Macke89
Bästa vampyrfilm jag sett!
 Lesthi
Helt okej, lite svag handling enligt mig.
 linnea_18
Dialogen består av: 1. Varulvsvrål, 2. Shootouts. Vad fick Bill Nighy att delta i det här??
 funkisvilla
Näe, intressant handling och bra manus skulle man inte kunna hitta i denna film ens med Hubbleteleskopet. Mycket jävla pang pang och totalt oprovocerade "kärleksscener". Och varför i hela världen går Kate omkring i högklackat och en porrig latexdräkt? Det hade också jag också valt som outfit om jag skulle jaga varulver. Killfilm helt enkelt. Jag gillar verkligen vampyrfilmer, men detta var ett bottennapp som får dåliga Twilight att framstå en film värdig ett tiotal Oscarsnomineringar.
 HerrNenne
Jag vet inte, det blev lite för mycket "allt förklaras i slutet", vilket störde mig lite under filmens gång. Filmen har också svårt att etablera sympatier, men jag vet inte om det är medvetet eller ej.
 Mara Jade
Mja, filmen kändes inte alls lika bra nu som förr. Handlingen är si sådär och Kate Beckinsale och Scott Speedman är mest tröttsamma i huvudrollerna, tacksamt nog så väger Michael Sheen och Bill Nighy upp en hel del.
 johnnie_cino
Actionstinn Romeo och Julia-historia med pang pang. Trots att det handlar om vampyrer versus varulvar så är historien inte det minsta originell eller nyskapande. Dock en okej film som man kan betraktas mer som grabb-underhållning.
 Wridmuld
Åh, vilket fjams! Vampyrer och varulvar! Suck! Sucks! "Hjälp, en vampyr med pistol!" Lol...
 Outrageus
Riktigt b. Men funkar som vardags underhållning.
 Lord_saile
Ganska så dålig egentligen, Bill Nighy är den enda som gör en trevlig skådespelarinsats. Men är en bra mytologi som de bygger upp däremot, vilket gör den underhållande att se iaf
 Emit Flesti
Har en fånig kärlek för den här filmen. Det är mycket Matrix och del löjliga repliker. Men den här filmen lyckas med det omöjliga, att skapa en värld där Vampyrer och Varulvar kan existera tillsammans. Älskar Romeo och Juliet vinklingen, bra brittisk casting.
 lightship
Den är så dålig egentligen men så underhållande. Och Kate är så snygg att jag som tjej sitter och dreglar.
 Guikness
Det är säkert för att hon liknar en kille.
 ShittyChicken
Att hon kan skjuta så förbannat fort med en halvautomatisk pistol kan jag ha överseende med - hon är ju trots allt en vampyr. Men hur hon däremot kan skjuta ungefär 200 skott när man har sett att magasinet tar cirka 12 patroner - det är mindre förståeligt. Helt okej film ändå. Såg den dock under ganska dåliga förhållande så jag borde se om den. 3+
 Steelbear
Besvikelse! Hur sabbar man en potentiell action-rökare? Jo som man sabbat så många tidigare, med romans-dravel. När filmen börjar tänker man att jäklar, den här Selene verkar kunna bli en riktigt cool kvinnlig hjältinne-karktär, men vad blir hon? Jo hon blir kär... Det verkar som att oavsett filmgenre så SKA 99 av 100 kvinnliga filmkaraktärer bli kära (i några förstoppade dressman modeller), och jag blir så förbannat less på det (den 100:e är för övrigt Sgt Ripley).
 need_sleep
Ujuj, Kate Beckinsale... varför? En riktigt dålig film. Att jag har svårt för vampyrfilmer gör inte saken bättre. En svag 2:a
 SynthErik
En såndär typisk film som säljer för att en av huvudrollerna är en snygg tjej i tighta, sexiga latextrikåer med läderkorsett och har stora pistoler som hon använder hejvilt. Dock har storyn potential att bli en riktigt bra film, om de gör den mindre pangpang och sätter den i händerna på en duktig regissör.
 tobgbg
Det här gillade jag verkligen! En riktig referensfilm vad gäller ljud och bild. Grymma effekter och en tillräckligt intressant story för att hålla mig fastnaglad vid tv:n. Fyran är stark och jag ser redan fram emot den fjärde filmen i serien som kommer i vår.
