cherryriot
jag tycker den är rätt okej men slutet är bara larvigt. bra skådespel.
 KeZan
Man märker att Tobe hooper bara följde Spielbergs direktiv, då lyckades han ju få till det hyfsat iaf.
 PeterTheW
Spännande, rolig, snygg. Okej, slutet kanske är lite för mycket.
 anddav507
En klockren skräckfilm, som slår dagens skräckfilmer med hästlängder. Varför, varför, varför klagar alla på slutet? Det är typ det läskigaste av allt, när gravarna visar sej och allt det där. Ledde till att min lillasyster 1982 inte vågade vara i närheten av en TV på ett tag.
 Jason Voorhees
En riktig klassiker! Tobe Hooper stod ju för regin, men det sägs att Spielberg hade ett och annat att säga till om... Filmen är i alla fall väldigt bra och jag gillar faktiskt de taffliga 80-talseffekterna, som har en hel del charm. Filmen är faktiskt ovanligt skrämmande och spöar det mesta som kommer nu för tiden. Särskilt vissa scener lär man inte glömma i första taget...
 Film Guden
Av regisören till Motorsågsmassakern, men känns mest Spielbergig. Men inte så kass som jag mindes den från senast. Men fortfarande tycker jag den är mer larvig än skrämmande. Fast fylld med bra idéer. Scenen med såret i ansiktet som blir större och större sticker ut mest.
 [Hanna]
Nja...
 Riky1975
Fantastisk gammal klassiker!
 GLO
kommer inte ihåg, var för liten
 todape
Jag fick kolla både en och två gånger på fodralet när jag såg filmen för att försäkra mig om att den verkligen var gjord 1982 och inte senare. Med tanke på att den är 20 år gammal är den fenomenalt välgjord och överträffar flera av dagens filmer sett på specialeffekter. Poltergeist är dock inte bara en välgjord film utan den har allt annat en bra film bör ha. Tobe Hooper gör ett kanonjobb som regissör bortsett från vissa dåliga klipp. Manuset är skrivet av Steven Spielberg och han har även varit delaktig i filmens regi, samma år släppte han kultförklarade filmen ET.
 tummeliten
Hyfsad spökfilm. Läskigast för barn.
 Gobo
Värt med en film som gör att tummeliten, se nedan, blir skrajj å kissar på sig!
 Klunkenstråle
Spielberg skall inte göra halvskräck. Hans pastellfingrar gör allting till live action-Disney i alla fall.
 benoit
Jag antar att +200 redan har sagt det jag skulle ha sagt.
 niklaseriksson
Ganska stiligt foto ändå.
 MrsPink
this house is clean. förövrigt är favoritscenen när spökerna går ner för trappan. otroligt läskigt faktiskt.
 -_Louise_-
Skitbra tills specialeffekterna gör den löjlig.
 Steffy_89
Jag är inte så mycket för skräckfilmer..
 Mapadaz
Spännande film!
 dumbass
Otroligt bra i början, men när allting eskalerar sista halvtimmen börjar jag gäspa. Men som sagt; väldigt bra i början.
 Seesawboy
Tråkig.. Eller jag vet inte, jag somnade och det gör jag inte så ofta..
 JoeZ
duktig på att bygga upp stämning men den faller mot slutet eftersom Hopper ständigt påminnner att det är film man tittar på, blir överdrivet.
 angryinch
Väldigt länge sen jag såg den. Jag minns att jag blev skitskraj iaf. och det är väl det som är meningen :)
 soad_87
Jaa den här är ganska dålig faktiskt, gillar inte handlingen.. den blir bara löjlig..
 Sir I
bra skräckfilm (för sin tid) dock så gör slutet att filmen tappar
 Mara Jade
En film som fortfarande, även fast den är så gammal (och jag inte är lite längre), är riktigt kuslig att se på.
 SillyMuffin
Ok underhållning, inte särskilt mkt att ha om man jämför med dagens specialeffekter.
 Lombardo
jag sket i byxan till den här när jag var knodd. grymt bra!
 pink.f
Bra och skrämmande. Man känner att nörden Spielberg varit inblandad i filmen, tydligen också i regin påstår en del.
 Ryujin
Vagt minne av att föräldrarna låg och rullade joints i sängen, bara det skulle höja betyget avsevärt, men för länge sedan jag såg den, så betyg får nog vänta.
 Midkiff
Väldigt väldigt underhållande med fantastiska effekter och mycket humor.
 FrågaEwa
Clownen är så jäkla otäck
 the n00b
bra som fan
 Toxx
Stämningsfullt, men man ska hålla sig till såna effekter man är bra på. Den psykiska gumman har rösten som en 6 åring, störande.
 lrenner
Jag tycker rösten på gumman förhöjer den konstiga stämningen i filmen.
 Pepper
Det här var den fjantigaste och mest amerikanska skit jag någonsin sett. Den var inte hemsk någonstans och har MÄNGDER av små "söta" Spielberg barn-moment. Man börjar smått undra om han inte gillar små söta barn lite 'för' mycket.
