snowman01
Russo bröderna har gjort det igen, tredje femman i MCU. Wow vilken upplevelse, att se 10 år av Marvel-filmer sammanstråla till denna episka saga. Mer action än väntat, fantastisk pacing och ett flertal överraskningar. Blev så glad att det var bättre än förväntat, jag vill se den igen haha!
 saffecool
Det här är en av de bästa filmer jag sett.
 PojmiZ
Bästa Marvel filmen hitills med många stora överraskningar.
 Waleyra
En av de bästa hittills. Inte alls vad jag förväntat mig. Stor överraskning.
 Boondock_saint
Jävligt tillfredsställande början-till-ihopknuten-säck i den här tioåriga Marvelsagan. Ja, jävlar. Filmen börjar lite väl plötsligt och pang på vilket gör att det som händer i början inte berör mig så mycket som det nog är tänkt. Men sedan är det 2 timmars vindlande NJUT där alla olika spår faktiskt vävs samman bättre än jag trodde med tanke på hur många viktiga karaktärer som ska samsas om screentimen. Jag gillar att man får se så mycket av Thanos resa och att han känns så mycket mer mänsklig än jag väntat mig och att hans bakomliggande syfte ligger i ett klassiskt dilemma. Att hela filmen är en strid mot skurken och inte bara sista halvtimmen är också ett stort plus. Störst var ändå att vi satt i en nästan fullsatt salong på premiären och att det var helt jävla knäpptyst under filmens slut – och sekunden eftertexterna satte igång så vände sig alla mot sina sällskap och började diskutera vad de just sett. Sjukt häftigt, faktiskt.
 Mikael602
Den var mörk, riktigt mörk! Och Thanos levererade.
 Ajax Swan
Magiskt. Episkt. Underbart. Vill. Bara. Ha. Mer. 5:a (10/10)
 DrJW
Detta var väldigt episkt! Det är de enda ordet man kan beskriva den här filmen - episkt! Bröderna Russo gjorde ett mycket bra jobb med Captain America: Civil War, och dem gjorde ett utmärkt jobb med den här filmen! Av alla MCU-filmerna så är den här de mörkaste i hela serien. Om du är ett fan och du bryr dig om dessa karaktärer så kommer du att känna dig ledsen, den har många sorgliga ögonblick. Mycket känslomässigt. Jag skrev en gång att Guardians of the Galaxy vol. 2 var Marvels svar på Empire Strikes Back, men efter att ha sett denna skulle jag säga att den här filmen är mer av ett svar på Empire än GotG vol. 2, den här hade typ mer likheter med den filmen. Men du kan också säga att GotG vol. 2 är deras svar på Empire och detta är The Avengers's svar på den filmen. Den här har en perfekt balans mellan de seriösa och roliga momenten, älskar musik komponeringen och skådespelarensemble var väldigt bra, och jag tyckte verkligen om Josh Brolin som Thanos, speciellt hans röst! Den är löst baserat på serien Infinity Gauntlet (en riktigt bra serietidning/serie roman) och om du har läst den så kan man se att dem har lagt vissa delar från den i några av scenerna. Namnet Infinity War är namnet på uppföljaren till Infinity Gauntlet.
 yrkeschaufföre
En svag fyra. Jag gillade att de växlade mellan olika handlingar och hur de samarbetade mellan grupperna. Men det är lite väl mycket "storslaget" och var var Ant-man? (jag hörde förklaringen) Jag kommer att se den igen antar jag, får se vad som händer med betyget då.
 Gadwin
Hejdundrande episk. Bästa filmen Marvel har gjort. Finns en del karaktärer jag önskar att de kunde skippa ge scentid men överlag är det en fantastiskt välskriven och underhållande film.
 badpanda1606
Det bästa jag sett i Marvel - väg hittills. Visuellt är detta även den mest knivskarpa bilden jag upplevt på en IMAX duk. Ordet gåshud fick en helt ny innebörd för mig och känslorna som väcks när man inser att 10 år av filmer byggts ihop för att man ska landa på denna, det är så förbannat genomtänkt!
 ToddDowney
Det här är va Batman V Superman ville va. Mörk och de klarar av att blanda ihop många fler hjältar och endå få det att fungera. De visar att Marvel har kommit långväg sedan 2008 med introduktionen av Iron Man. Ett helt universum är i fara av en av de bästa filmskurkarna någonsin i Thanos. Man märker direkt från första scen att ingen går säker och att vem som helst kan dö. Och det temat fortsätter genom resten av filmen. Jag kände mig helt stum och de kändes som att hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen på mig. Filmen kändes aldrig som 2,5 timme lång heller. Den höll ett bra tempo rakt igenom med mycket action och mer karaktärsdriven story. Och hur de lyckades med de med över 20 hjätar är magiskt. Detta är ett måste på Bio!
 EvilNed
Bra, fet och maffig. Lite för lång och flera gånger kör karaktärer väldigt krystade val för att tvinga storyn framåt. Tänker speciellt på Doctor Strange och Star-Lord...
 n u f a n
För kort!!!
