C.J.
Underhållande, väldigt så. Men inte så läskig direkt om man inte är lite yngre det vill säga. Det mest facinerande (enligt mej) är faktumet att under filmens lopp så dör inte en endaste karaktär eller ens blir allvarligt fysiskt skadat vilken är ovanligt för skräckfilm, speciellt 80tals skräckisar (gory days of slashers: Fredag den 13:e, Terror på Elm Street, Onda Dockan, Halloween, Maniac Cop, etc.). Förutom "face rip" scenen (som är ganska grotesk) så är den ganska mild och skulle enligt mej falla i kategorin "familje skräck-film", som kan ses av barnen i sällskap av vuxna.
 Shaun
Verkligen söt film, men samtidigt skrämmande även om den egentligen inte är läskig. Som alltid med Spielberg ska det röra sig om en familj och dess kamp om överlevnad. Blir även oerhört fjantig när den där kärringen ska hjälpa dem. Men ja, som familjeskräckfilm, som C.J. talar om, är den bra.
 Terran
har svårt att ta filmer med "läskiga spöken" på allvar...inte speciellt läskig med andra ord, men en bra rulle.
 Bomkia
Börjar riktig bra, stämningen byggs upp föredömligt. Men sen när allt ska köras på för full mugg så blir det i min mening bara för mycket. 3a.
 jonbo
Visst var denna ganska ok. Minns inte så mycket mer.
 Kriffot
Clownen är läskig, och settingen, sen blir det väl lite väl tramsigt mot slutet.
 Spicoli
Kult skräck som jag tycker håller sig relativt hyggligt idag.
 larsen1976
Kult rulle, dock inte lika bra som jag minns den.
 Kurganen
Bra skräck. Lite för mycket komedi över den men helt okej.
 SubspaceBob
varken speciellt läskig eller spännande, men sånahär filmer är inte min typ
 jimmy ringo
Jag blev faktist måttligt imponerad av denna sega och tråkiga rulle. Effekterna var väl okej, men jag blev helt enkelt inte skrämd!
 MrOscar
Bättre än vad jag kom ihåg. Effekterna är inte så himla bra, men det e ju snart 30 år gammal. Kult!
 lesunq
Sjukt bra då den kom på 1980-talet.
 Kittie
Usch, ville bara stänga av, så dålig.
 kennert
Ganska sevärd.men spårar ur lite på slutet.
 Paddyeahh
Klassisk! Min favorit när jag var liten.
 LindaU
Man måste se den här filmen!:D
 Belmont84
Klassisk skräckis med ett par riktigt sköna scener, men den var definitivt bättre när man var liten...Clownscenen ligger väldigt högt på trauma-listan.
 högberg
svag 3a
 el_bocadillo
Jag vågade knappt gå till sovrummet efter att ha sett den här när jag var 13-14 år.
 Djason
Skön film men som tyvärr har börjat bli lite gammal. Men som liten vågade man knappt titta på tv:n när det var myrornas krig på den.
 ziferN
Den är helt ok, dock längesen jag såg den.
 Fredrik83
Den känns lite för gammal för min smak. Kan tänka mig att den var mycket bättre när den kom 1982.
 Palmisen
Jahapp... Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, hmm.
 Tobias Fünke
Nostalgi! Och då hade jag inte sett den innan igår...MYCKET 80-tal över den här rullen...
 Scrite
Skrämde mig rejält när jag var liten. Såg om den för några år sedan och blev inte ett dugg rädd. Men den duger.
 Nallexander
Family Guy-parodin är jättekul!
Såg den många gånger i barndomen och avgudade denna pärla. Idag känns den såklart daterad och småfånig - men det nostalgiska värdet håller i sig hos mig då jag fortfarande tycker den är mycket underhållande.
 Chriistian2
Skön klassiker men kan ej sätta en 4a.
 Harkaiden
Något under förväntan. Den börjar hur bra som helst med ruggigt bra uppbyggnad, men den blir lite halvseg efter ett tag. Det är en stark trea, nevertheless.
 ses11
Fånigt värre.
 JoshTee
3++
 #54
Gäsp.
 robbanpower
vila i frid zelda rubinstein
 Patronus
Kultfilm som med minsta möjliga marginal lever upp till sitt rykte. Flera minnesvärda scener men som helhet är filmen inte mer än bra. Klart sevärd dock.
 LaDecima
Kult nu.
 BadCharlotte
Hade lite svårt att bestämma mig men det får bli en fyra iaf. Älskar hur dom har lyckats fått med lite humor i filmen.
 Z3rog
Blev grymt besviken, det kanske låter lite dumt. Men hur kan man göra en skräckfilm (som inte är psykologisk) utan att någon dör? Jag förväntade mig SÅ mycket mer av Hooper. Men om man ska va ärlig var den ganska kul att se på, när de inte slänger Steven Spielbergs namn i ansiktet på en.
