Malin20
Åh så himla bra film. Jag var helt överväldigad första gången jag såg den, och är det fortfarande. Jag älskar allt, och hur löjligt det än låter så gråter jag mängder i slutet. Måste och tillägga att Älgarna är så underbara. Fin film.
 Albion
En utomordentligt fånig film som känns nära nog outhärdlig. Sångnumren låter nuförtiden likadant i varenda Disneyfilm och det är ingen komplimang det heller. Nej betyget blir bara en svag 2;a, dvs 2-
 Hans Moleman
En svag trea. Nånting saknas.
 tvivelaktig
Hatar sångerna, men satt likförbannat och grät till filmen. En skön "pms-film".
 Paddyeahh
Fin film!
 RebeckaNilsson
Man känner verkligen hur Disney's kvalitet sjunker drastiskt...
 Blink182
Björnbröder börjar bra och har en hyffsat bra handling. Men när han blir björn så känns det som att manusförfattaren fick slut på ideer och ville bara kasta in en massa korkade djur i storyn. Det här är dock en utav de bättre klassikerna, även om den inte når ända fram
 Mara Jade
Även handlingen inte når upp i t.ex. Lejonkungens nivå så är filmen ändå väldigt bra, mycket tack vare musiken.
 enectrixx
Fantastisk film med fantastiska bilder och fantastisk musik. Björnversionen av Lejonkungen. Se den!
 enectrixx
Har även ett mycket större "djup" än många andra av dagens filmer som t.ex. Toy Story och andra datoranimerade filmer.
 Carie
Över härlig:) musiken är alltid ett plus i disney filmer:)
 Djason
Ska helt klart ses med svenska röster där Hipp Hipp gänget är helt överlägsna som dom två korkade älgarna. För övrigt är det en fint tecknad berättelse.
 Elfereth
Riktigt fult animerad, men filmen i sig är disneyfantastisk.
 Filmstjärnan
Jättevacker film ! Grät såklart, som med de flesta disneyfilmer. Musiken gör mycket!
 resegaranti
Sliskigt övermoraliserande genom hela filmen. Jag satt och vred mig i pur förfäran. De helfestliga älgarna och bockarna räddar den från en given etta! Att musiken lät som de där coola kristna väckelserörelserna i USA gjorde ju inte saken bättre direkt.
 karlmats
Det här var en medioker Disneyrulle utan direkta höjdpunkter alls. Hela det spirituella temat blandat med en massa indianer gör mig ganska avtänd och det övertydliga budskapet klarar jag mig utan. Lägg till att den lilla björnen är rätt irriterande och det finns inte mycket hopp för hela den här premissen, trots att Phil Collins står för musiken. En stabil 2a som varken sticker ut positivt eller negativt bland Disneys alster.
 MrMario
En ok film
 ottie
Jag gråter alltid floder när jag ser björnbröder. Det drar upp betyget rejält. Annars är den lite småfin och några roliga scener här och där. Typisk Disney-film.
 Chriistian2
Riktigt fin animerad faktist.
 Halofreak92swe
Jätte fin och stark film som får en att må bra :) Stark 3!
 Cyphax
Typisk Disney-film det här, men det funkar alltid. Älgarna utan tvekan bäst! 3+
 Strömming
En SVAG 4:a. Musiken och vissa sånger är bra, så länge du ser den på engelska! Svenska dubbningen är inget vidare! Den kunde gärna ha fått vara lite längre t.o.m, då det lämnas några små frågetecken!
 Rock Snack
Jag vet inte varför, men jag har aldrig gillat den här filmen. Allt är ju bra, röstskådespeleriet, grafiken, hyfsad musik, okej story... Men ändå, det är något som gör att jag inte finner filmen särskilt underhållande.
 Lill-Jossan
jo, älgarna höjde ju också upp det ^^
 annihilat0r
Jag förstod aldrig poängen, budskapet eller meningen?..
