lottes
Nästan en femma faktiskt. Har sett om den ett antal gånger och den är otroligt charmig. Kanske bidrar det att ämnet är ett som är så självupplevt för skådespelarna som gör utmärkta rollprestationer.
 Sam Wördington
Säg vad man vill, detta är en dunderklassiker bland de romantiska komedierna och går att se om.
 yrkeschaufföre
Länge sen sist, å så missar jag början.... Får ta å åka hem å titta på den igen.
 Ve72
Hugh Grant är charmerande som vanligt och Spike säger jag bara... Han höjer filmen ytterligare ett snäpp! Hahaha vilken kille!
 Ell
Sötsliskigt Hollywoodfrieri med stereotypt prinsessan får sin prins intrig (lr var det tvärt om?). Med torrbollen Grant, ideligen gestaltande sig själv och överskattade Roberts till trots (och mot mitt bättre vetande) en mysig måbrafilm. Jag erkänner mig b e s e g r a d.
 yrkeschaufföre
Åh den är fantastisk! en av mina favoritfemmor, den innehåller så mycket sköna detaljer.
 MoaO
Hade detta varit facebook hade jag "Likat" Ells kommentar nedan
 Elektric
Skådespelarna förstör denna. Inte för att den är min favoritgenre, men ur ett subjektivt perspektiv är filmen väldigt söt och jag förstår hur den kan attrahera. Dock avskyr jag Hugh Grant, som tenderar att bara spela dessa småvilsna män som på nått vis får den vackra kvinnan. Han är så återfallande lik i varje roll han gör att jag vill SPY! När jag ser hans småvilsna, smått vindögda ko-liknande uppsyn och stammande stämma vill jag bara skicka ut TV'n genom fönstret.
 ToddDowney
Alltså, den skulle ha varit mycket bättre med en annan manlig huvudrolls innehavare. Det är Grant som drar ner betyget från en 4:a till en trea. Rhys Ifans är underhållande som Grants inneboende Spike som har några av filmens absolut bästa repliker. Musiken är inget och klaga på heller, speciellt inte Ronan Keatings "When you say nothing at all". Se den.
 lumberdajack
klassiker!
 Xenox
Hugh Grant och Julia Roberts gör starka insatser. En av de bättre romantiska filmerna. Bra soundtrack också. Stark trea.
 Robkiller
Helt ok film i en genre som jag normalt inte bryr mig så värst mycket om, men den här fungerar ändå rätt så bra. Välgjord med bra skådespelare och produktionen som helhet har få brister. Men visst, den är lite väl långsam delvis; samtidigt som den glimmar till ibland. En av få bra liknande filmer.
 Ful_fisk
Charmig och härligt brittisk. Notting hill är en trevlig film även ifall den satsar mer på romansen än humorn, men jag kan ärligt talat inte riktigt förstå varför den blivit en sådan klassiker när filmer som t ex Love actually är så mycket bättre! Nåväl, hur som helst är detta en trevlig film som är väl värd att se, och Spike är givetvis lysande!
 Användarnamn23
Så härligt charmig och rolig! En riktig klassiker som alla bör se
 AmyTatti
Nej, Roberts och Grant funkar inte ihop enligt mig.
 yrkeschaufföre
Nio månader sen sist, fortfarande lika bra. Den SKA ju ses flera gånger om året.
 Ramza
Såg om den och den håller fortfarande, men det är alla sidokaraktärerna som bär upp filmen ovanför medelmåttan.
 myslas
Ännu ett bevis för hur väldigt bra Richard Curtis är på att skriva romantiska komedier. Når inte upp till hans mästerverk Love actually men det är hans näst bästa film.
 embr91
Den bästa filmen i genren :) Underbar!
 yrkeschaufföre
Det är ju inte så länge sen jag såg den sist men den gick på tv och jag hade inga planer så jag såg den igen. Detta är nog Julias bästa roll någonsin, eller näst bästa efter Erin Brockovich.
