Betyg idag: 1 333 Besökare idag: 4 902

Rock Snack
Bra spel (på Jaguar), dålig film.
 Seiken
Bra film när Predators visas. Dålig film när Aliens visas. GO PREDATORS!
 Mara Jade
Helt ok!
 kaj08
Det börjar rätt lovande, och man hoppas att filmen inte ska förlöjliga den kvaliten som de gamla Alien-filmerna stod för. Fast tyvärr ganska så snart blir det en riktig kalkon det här. Usch, det blir att glömma den här filmen och se någon av Alien-filmerna istället.
 ekback
Nä, riktigt dåliga skådespelarinsatser och överdrivet stereotypiska karaktärer visade direkt att detta inte skulle bli någon bra film (inte helt oväntat). Predatorerna var som vanligt i de nya filmerna rätt värdelösa och man börjar ju undrar varför dom ens är med i filmen (förmodligen bara för att kunna ha med dem i filmtiteln ;)). Filmen går att kolla på men det mesta är rätt mediokert eller dåligt.
 evil_ape
Är det inte väldigt roligt att de båda skottarna blir avskiljda från gruppen? Och att Bishop ser ut som Bishop från Aliens. Helfestligt. Eller inte. Helt urusel film, det enda den är bra som är som ögongodis.
 fattare
Helt grymt bra och med en kvinnlig actionhjälte!
 kanemura
Possitivt var att effekterna var snygga, ljudet bra och vissa scener var faktiskt riktigt coola. Det negativa var att den var förutsägbar, kvinnlig actionhjälte (som var påfrestade dålig skådespelerska) och en massa usla skådespelarinsatser. Hamnar på svag 3a eller stark 2a.
 Madiehitching
Jag tål inte Aliens
 schramm
Visst är det kul att se hur mycket manusförfattarna stulit rakt av från Lovecrafts "Vansinnets Berg", men som film så är det rätt mediokert. Finns en del felaktiga scener om man ser till Alien-mytologin, rätt kassa skådespelare och en del wtf-scener. Dock så är det så pass hjärndött att den funkar fin-fint som bakis underhållning
 Grillo
Rätt kass men helt okej underhållningsvärde. Som väntat alltså.
 johnnie_cino
Det sägs att en av producenterna fick idén till filmen då han satt på toa.... Den kunde han ha lika gärna spolat ner.
 Beeishly
Don't ask me why, men jag totalt älskar den här filmen mer och mer för varje gång jag ser den <3
 recencent96
Den första Alien vs predator filmen är betydligt bättre än tvåan, framför allt är den ljusare vilket gör att man kan hänga med vad som händer. Ger den en tvåa
 Raxit
Lite som en skitsnyg men pantad brud... snygg men meningslös.
 Anvurang
Intressant idé som blir bortkastad på nolltid. Vad stod det på affischen nu igen? Jo, "Whoever wins... We lose". Tycker det är rätt kul för det känns som att det är publiken själv som har förlorat, och det är en massa tid.
 Noseman 2005
Sedd i rätt sammanhang blir det här en helt okej actionfilm.
 rebellsten
Vad i hela friden? Hur tänkte de här. Den var så dålig att jag blev lite förbannad. På riktigt.
 Llamagirl
Helt okej mysfilm.
 Juliusgajus
Film när den är som bäst ..spänning rättigenom.Kanon !!!!
 tpb
Så tokigt det kan bli i jakten på en kassako.
 stoked87
äcklig film
 GalaxDödaren
Håller med rebellsten: Så dålig att man blir förbannad.
 Robkiller
Den är väl överlag helt ok, men den hade kunnat varit så mycket bättre. Manuset är väldigt svagt och karaktärerna blir introducerade lite snabbt för att sedan bli dödade utan att det känns som om det egentligen inte spelar någon roll. Regin är väl ok, effekterna är bra, ljudet duger väl. Men det som saknas mest är djupet/spänningen från alien filmerna och den överdrivna action/råheten från predator. Det blir lite mycket meningslös action. Sen bygger väl denna en del på spelen kan antas... där det är aliens vs predator vs människor, och regissören har ju visat tidigare att han gillar filmer baserade på spel som i och för sig inte brukar ha något djup att snacka om.
 MaxMackan
Det sämsta med den här är att det är en skamfläck på en av de bästa franschise-filmserierna som någonsin gjorts nämligen "Alien" rullarna. Hade det varit en film med två andra monster, kunde den iaf fått poäng för underhållningsvärde, men nu önskar man bara att den aldrig fått göras...
