kungkalas
Alldeles lysande ända fram till det underligt hastiga slutet. Närapå en femma.
 Mad Mats
Skön film trots tempot. Men så kommer slutet - abrupt utan tillstymmelse pay off, som man förväntar sig efter 2 timmars uppbyggnad - och lämnar en rejält besviken. Kunde blivit en 5:a - blir nu en 3:a.
 Harford
Klassisk 70-talsfilm, rena tidsmaskinen. WoodStein åker omkring i en Volvo Amazon, bara en sån sak. Och skrivmaskiner, telefoner med sladd, tjock-tv, och teleprintrar. Folk som rökte inomhus. En intressant skildring av amerikanska journalister, men lite långsam och svårbegriplig idag. Lysande skådespeleri rakt igenom.
 arruba
Extremt välgjort och framför allt väldigt skickligt filmat. Den känns så levande att det kunde lika gjärna vara en själv som satt på tidningsredaktionen och chit-chata lite med Bob och Carl.
 xpndr
Tråkig
 sirkurt
Svår att förstå om man inte känner till historien så bra vilket jag inte gör men ändå väldigt bra.
 justcelsius
Härlig amerikansk 70-tals miljö där männen dominerade nyhetsvärlden, folk rökte inomhus och inte bangade på att matcha långt hår med kavaj och slips. Härliga konversationer, speciellt mellan små-doucharna Carl och Bob... Jag försökte dock läsa på en del (5min kanske) om Watergateskandalen innan jag började glo, men det hjälpte inte så mycket. Jag förstod inte allt. Man bör nog vara rätt bra påläst innan man ser filmen.
 DYV
Bitvis är tempot extremt långsamt, sällan att man idag ser en tagning helt utan zoom eller kamerarörelser under ca 5 min där endast maskinskrivande och teflonsamtal fyller ut bilden. För att få ut mest av denna film krävs definitivt förkunskaper, eftersom det är otroliga mängder information som inte broderas ut särskilt tydligt. Skådespelarinsatserna är klockrena genom hela filmen, och det är just samspelet mellan Hoffman och Redford som är den stora behållningen.
 Gröne_Orm
Snygg och välregisserad film, men åtminstone jag tröttnar litet på att titta på två snubbar som pratar i telefon.
 ultros
Föredömligt många fikascener.
 #54
Extremt välgjord och medryckande film om lika välgjord journalistik.
 Jämte
Kanske lite väl långsam vissa tillfällen, känns också som att den inte har åldrats särskilt väl. Hoffman och Redford imponerar, kul att se gamlingarna Jason Robbards, Martin Balsam och Jack Warden. Härligt gäng!
 paninaro
Det här är film när den är som allra bäst. Känslan av att bli uppfylld av en film samtidigt som man ser den, en känsla som sitter kvar i tankar och magkänsla långt efteråt. Den känslan fick jag, och har jag, av All the President’s Men. Jag älskar verkligen hur filmen behandlar historien om Bernstein och Woodwards journalistiska arbete med sådan tilltro till sitt eget berättande och till publikens förmåga att uppskatta detsamma. Det finns ingen subplot, det finns ingen krystad kärlekshistoria, filmen är helt och hållet centrerad till dessa två reportrar som lägger ett pussel; ett pussel som till största delen läggs med telefonsamtal och turer fram och tillbaka i Washington. Trots att man i förväg vet utgången är det spännande hela vägen. Man känner glädje med Bernstein och Woodward när de hittar en ledtråd, man känner frustrationen med dem när de hamnar i en återvändsgränd. Trots, eller tack vare, att filmen till största delen utspelar sig i kontorslandskap, i vardagsrum och då och då i ett mörkt parkeringsgarage, finns en verklig nerv som förstärks av den autentiska känslan i scenografin (som även ger kompositioner som är en fröjd för ögat). En autenticitet som ytterligare förstärks av Redfords och Hoffmans helt fantastiska skådespelarinsatser. Sättet Redford stakar sig och säger lite fel i en lång tagning, men håller sig in character, bidrar på ett imponerande vis till en fullständigt naturlig känsla. Dynamiken huvudpersonerna emellan är smått elektrisk, att Redford/Hoffman lärde sig varandras repliker så att de naturligt kunde avbryta varandra gör att deras samtal känns otroligt levande. Subtila skillnader i deras inbördes personligheter känns självklara, samt hur de interagerar och efterhand påverkar varandra, vilket exempelvis märks i diskussionen om deduktion som återkommer fast med ombytta roller. Vidare har vi Redfords (vilken karl, vilken gubbe) fantastiska stil, hur han varierar randiga och rutiga skjortor med olika slipsar i kombination med olika nyanser av bruna kostymer (alltid med anteckningsblocket i innerfickan). När det börjar bli stressigt noteras att översta skjortknappen är uppknäppt. Jag är väldigt svag för tidsperioden, ämnet med den politiska konspirationen, estetiken, de långa tagningarna, miljöerna, dialogen, det nerskalade och seriösa tilltalet. Det är i princip alla rätt. Det sakliga slutet saknar en egentlig payoff, men det gör mig ingenting, det passar snarare filmens tilltal väldigt väl. Femman är given.