 SofiaMikaela
Jag vet att den här filmen är mångas favorit bland romantiska komedier, men själv blev jag inte så förtjust första gången jag såg den för flera år sedan. Försökte ge den en andra chans genom att se den en gång till, men det ändrade nog ändå inte min åsikt. Filmen känns väldigt osannolik och jag tycker inte ens att den är särdeles charmig. Inte en favorit, helt enkelt.
 tystponce
Birollerna räddar den här filmen för Grant och Roberts, pff... Sorgligare par har jag aldrig sett i mitt liv. Var är kemin?
 vonadel
Såg denna när det begav sig och tyckte den var helt ok. Tyckte det kunde vara läge att se om den nu. Det är ju trots allt min kära särbos favoritfilm. :) Jag har väl ungefär samma uppfattning om den idag. En av de bättre filmerna i genren, men inget mästerverk. Spike är bäst! :) 6/10
 Djurnord
Riktigt bra film och gillar låten skarpt.
 itne
Helt ok film, trivsam, och jag har nog sett den mer än 1 gång på tv.
 yrkeschaufföre
Nu när jag såg den för kanske tionde gången insåg jag hur oerhört jobbig Spike är.
 92axha10
Lite småroligt faktiskt. Jag är inte så förtjust i genren men jag tyckte om den här. Dessutom kan jag inte låta bli att tycka om Hugh Grant, karlen är så lättomtyckt.
 stri70
Mysig film med mysiga skådespelare i en mysig del av en mysig storstad.
En liten kärlekshistoria som målas ut så väldigt bra. Härligt foto. Miljön är stadsdelen Notting Hill i London. Det hela är intelligent, humoristiskt, smakfullt, välfunnet och angenämt (gäller både manus och regi). Julia Roberts är fantastiskt bra, gäller även Hugh Grant. Ett mästerverk i sin genre.
 dafreakish
Notting Hill är en sådan där film som kommer undan med att vara brutalt sötsliskig, genomgullig och förutsägbar. Anledningen till att den gör det är att den är så otroligt charmig. Utmärkt kemi mellan Roberts och Grant och ett fyndigt manus av Curtis (som oftast) bidrar till en perfekt mysfilm.
 Ghostface
Skulle inte räkna denna som en personlig favorit men får erkänna att filmen saknar luckor och är väldigt charmig. Filmen hade gärna fått ha lite mer doser av rent temperament men det kanske är svårt att få till när den tafatta hedersknyffeln Hugh Grant är den manlige huvudrollen istället för säg...Sean Bean?
 okidoki
Sevärd för sin kärleksfulla miljöskildring.
 Ful_fisk
Den enorma charmen och mysiga humorn höjer en väldigt simpelt utlagd storyline till en fyra. "The readers of Horse & Hound will be very pleased"
 Tonti
Sekvensen där Hugh Grant går genom alla årstider är ju episk annars är filmen på sin höjd lite smårolig. Oftast mindre än så.
 yrkeschaufföre
Här sitter jag på Jamaica å bläddrar förstrött bland alla kanaler och då dyker den här upp! En av mina favoriter, som jag dessutom inte sett på ett tag. Kvällen är räddad.
 amotherscrime
Bestämmer mig för en svag 3a. Hatar Roberts men denna filmen lyckades sist jag såg den (för andra, eller kanske till och med tredje gången) att charma och underhålla mig. Det var otroligt kul. Jag var dock smått berusad och hade ganska tråkigt. Så jag är ytterst skeptisk mot mig själv. Guilty pleasure? Rhys Ifans är f.ö. genial. Filmen borde haft honom i huvudrollen.
 norberry
Överskattad film som kräver mycket tålamod för att klara sig igenom.
 Namellak
Egentligen en extremt konstlad och inte så lite förutsägbar historia, men den har sina satiriska poänger i skildrandet av det "lyckade" kändislivets baksidor kontra det vardagliga folkliga "misslyckade". Hugh Grant spelar Hugh Grant som vanligt och Julia Roberts lyckas göra en hyfsad insats som omväxling. Men den som verkligen lyfter filmen är Rhys Ifans. Synd att han bara fick vara bifigur.
 Bozze80
Visst, den kanske inte är den mest trovärdiga filmen som gjorts, men den är så mysig och smårolig att man inte kan annat än gilla den. Sen är ju Spike en fantastisk karaktär!
 Merwinna
Fin film, både rolig, finstämd och romantisk - d.v.s. just som en romantisk komedi ska vara. Jag tycker att det är speciellt kul, att Hugh Grant, som redan själv var en firad filmstjärna vid den här tiden, kunde spela rollen av en blyg och timid man som älskat en filmstjärna på avstånd, och nu till sin otroliga förvåning får träffa henne i verkligheten och lära känna henne, så bra!
 Tatty
Älskar filmen med Julia Roberts och Hugh Grant. Riktig bra, rolig och mysig film med båda som gör rollerna riktigt bra. Gillar låten till och med på slutet.
 Gbgkille
En film du mår bra av !!!
