Troddel
Den här filmen är helt enkelt dålig. Fast den funkade att slå in julklappar till.
 wzbz
Härlig action som skall tas med en nypa salt.
 Anonym_user_1
Stark tvåa, första filmen är så mycket bättre men det här var ju trots allt inte så dåligt som många säger.
 federico033
inte lika bra som ettan, det är här Rambo slutar vara en socialkommentar och istället blir en 80tals klytscha
 vetegrodd
Haha såg den första gången som barn, minns att jag tyckte att det var det fetaste jag någonsin sätt, gick runt och dagdrömde om filmen och om hur grym Ramno var efteråt! Jag är på sätt och vis uppväxt med Stalone, och här var han kanske i sitt esse. Jag kan inte ge denna filmen annat än en femma!
 Meganomic
ååhh vilken B-film.. Man måste älska Rambo!!!
 dudson
FET uppföljare som är Bra mkt Bättre än den tråkiga&överskattade ettan!( Här är Rambo i sitt rätta element vill säga Vietnam och Peppra Charlies...) Bra andra skådisar med åxå..Charles Napier och Martin Kowe...sen ett gäng onda ryssar som vill Tortera herr Rambo med Blod -iglar hehe...En Häfftig Action rökare och Flagg-vifftar Rulle....
 LaDecima
De skulle nöjt sig med första.
 widercrantz
håller absolut inte med om att det hade räckt med första filmen. Denna är till och med snäppet vassare. Hade blivit en fyra och ryssarna hade uteblivit.
 Philips
En parodi på sig själv. Men den är bra ändå.
 Tonkansson
Hjärndöd action, vilket inte alltid behöver vara fel.
 annihilat0r
"Rambo" åker abroad för att frita Vietnam-soldater i afrikanska fångläger. Slutscenen med den magiska repliken är sylvass - en oförglömlig scen som jag alltid kommer att bära inom mig. Det blev en bra uppföljare trots "First Blood"s ohämmade känslostorm. Nu ville de såklart gå längre med karaktären Rambo - och välja ett bredare spår. Borde varit synd, men inte i detta fallet då "First Blood" inte kunde fortsatt på den extremt unika vägen. Jag är mycket nöjd över uppföljaren! Trean och senare fyran nådde däremot aldrig ettan och tvåans känslonivå. Starkt VG!
 YouAreNrIchi
Fullkomligt ointressant.
 Hellbeard
Men herreguuud
 obiwankenobi
Bästa Rambo filmen enligt mig! Mycket våld , blod och explosioner + Stallone som är som gjord för denna sortens filmer, köper man denna och vill se action så får man action, Det är väll därför man köper den och den uppfyller alla krav inom den genren. Gillas starkt
 Newt
Stamfadern av over the top action. Så löjligt men ack så underhållande. Många klicheer föddes här.
 symbiosis
Slutscenen, inkl hans episka tal då det ser ut som det hänger ett lod i varje mungipa (fast med osynlig fiskelina), saknar motstycke i filmhistorien. Det är nästan så att jag överger Arnold och konverterar till en ny religion. (Men T2 är och kommer alltid att vara den mest fulländade actionfilm som gjorts.)
 Solidus
Skyhög underhållningsfaktor när Stallone återvänder till sin karaktär Rambo och beger sig ner till Vietnam för att rädda amerikanska fångar från elaka vietnameser och ryssar. Trots att filmen inte kommer upp till samma nivå som First Blood, så ska det inte förnekas att jag uppskattar den lilla kärlekshistorien som har lagts in i filmen samt att Rambo: First Blood Part 2 innehåller snygga actionsekvenser. Helikopterjakten i slutet är imponerande välgjord. Bra actionfilm som garanterar underhållning.
 Ramborobban
Att fimen egentligen är ett krig mellan ryssarna och amerikanerna förstör den. Annars är den bra och väldigt spännande.
 Kaux
Den är lite smårolig på sina ställen.
 tpb
Rambo har blivit muskulösare och argare.
 mrinkel
Skyhög underhållning med stor nostalgifaktor. Sly är riktigt badass i denna!
 ClintanTheKing
Grym även den här. Håller nästan samma mått som ettan. Här får man verkligen se vilken krigare Rambo är. Kung!
 Anvurang
Tillräckligt underhållande för att jag ska få för mig att se den då och då. Den är inte lika seriös som den första så tänk i nya banor då du ser den här.
 Podpolkovnik
Nejnejnej. Man ska sluta när man är på topp!
 arnoldlayne
Rammppo
 Brouhaha
Hade tänkt ge den en 3'a, men det kan jag inte med. Inte samma typ av film som den första, men ur actionsynpunkt blir det knappast bättre än såhär. Stallones fysik, djungel, helikoptrar och mängder av kineser. Jag är såld.