 Taliah
Jag vill också ha en Predator-kompis som bygger coola vapen till mig av Alien-kranium.
 Solidus
Nej, det här resultatet blev allt annat än bra. Det finns flera brister i filmen som går emot allt vad ”Predator” och ”Alien” står för och det blir inte bättre att det finns ytterligare svagheter i verket som får en att undra hur manusprocessen gick till. Däremot ska det erkännas att ”Alien vs. Predator” har snygga kostymer och även dataeffekterna är välgjorda. Kort och gott: En kalkon som blir lite underhållande, tack vare sin uselhet. Godkänd.
 Jonatanh
Filmtipsets osmidiga knappar ihop med touchscreen, ingen bra kombo. Den tänkta sänkningen till en etta blev en borttagning av betyget o en ofrivillig 'bumpning'. En film jag aldrig kommer se om.
 ScArRrFaCe
Paul W. S. Anderson är en av Hollywoods mest talanglösa regissörer, mig veterligen en av världens mest talanglösa personer också. Alien Vs Predators är tamefan ännu sämre än hans bedrövliga Resident Evil-filmatiseringar, och det säger inte lite. Grundidén är som vanligt god, men karlstackarn lyckas återigen med konststycket att fördärva en franchise, i det här fallet två.
 Xenox
Varför görs sådana här filmer?
 Redwood
Usch och fy vilken hemsk soppa. De mänskliga karaktärerna saknar totalt motivation, om man nu inte räknar "att bli slaktad av urtida monster" som en drivande kraft i livet. Lite kul är det att se när monstren pucklar på varandra, ända tills man märker den fejkade CGI:n. Suck.
 Fläskkäft
Här finns inte ett spår av vare sig Scotts eller Camerons mästerverk. Här rycks vi in i handlingen direkt och vi får inte lära känna någon alls och således bryr man sig inte när dom dör. Pyramidens insida påminner om borgarna i Zeldaspelen vilket var lite kul en stund. Monstrena är häftiga och det finns ett par scener som är coola men annars finns det inte så mycket att hämta här.
 Wridmuld
Urk, vilken sop-film! Man blir ledsen när man tänker på hur mycket tid och resurser som lagts på att göra sån här tvättäkta jävla smörja. Och det värsta av allt är att nu har jag sett skiten också! Argh! Ångest!
 KeZan
Det här är fan inte bra alltså.
 yrkeschaufföre
Jag hade inga förhoppningar alls och detta var verkligen inte alls bra MEN hjältetjejen gör att jag måste sätta en svag, svag tvåa.
 Count_Duckula
Den svarta pyramiden är jävligt tuff. Rätt bra känsla annars men allt som allt lite väl lökig och knappast något jag vill se om på ett tag. Historikerna och deras "knackiga" översättningar av predator-språket var nog det största hindret från en trea - återblicken var astuff, men scenariot lämnade en riktig sur smak i käften som satt kvar resten av filmen.
 GinNTonic
Omsedd nu och trean vacklar betänkligt. Den är underhållande, men inte bra.
 LTT86
Den här filmen var så usel! Varför kunde inga se att det här filmen skulle suga!? Bara för att man har Alien och Predator i en film så kan man inte bara slänga in hur mycket som helst i filmen! Ni måste lägga ner energi för att få oss att vilja bli intressera av filmen! Inte få oss att önska att filmen snart var slut och önska att den aldrig existera!
 rnkrft
"the enemy of my enemy is my friend"
 Sarakin76
Jeg liker den!
 answai
Ok, detta är ren skit, men på något sätt lite roligt.
Detta är skräp och skit och inte värd att skriva mer om.
 jezebel
Går att titta på och får därför en 2:a. Sett i relation till vilken tradition den ansvarar för (Alien) så är det en katastrof. Bara själva grejen med en pyramid nedborrad i isen? Plågsamt tveksam story.
