exutero
Norén måste ha hämtat inspiration från denna film. Samma intellektuella dialog bitter som ättika. Dessa människor är det mest cyniska jag sett.
 Beppe
läskig...
 rayek
Att ett ständigt gräl kan vara så underbart roligt att se... Antar att det är just de snabba dialogerna och intellektualitet i dem som gör det.
 rayek
intellektualiteten btw
 Doc Holliday
Skådespeleri på hög nivå. Tyvärr känns det lite för mycket som avfotograferad teater, vilket i mitt tyckte inte gagnar filmen som film.
 Lodger
Bara en trea på exakta grunder som Doc Holliday påpekar. Men vilka skådespelare!
 H.I.
slutet försvann när jag bandade den...
 Sodastream
Intensiv och enerverande filmpjäs vars hemlighet ligger i titeln. Jag blir mäkta imponerad av framförallt Richard Burtons karaktär som i all sin grymhet då han berövar sin fru på hennes illusioner och livlina behåller sin charm ända till slutet. Alla skådespelare blev oscarsnominerade för sina roller, och det med rätta!
 explosion
Släng dig i väggen Noren.
 rowe
ah! hur får man tag på den här filmen?
 düsseldorf
R-I-C-H-A-R-D B-U-R-T-O-N
 mornel
oj oj oj.
 Poivoroinen
I am! Shit, vilka obehagliga människor. Mästerligt skådespel, fantastisk dialog, ljuv musik och ett kalasläckert foto. Slutet kan kännas lite fånigt så här i efterhand men när man ser det känns det självklart. Underhållande, läskigt och dramatiskt som få andra filmer kan mäta sig med.
 othis
Det perfekta dramat där alla element driver handlingen framåt, en gastkramande undertext av osagda sanningar och paret Taylor-Burton som får vara sig själva i destruktivt förfärliga rollfigurer. En klassiker!
 Kakis
Explosiv.
 utomlands
Det märks att filmen är baserad på en teaterversion, filmen får ej sitt uttryck. Skådespeleriet är dock briljant, vilket inte är förvånande. Taylor och Burton spelar sina roller GRYMT bra.
 Bomkia
Kanske lite väl lång, men en väldigt stark film. Alla fyra skådespelare var Oscarsnominerade, men bara kvinnorna vann.
 jacobsteel
Inte direkt filmisk, mer fotad teater. Men vilken pjäs. Vilka repliker. Femma i alla fall.
 Ihsahn
Helt otroligt skådespeleri i en film som inte går att beskriva vad den handlar om mer än att det är om mänskliga relationer och drömmar. Känns som en filmad teaterpjäs snarare än en film, vilket i detta fallet inte är något dåligt.
 Necross
Alldeles för stark skådespeleri för att sätta nåt lägre betyg än en 4:a.
 Vippektor
Jag hade inget emot att detta kändes som teater. Jag kan knappt hålla med om att det gjorde det. Filmen får dock tyvärr aldrig något ordentligt djup för mig, och det är först i slutscenerna som jag äntligen känner någonting. Fram till dess är jag helt likgiltig, och jag kan inte sympatisera med någon. En tuff besvikelse faktiskt och det var faktiskt väldigt frustrerande att aldrig bli det minsta berörd när skådespelet var så pass klockrent. Burton och Taylor räddar alltså inte filmen från en trea, och birollerna köper jag inte alls. Attans.
 Helenanena
Liz Taylor i sitt livs roll...
 Ajjen
Oerhört stark fyra... fantastiskt skådespeleri, särskilt av Taylor!
 LouReed
Satt som på nålar under hela filmen.... Burton suverän. Nichols regi likaså.
 Midkiff
DET HÄR ÄR INGENTING ANNAT ÄN ETT MÄSTERVERK! Burtons spel är från en annan planet!
 idd
som en jävla motorväg av ångest! endast bergmans scener ur ett äktenskap kan matcha detta..