 Sture Stenhög
Väldigt bra, kanske inte riktigt tillräckligt bra för att skriva en uppsats om, men nästan. Är det nåt jag verkligen vill se mer av så är det filmer som har förtroende för att publiken är intresserade av det man har att berätta, i synnerhet ifall det, som här, rör sig om en sann historia. Att förenklingar och överdramatiseringar har hållits till ett absolut minimum är väldigt befriande att se. Det här är helt enkelt en film om journalister som pratar i telefon, knackar dörr, och deltar i redaktionsmöten. Och ändå blir det aldrig tråkigt. Det är just känslan av autenticitet som gör att man aldrig tappar intresset, vi får inte bara följa med när Watergate-historien rullas upp, vi får också uppleva känslan av hur livet som journalist nog kunde vara på den här tiden. Detaljrikedomen och den naturliga dialogen är bidragande faktorer till detta, bara en sån sak som att karaktärerna faktiskt tillåts säga fel ibland är ett bra exempel på båda dessa punkter. Skådespelarna ska även de lyftas fram, Redford och Hoffman är utmärkta i huvudrollerna, och de backas upp bra av gamla skådisrävar som Robards, Warden, Balsam och Holbrook. Baksidan av hela det här myntet är väl att det blir väldigt många namn och detaljer som passerar förbi, och det blir i det närmaste omöjligt att hålla reda på allt. Man tappar dock aldrig den röda tråden, så det är definitivt ett pris som jag är beredd att betala
 mammene
Jag blir så glad när jag ser en sådan här film där man tillåter allt ha sin gång utan försök att "hotta" upp handlingen och med utmärkta skådespelare. Varför upprepa sig när Sture Stenhög har sagt allt som behövs sägas.
Kanske inte så intressant och rafflande historia som jag hoppats på, men det är en sann klassiker och ett stycke nutidshistoria och både Redford och Hoffman är grymma som Woodward och Bernstein.
 Afflicter
Trevligt att man har möjlighet att se såna här klassiker på flyget. Heja, Icelandair! En väldigt analytisk film i samma stil som Network. Rycker dock inte tag i en på samma sätt.
 ASSFACE
Spännande, dock var slutet lite väl abrupt. Svag 4a.
 ClintanTheKing
Intressant film om Watergate-härvan.
 divaad
Galet intensiv och välspelad! De 138 minuterna kändes som 20. En film som verkligen åldrats med värdighet!
 RemusLupin
En film som är spännande in till sista scenen, trots att det egentligen inte händer så mycket. Den är oerhört välspelad och man kan bara konstatera att film på 70-talet är svårslaget. Jag är svag för politiska filmer, och trots att den var riktigt intressant saknas det något för högsta betyg.
 araka
känns aningen daterad när man ser den igen. hyfsad, inte mer.
 jingoo
Shit, den här hade inte åldrats särskilt bra. Kan bero på att den mycket känns som en arketyp för konspirationsberättelser. Det som verkar så otänkbart i filmen är idag vardagsmat. Scenerna med Deep Throat har kopierats så till förbannelse att det hela känns uttjatat. Filmen är inte särskilt spännande, mer intressant ur ett historiskt perspektiv. Handlingen känns ofta seg som sirap pga att allt informationssökande gick så jämrans långsamt på den tiden och handskrivna anteckningar, skrivmaskiner mm. Urk.