 Ponycrack
En riktigt fin film det här.
 magda_92
är det bara jag som grät en liten skvätt av den här filmen? sen måste jag ju bara att det finns nog inte mycket som är lika klockrena som dom där älgarna <3 helt fantastiska
 zeke_karlsson
Absolut fantastisk!
 DEB
Längesen jag såg den här filmen, men jag minns att jag tyckte att den var riktigt bra! Mysig och med vackra miljöer.
 Eweeliina
Väldigt bra disneyfilm! Känns som en blandning av Lejonkungen och Pocahontas med musik från Tarzan ;) Och om en film kan få mig att gråta är den nog värd en femma..
 TheHorrorfan
För tråkig tyvärr.
 Kajsa91
Himla mysig och fin film verkligen! Setts många gånger. Hade älgarna inte varit med hade filmen varit rätt tråkigt, så stort plus till dom. Gråter alltid till filmen..
 Off The Ground
Sentimental, tunn och förutsägbar story med två enerverande side-kicks som aldrig är roliga och så lagom smörig musik på det. Jag HATAR att jag faller för sånt här. Svag trea.
 Pillynilly
Åååh <3
 davido_11
Jag grät inte till taitanic men till denna filma gråter jag passar med Phil colins musiken <3
 buglady
Jättesöt! Älgarna lyfte hela filmen, bra soundtrack! Värt att se!
 IdaD
Jag skrattade ju faktiskt några gånger.
 Ful_fisk
Den sista filmer i den oheliga trilogin, vars två tidigare filmer var Lio & Stitch och Skattkammarplaneten. Med "ohelig" menas brutalt underskattade filmer! Björnbröder är en lysande berättelse som imponerar både visuellt och berättarmässigt. Skitbra, helt enkelt. Ofattbart att denna film följdes upp med bajskorven Kogänget...
 TheMusicalBox
Phil Collins är största behållningen. Annars är den okej!
Denna tecknade film fungerade inte alls för mig. Allt jag förknippar med högkvalitativ animerad film saknas här. Första 25 minuter är ointressanta medan filmen sedan verkar lyfta men stannar vid att vara en alltför barnslig om än söt film. Denna film hamnar långt ner på min lista över animerad film man bör ha sett. Denna kan man faktiskt hoppa över helt och hållet.
 KatjaF
Helt okej. Berör mig inte så mycket tyvärr. Lite kul ibland.
 Suckram99
Känns lite tunn men musiken och nostalgin gör att den fixar en 4a. Håller med tidigare person om att den är underskattad
 AlbinWesley
Haha kul att jag verkligen tycker motsatt mot alla andra här typ. Phil Collins är inte filmens största behållning, helt och hållet tvärtom. Fy för honom. Koda är mysig, filmen är fin. Budskapet om människan som monster är högst sympatiskt. Men det är ingen tungviktare direkt.
 AmyTatti
Jag gillar idén med filmen och det tragiska i berättelsen, med människor och djur som fiender. Sen blir jag lite trött på det här talet om att "bli man" och idén att hämnas, det känns inte modernt. En annan sak är ju det tveksamma i vad Kenai gjort och hur Koda förlåter honom. Det är det jag funderar på efter filmen: Är det trovärdigt, hade en förlåtit honom för det? Jag är tveksam som sagt.
 Jamesa
Helt ok. Stundtals fin berättelse,tillhör dock inte en av de bättre, men helt ok som sagt.
 Strongbow
Riktigt usel musik som sänker hela filmen. Bortsett från det en svag trea.
Små mysig, men inget märkvärdigt i sig .....
 Makta
Bara älgarna gör filmen sevärd!
 Redwood
Sisådär story och dito animation.
« Föregående   |   1 ... 8 9 10
Senaste kommentarer
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
Nixon (info) 07:25 25/3 (58)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Dirt (info) 20:45 24/3 (2)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)
Columbo: Caution! Murder Can Be Hazardous to Your Health (info) 12:34 24/3 (1)
Columbo: By Dawn's Early Light (info) 12:33 24/3 (2)