 Moonlighting
Liz Taylor spelar över och är endimensionellt gapig. Mötet med det yngre paret är forcerat och poserande. Filmad teater som inte maskerar att det är filmad teater, eller inte lyckats maskera det, behöver inte nödvändigtvis vara dåligt. Här hamnar det någonstans i mitten. Burton är mycket bra, men hela iscensättning lägger krokben på sig själv. Jag blir inte berörd. Möjligvis om någon hade strypt Liz Taylor hyfsat tidigt in i filmen...
 Arensberg
otroligt bra, strarkt att kunna ga ifran pjasen vad det galler rum men inte tid och plats, mumsmums!
 madox
Gillar symbolismen och det subtila sätt filmen uttrycker sig på. En del frågor som aldrig ges svar på kan förbrylla en del. Underbara skådespelarprestationer och grym dialog. Svag fyra.
 ClementineK
Burton & Taylor i samma verk kan inte bli annat än eld och lågor! Ångest i lyxförpackning.
 Nikolai Grinko
Detta är inte världens bästa film, men enbart för att det ligger närmare teaterns uttryck. Regin, skådespelarna, pjäsen allt är underbart utfört. Fantastiskt!
 KimEkberg
Sad, sad, sad. Lite fjamsig musik ibland, men ändå riktigt jävla bra. Femman är inte väldigt långt borta.
 sectumsempra
sjukt bra.
 Al_padrino
Underbart skådespeleri.
 Endymion
En av de bättre dramerna som framställt på vita duket. Detta är verkligen ett skådespel av högsta klass... och en sann konst. Mörkt och passionerat.
 Mrs Smiths
Skådespelarna går det ju inte att klaga på men det är så mörkt. Tycker det ofta är lite jobbigt att se film där jag inte sympatiserar med någon av karaktärerna, så också här. Måste dock erkänna att slutet jag resans ångest värd.
 Tonti
Man måste vara korkad om man inte ser den här braiga filmen när man har chansen.
 NeZa
Ett komplex kammarspel med enastående skådespeleri. Fantastisk utveckling med drastiska förändringar. Filmens och karaktärernas förutsättningar varierar medan filmhistoriens mest häpnandsveckande verbala maktkamp pågår. Vem är rädd för Virginia Woolf är en fantastisk film med många bottnar och ett vackert bildspråk och kameraarbete i Mike Nichols anda.
 goeran
En välgjord, för att inte säga utomordentligt välgjord, film med lysande skådespelarinsatser men handlingen är hopplöst trist och deprimerande.
 MrDoctor
helt underbar!!
 Edith9632
Fullständigt vansinnig!! ..men fruktansvärt bra
 kus
Inte undra på att de skilde och gifte sig så många gånger, (med varandra).
 våldsamt_våld
bästa skådespelarinsatserna nånsin! enormt bra regi, repliker och kameraarbete!
 JohanHelenius
Jag skrattade gott när paraplyet vecklades ut ur gevärspipan. En stark filmatisering av en pjäs, dock väl teatral i sina stunder.
 marii
skådespeleri kan inte bli mkt bättre än så här!
 Anytime Annie
Strålande skådespelarinsattser av hela ensamblen men det är Elizabeth som lyser. En av mina absoluta favorit filmer.
 pink.f
Lysande film av ursprunglig pjäs. Burton och Taylor är oerhört bra och samspelta. Detta är helt enkelt en fröjd att skåda, inte särskilt muntert måhända men vem behagar titta på sådant? Så mycket känslor och tankar denna film väcker är ganska enastående. En mästerlig film i rätta bemärkelse.
 Zipper
Luften vibrerar mellan Burton och Taylor. Liz gör sin bästa rolltolkning någonsin och blev rättmätigt prisad för det. Lyckad förvandling från pjäs till film, något som annars kan bli en aning forcerat.
 Avtalet
Detta är verkligen en uppvisningen i aktörskonst! Det känns så innerligt äkta! Inget snack, skall ses!
 mgrankvist
Fantastiska rollprestationer! Genuin manus, grymt bra film!
« Föregående   |   1 2 3 4   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 19:59 20/8 (12)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)