 PeterTheW
Så jefla överskattad. Snygg som fasen, visst, och jag gillar den mörkare tonen, men i övrigt... Alldeles för lång, blir ärligt talat bitvis rent ut sagt uttråkad av den svaga storyn, Thanos är som bäst halvintressant som skurk. Sen blir det ju mest väldigt rörigt när man försöker få plats med så gott som varenda Marvel-hjälte i en och samma film - så pass många att man rent av erkänt att man "glömde" Hawkeye, som i och för sig är ganska tråkig, men ändå - det säger en del. Mycket oneliners som faller platt.
 Jaganatha
Ett lysande exempel på att en film inte nödvändigtvis blir bättre av att man släpper in alla Marvelkaraktärer man kan komma ihåg i handlingen. Thanos är dock en hyfsad skurk. Men det är för mycket som känns repetitivt och ofokuserat för att det riktigt ska gå att se fram emot nästa film i serien. I grund och botten är problemet att Marvel-filmerna börjar se för likadana ut. Det kommer inte att hålla i längden.
 jingoo
För riktigt inbitna fans av karaktärerna och tidigare filmer är nog detta som julafton. För mig är det mest en helt ok popcornrulle, precis som tidigare filmer. Imponerande att de lyckas hålla ihop det hela någorlunda, trots det stora antalet hjältar. Vissa får mer än andra, t ex Thor och Gamora. Vissa känns fortfarande underutvecklade och luddiga i kanten, t ex Vision och Scarlet Witch - deras krafter har ärligt talat mest använts som plot devices hitintills. Vissa finns inte ens med (Ant-Man). Thanos är bättre än genomsnittet bland filmskurkar, då han för en gångs skull ges lite motivation och känslor. Djupt för en skurkroll, men ändå rätt ytligt. Hursomhelst tyckte jag den här är bättre än Black Panther men sämre än Ragnarök.
 jingoo
För övrigt: har vi inte fått nog nu av massiva stridscener mot cgi-monster i finalerna av dessa filmer? Det blir bara actionlervälling av alltihopa.
 haajen
Sannerligen en massiv film, väldigt imponerad av att de fått ihop det så bra. Storyn hänger ihop, Thanos är en bra skurk, dialogen sitter (för det mesta) som ett smäck. Mycket underhållande och verkligen fin utdelning för de som sett alla filmerna i MCU hitintills. Mantis och Drax stjäl showen!
 Stan
som vanligt. meeh. humorn funkar oftast väldifr bra, de dramatiska scenerna osar cheese med slow motion och övertydlighet
 August Dellert
Marvel Studios överträffar sig själva ännu en gång och levererar deras tätaste och mest spektakulära film hittills. Dynamiken mellan alla hjältar är underbar och Thanos är kanske den bästa antagonisten sedan Darth Vader.
 Bomkia
Som vanligt med de här Avengers-filmerna är det för lite mycket folk inblandade med många hopp. Jag föredrar lite mer koncentrerade filmer. Men Thanos växte på mig som skurk, han kändes ovanligt utvecklad för att vara Marvel-onding. 3+
 Martin_Sj
Den här hade jag ganska höga förväntningar om. Gillade de två senaste Captain America väldigt mycket. Men här känns manuset ointressant och spretigt. Gruppdynamiken känns frånvarande och karaktärerna platta. Här och där lyser Guardians of the Galaxy upp med lite humor och den har en del välgjord action, problemet är bara att jag inte bryr mig om filmens karaktärer. Slutet av filmen var riktigt bra dock så den sista fjärdedelen får två tummar upp, även om det allra sista inte föll mig i smaken. De tre första fjärdedelarna var bara sevärda.
1 2   |   Nästa »
Senaste kommentarer
L'école buissonnière (info) 22:45 16/2 (1)
Mary och häxans blomma (info) 22:43 16/2 (6)
Järnladyn (info) 22:39 16/2 (167)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 22:29 16/2 (70)
Green Book (info) 22:04 16/2 (18)
Sword for Truth (info) 21:57 16/2 (3)
First Man (info) 21:53 16/2 (22)
Gräns (info) 21:49 16/2 (20)
Happy Death Day 2U (info) 21:44 16/2 (2)
Lego-filmen 2 (info) 21:34 16/2 (2)
Ant-Man and the Wasp (info) 21:31 16/2 (36)
Spy Kids (info) 21:28 16/2 (174)
Mudbound (info) 21:20 16/2 (15)
Cool as Ice (info) 20:53 16/2 (20)
I Miss Sonia Henie (info) 18:59 16/2 (4)
Bomber och granater (info) 18:46 16/2 (3)
Baywatch (info) 18:32 16/2 (38)
Tårtgeneralen (info) 18:26 16/2 (36)
French Connection – Lagens våldsamma män (info) 17:30 16/2 (249)
Mary Queen of Scots (info) 17:24 16/2 (3)
Alita: Battle Angel (info) 16:58 16/2 (8)
The Duke of Burgundy (info) 16:58 16/2 (17)
The Favourite (info) 16:21 16/2 (20)
Summer of '84 (info) 16:03 16/2 (16)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 15:25 16/2 (24)
Den of Thieves (info) 14:18 16/2 (23)
Replicas (info) 14:10 16/2 (2)
Enter the Void (info) 13:02 16/2 (104)
Robin Hood (info) 12:28 16/2 (7)
Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben (info) 11:16 16/2 (770)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)