HasseV
Känns som om man sett detta förr
 badpanda1606
L3 karaktären var så dålig så Jar Jar Binks framstår som en legend. Utöver detta så är detta för mig en bra film. Mest för att den försöker vara fristående. Perfekt castad som han solo var han också!
 haajen
Njaaa, den här var inte helt klockrent, väldigt ojämn och med en rätt ointressant story. En del bra action och ok skådisar höjer det hela. En är rätt underhållen hela vägen igenom men filmen försvinner rätt snabbt efter att en sett klart den.
 PeterTheW
Alltså. Den gör väl det den ska - Den är rätt snygg och underhållande nog, även om det aldrig blir vare sig särskilt spännande, jätteroligt och trots en rätt tråkig story. Av just de anledningarna är det en lättförglömlig och rätt menlös film, men å andra sidan, på gott och ont, det mest lyckade Ron Howard regisserat på flera år...
 Ghostface
Denna känns mer filmisk och välspelad men mindre klassiskt star wars än tidigare. Den var onödigt storskalig men det kanske är förståeligt då allt alltid kopplas samman med originalfilmerna. Fartfyllt och underhållande.
 idd
Bästa Star wars-rullen näst efter Rogue One!
 August Dellert
Väldigt underhållande och enormt välgjord på i princip alla sätt. Berikar flera ikoniska karaktärer kraftigt, framförallt Solo, med en mer detaljerad bakgrundshistoria. Ehrenreich gör bättre ifrån sig än väntat men Glover skiner starkast som Lando.
 Halofreak92swe
Fantastiskt bra spin-off! Alden Ehrenreich är grym som Han Solo! Väldigt spännande och rolig film som fyller i många luckor och frågor man har om Solos förflutna, Donald Glover är klockren som Lando dessutom! Ska börja hälsa på folk som en wookie framöver hahah! Svag 5.
Det finns mycket här jag faktiskt gillar, men det finns också väldigt mycket som är högst mediokert. Saknar helt en episk Star Wars känsla vilket iofs är lite poängen, men den borde infunnit sig vid ett par stunder och gör det inte. Den största överraskningen är nog hur bra jag ändå tycker Ehrenreich funkar i rollen, men han har inte nog att jobba med och hans karaktär byggs aldrig upp. Mycket känns alldeles för stressat, både i filmen i sig och hur manuset och så kommit till. Den lägger mycket grund och bygger upp karaktärer och konflikter och så väldigt mycket. Jag hade nog verkligen velat se en uppföljare på det här, men det lär vi knappast få se med tanke på vilken flopp det blivit. Ron Howard är en kompetent men tråkig regissör som aldrig riktigt har tilltalat mig, den fingertoppskänslan saknas även här. Men med tanke på alla produktionsproblem och hur han tog över mitt i så har han ändå lyckats leverera en rätt bra film. Men den saknar udd och ikoniska detaljer. Jag gillar hur den knyter an till det större Star Wars universumet utan att vara så stor del av den.
 stgurgel
Underhållande och inget jag blev besviken på. Lando och Qi\'Ra var mycket charmiga, men jag hade hellre sett nån annan än Woody Harrelson spela Becket. Betyg i överkant, men så blir det när man ser star wars som gör en glad
 ekback
Den här var skön. Bra action, intressanta karaktärer och äventyr.
 amotherscrime
Lite över förväntan faktiskt, fast då hade jag ganska låga förväntningar. Den börjar riktigt dåligt, men artar sig, sen sänks den en del igen i sista 1/4. För mycket action, för lite story, för lite karaktärsuppbyggnad. För högt tempo. Hade helt klart gynnat filmen om de vågade sänka tempot emellanåt. Väldigt Marvel av dem. Flera karaktärer känns riktigt svaga eller helt enkelt onödiga (Q'ira, Beckett, Enfys Nest, Dryden Vos). Jag brydde mig knappt om någon av dom. Oengagerande och förutsägbara. Karikatyrer helt enketl! Samtidigt så känns Solo (även om Ehrenreich gör det rätt bra) själv inte riktigt som Solo. Jag hade velat se han kämpa mer för sin överlevnad och att de visar oss hur han blev till det fega, själviska charmiga och bittra rövhål vi alla älskar. Det tycker jag inte att vi får se överhuvudtaget. Donald Glover är dock klockren. Bästa castingen på evigheter. Gillade ändå robotenkaraktären även om den kändes alldeles för överdriven och out of place ibland. De hade gärna fått ta lite längre tid på sig när dom gjorde den här filmen.
