yidaki
ruskigt skrämmande slut :)
 Nervegas
Det var så länge sedan jag såg den så jag sätter bara en trea, men jag har för mig att jag tyckte den var mycket bättre än så. Mycket knark och naket men våldet är sorgligt nog nedklippt.
 Bomkia
Ne, det här var inget att ha alls. Bara löjligt, trots helt ok skådisar. 1+
 Daniel Mott
Är svag för tacky 70/tidigt 80-tals-sci-fi. Skulle vara roligt att se den oklippta versionen.
 volvo_240
Bra och bitvis läskig film med en lite trist avslutnignsscen. Kul att se Keitel i en tidig roll.
 andmoreagain
Keitel behåller, för ovanlighetens skull, kläderna på men får istället en naken Kirk Douglas över sig. Filmkonst!
 isecore
Som med mycket scifi av den här årgången finns det en intressant grundtanke som tyvärr försvinner i den riktigt löjliga produktionen.
 JTP1987
Tyckte faktiskt denna filmen var underhållande. Kanske för att jag hade väldigt låg förväntan på den. Stark 4a.
 jonbo
Mestadels trist och Keitel känns fel.
 Eddeg
Överraskande bra för en film man aldrig hört talas om, rekommenderas varmt.
 Mat1az
Den börjar ju riktigt bra, första 20 minuterna var jag säker på att det skulle bli en fyra i betyg för den här. Men sen sjönk det rejält. Skulle den där robotjäveln faktiskt sett lite läskig ut skulle det kanske hållit lite bättre - man kan ju inte bli rädd för en robot som ser ut som Wall-E i ansiktet. De snygga kulisserna och Harvey Keitels gröna läderyxor gör ändå filmen sevärd. Stark två / Svag trea
 Film Guden
Trist hyllning till 50-tals Science Fiction-filmer trotts Kirk Douglas och Harvey Keitel i rollerna. Har inte åldrats på ett bra sätt och kastar bort all vilja att vara intressant rakt framför ansiktet det så öppna läget.
 zonk
Underhållande, men svår att ta på allvar.
 Mistlake
Långsam men välspelad science fiction-thriller.
 Halofreak92swe
Var inte så värst bra, burkar gilla filmer i den här stilen men den var lite för tråkig. Evil Wall-E strikes! 2+/5.
 Mistlake
Lite långsam, småtråkig och larvig, men med en del bra idéer. En gnutta spänning hade ju liksom suttit fint.
 Mysharry
Jag är ledsen. Den här är jättedålig.
 Sture Stenhög
Det är alltid lite fascinerande med ambitiösa projekt som går helt åt helvete, det var kul att läsa om alla turer kring inspelningen, men också kul att helt enkelt se filmen. Jag kan ju ändå se att det fanns en del potential i det hör projektet från början. De rymdmiljöer som man byggt upp är väldigt snygga, och det finns intressanta idéer i botten, det känns lite som en korsning av 2001 och Alien, och nog borde det gå att göra en bra film på det temat allt. Tyvärr är alla idéer grovt underutvecklade, och som inte det vore nog så är allting dessutom otroligt taffligt genomfört. Det ska ju vara spännande och otäckt, men allt blir bara komiskt. En överdubbad psykotisk Harvey Kietel, en gubbsjuk Kirk Douglas, och en urflippad robot. Alla är de kåta på Farrah Fawcett, inte minst roboten. Kul också att få höra hur raggningsreplikerna låter i framtiden, "you have a great body, may I use it?", genustänket vann nog inte i den här tidslinjen. Som synes finns det en del att hämta här för den som gillar underhållande misslyckanden, en stark tvåa av den anledningen
 Kirk Douglas
Idén är intressant men det blir för taffligt och ingen av skådespelarna är direkt on top of their game. Sannerligen underhållande kalkonvarning när Keitel slänger ur sig raggningsfraser som "You have a great body, may I use it?" och jämställdhetstänket går back 300 år, haha, som föregående talare var inne på.
 papabobadiof
Herregud vilken kalkonrulle!! Med specialeffekter och usel överdramatisk musik på nivå med 50-60-tals sci-fi. För att inte tala om Farah Fawcett som är en ren uppenbarelse av 80-tals fulhet.
 Harford
En helt igenom misslyckad film. Den känns på många sätt som en film gjord 1970 snarare än 1980. Speciellt scenografin och designen är enormt dålig. Enda behållningen är Farah Fawcett naken eller lättklädd.
 Robkiller
En månbas, lite rymdskepp och en mördarrobot. Har väl en hel del brister, men är ändå väldigt underhållande tack vare temat. Sedan känns den äldre än den faktiskt är, men hellre det än en massa fula CGI effekter som dagens lågbudgetfilmer misslyckas totalt med.
Det gjordes uppenbarligen ansträngningar till produktionen då scenografin i Saturn 3 är riktigt snygg och påkostad - åtm för en som älskar retro. Men med tanke på vad som snurrade runt i sci-fi-genren runt 1980 måste detta varit en total kalkon på alla plan. Storyn är helfånig och allt är gjort med ett allvar helt befriat från charm, humor eller ens spänning. Får ändå ett godkänt betyg så här nästan 40 år senare då man av helt fel anledningar kan skratta åt detta snygga elände.
Senaste kommentarer
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)