 Jopparn
En stark fyra
 tvamvarg
Fantastiskt att det går att få det så spännande att titta på män som pratar i telefon och skriver maskin... Riktigt filmhantverk!
 Scrapop
Spännande och grymt intressant film. Det finns även en kvalité i skådespelet och filmens manus som jag tycker saknas i de flesta av dagens filmer. Det enda som jag kan klaga på är att filmen avslutas alldeles för snabbt. Den skulle alla gånger kunna vara 3 timmar lång utan att den skulle kännas för utdragen.
 Taandborste
Inte riktigt min kopp te kanske, men fortfarande bra.
 Raimo_1985
Ja, men det var ju så det gick till på den tiden. Men i alla fall, det var en pratig men bra konspirationsthriller om än inte lika bra som Parallax View. Mycket bra skådespeleri.
Här har man tagit det bästa från filmer i tidningsmiljö, deckare och thrillers och kombinerat det inte bara till en fantastiskt film utan också portträtterat ett stycke amerikansk nutidshistoria som bekräftar talesättet att verkligheten överträffar dikten. Redford och Hoffman visar sin klass. 5-
 Ful_fisk
Spännande, intressant och bra. Slutet kändes lite dock lite som ett antiklimax och det kunde bli lite utdraget ibland med den massiva mängden dialog och alla namn man förväntas hålla reda på. Fast det kanske snarare har med de skyhöga förväntningarna att göra än filmens kvalitet. Självfallet är filmen kanonbra, precis som ryktet gäller.
 Dele
Mycket rökande och prat i telefoner. Välberättad och väl skådespelad historiskt intressant skildring med rappt och tätt manus. Några scener med thrillerambitioner fungerar halvdant och slutet kommer snabbt på. Stark betygstrea.
 robbieroy
Efter att ha sett denna klassiker känner jag mig naturligtvis nästintill euforisk men samtidigt lite trött och bitter. Det är nämligen så att den här filmen har förskjutit alla mina tidigare filmpreferenser. Det jag utgår ifrån när jag talar om mästerligt skådespeleri, hur man lägger upp en story, vad som är bra film, intelligens i filmsammanhang, vad som är fin dialog och hur man presenterar nagelbitarspänning kommer från och med idag vara utifrån mallen "All the president´s men". Robert Redford och Dustin Hoffman, detaljerna i deras skådespeleri, är legendariskt bra. Men bäst är Jason Robards, som står för den bästa rollprestation i en biroll jag någonsin beskådat.
 saggesaliv
Fullständigt mästerligt uppbyggd, med otroliga skådespelarsprestationer från alla inblandade. Briljant klippning både vad gäller ljud och bild, exceptionellt foto och bara så otroligt jävla bra helt enkelt. Så mycket pressas in på de 130 minuterna att man blir lite yr, men det är gjort på ett sådant fantastiskt snyggt sätt. En mästerlig film när det kommer till det filmtekniska. Uppsättningen med Redford, Hoffman, Robards, Warden, Holbrook och hela gänget är så lysande att det inte finns ord att sätta, bland den bästa skådespelaruppsättningen någonsin. Betyg:83/100
 Sunken25
Mycket bra film, oerhört välgjord. Robert Redford och Dustin Hoffman som grävande journalister är toppen. 8.3/10
 chris_lambert_
Mycket röka, prat och namn inbäddat i fantastiska miljöer och utfört på ett snyggt sött. "Spotlight" är dock en bättre variant av samma tema.
 Manko
Riktigt intressant film. Man förstår plötsligt hur mycket filmen Spotlight inspirerats av denna. Skulle säga att båda filmerna bara bli bättre av att se ses i samband med varandra.
 Fiskjävel
Välgjord och genomtänkt film som egentligen inte saknar någonting vad gäller det filmtekniska. Skådespelarinsatserna är mer än tillfredsställande och en, för mig, ganska ointressant episod av USA.s historia blir i denna film riktigt spännande även om jag på förhand vet vad som ska hända. Har i allmänhet svårt för filmer med lågt tempo, varpå denna film inte riktigt höjer sig till en femma. 4.
