Eldritch
Typisk stark nolla.
 Snorvalp
En av de bästa svenska filmerna ever! Precis min humor.
 martin eden
Blev mycket positivt överraskad av denna film! Gangsterhistoria som utspelar sig i Värmland är ju ett oerhört vinnande koncept. Roliga karaktärer och en lättsamhet som ursäktar att alla skådisar kanske inte är de absolut bästa. Favoritscen är när Pölsa i telefonen säger att han tittar på "Katalogen av den där polacken..." Bra!
 zyxz
Kul! =)
 doddo92
riktigt kul faktiskt :D
 Squalid
Fult och obehagligt som svensk film lätt blir. A waste of time!
 zyxz
Faan, sån djävla oflyt hela tiden.. :D
 bubblo
Jag får en lite underlig känsla i magen av filmen som jag inte vet är medveten..Just kombinationen av ungdomar , småcynisk Ulf Malmros-humor , bred dialekt , narkotika och mord känns lite ..skum. Den är förvisso lite kul ibland, men liksom obehaglig samtidigt.. Typ Pölsa, en rolig fryntlig kille. Men han är missbrukare också? Det ger lite dålig bismak i munnen, och det är väl inte meningen?
 swampblues
Vino shitto !!!
 metalgirl
Underbar :)
 Gadwin
Härligt osvensk och rolig. Bergqvists polisroll är fantastisk, Pölsas knarkade dräggroll likaså. Handlingen är väldigt rörig, men det gör inte så mycket när det bjuds på skratt mest hela tiden.
 Muzzic-Maria
Underbara oneliners: "Ta en kokosdröm. Det är kokos i dom." "Brunsocker, som medicin för folk som är ledsna. Och flint" "Pölsa: Du pratar ju Tore! Västa Jesus-grejen! Micke Tretton: Vadå? Prata han mycket han eller, Jesus?" -Har du sett Sussie? -Nej, jag har inte sett henne på ett tag. -Hon är försvunnen. -Det är väl därför då.. Jag är hellre en anka i en liten pöl eller anka i ett stort hav FÖRST fräna grejen - SEN bryr vi oss. Pölsa has no fear 'cause ha has a lot of beer. Älskar denna film!
 Balthier
Skrattar mycket och en del fastnar i halsen då man ser hur fruktansvärt allt är. skitbra film. en av sveriges bästa på många år.
 Scio
Jag måste fan ändra mitt betyg efter att ha sett den nu säkert 10 gånger sen den släpptes. Den är verkligen en modern svensk klassiker. Manuset och regin är verkligen geniala på sitt skruvade norrländska vis, sound tracket är nog det bästa en svensk film någonsin haft och alla one-liners är bara så bra. Skådespelet är fantastiskt, överspelat som fan där det ska va det och Bergqvist, Nuvotny och Starring briljerar verkligen i en ensemble som redan kanske inte är i världsklass, men klaffar så jävla bra att man verkligen ser glädjen som de hade när den spelades in. Första DVDn sen Fight Club jag ser där jag verkligen slukar bonus materialet.
 Rwesterin
"Ich nicht Deutschland, go home!" Pölsa är oslagbar!!
 banco
Såg den för första gången när den kom och jag inser nu att jag inte såg storheten i den då. Fantastiskt film!
 ASSFACE
En av sveriges bästa filmer(de andra är roy andersson och bergman) karaktärerna, replikerna, miljön, musiken... ja allt är fan underbart.
 Velnor
Såg om filmen ikväll och den är fortfarande lika bra. Köpte den på lokala videobutiken här och tjejen i kassan slänger ur sig "Det där är väldens roligaste film, jag älskar den" och det ligger väldigt mycket i det. Helt klart Sveriges bästa film genom tiderna och något av det roligaste som filmhistorien har att erbjuda.