 Prsoner
Lite mediokert. Man får svar på hur Han fick sitt efternamn, hur han träffade Chewie och fick Millenium Falcon. Allt detta hände i samma veva och hålls ihop av en tunn story som saknar humor.
 santiago
Mycket bättre än jag hade förväntat och det är fanemej inte dåligt.
 Mikael602
Helt okej söndagsaction, inte mycket mer än så. Långt ifrån lika bra som Rouge One.
 vonadel
Har genererat en del nerdrage, men jag tycker den var underhållande. Kanske ingen wow-känsla, men motsvarar ändå förväntningarna. De har lyckats bra med castingen rakt igenom, även om Ford ändå är Ford. :) 7/10
 Bomkia
Underhållande och håller bra takt. Särskilt Glover är riktigt underhållande. 4-
 lumberdajack
Lite oförtjänt med dålig kritik. Den hade fart och fläng. Jag gillade den. Kändes som ett Star Wars äventyr. Något man hade kunnat leka och fantiserat ihop i sandlådan. Jag cyklade hem nynnandes på Star Wars huvudtemat. Som fan är jag helt klart nöjd!
 the Feber
Bästa äventyrsfilmen på flera år! Bästa Star Wars sedan Force Awaken! Bra cast, riktigt sköna karaktärer, härligt tempo och stundtals mycket spännande! Ser verkligen fram emot fortsättningarna!
 karlmats
Jag hade sett väldigt mycket kritik mot den här filmen innan jag såg den, sånt är ju alltid oroväckande men med Star Wars fan base tänkte jag att det troligtvis var obefogat bröl från fanboys. Nu när jag har sett Solo får jag väl tyvärr medge att mycket av kritiken var befogad. Det här var mellanmjölk, det var ett försiktigt utförande av en film som inte hade så mycket alls att berätta. Star Wars-känslan finns ju där, det är ju ändå rätt musik, men Solo själv är lite intetsägande, handlingen smäller ihop allt vi vet om Han som karaktär och inte var det mycket nytt man lärde sig. Actionscenerna är ok men aldrig direkt spännande, man vet ungefär vad som kommer att hända hela tiden. Med så förutsägbara förutsättningar får man ju lägga krut på att vara häftiga eller roliga, det lyckas man inte direkt med. Droidpiloten L3 ska väl vara rolig antar jag, men hon var riktigt vidrig så det gick ju inte som tänkt. Emilia Clarke må vara bra i Game of Thrones, men hon är ingen vidare skådis och klarar sig inte i såna här actionroller. Bäst är nog Paul Bettany och Glover som Lando, men de är bifigurer och kan inte bära en sån här film. De flesta karaktärer glöms bort fort och i slutändan får man fråga sig varför de la tid, pengar och energi på det här. En ganska stark 2a, det är ju ändå Star Wars, men jag trodde inte riktigt det skulle kunna komma under en 3a så besvikelsen är ändå där.
 andersg
Tycker att Donald Glover glittrade mest av stjärnorna i den här filmen. För lite backstory och inget alls att knyta an till, således blir det ganska platt. Slutet gillar jag. Blir en trea för mig.
