är det inflation på. Självklart drabbar det kvalitén. Varför spenderas miljontals kronor på en film som ger oss stereotyper, oinspirerat manus och dialog, generisk historia och ja inget som direkt håller måttet. Svaret på frågan är väl för att de spelar in miljonerna plus några till miljoner... så pengar är i slutändan viktigare än kvalité när det gäller! Dostojevskij! räddar filmer att få en etta :)
 ekneB
Det här var ju faktiskt bra! Hade förhoppningar på att DC skulle få till det efter Wonder Woman, men efter alla skriverier om omskrivningar och re-shoots så var inte förväntningarna direkt höga. Men jag blev positivt överaskad! Är det en bättre film än Wonder Woman? Nja, inte direkt. Men jag hade nog roligare under den här! Nosar på en 4a!
 ilgoga
Väldigt svag 2:a, mest för att jag trodde att den skulle vara ännu sämre och blev positivt överraskad... men det mesta var riktigt dåligt och konstigt... tråkigt på så utarbetade förlagor...
1 2   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)