 Aethia
Jag vet inte riktigt om jag kan försvara den här typen av "scifi-goth-vampyr-action", det är egentligen inte särskilt bra. Jag håller absolut med tidigare kommentar om att Kate skulle må bra av lite självständighet ala Sgt Ripley. Actionscenerna är inte särskilt intressanta. Storyn har väl någon twist, men imponerar inte. Men när jag nu ser om filmen, känns det trots allt som bra underhållning och jag tror att estetiken är en stor del av det.
 nikdrum
vilket jävla crap. inte snygg å cool för 5 öre. talanglös jävel
 Supernaut
Riktig skitfilm, klarade inte av att se klart den. Gäspade och himlade med ögonen konstant.
 Den filmgalne
På samma sätt som de andra underworldfilmerna är den snyggt gjord, men den är ändå ingen film som man kommer att komma ihåg. Den fastnar inte riktigt med andra ord. Det är det som gör att jag inte ger den ett högre betyg.
 GinNTonic
Väldigt oengagerande och långdraget. Vampyrhistorier brukar intressera mig mer, men här finns varken karaktärer att bry sig om eller actionscener man imponeras av. Några av skådisinsatserna är hiskeliga och filmens fysik skulle inte ens en femåring köpa. Sänker från trea till en ganska svag tvåa.
 metalguy
En sjukt bra film. Början på en stark saga med bra skådepspelare och snabba repliker. Att det även finns en röd tråd i filmen förstärker budskapet om att denna måste ses.
 Undine
Riktigt dålig.
 Mareld
Jag är lite glad ändå för att de korkade b-filmerna ser såhär snygga ut på 2000-talet.
 Bozze80
Snyggt foto, men inte så mycket i övrigt att hurra över, även fast inget heller är direkt uselt. Det jag dock funderar på är hur Michael Sheen kunde ställa upp i den här och Twilight serien...
 Danny_Boy
Underhållande, men inte så vidare klipskt.
 Jämte
En bra film. Gillar hur varulvarna framstår litegrann som "the good guys" i den här jämfört med hur det annars brukar vara i vampyr vs. varulvs filmer.
 den_vita_apan
Så dålig. Pampig musik och snygga effekter kan inte rädda ett genomlöjligt manus och uselt skådespeleri.
 Brouhaha
Ganska trist, men Beckinsale och den gamla XJ6'an gör det sevärt.
 karlmats
Inte riktigt lika bra som jag mindes den och sänkningen är ganska given, dock är jag glad över att den håller uppe rätt hyfsat ändå vilket är mer än vad man kan säga om de flesta ungdomsfavoriter. Kate är givetvis med primärt för att vara snygg, och iklädd en svart tight pvc-outfit som om hon vore på väg till en gothklubb på Orange är det svårt att helt ifrågasätta det valet. Actionscenerna är snygga och miljöerna extremt stämningsfulla. Då gör det inte så mycket att dialogen är undermålig, jag är ändå högst intresserad av utvecklingen, speciellt när mina favoriter vampyrerna får kurra med de irriterande varulvarna. Efter att ha blivit förtryckta av människorna i tusentals år är det lite lustigt vart ilskan fokuseras men det kan jag ta. Michael Sheen och Bill Nighy är båda suveräna som ledare för respektive falang. Andra halvan öser man på rejält och filmen höjer sig ytterligare ett snäpp, 3an är given och mer stark än svag.