 Andreas_
Väldigt bra star wars spin off film, nästan lika bra som Rogue one och helt klart bättre än alla tre prequels och senaste episod 7 och 8 som inte alls har den där härliga star wars känslan men här infinner den sig och det är bra skådisar utom möjligtvis Emila Clarke som är ganska medioker men för övrigt bra och Alden Ehrenreich gör det riktigt bra som en ung Han solo, jag är imponerad. Sen att även den gamle legenden Chewie får extra mycket kärlek som han förtjänat så länge nu gör ju inte saken sämre. Jag var riktigt skeptisk till denna film först men Ron Howard lyckas överraska mig ordentligt och har verkligen fått till den där härliga star wars feelingen utan att göra det för barnsligt på något sätt utan tvärtom, jag gillar detta helt klart men är grymt besviken på hur star wars utvecklat sig med force awakens samt last jedi. Handlingen är spännande hela tiden och allt är väldigt snyggt och välgjort, kanske någon irriterande robot här och var men inte värre än så. Jag hoppas på mer bra spin off filmer för dom gör sig verkligen mycket bättre. betyget blir en stark 4:a
 Supernaut
Mycket bättre än väntat! Klart godkänd och bitvis riktigt bra.
 RadiatorPorch
Engagerande äventyr, oplatta karaktärer och atmosfärisk musik gör Solo till en riktig höjdarmatiné. En stundtals nästan extremt klyshig och förutsägbar plot, samt ett helt skamlös sätt att återanvända och referera till faktoider ur Star Warsuniversumet plockar dock ned en pinne. Men för all del, duka upp stadigt med snarr, släng av stövlarna och bänka er för den bästa äventyrsrullen på flera år.
 cristian81
Gäsp. Helt ok men helt meningslös.
 Pyong
Fullkomligt meningslös film där man fem minuter in i storyn upptäcker att den saknar precis allt som behövs för att få en att bry sig. Största besvikelsen i år (trots flera b-filmer...)
 amam
Svag trea. Är väl helt okej men det är knappast något som bidrar till den större Star Wars världen.
 Spidde
Jag hade noll förväntningar på den här filmen och måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Skön story, bra skådespelare och allmänt härlig. Gillar att filmen nästan uteslutande utspelar sig i de smutsigare delarna av Star Wars-världen och att det känns som samtliga inblandade har haft väldigt kul. För mig var det här extremt mycket roligare att titta på än Rogue One.
 Engravadlax
"I'll say it, I don't care: this kid's growing on me" är väl vad manusförfattarna hoppas att jag ska tycka vid det laget, men... nä. "Chewbacca? All right, well, you're gonna need a NICKNAME, 'cause I ain't saying that every time." GE MIG ETT JÄVLA BREJK. Fast bortsett från en del pinsam och klyschig dialog som forcerat refererar till äldre Star Wars-filmer som substitut för bra dialog som utvecklar handlingen på ett ordentligt sätt så är det ändå en hyfsat kul film.
 V70
Sämsta starwarsclusterfilmen jag har sett. Barnfilm. Tror jag. Skådisarna okej.
 Manko
Jag är mest förvånad över att detta är det bästa de kunde komma på. Hur lyckas man få ett rymdäventyr att kännas så slätstruket.
 jack_jack_jack
När referenserna till andra filmer är dess största styrka så visar det på att den inte kan stå på egna fötter.
 gustaw
Varför transportera bränsle med ett tåg när det tar 10000 gånger fortare med ett rymdskepp??
 Ramza
Alden Ehrenreich är inte direkt dålig men aldrig någonsin ser jag honom som Han Solo. Storyn är tunn och det händer mest saker på måfå utan att något berättas. Den räddar sig dock och får godkänt pga en liten uppryckning på slutet.
 dudson
Intetsägande utan nån riktig själ. Filmens styrka är skådespelarna. Främst Woody med karisma o nerv. Verkligen en fröjd för ögat är denna Star Wars rulle åxå.
 Xeno
Nää... urvattad minimjölk. Se originalfimerna istället.
 Starkbröl
Inte så tokig men inte så engagerande heller av någon anledning. Glover och Khaleesi övertygar, medan Ehrenreich inte kan fylla Fords skor och känns felcastad, och Harrelson spelar Harrelson. Många små irriterande plot holes, en miljon saker man kan räkna ut långt i förväg, och i allmänhet lite mekanisk. Speederjakter, tågklättring (varför tåg?) och rymdskepp i tunnlar/kanjoner är liksom inget nytt inom filmen och det är svårbegripligt varför man gör så trötta saker. De flesta twistarna känns dessutom bara irriterande.