 Xenox
Underhållande action. Det är ju ändå Rambo.
 100tonvalspäck
Var nära att ge den en trea men kom på att jag nästan inte mindes något från filmen jag sett bara några timmar tidigare. Helt enkelt bra underhållning för stunden men inget som fastnar.
 Daesu
Ingen siktar. Allt sprängs.
 karlmats
USA räddar världen! Eller ja, Rambo då men han är ju den Amerikanska Soldaten personifierad så hela folket kan ju ställa sig upp och tillfredsställa sig själva av lycka, för den här gång vann de fan i mig kriget! Med inoljade blottade muskler och insmorda vapen glider Stallone runt och gör vad alla visste att man egentligen borde ha gjort när det väl gällde första gången, spöar skiten ur allt och alla. Nu är det väl 1-1 i och med Rambo 2, kan de nöja sig där? Kopplar jag bort hjärnan fullständigt så är det ju stundtals rätt underhållande, men mycket till film är det ju faktiskt inte alla explosioner till trots. Det tragiska är att jag nog ändå gillar det här bättre än majoriteten av alla nya hjärndöda actionrullar där ute. En stark 2a tvingar primalhjärnan ur mig.
 Mikael602
En värdig uppföljare. Underhållande action, men jag instämmer med att det är mycket propaganda och gevärssprayande som egentligen inte borde träffa.
 Harford
Fruktansvärt usel, till och med för att vara gjord på 80-talet. Stallone gör en parodi på sig själv i den här filmen, vilket inte är det lättaste. Ibland får man ta fram skämskudden för att orka se eländet.
 johnaleks
om den första använde action som medel för att få fram ett budskap sker här det omvända, åtminstone verkar filmmakarna tro på det själva så lite rörande blir det när rambo machosnyftar att han ju bara vill få sin patriotiska kärlek besvarad, dumaction som vinner på nostalgipäng
 LTT86
Bra film, gillar den mer än första filmen och har mycket bättre action.
 levelfive
Långt ifrån lika bra som första filmen men den är dock klart bättre än den förväntade 1an i betyg - det blir en svag till medel 2a i betyg!
 deCarnac
Kalkonhumor och kulturell signifikans dubblar betyget :-D
 MickeBosh
Sådär galet våldsam och med tillräckligt många wtf/awesome-ögonblick för att övervinna faktumet att den inte alls går ihop med sin föregångare. Ett extra plus för att den inte heller är en minut längre än vad den behöver vara.
 LacombeLucien
Kanske inte är helusel men jag ser ingen anledning till att ge den en 2a när jag finner den så totalt ointressant. Första filmen är bäst.
 Metheuz
"Handling? Äh vi skippar det till förmån för ännu fler skjutscener med bar överkropp". En orgie i ostighet toppat med ett mordisk kurragömmamontage. Var många år sedan jag såg första Rambofilmen men för ens eget bästa så ska man nog inte tänka på kopplingen mellan dessa bägge filmer allt för mycket.
För betygsättningen handlar här mycket om vilken ålder man själv var och vilket år man såg en film som detta. För mig var det före tonåren runt -91 vilket gör att jag föll hårt. Jag har dock justerat betyget nedåt genom åren.
 Namellak
Ingen kan se så arg och hämndlysten ut eller skrika ut sin vrede, som Sylvester Stallone, medan kulsprutan smattrar sönder hela arméer och patronhylsorna fyller golvet i slow motion. För den som kan sina filmgenrer, så borde Charles Napier och Steven Berkoff i rollistan och George P Cosmatos i registolen ge en hint om nivån. Slutet är obeskrivligt.
 Namellak
Håller med CinemaniaC och Mr_v. Jerry Goldsmiths instrumentala filmmusik är det enda som är bra och den fascistiska vurmen för styrka och övermänniskan ger en klump i halsen och en besk eftersmak på var och en med ett samvete.
 Namellak
Det är för lite inzoomningar på inoljade biceps i nutida actionfilmer förresten.
 Sarakin76
Bra manus og musikk. Stabile skådisar.
 Rele
En spännande action. First Blood Rambo ettan var bättre. Jag gav en trea redan flera år sedan och har trean kvar.
 Count_Duckula
Den är faktiskt bra. Spänning med högt underhållningsvärde nästan hela filmen igenom. Nästan.
 Stan
höjning från 2a till 4a. vilket tempo, vilken kung
 Starkbröl
Älskar tropen "kastkniv i bröstet = omedelbar död". Första filmen hade något att säga, här är det bara dumt kötta-kötta. Riktig skit.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)
En iskall jävel (info) 18:00 20/2 (31)
High Flying Bird (info) 17:57 20/2 (2)
Hämndens timme (info) 15:20 20/2 (23)
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)