kafelnikov
Tajt kammasrpel, men lite för mycket gap och skrik för mitt bräckliga sinne.
 henrik kraus
det är att märka att en av manustillverkarna gjorde manus även till sound of music; tala om spännvidd...
 arvidsollenby
det är uppenbarligen fler än jag som kände att det här påminde en hel del om Faces (eller snarare tvärt om), eftersom den är "framröstad" som en liknande film.
 MutantKnut
shit vilken rulle... en aning lång... men skådisarna är sååå duktiga!
 lekke
Mastodontmöte mellan Taylor och Burton. Svart, svart, svart. Det gör ont att se den.
 3D Daniel
börjar bra, fortsätter mer flummigt, avslutas på ett klarare sätt.
 Brisig
Adrenalin kick utan like! Detta är ett mästerprov på skådespeleri.
 the fox
Stundvis helt fantastisk. Brutal för sin tid. Tyvärr för lång för sin form och innehåll. Jag har länge underskattat Burton, men han har nu växt efter varje sedd film och den här är inget undantag.
 jep
Bra skådespeleri och manus men ändå inte i toppklass.
 hannapunkt
Som en spark i magen. Grymt.
 ezeikel
Intensivt och vàlspelat, bàde Taylor och Burton àr fantastiska.
 sarkis de made
Good form!
 Edithea
Fenomenaaalt.
 #54
Riktigt trevliga skådespelarinsatser!
 Don Active
Så bra som det kan blir. Bitande dialog från första till sista scenen. Fruktansvärt bra insatser av samtliga fyra medverkande.
 Coen
Det är precis som Don Active säger. En makalös film!
 madamex
Bättre film får man leta efter!!! Så jävla bra! Både manuset och skådespelarna är fantastiska! Länge sedan jag njutit så av en film! Den måste ses!
 Brouhaha
Två timmars oavbruten konversation. Intressant, men kanske lite väl avancerat för att ses mitt i natten. *-)
 orangeskies
mycket bra skådespeleri! underbart manus!
 Groundhog Dave
Wow!
 Kyano
Det här är min typ av film. Ganska oförtjänt 5a egentligen, men min böjelse för dialogfilm bidrar starkt. Rätt spännande sätt att berätta historien, snyggt foto och fantastiskt välspelat. Jag grips av karaktärerna och jag blir berörd. Mot slutet känns det lite långt och betyget bleknar, men jag tycker ändå det står sig. Jag var på humör för detta.
 Craxyknas
Mycket psykologisk, och det är min typ av film. Fantastiskt makalöst skådespeleri! Men jag fattar den inte riktigt, men den kanske är för smart för mig.
 ThoXXiC
Mästerlig film! Mästerligt skådespeleri!
 Hitschmidt
Väldigt intressant film som bjuder på otroligt skådespeleri. Det fanns några ojämna stunder då kvaliteten sjönk. Men överlag var det en underbart bra film.
 JennySj77
Underbar! Utmattande och engagerande! En evig historia om svikna förhoppningar, självbedrägeri och förnedring. En tankeställare om relationer och livsval.
 klasseman
Elizabeth Taylor och Richard Burton, tillsammans med alldeles för mycket sprit och bitterhet. Kan inte bli bättre.
 oell
aj
 eppjones
En av mina absoluta favoriter. Tät, tät relationsångest.
 thurmond
Det mesta är väl redan sagt. Ordentligt intensiv film, man får ständigt vara på sin vakt för att snappa upp alla sköna zings. Kanske ingen ögonöppnare idag på samma sätt, som den lär ha varit vid premiären.
 TQ-
Såg den alldeles nyss och har lust att se om den nu på en gång. Wow.
 Albion
En orgie i fyllebråk och förolämpningar. Här ligger mycket under ytan som ska fram. Underhållande? Knappast. Visst är det bra skådespelarprestationer men denna typ av fylleslag är inget som tilltalar mig. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
 Daniel Mott
Who's Afraid of Virginia Woolf? var en kontroversiell film när den kom och även om tiderna förändras som Dylan sjöng en gång i tiden är det fortfarande en stark upplevelse med fantastiskt foto, knivskarpt manus och starka skådespelarinsatser från en plufsig Taylor och en James Mason-lik Burton. En omtumlande om än inte odödlig klassiker, som inte kan få något annat än en fyra med ett stort plus i kanten. Jag gör som Taylor och citerar Bette Davis: "Fasten your seatbelts. It's going to be a bumpy night!"
 stenemo
En film för den som gillar tråkig berättelse som inte leder ngnstans, som ej berättar ngt och som inte försöker framföra ett budskap, utan bara underhålla denna uppenbarligen stora skara. Förstår inte alls vad folk ser i denna... Är relationsångest, andras elakheter och sorg så underhållande?