 RichardEk
Som hämtad ur en spelkampanj men så fanns det väl också ett rollspel på detta tema i slutet på 1980-talet? Underworlds story är därmed rätt konventionell, där det först verkar klart vilka som är goda och vilka som är onda, för att halvvägs in i filmen sudda ut denna gräns, för att i slutet återupprätta ond-god dikotomin på nytt. Precis som i Blade 2 handlar det om att i psykoanalytisk mening slita sig loss från fadern, den stora patriarken. Inte desto mindre är det en underhållande film, med bra tempo, specialeffekter och koreografi. En lång rad adrenalinstinna actionsscener avlöser varandra.
 LTT86
Vilken usel film. När jag ser en film med vampyrer och varulvar så förvänta jag mig en sån film. Inte en Och herregud vad irriterande, tråkig och värdelös Scott Speedman var. Det här var verkligen en mycket besvikelse för mig.
 sawa
Vampyrer. Inget för mig.
 silvertrain
En bra film. Gillar idén om att ha både vampyrer och varulvar i krig i en film. Bra action, spänning, underhållning, effekter och skådespeleri bjuds man på. Gillar huvudrollsinnehavaren (Kate beckisnale) mest. Hon är riktigt cool, snygg och sexig! Bra film som sagt!
 AlbinWesley
Inte direkt dålig och jag gillar ju denna typ av mytologi sen barnsben, men den är rätt så dum känns det som redan på idéstadiet. Okej film som klarar sig på överstiliserad estetik och ett par coola grejer i intrigen liksom, men faller på att jag fattar liksom inte hur de tänkte.
 johnaleks
varför måste vampyrledarna sova i hundratals år åt gången, gör alla vampyrerna samma sak, inte för att jag bryr mig egentligen det är trots allt en actionfilm, men ändå
 Starkbröl
Svag, svag tvåa. Känns som en nittiotalsfilm. Massiva problem med nästan allt man kan tänka sig, och totalt o-trovärdig till och med för att vara en film om vampyrer vs. varulvar.
För sin genre är betyget 5++. Len Wiseman har verkligen fattat hur en vampyrrulle ska göras för att den ska bli riktigt bra. Miljöerna är otroligt bra. Det gotiska temat som ska finnas i en vampyrfilm är felfritt, avviker inte en enda gång, utan hela filmen är mörk, dyster och regnig med mkt. dunkla hustak och gamla stenhusfasader. Härlig action.
 ThePatient
Uppenbart regisserad av en person som ÄLSKAR The Matrix. Lever egentligen i stort sett bara på stil, av vilken Bill Nighy bidrar typ hälften.
 Grillo
Väldigt snygg och konsekvent stil gör att jag vill gilla den här mer än jag gör, men det blir för mycket "vad är det som händer"-strider och en i grunden rätt ointressant story till slut... Stark tvåa.
 Stan
intressant koncept men för mycket tonårs-goth
Under förväntan men ändå väldigt bra.
 Hansel Marwin
Urusel. Vad var det i plasttänder, dåliga animationer och sladdrigt läder som fick mig att gilla den här filmen i mina sorgliga tonår?
 widez
Helt ok actionfilm. En del saker hade förmodligen kunnat göras bättre med en större budget. Temat med vampyrer och varulvar är intressant. Story är ok.
 martin eden
[rek. 2] Visst, det finns vissa saker som jag gillar med denna: gillar Martin Sheen särskilt och tycker att varulvarna är fina. Dock så är manuset ganska värdelöst och hjärndöda actionscener istället för story och karaktärsutveckling gör att dessa, istället för att engagera, blir ganska jävla tråkiga. Det verkar finnas en intressanta storyelement som dock kommer i skymundan av actionscener som avser att imponera, men istället gör hela filmen ytlig och ganska tråkig. Även om jag bitvis gillar atmosfären så känns hela designen som en rip-off av DARK CITY och BLADE-filmerna. Sådär. 2.
 martin eden
*menar Michael Sheen, inte MARTIN
 Zipper
Detta var i det närmaste plågsamt att ta sig igenom.
« Föregående   |   1 ... 11 12 13
Senaste kommentarer
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
Nixon (info) 07:25 25/3 (58)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)