 Lapman
Underbar, den bästa svenska filmen som gjorts. Kan man låta bli att älska Pölsa? Underbar, helt underbar helt enkelt. Bra manus, underbart soundtrack, fantastiska skådespelare och en ganska grundläggande handling som blir superb på viset det berättas. Och Scio, den utspelar sig i Värmland, inte Norrland =)
 Scio
Lapman, för en Ölänning blir allt över västervik norrland :P
 rockoholic_
En av mina absoluta favoriter! Det är bland det bästa jag har sett i komediväg! Filmen är lika rörig som Pulp Fiction och behöver därmed ses minst 2 ggr för att uppskattas!
 J-Andersson
Möjligtvis den bästa svenska filmen någonsin. Definitivt den roligaste, varenda replik är klockren! Tragikomik på allra högsta nivå.
 knudwig
En trea för dialekten och några roliga scener och repliker
 kelsey
i had a little frog once<3 PÖÖÖÖÖLSA!
 Kvalsternackan
Älskar hur den är upplagd och hur komplex den är! Skön film!
 mangemengele
Absolut bästa svenska filmen jag sett! Fantastiskt vad alla spelar sina roller perfekt, en alltför stillsam by i värmland där det helt enkelt händer för mycket på för kort tid, ingen av dem är van vid att hantera alla de här händelserna och det spårar ur på ett fantastiskt sätt. TACK TILL Ulf Malmros och Petteri Nuottimäki FÖR EN UNDERBAR FILM!!!
 Bulletmaster
Helt och hållet klockren humor!
 ted_the_one
Bland det bästa som producerats i Sverige på bra länge. Mumma för filmälskare med mängder av referenser också.
 orkester
hade gett upp på svensk film, men se här en sån liten pärla!
 LasVegas
STARRING ar bast i hela varlden! Jag skall gifta med mig den grabben om han gor en till film!
 johanjaatinen
Rätt bra, men de andra Ulf Malmros-filmerna är så mycket bättre, de har en underton av allvar/känsla, detta är bara humor
 Anden2010
Klockren humor - på värmländska! Rekommenderas!
 eppjones
Hatade den verkligen i början men efter ett tag började det komma lite roliga repliker, småstadsdeprimerande element och twists så det blir svagast möjliga fyra trots allt.
 Arvid Bååth
En korsning mellan Fucking Åmål och Twin Peaks som funkar riktigt bra.
 Bimmen
Den här filmen har jag tänkt att se så länge. Vet inte varför det har dröjt sju år att se den. För jag har hört så mycket positivt om den av så många. Och jag gillar ju verkligen Ulf Malmros andra filmer, till exempel "Bröllopsfotografen" och "Tjenare Kungen". Och "Smala Sussie" motsvarade verkligen mina förväntningar! För den var fantastiskt bra! Jätterolig, allvarlig, sorgsen, underbara karaktärer, härliga miljöer, fantastiska skådespelarinsatser, bra miljöer, ja precis allt var bra! Och är ni fler som inte har sett den, SÅ GÖR DET! För det är en ovanligt bra svensk film!
 Chilipanda
Helt genialisk. Helt klart en av få riktigt underhållande svenska filmer. Sköna skådisar, soft humor. Allt är bra. Kult bland kompisgänget! "jobbar du nu? hinner fan inte det..." xD
 SLIPKNOT4LAJF
Äcklig rulle ;)
 MetalHeart
Ganska skön. Det närmaste en cool film som "snatch", som kommer göras i Sverige.
 Ponycrack
Den är så kul!
 Tobetobbs
Jag vet inte vad den här handlade om egentligen så här efteråt men herre jävlar vilka sköna snubbar och snubbinnor som var med i alla fall.
 snyggpelle
Riktigt bra, klart värd en femma! Rollerna är fett underbara dock väldigt utflippade. But i like it!
 Jompalompier
Haha, för härlig rulle!
 Anaythea
Gangsterfilm från Värmland. Man kan ju inte sätta annat än en fyra.
 Vitus
ju längre in i filmen man kom desto mindre tyckte jag om den. men jag tyckte om den som fan i början
 ziferN
Härlig, rolig och underhållande svenskfilm vilket är väldigt ovanligt när det gäller film i Sverige. Filmen försöker väl efterlikna Pulp Fiction-spåret och filmen är så förbannat snyggt filmad, vilket är riktigt jävla ovanligt här i Sverige. Jag måste fan tillägga att jag älskade replikerna som kom ur "film-killens" käft. Störtskön film helt enkelt och denna förtjänar en svag 4a helt klart. Perfekt tidsfördriv!