 Beccson
Håller med Pepper i nästan allt han har skrivit, förutom det att den inte var hemsk nånstans. För jag måste erkänna att jag ibland blev rädd..
 jimmy_dif
mycket bra 80 tals skräckis
 Shapeshifter42
HUGELY influentual on me - as a kid - and still...
 armen
Fantastisk! Såg den senast på stor duk! Gillar att många klassiska rädslor tas upp i den, schyssta effekter med tanke på tillgänglig teknik 1982.
 John H Lind
Totalt underbar 80-tals film. Mest för 80-talsmiljön. Farligt det där analoga nätet; tur att vi skyddat oss mot sånt nu. Kul att ungen sover med Dodgers-keps som jag försökt heja Dodgers till World series i en månad nu, dock förgäves.
 O´Reilly
Trist, förutsägbar och inte skrämmande alls.
 Cleoo
lessen folks - Kul men Ful.
 Gewehr
En riktigt bra skräckrulle, helt enkelt.
 Fläskkäft
I verkligheten tror jag inte ett dyft på hemsökta hus å spöken, det är bara en massa trams. Men på film passar det utomordentligt bra. När Spielberg är med vet man att det brukar vara intressant. Roligt att se modet och vad som var inne på åttiotalet, många Star Wars leksaker i ungarnas rum och det känner man väl igen. Själva historien är så där lagom läskig, välgjord för sin tid och man kan väl konstatera att man inte ska störa de döda. =) Craig T Nelson som helyllefarsa är mycket bra tycker jag.
 Hammerheart
Inte bra utan bara tråkig.
 RobinMahler
Usch.. Säkert bra på sin tid men.. Usch
 carpeominous
Jag såg den för första gången när jag var 11 år. Efter det så drömde jag mardrömmar och var livrädd för tv-apparater. Sedan såg jag den återigen när jag var 14 och sedan 16. Visst, nu tycker jag inte att den är läskig, men den är så otroligt bra ändå. Utan dagens dagens moderna specialeffekter så blir det självfallet inte särskilt verklighetsrelaterat, men man känner av att den är genomarbetad.
 Scrite
Den är stundvis bra stundvis dålig så det får bli ett medelbetyg.
 mingping
Fanken, ungen är läskigare än något annat i den här filmen. Barn borde förbjudas från skräckfilmer, jag har fobi för dem.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5 6 7   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Coherence (info) 17:37 16/7 (82)
Blood of the Hunter (info) 17:05 16/7 (1)
Erotikon (info) 16:48 16/7 (45)
Always Be My Maybe (info) 14:07 16/7 (6)
Videodrome (info) 13:53 16/7 (229)
Mimic (info) 13:17 16/7 (123)
Harley (info) 11:46 16/7 (1)
The Founder (info) 11:12 16/7 (22)
The Hurricane Heist (info) 09:44 16/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 09:41 16/7 (29)
Mortal Engines (info) 09:35 16/7 (23)
Leave No Trace (info) 02:33 16/7 (19)
Fimpen (info) 01:18 16/7 (76)
Body of Lies (info) 00:52 16/7 (236)
Midsommar (info) 00:42 16/7 (7)
Mutant World (info) 00:36 16/7 (3)
Sharknado 5: Global Swarming (info) 00:22 16/7 (9)
7 dagar i maj (info) 00:14 16/7 (31)
Colossus: The Forbin Project (info) 23:58 15/7 (31)
Live by Night (info) 23:56 15/7 (22)
Papillon (info) 23:35 15/7 (12)
Howling IV (info) 23:25 15/7 (24)
Vinden bär oss (info) 23:03 15/7 (38)
Maria Wern - Må Döden Sova (info) 22:47 15/7 (10)
What If (info) 22:06 15/7 (47)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:01 15/7 (29)
Geralds lek (info) 21:55 15/7 (23)
Fast & Furious 8 (info) 21:48 15/7 (43)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 21:42 15/7 (12)
Lejonkungen 2 - Simbas skatt (info) 21:37 15/7 (239)
Brightburn (info) 21:16 15/7 (6)
Independence Day: Återkomsten (info) 21:04 15/7 (120)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 20:52 15/7 (18)
Tåget (info) 19:23 15/7 (30)
My Soul to Take (info) 18:41 15/7 (50)
The Nightmare (info) 18:36 15/7 (14)
The Meg (info) 18:33 15/7 (48)
Juanita (info) 18:31 15/7 (1)
The Kindergarten Teacher (info) 17:35 15/7 (4)
Tag (info) 16:56 15/7 (14)
Papers, Please The Short Film (info) 16:48 15/7 (1)
All I See Is You (info) 14:31 15/7 (3)
Hostel 3 (info) 14:25 15/7 (60)
You're Ugly Too (info) 13:37 15/7 (1)
Jordgubbslandet (info) 11:32 15/7 (12)
Jimmie (info) 11:13 15/7 (8)
Coast Guard (info) 11:10 15/7 (29)
Stalked by My Doctor: A Sleepwalker's Nightmare (info) 10:57 15/7 (1)
Tender and Tuff (info) 10:55 15/7 (1)
Rampant (info) 03:56 15/7 (3)