 Floop
They put the FUN in dysFUNctional.
 Zaram
Inte gör det sådana här filmer längre! med ett sådant levande manus och skådespeleri, så verklighetstrogen, en sån närvaro..
 Marvelgeek
Psykologisk krigsföring på högsta nivå. Du kommer bli deprimerad och fascinerad. Väldigt bra prestationer av alla, speciellt Richard Burton tycker jag (första filmen jag sett med honom). Filmen är mycket lång och jag känner att den inte heller hade behövt det sista avslöjandet utan hade varit en starkare film utan det. En mycket obehaglig men underbar film.
 foppa99
helt otrolig o makalös: man blir som åskådare TOTALT överkörd.. har aldrig sett något liknande.
 KillerPutte
(rek.4) Teaterpjäser som filmatiseras blir oftast orealistiska, så också denna. Jag menar här fullkomligt häller de i sig starksprit som en annan dricker sprite, för att sedan hänge sig åt kraftfulla vältalade dialoger, det luktar så mycket teater och avsaknad av realitet så man nästan förväntar sig att skådespelarna skall bocka och buga efter slutscenen. Men visst är skådespelarna apduktiga på det de gör, helt klart och finns finns det vassa scener, men jag vill ha realism! Trea!
 Podpolkovnik
Skruvad film som slutar i en stark 5:a.
 Phoenix Rising
George och Marthas psykologiska krigsföring är fysiskt smärtsam att se. Man väntar sig att de ska hoppa på varandra med köttyxor vilken minut som helst. Makalös film.
 tjobi
Skådespel på mycket hög nivå! Intensiteten bara växer genom hela filmen, trots att utgångsläget redan är högt. Förolämpningarna tycks aldrig ta slut. Den delen påminner mycket om "Örat" (som jag också kan rekommendera).
 Filmguru
Fantastiskt skådespeleri av Burton och Taylor. Frågan är om jag sett två äga scenen som de gör i den här filmen... Någon saknar realism men va fan, det är ju realistiskt hela vägen. Grymt!
 jimmy ringo
Skådisar som spelar på toppen av sin förmåga får vi se i detta drama, som berör ett äktenskap som rasar samman. Det hela är mycket underhållande på ett tragkomiskt sätt. Stark trea/Svag fyra i betyg.
 Molestaire
Mycket bättre skådespelarinsatser går nog inte att bevittna. Att manuset och historien är mästerverk de också gör ju inte femman mindre självklar.
 ASSFACE
Jag mådde så otroligt dåligt efter "Who's Afraid of Virginia Woolf?". Den lämnade kvar en känsla jag aldrig fått av en film innan. FANTASTISK.
 johnnie_cino
Ett grymt kammarspel med fantastiska skådespelarprestationer från paret Burton och Taylor i högform som man icke har skådat på film vare sig före eller efter filmen.
 Astrojacob
En film man ser 1 av på hundra ungefär, med skådespelare och manus av yppersta klass. Tre av de fyra huvudkaraktärerna belönades även med Oscarsnomineringar, men bara tjejerna vann sina Oscars. Många bottnar för den filmkunnige. Burton o Taylor var gifta tre gånger o hade stormiga äktenskap. Här får de vara i sitt esse och får leva ut hela registret mot beröm. Psykoanalys och Norén i fasansfull mix av hat o kärlek, sorg och längtan. Kan bara bli en unik Femma för ett drama av denna kaliber.
 hampushoney
För i helvete...
 Sandur
Det fanns inget dåligt med denna film. Allt och alla arbetar som en väloljad maskin. Wow.
 Kreepy
Haha, den här filmen är som gjuten för två personer jag känner vars beteende påminner om huvudrollsinnehavarnas.
« Föregående   |   1 2 3 4   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)