hazuki
sämre än serien men fortfarande riktigt bra
 ninja
åh, försvinn från mina rekommendationer. jag har ju inte ens sett ett avsnitt av serien...
 MartinL
Man måste se serien och den första OAV:n innan man ser denna. Men de tre månaderna det tog för mig att göra det var dom lyckligaste i mitt liv :)
 vir
Bästa filmen någonsin?
 Clark Dennis
Ett vackert slut på en lång historia. Ner med glada Hollywood-slut!
 karnov
Antagligen bästa ever
 Ichiro2
Asså det finns ingen bättre film
 Ichiro2
värd en 10:a
 andersdino
sug-film säkert.
 Robinho
alla som sätter en 5a. på den här filmen e horunge
 Toshiro
Blir säkert bättre om man sett TV-serien. Lite väl upphackad annars.
 plopp!
Ja det är en förutsätning att man sett serien för att kunna uppskatta den, typ.
 niffa
öhhh....andersdino kanske ska prova att se en film innan han uttalar sig...?
 evr
Jag är väl den enda som tycker man ska se denna tillsammans med Trust _innan_ man ger sig på TV-serien. Jag vill ha det kronologiskt.
 yidaki
andra OVA'n. inte lika snygg som första, fastän den är producerad mycket senare. ger återblickar och fortsätter lite grand. perfekt för fans. inget för dom som inte sett serien eller första OVA'n.
 Robinho
suck fan va dålig!
 Shiro
Vadå vill ha det kronoligsikt evr? Den utpspelar sig väl ändå efter tv-serien..? då lär du ju ändå se serien först..
 delevired
Sagan är slut, snyft.
 senshidude
Ah, Kenshin... det är så här det ska vara, inget "oro" här inte. Dock är den är första OAV:n ännu bättre.
 Rageaholic
Ingen bra OVA alls! olika inblickar i livet efter Trust & Betrayal och RR Kenshin serien,
 meffo
skitbra, tycker jag, i alla fall en fyra, fast jag har å andra sidan sett först den andra ovan, sedan hela serien och avslutade lite fint med den här. :p
 neo-twister
helt klart sevärd, filmen, serien o den första ova'n e dock bättre!!
 Aztoroth
Blir det bättre än så här? Kenshin (filmen OAV'n och serien) är ett måste för alla som gillar anime *^_^*
 Hatake Kakashi
tyckten denna var rätt bra, ska dock se om den efter att jag sätt serien, mkt möjligt att det blir en höjning då ^^
 Greenleaf
Väldigt bra och känslosam film, som fungerar perfekt som avslutning till en redan mycket bra serie. Lite sämre ritad än första OVA:n, men det gör inte mycket. Hade nästan magknip genom hela filmen och det säger mycket.
 Lews
Fantastiskt vacker. Underbar musik. Bra handling, även om den inte följer mangan. Kronologin kan förvirra ibland lite.
 lihnus
jag har inte läst hela mangan, men jag har hört att den slutar annorlunda. jag har också hört att skaparen av kenshin inte var nöjd med detta slutet, men att ingen lyssnade på honom och gav ut den här oav ändå. jag tycker på ett sätt att historian vi får här är ett ovärdigt slut på animen, men det är fortfarande oerhört fint och väldigt bra.
 keitaro
Kenshin kommer alltid att få femmor av mig. Underbart.
 yangbo
mycket svagare än trust & Betrayal enligt mig, denna var alldeles för deprimerande i jämförelse utan de fina kontrasterna, det är lite tråkigare med enbart mörker än olika typ eller variation av mörkret. Mindre kärlek, mindre action, mindre små detaljer i denna, blir en svag 4a, när föregångaren var en stark 4a.
 c1re
Spoiler warning! Det här slutet är kanske inte det Watsuki Nobuhiro ville ha själv, men det är verkligen passande till serien han skrivit. Jag har läst mangan och vet det riktiga slutet men jag vet fortfarande inte vilket jag föredrar. Det enda som gör mig ledsen är att hans riktiga slut blev ignorerat, hans önskan var att avsluta serien lyckligt utan kenshins död. Men den här delen är också fläckfri, se den.
 TruChan
Den här filmen e jättebra^^ skulle bara ha viljat ha mer Kenji, men man kan ju inte få allt...
 fongie
Oerhört kraftfullt om man sett allt annat om Kenshin (utom mangan, då den slutar annorlunda).
 KLONO
Detta är makalöst, t.o.m. bättre än "Trust & Betrayal". Dock måste man ha sett hela serien i övrigt för att uppskatta det, ens fatta det, men serien är ju ganska bra så det går fint.
 jankke
sjukt bra musik, vacker.
 SpetZoo
Sjukt bra. Jag storlipade i slutet.
 fejknick
Myspys.
 Ramza
Som "Åter till Cold Mountain", fast 10ggr bättre ungefär.
 Diagoras
vet inte vad jag ska säga, kan nog vara något av de bästa jag någonsin sett, en klar 6:a om det gick, otroligt berörd över filmen, ett MÅSTE för alla. (men se serien först)
 Nimarion
En utmärkt uppföljare till Trust & Betrayal som berättar en gripande historia om våld, plikt och kärlek. Soundtracket gör, åter igen, ett enastående jobb med att lyfta varje enskild scen och skapar samtidigt sympati för huvudkaraktärerna. Missa den inte!
 EliasN
Bra slut på serien, om än lite hoptryckt och förvirrat ibland. Stark fyra.
 elfenben
Har för mig att den här var mycket sämre än den delen som var en prolog
 eric draven
fantastisk.
 skugge
Episk
 Jockflake
Vacker, välgjord och snygg på alla vis. "En utmärkt uppföljare till Trust & Betrayal som berättar en gripande historia om våld, plikt och kärlek" med betoning på det sista sammanfattar det denna filmen väldigt bra. Det enda som drog ner den lite var delen med Enishi, den kändes lite onödig (kanske mest för att Enishi såg riktigt töntig ut). Ett väldigt bra avslut på denna serie, en välförtjänt 5'a.
 zila
kanske är för att jag inte sett serien men jag fattade typ ingenting... så himla hoppigt hela tiden. älskade trust and betrayal, så hade höga förväntningar på denna..mycket besviken :(
 S_Griffon
Tragisk och sorglig. Ett värdigt avslut på en serie om en samuraj som jagas av sitt förflutna. Mäktig.
 Film Guden
Lite väl pretentiös och något onödig teori på TV-Serien. Snyftigt och extrascenen är snygg å föredömligt befogad.
 PervenireFatum
Läs serien o sen se filmen om man vill förstå det hela. Älskar serien btw!
 Mikka
Ett typexempel på en "film" som får höga betyg enbart för att nästan bara fans ser den. Har ingenting överhuvudtaget att göra på topplistorna, även om den är rätt snyggt animerad jämfört med t.ex. Studio Ghibli.
 MaxMackan
Nej. Inte så kul. Som fristående film är den rörig och inte allt för engagerande. Snyftig och blödig och rätt bleka kvinnliga karaktärer som lever helt för sina män på ett obehagligt kuvat sätt, så det ädel-romantiska faller också...
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Disaster L.A. (info) 00:12 17/6 (7)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)
Dagar emellan (info) 23:04 16/6 (3)
Arena (info) 23:03 16/6 (43)
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)