 Sinda
Härligt att se att svensk film också kan vara underhållande ibland ^^
 Alice - Renee
"27 år och flint. Inte så jävla rockigt." Citat-karneval!
 LaDecima
Rätt kul.
 Number 6
Smala Sussie är sjukt underskattad! Kollar man på svenska "komedier" och tvingas vadda fram bland filmer som Farsan, Bröderna Karlsson, Göta Kanal, Kommissarie Späck osv inser man snabbt att smala Sussie är ett guldkorn bland dyngan. "Det här är fina killar, arbetarklasskillar.., fast nu har dom ju inget arbete längre så nu är dom bara fina killar"
 NtoNW
Bland det roligaste jag sett på länge. Tyvärr sjönk den lite i slutet, men jag gillar dialogen skarpt. Och referenserna till andra filmer var härlig.
« Föregående   |   1 ... 19 20 21 22   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Widows (info) 12:15 20/4 (8)
Cold War (info) 12:14 20/4 (17)
Bad Moms 2 (info) 12:13 20/4 (14)
Fist Fight (info) 12:12 20/4 (18)
Get Hard (info) 12:11 20/4 (55)
Elizabeth - The Golden Age (info) 11:29 20/4 (184)
Elizabeth (info) 11:18 20/4 (185)
Life (info) 11:01 20/4 (73)
Flightplan (info) 10:37 20/4 (538)
The House That Jack Built (info) 09:20 20/4 (14)
Bohemian Rhapsody (info) 08:29 20/4 (62)
The Mule (info) 08:16 20/4 (13)
Min store tjocke far (info) 06:58 20/4 (45)
Prinsen och jag (info) 06:33 20/4 (189)
Thank You for Smoking (info) 00:48 20/4 (545)
The House of Yes (info) 00:36 20/4 (29)
Bumblebee (info) 00:18 20/4 (19)
Fahrenheit 451 (info) 00:18 20/4 (9)
Infernal Affairs 2 (info) 00:05 20/4 (59)
The Curse of La Llorona (info) 00:00 20/4 (2)
Den siste gentlemannen (info) 23:44 19/4 (5)
Mary Poppins kommer tillbaka (info) 23:06 19/4 (9)
Triple Threat (info) 23:04 19/4 (2)
Draktränaren 3 (info) 23:01 19/4 (8)
Kungens hologram (info) 22:39 19/4 (17)
12 Strong (info) 22:35 19/4 (13)
Infernal Affairs (info) 21:39 19/4 (412)
Midnatt i Paris (info) 21:08 19/4 (319)
Jurtjyrkogården (info) 20:23 19/4 (8)
Poppers pingviner (info) 19:52 19/4 (103)
Fulltime Killer (info) 17:24 19/4 (67)
Pastor Brown (info) 16:40 19/4 (1)
Mördartomaterna anfaller igen (info) 15:42 19/4 (79)
Främlingen (info) 14:44 19/4 (66)
Dear God No! (info) 14:39 19/4 (3)
Hämndens skugga (info) 14:37 19/4 (18)
Bring It On: In It to Win It (info) 13:44 19/4 (44)
Mord på nattexpressen (info) 13:21 19/4 (11)
De älskande (info) 12:42 19/4 (16)
Aquamarine (info) 12:02 19/4 (60)
Dreng (info) 11:54 19/4 (2)
Second Chances (info) 08:29 19/4 (1)
The Wave (info) 07:09 19/4 (132)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 05:58 19/4 (26)
Firestorm (info) 00:22 19/4 (4)
Super 8 (info) 23:56 18/4 (414)
Salem's Lot - återkomsten (info) 23:52 18/4 (17)
Farligt vittne (info) 23:45 18/4 (1)
Vi fara till Sahara (info) 23:30 18/4 (24)
Arctic (info) 23:00 18/4 (3)