 Tim Buckley
(rek 3a) Lika kul som trist att konstatera att sidofilmerna (denna samt Rouge One) är bättre än huvudakterna. Mörkare, mer nyanserade och mindre Disney-artade. Bra.
 Robkiller
Rätt intetsägande. Den försöker väl i alla fall, men tillför inte direkt något alls.
 HerrNenne
En hyfsad rymdfilm med okej men platt plot och en okej stämning som aldrig lyfter helt trots alla blinkningar till tidigare filmer.
 kryttan
Nu har jag äntligen sett Solo, jag blev positivt överraskad. En genomtänkt och fartfylld Star Wars film med känsla. Tycker castingen var riktigt bra! Når inte riktigt upp till en 5:a, det beror mest på den väldigt tramsiga roboten L3.
 foppa99
Klart bättre än jag trodde.charmig o me en hel del bakgrundsinformation
 RunRiot
Nej det här var riktigt platt och ytligt. Både storyn och karaktärerna är galet ointressanta och var det ärligt talat någon som ens saknade den här delen i Star Wars-universumet? Enda lilla ljusglimten jag hittar är Donald Glover, men även han är ganska trist faktiskt.
 Fargo
Bra, men inget spektakulärt.
 #54
Inte den sämsta filmen i serien.
 Djason
Positivt överraskad. Bra action, snygga effekter och skön humor. Helt enkelt en bra Sci-Fi/ äventyrsfilm.
 dafreakish
Bättre än väntat när man får följa den unge Han Solo. Det är full fart från första sekund och filmen andas väldigt sällan, på gott och ont. Ehrenreich fungerar utmärkt och får god hjälp av de övriga, framför allt Glover som är strålande som den unge Lando. Att filmen dessutom innehåller en härlig cameo är ett stort plus. Filmen som helhet placerar sig någonstans i mitten i kvalitet, bland de nu ganska många filmerna i Star Wars universum, och man kan ju undra hur den hade blivit om Lord och Miller hade fått slutföra arbetet.
 Mother
Gav den tre direkt efter att ha sett den men minns ärligt talat nästan ingenting av den nu när jag gick igenom förra årets filmer vilket borde betyda den förtjänar att sänkas ett snäpp.
 menschenfeind
Ännu sämre än The Force Awakens. Känns ofta som en pinsam fanfilm (om än med hundramiljonersbudget) och saknar all finess som de äldre filmerna hade. Se'n brukar ju ju prequels vara en ganska dålig idé till att börja med, och Solo är inget undantag...
 Zephyrox
Bättre än väntat, karaktärerna funkar riktigt bra och miljöerna är klockrena!
« Föregående   |   1 2   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Lejonkungen (info) 17:45 19/7 (6)
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Midsommar (info) 11:41 19/7 (10)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Tillbaka till framtiden del II (info) 09:49 19/7 (299)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)
Hellboy (info) 11:49 18/7 (7)
30 Days of Night: Dark Days (info) 11:49 18/7 (40)
Saladdin Castique (info) 11:20 18/7 (1)
Sakke (info) 11:17 18/7 (1)
Flugparken (info) 10:24 18/7 (13)
If Beale Street Could Talk (info) 10:08 18/7 (10)
Medicinen (info) 09:48 18/7 (31)
Goodbye Christopher Robin (info) 09:16 18/7 (5)
Älskande par (info) 08:29 18/7 (53)
On the Edge (info) 07:58 18/7 (1)
The Sunset Limited (info) 04:54 18/7 (44)
Fast & Furious 8 (info) 01:58 18/7 (44)
We Are Your Friends (info) 00:47 18/7 (2)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 00:44 18/7 (93)
Alita: Battle Angel (info) 23:36 17/7 (27)
Carry On Camping (info) 23:19 17/7 (1)
Demontränaren (info) 22:54 17/7 (1)