Kurosawafan
standard Disney Pixarstuk, men helt OK
 okristlig
Lite rolig, men för lite.
 Anakin_84
sååå typisk! det enda som var roligt (men dock förvånande) är att deniro är med och gör en av rösterna...orkar fö inte med will smith..
 mingping
Inte lika bra som de andra Pixarfilmerna jag har sett, om detta nu ens är Pixar. Det är så överdrivet och hysteriskt stundvis att det inte blir roligt.
 lollo picasso
en härmad hitta nemo nästan, fast den är ju rolig!
 Any_95
Ganska kul :)
 NiclasArringer
helt ok
 Brouhaha
Lite för lam för min smak. :^)
 Claren
Jag älskar den här filmen :D
 TheFuzz
Rolig storyline!
 Skrållis
gillas!!
 makaroon
haha..delfinen var både transa och vegetarian! jag gillar det. barnfilmer tycks alltid ha bäst sensmoral, varför kan man fråga sig
 jimmy_dif
mycket rolig
 erik 8999
den var gan ska rolig tråkig så den fick en 3a.
 S_Griffon
Ok. Bra gjord.
 svyturus
tecknat blir inte bättre än så här. helt underbar film
 onyttig
Jag tror att jag gillade den mer än mina kids!
 Freaky_Ylva
En trevlig film, men alldeles för förutsägbar för ett högre betyg än 3.
 Mamma-till-två
Underhållande.
 dutten83
Underhållande animerad film med massa kända röster.Älskar hajen (Jack Black)!!HAHA
 badpanda1606
den är helt underbar!:) Will Smiths röst passar verkligen!
 MinotaurKing
kul.
 Becca94
Helt okej, men väldigt förutsägbar och den känns inte så orginell.
 martin eden
"He turned Lenny into a dolphin?" Behöver jag säga mer?
 RebeckaNilsson
Riktigt rolig, måste ses på engelska pga av de val de gjort till rösterna. Varje karaktär i filmerna har blivit efterliknade deras röster "ägare" :P Mer vuxen humor än barnhumor enligt mig, alltid mellan raderna förstås, men än då!
 embla13
Söt
Här hände det inte mycket. Först började filmen, sedan slutade den. Däremellan var det lite roligt ett par gånger. (6/15)
 mindcooler
Fail
 HerrNenne
Nja, inte bra alls faktiskt. Stora lögnfilmer är inte min kopp te, jag blir bara irriterad.
 Fermis
kul film, ja föredrar svenska röster
 chris_lambert_
På svenska ... väldigt mkt "hmm...."
 Film Guden
Den vanliga typen av trötta och oinspirerade dyra Datanimerade filmer. Intrigen är bara irriterande och moraliskt sockersött. Möjligen ett par snäpp bättre med originalrösterna.
 NeeB
på svenska får den en två kass översättning. (som vanligt när det går från engelska till svenska) och en trea på engelska.
 trailer
Suck. Kolla på någon annan animerad film... istället.
 Kulturgam
Fult animerad.
 MrMario
ok rulle om man känner för den
 Rabieskatten
Gillade hajen, men resten av karaktärerna känns för stereotypiska. Ännu en "du ska vara nöjd med det du har"-film. Känns som om de flesta karaktärerna bara var där för att sabba moralen...
 Strömming
En av Dreamworks sämsta filmer! En fråga; var de tvungna att ge De Niros haj-roll en leverfläck?! När folk snackar om att Dreamworks gör filmer med djur som gör populärkulturs-referenser så är det nog mest den här de talar om!! Det enda originella med den här rullen är att en haj är vegetarian, det är allt!!! Men det räcker knappast, hur kunde den här ens bli Oscars-nominerad för Bästa Animerade Film 2004???!!!!
 Astrojacob
Såg om den med enbart engelskt originaltal o den satt klockrent. Humorn på topp och reffen fanns överallt till de stora; Jaws, Titanic m fl. Skönt även med de Niro, Jack Black, Will Smiths egna röster. Capish? Bra Fyra, för jag älskar maffiafilmer....
 Gandoon
En recension skulle kunna börja: "En katastrofal remake av..." Men problemet är ju att den inte _är_ en remake av något. Det fanns inte en enda karaktär som kändes nydanande över huvud taget. Jag kände igen samtliga roller på ett eller annat sätt. Underhållande? Nja, jo lite kul är den ju mellan varven men inte hysteriskt, dessutom har jag (tack så mycket Disney) svårt för antropomorfiska djur.
 picklessmulan
En mycket bra film där främst musiken och de amerikanska röstskådespelarna höjer filmen från en trea till en fyra. Animeringen var inte alls imponerande och manuset var lite väl tunt. Men som sagt musiken var helt suveränt och Will Smith is "The Man"
 mikaelsvensson
Hela filmen känns som ett långt slöseri med tid, i alla fall om man inte gillar hysteriskt överdrivna karaktärer. Jag antar att filmens målgrupp är småbarn, och inte deras föräldrar, men jag gissar att de enda barn som gillar filmen är de som inte sett tillräckligt mycket annan film för att förstå hur stereotypa karaktärerna är. Möjligtvis skulle okritiska Will Smith-fanatiker kunna gilla huvudkaraktären. Enda anledningen till att jag inte ger filmen lägsta betyg är för att det finns filmer som är ännu sämre.
 TheHorrorfan
Såg den för väldigt länge sen, men tyckte inte att den var så bra då så jag får gå efter det.
 Jämte
Nja, hajarna är väl roliga, gillar maffiaanknytningen. Kul med DeNiro och Scorsese, annars känns den inte så bra överlag.
 RichardEk
För bullrig för att fånga barnens intresse så detta är en film för barn på kanske åtta år och uppåt. Den fångade inte mitt intresse heller, trots alla populärkulturella referenser. Hiphopkulturen möter gangstertemat i en ganska ordinär berättelse. Att animeringen stundtals är strålande räddar inte längre en tecknad film. Den har helt enkelt inte "det" som 'Madagaskar' eller 'På andra sidan häcken' har: charm och engagerande rollfigurer.
 Djason
Inte särskilt snyggt gjort och ganska tunn handling, men det uppvägs av bra röster och skön humor. Will Smith och Robert De Niro är riktigt bra.
 Lotso
I sin helhet en okej film med helt okej animation och ett ganska bra budskap men jag fann den ganska märklig speciellt med all rap som kommer från ingenstans och slutet då alla dansar till en rap låt. Jag gillar inte ens rap men det har inte med saken att göra. Dessutom får man höra Martin Scorsese säga "yo" ett antal gånget vilket jag aldrig trodde skulle höra från honom. Inget jag direkt rekommenderar för barnen eller för vuxna men den var inte dålig heller, mest bara... märklig. Ta det för vad det är, jag skulle dock sätt på Hitta Nemo åt barnen om det är en animerad fiskfilm dem vill se.
Tyvärr såg jag denna film med de svenska rösterna och alla vet ju att skämten fungerar bättre och även helheten blir roligare med de amerikanska rösterna. Det var trots detta en småtrevlig film men betyget hade nog blivit högre med de amerikanska rösterna. En film som barn i alla fall älskar!
 Dele
Bullrig och hysterisk undervattensunderhållning som är mer påfrestande än givande.
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
RBG (info) 18:59 21/2 (6)
Lustgården (info) 17:45 21/2 (14)
Mary Queen of Scots (info) 17:23 21/2 (7)
Morrhår och ärtor (info) 17:16 21/2 (136)
Batman Begins (info) 17:08 21/2 (1500)
Sophies val (info) 16:48 21/2 (54)
Vågen (info) 16:42 21/2 (43)
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)