Väldigt bra, rolig och underhållande film med hög mysfaktor och väldigt bra skådespelare. Hugh Grant och Julia Roberts gör väldigt bra ifrån sig och jag ger även ett stort plus till Rhys Ifans.
 Fiskjävel
Trots att filmen på ytan känns som en klassisk kärleksfilm från Hollywood har den här något extra. Skådespelarna ligger ett snäpp vassare, storyn känns vassare och jag som åhörare dras in i filmen på ett helt annat sätt än många filmer som har samma anda. 4+.
 RustyFilm
En fantastisk kärlekshistoria skapad av Richard Curtis. Man pendlar mellan glädje och förvirring på ett härligt skönt sätt. Ja, det är intelligent, smakfullt och behagligt. Miljön är stadsdelen Notting Hill i London som skildras väl med ett snyggt fotoarbete.. Roger Michell (regi) och skådisar Julia Roberts, Hugh Grant alla strålande i denna helgjutna produktion. Det bästa som skapats inom genren.
 Sunken25
Notting Hill är en mycket trevlig film som man borde se, den är välskriven och mycket träffsäkra skådisar. Hugh Grant är ingen favorit hos mig men det finns undantag och denna är en av de undantagen.
 yrkeschaufföre
Jag har sett den så många gånger att jag knappt behöver titta, jag kan varje scen och nästan alla repliker. Men jag såg den igen. En klar favorit i genren.
Jag avskyr Hugh Grant! Han får mig att må illa och jag avskyr den här filmen som får mig att må illa. Jäkla trams!!!
Tål att ses ofta...
 Hans Moleman
Får en svag trea. Snyggt gjord med klassiskt manus.
« Föregående   |   1 ... 14 15 16
Senaste kommentarer
Utøya 22 juli (info) 03:47 23/7 (18)
Pride (info) 02:45 23/7 (82)
Barbie: Dagbok (info) 01:42 23/7 (12)
The Deminer (info) 00:34 23/7 (3)
Hell or High Water (info) 00:06 23/7 (61)
The Boy Who Harnessed the Wind  (info) 23:39 22/7 (3)
The Girl with the Dragon Tattoo (info) 23:34 22/7 (365)
Rocketman (info) 22:56 22/7 (11)
Long Shot (info) 22:46 22/7 (6)
The Diabolical (info) 22:28 22/7 (6)
Blueprint (info) 21:35 22/7 (9)
Birdman (info) 21:33 22/7 (212)
Arne Dahl: Mörkertal (info) 21:03 22/7 (10)
The Hard Way (info) 20:55 22/7 (7)
Secret Obsession (info) 20:48 22/7 (4)
Barry Lyndon (info) 20:34 22/7 (554)
Climax (info) 19:32 22/7 (13)
Jeepers Creepers 3: Cathedral (info) 19:24 22/7 (11)
The Silence (info) 18:48 22/7 (12)
Headshot (info) 18:43 22/7 (5)
Alita: Battle Angel (info) 18:41 22/7 (28)
Yesterday (info) 18:14 22/7 (6)
Lejonkungen (info) 18:12 22/7 (8)
BlacKkKlansman (info) 18:10 22/7 (43)
Francofonia (info) 17:09 22/7 (3)
Cargo (info) 12:30 22/7 (18)
Dumbo (info) 11:40 22/7 (4)
Hardcore - En brutal verklighet (info) 11:34 22/7 (18)
Min börda (info) 11:30 22/7 (3)
Turist (info) 11:01 22/7 (161)
Svenska bilder (info) 07:46 22/7 (35)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 07:38 22/7 (523)
Jakten på den försvunna skatten (info) 07:30 22/7 (612)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 05:37 22/7 (15)
Adrift (info) 05:35 22/7 (10)
Red Sparrow (info) 05:31 22/7 (25)
Harry Potter och halvblodsprinsen (info) 05:23 22/7 (499)
Damsel (info) 02:56 22/7 (3)
Night Train to Lisbon (info) 00:55 22/7 (31)
Veronika bestämmer sig för att dö (info) 00:52 22/7 (81)
The Reunion (info) 00:42 22/7 (11)
The Dark (info) 00:25 22/7 (3)
Min grekiska sommar (info) 00:18 22/7 (4)
The Wife (info) 23:59 21/7 (19)
Flotten (info) 23:43 21/7 (4)
Klienten (info) 23:41 21/7 (112)
Hostiles (info) 23:36 21/7 (18)
Murder Mystery (info) 23:20 21/7 (13)
Spartacus (info) 23:19 21/7 (271)
The Lone Ranger (info) 23:17 21/7 (173)