 Ghostface
det här var inte speciellt bra någonstans. stämningen var inte speciellt effektiv, det fanns några häftig scener men tycker spielbergs PGkänsla gör filmen aldeles för mesig och menlös.
 CultOfZenith
Spielbergskt mysig, och med mängder av riktigt snygga specialeffekter. Slutet är rejält spännande, om än något överdrivet. Lägg märke till likheten mellan en av spökjägarna och Johannes Brosts (tillika spökjagande) karaktär i Besökarna.
 Oidipussy
det VAR bättre förr, iaf när det gäller skräckfilmer
 SHAAWW
Helt okey faktist och denna var nog bland de första man såg som liten.
 BarryHero
Passade på att se den när den ändå gick på tv igår. Orkade dock inte vänta till 00.25 så jag tittade på min dvd-version av den vid 00.00-tiden istället. Slapp reklam också. ;D I alla fall, hade fan för mig att jag inte sett denna tidigare, men det har jag ju! Blir inte riktigt läskig förrän i slutet, och spökerierna skildras med lite väl mycket allvar, men visst är det en klassiker med många läckra och härliga scener.
 TheHorrorfan
Hur seriöst kan ni säga att det var bättre förr när den här har nåt bland de töntigaste effekterna som jag nånsin har sett.
 Ponycrack
Vilken klassiker!
 vampirekid
Den här sög! Det enda jag gilla med den var clownen. Allt annat var skit!
 ziferN
Riktig underhållande, spännande och smårolig 80-tals klassiker som jag gillade skarpt, effekterna var dock inte så jätte snygga om man säger så men filmen är från det tidiga 80-talet så vad förväntar man sig? Det märks verkligen att Spielberg har hjälpt till med filmen, speciellt med att han har både skrivit (delvis)manuset och producerat filmen för han ger alltid filmerna han jobbar med en slags varm känsla och dom är alltid härliga att kolla på. Detta är en film jag gärna ser om i framtiden, bra kvällsunderhållning! Stabil 4a.
 ScArRrFaCe
Jag var lite rädd för att jag inte skulle tycka att den var lika bra idag som jag tyckte förr, men visst fasiken var den det! Härligt otäck spänning filmen igenom.
 Llamagirl
Mycket bra trots idag en del lite åldrade effekter. Jvla clown! Den var ju otäckast av allt!
 Jessicaology
Clownen is haunting me!
« Föregående   |   1 ... 4 5 6 7   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Dom i Nürnberg (info) 10:43 21/3 (50)
Leaving Neverland (info) 01:39 21/3 (10)
Riket (info) 01:26 21/3 (396)
The Visit (info) 01:09 21/3 (64)
Sandy Wexler (info) 01:04 21/3 (18)
Spegeln sprack från kant till kant (info) 00:48 21/3 (19)
Mordet på Orientexpressen (info) 00:42 21/3 (152)
A Simple Favor (info) 00:36 21/3 (13)
Final Score (info) 00:02 21/3 (4)
Gone Are the Days (info) 23:58 20/3 (1)
Bumblebee (info) 23:57 20/3 (16)
Nötknäpparen och de fyra världarna (info) 23:57 20/3 (5)
Vänligt bemötande (info) 23:48 20/3 (5)
Space Station 76 (info) 23:33 20/3 (23)
The Great Buster (info) 23:25 20/3 (3)
The Mule (info) 22:44 20/3 (9)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)
JFK (info) 21:26 20/3 (235)
Annihilation (info) 20:48 20/3 (90)
Ponyo på klippan vid havet (info) 20:32 20/3 (228)
Alla vet (info) 20:09 20/3 (4)
The Miseducation of Cameron Post (info) 19:49 20/3 (8)
Sakernas tillstånd (info) 19:48 20/3 (21)
Sharknado 4: The 4th Awakens (info) 18:36 20/3 (12)
Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid (info) 15:42 20/3 (209)
Il diavolo a sette facce (info) 15:40 20/3 (6)
Isn't It Romantic (info) 13:36 20/3 (6)
Catfish (info) 12:21 20/3 (95)
Det stora reportaget (info) 10:41 20/3 (2)
Den skyldige (info) 09:52 20/3 (6)
Bad Times at the El Royale (info) 09:27 20/3 (19)
Don Camillo och hans lilla värld (info) 07:55 20/3 (4)
Mission: Impossible - Fallout (info) 07:02 20/3 (44)
Black Death (info) 01:04 20/3 (140)
The Prestige (info) 23:30 19/3 (1030)
Millennium (info) 23:19 19/3 (11)
Rebell i bojor (info) 23:00 19/3 (142)
Get Out (info) 21:55 19/3 (85)
Finding Kate (info) 21:51 19/3 (2)
Day of the Dead: Bloodline (info) 21:49 19/3 (14)
Bedeviled (info) 21:11 19/3 (2)
Enemy of the State (info) 19:57 19/3 (444)
Brewsters miljoner (info) 19:55 19/3 (79)
Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor (info) 19:29 19/3 (6)