 Thavox
En stark trea. Riktigt bra action, inte så bra koppling till Alien-universat kanske och kyla kan Hollywood f.n inte hantera alls. Men, som sagt, schysst action!
 federico033
Jag älskar cheesecake, men det är en mastig bakelse och tar du mer än en bit så får man kväljningar. Samma här; både predator och Alien är ikoniska filmmonster med två filmer var som är bland det bästa i sitt genre. Men lägg det på varandra och det blir bara för mycket
 kryttan
Nej!
 deswhip
Egentligen kanske den bara förtjänar en trea men jag ger den en fyra bara för att den var så förvånande bra. Jag tycker Alienfilmerna blir bäst om man bortser från trean och fyran som inte passar ihop och gör ettan och tvåan rättvisa. Men den här passar in och det blev ju en positiv mycket glädjande överaskning när man såg den första gången.
 Rock Snack
Tyckte den var okej. Inget mästerverk såklart, men actionscenerna är hyfsade och konceptet åtminstone tillräckligt intressant för att man ska stå ut hela vägen. Plus för att det ägnas mycket screentime åt slagsmål mellan aliens och predators (det är ju ändå därför man vill se filmen) och de klaustrofobiska scenerna när de fastnar inne i pyramiden. Resten är inget att hänga i granen, direkt, men det är hjärndöd popcornunderhållning på åtminstone godkänd nivå.
 Trangor
Den här filmen hade förutsättningar för att bli riktigt bra, men faller på skådespelet, fotot, genomförandet och idén. Hade lovande Tomb Raider-känsla vid uppbyggnaden, men urartade snabbt när saker började hända. Dess pekorala kvaliteter ger dock filmen en viss behållning.
« Föregående   |   1 ... 18 19 20
Senaste kommentarer
Blue Caprice (info) 02:50 22/10 (16)
Douce (info) 02:17 22/10 (1)
The Spectacular Now (info) 01:39 22/10 (63)
Winchester - House of Ghosts (info) 01:30 22/10 (13)
My Dinner with Hervé (info) 01:10 22/10 (2)
Coco (info) 00:50 22/10 (32)
Love, Simon (info) 00:45 22/10 (18)
Wallander - Prästen (info) 00:13 22/10 (47)
Tank 432 (info) 23:20 21/10 (3)
The Lazarus Effect (info) 23:12 21/10 (24)
Miss You Already (info) 23:05 21/10 (5)
P.S. I Love You (info) 23:00 21/10 (362)
Skräcknätter i Paris (info) 22:59 21/10 (3)
A Walk to Remember (info) 22:58 21/10 (476)
Det (info) 22:58 21/10 (109)
Billy Madison (info) 22:53 21/10 (232)
Seoul Searching (info) 22:53 21/10 (2)
Bio-Dome (info) 22:52 21/10 (112)
Masters of the Universe: The Fountain of Life (info) 22:49 21/10 (1)
The Foreigner (info) 22:49 21/10 (18)
Simpsons - Filmen (info) 22:46 21/10 (1088)
Halloween (info) 22:45 21/10 (7)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 22:44 21/10 (613)
Beavis and Butt-head Do America (info) 22:43 21/10 (185)
Wayne's World (info) 22:43 21/10 (299)
Wayne's World 2 (info) 22:41 21/10 (134)
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn (info) 22:28 21/10 (50)
The Hamster Factor and Other Tales of Twelve Monkeys (info) 22:25 21/10 (16)
Like Father (info) 22:22 21/10 (7)
Ready Player One (info) 22:17 21/10 (64)
The Spy Who Dumped Me (info) 22:11 21/10 (3)
Hela härligheten (info) 22:11 21/10 (28)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 22:10 21/10 (90)
Vita lögner (info) 22:10 21/10 (18)
Underbar och älskad av alla (info) 22:09 21/10 (184)
I'll Always Know What You Did Last Summer (info) 22:07 21/10 (45)
Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren (info) 22:06 21/10 (344)
Jag vet vad du gjorde förra sommaren (info) 22:06 21/10 (388)
Unearthly Stranger (info) 21:53 21/10 (1)
Bastille Day (info) 21:43 21/10 (16)
Tillbaka till verkligheten (info) 21:18 21/10 (56)
Maze Runner: The Death Cure (info) 20:54 21/10 (17)
The Void (info) 20:50 21/10 (27)
Får jag presentera: Min mamma, herr Albin (info) 19:57 21/10 (10)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 19:57 21/10 (6)
För att inte tala om alla dessa kvinnor (info) 19:37 21/10 (46)
Dredd (info) 19:32 21/10 (272)
Rubber (info) 19:23 21/10 (78)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 19:21 21/10 (69)
Little Shop of Horrors (info) 19:11 21/10 (106)