 Solidus
Här har vi en film där varje skådespelare, från huvudroll till biroll, lyckas att bli ett med sina karaktärer. De skådespelar inte, utan de ÄR journalister, redaktörer m.m. "Alla presidentens män" är ännu ett exempel på varför filmindustrin mådde som bäst under 70-talet, då detta är en felfri produktion. Allt, från statisthåll till regi och manus, är topp-notch och även det inte händer så mycket under filmens långa speltid så tappar jag sällan intresset. Stundtals finns det småsega partier, men på det stora hela är detta en fantastisk filmproduktion som jag rekommenderar till alla dem som tycker om långsamma thrillers.
 Mat1az
Otroligt tight och spännande slowburn thriller om grävande journalistik när den är som allra bäst. Redford och Hoffman är i absolut toppklass! Och det är snyggt som bara fan. Kolla sexminuterstagningen med Redford i telefonen! Alla som gillade 2016 års Oscarvinnare Spotligt ska absolut ta och plocka den här gamla klassikern.
 annihilat0r
Jag förstår att "All the President's Men" definieras som en legendarisk journalistfilm. Berättelsen om Watergate-skandalen är både spännande och tidlös. Robert Redford och Dustin Hoffman smälte sannerligen in i sina roller. Sexminuterstagningen med Redford i telefonen är än idag exalterande filmhistoria. En klassiker, i ordets rätta bemärkelse.
 Canus
Seg med väldigt töntiga och irriterande huvudkaraktärer. Yvigt och effektfullt skådespel. Halvintressant.
 Starkbröl
Mycket snack, promenader och hamrande på skrivmaskiner. Meeeeeen tjaaaa.
 dudson
En film man skall se om man har tålamod. För den är väldigt långsam och tradig. Men helt klart värd se då 70talet var guld åldern i Amerika. Detta klassas till en av den generationens bästa filmer. Och då den bygger på en verklig händelse. Men som sagt det gäller att ha tålamod...
 Zipper
Bra på ett lågmält sätt, men inget som går till filmhistorien för min del.
 mumiemonstret
Kul med lite hederligt murveljobb men kasst slut. Eftersom historien är känd ser man ju fram emot skildringen av upprättelsen efter förnedringen, och så skiter de i den biten!
Klassiker
 Nalleman
Bra men inte så mycket mer! Har dock alltid gillat Robert Redford!
 Audrey Horne
Hemskt spännande och bra
 Audrey Horne
nä det blir femman. en så sjuhelvetes spännande film med fantastiskt skådespeleri och underbara miljöer.
 Zebulonm
Första omtitten. En mycket bra film. Hade blivit en fullpoängare om det inte vore för det alldeles för tvära slutet...
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Bordello of Blood (info) 09:19 25/5 (55)
The Cloverfield Paradox (info) 09:13 25/5 (48)
Torpeden (info) 09:09 25/5 (20)
The Commuter (info) 08:25 25/5 (34)
Det här är vår värld (info) 03:56 25/5 (3)
The Day the Earth Froze (info) 02:51 25/5 (4)
Ödemark (info) 02:32 25/5 (2)
Acts of Vengeance (info) 02:15 25/5 (8)
The Nun (info) 01:44 25/5 (29)
Fast & Furious 8 (info) 01:42 25/5 (42)
HK: Forbidden Superhero (info) 01:42 25/5 (4)
The Dirt (info) 01:20 25/5 (16)
Bumblebee (info) 00:03 25/5 (22)
The Purge: Anarchy (info) 23:59 24/5 (82)
Fabriken (info) 22:43 24/5 (1)
Mammut (info) 21:53 24/5 (249)
The Invisible Woman (info) 20:39 24/5 (10)
Sanningen om Båstad (info) 20:03 24/5 (1)
Ärret (info) 20:02 24/5 (13)
Anonym (info) 19:57 24/5 (20)
Booksmart (info) 19:55 24/5 (1)
Tag (info) 19:43 24/5 (8)
Immortal (info) 17:49 24/5 (131)
Maskarna (info) 17:41 24/5 (48)
Zardoz (info) 17:17 24/5 (133)
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)