kennert
Den här typen av filmer är inte mina favoriter.
 Ibanez
Det var två historier som var nåt att ha enligt mig (cousins och cousins?, hehe), därför blire inte mer än två.
 signeoskarsson
lite väl name-droppig med alla berömdheter. Några av historierna var väldigt fina.
 carnevil
Ojämn som stryk.
 martin eden
Gillar i vanliga fall Jim Jarmusch filmer. Gillar själva konceptet. Resultatet är dock ojämt! Bra!
 Aidahog
32 min kvar av filmen...då insåg jag att det inte var något för mig. Röker inte, missar jag hela grejen med filmen då?
 Anserine
Bara det bisarra i att GZA & RZA paras ihop med Bill Murray gör denna film värd ens tid, och det faktum att resten av filmen på sina ställen är helt briljant. Briljant, och lite ojämn. Lite.
 Soul Survivor
GZA har världens coolaste dialekt/röst.
 Pol Put
Vissa segment är kanonbra och genomtänkta medans andra är rent pinsamt dåliga och oengagerande. Lite som jag i sängen alltså.
 Darjeeling
Jag vill ge den en fyra pga den fantastiska idén, men filmen är för ojämn och får nöja sig med en trea.
 enannanplanet
Som en improvoisationsövning. Det räcker inte för en hel film.
 QuiNonStultus
Håller med om att filmen är ojämn, men aldrig ogenomtänkt! "Problemet" är att väldigt djupsinniga scener varvas med fruktansvärt lättsinniga. Det tar en del att se på, men se på det borde man!
 den_fonk
Det här var verkligen inte för mig. Ettan känns solklar, och fan vad svårt jag har för råttan Benigni.
 Ragatan
Stört härlig!
 #52
jag stängde av o tog en kopp kaffe istället....
 tvamvarg
Urskön.
 3D Daniel
Intresset för de olika samtalen varierar. Fast man hittar klart något unikt med varje historia och även de minst intressanta historierna får en inte att tappa intresset. Men gillar man film med mycket dialog, känns det som det är bra att se denna, oavsett om man gillar den eller ej. Ett speciellt sätt att göra på film helt enkelt.
 levelfive
Det här är bitvis lysande och ibland tråkigt. svag 4a
 WoodWoman
Kul hur sådana vardagliga situationer kan göras så intressanta. Hela filmen i sig är väldigt konstnärligt upplagd, inte heller mindre de vackra fiken de olika händelserna tar plats i. Jag blev glatt överraskad över alla bra musiker som medverkade (även om iggy inte är en guldklimp på skådesleperi) över en kopp kaffe. Vårt normala mänskliga beteénde i den här filmen fick mig inte att bli uttråkad utan insugen och fascinerad. Kaffe och cigaretter- en oslagbar kombination!
 labi
Allvarligt. Vad vill regissören säga med denna film? Jag är annars en fan av Jarmusch, men det här var mest meningslöst pladder. Se hellre "Night On Earth". Där lyckas Jarmusch mycket bättre än här.
 robbieroy
Ett fik, ett gäng schyssta karaktärer, stark dialog, kaffe och cigaretter. Det är ingredienserna i dessa småtrevliga historier, där som vanligt vissa är bättre än andra. Jag älskar de två hesa gubbarna, Bill Murray och kanske framför allt Alfred Molina och Steve Coogan.
 Darbon
Rockhistoriskt runkande av samma slag som exempelvis Mojo ägnar sig åt.
 mammene
Att dricka kaffe är ett bra sätt att umgås. Med cigaretter är det väl sämre och i viss mån svårare, i alla fall i Sverige om det ska ske på ett fik. Olika sorters möten och människor fick man se här, det som var roligast var defenitivt Bill Murray, GZA och RZA. Jag är lite tveksam om det håller för en långfilm. I vilket fall som helst så innehöll den en röd tråd filmen igenom. Den slinker undan med en svag trea.
 Shaun
Som alltid när Jarmusch är i farten: intetsägande, pretentiöst larvig. Däremot är vändningen, i delen om de två skådespelarna som råkar vara släkt, riktig snygg och elegant. Positionerna blir dom motsatta.
 Tobias Fünke
Skön kortfilms-film som frestar en till att sitta och dricka kaffe och kedjeröka ;-) En godkänd film som blir en rekommenderlig efter att Alfred Molina & Steve Coogan storspelat (även Cate Blanchett är sjukt bra).
 Frans Hals
Segt och tråkigt, förutom sekvensen med Molina och Coogan, som är riktigt rolig.
 Woody Strong
Cousins? är den som faktiskt är riktigt bra, resten är bara dålig dialog med dåliga skådespelarinsatser och regi.
 Esettlokko
Som vanligt med kortfilms-långfilmer blir det spretigt och oerhört varierande kvalité. Blanchett, Waits, och Jack White är de som tilltalar min oerhört subjektiva smak i det här fallet..
 fnskl
Fanns bra stunder (Cousins? framförallt) men inget som för mig motiverar till mer än en 2:a
 gurra-91
Jag tycker vissa är sjukt bra, vissa är helt okej och vissa är bara sjukt sega och tråkiga. Stark trea är den klart värd men når ändå inte riktigt upp till fyran, får nog se om den igen i så fall.
 Aristi
Svag 4a, jag tkr den va lite rolig ibland och skön. =), lätt bra assa
 UFO_lars
Störtskön film. Jag älskar konceptet och alla skådespelare gör en stor insats som fungerar mycket bra i harmoni med regi och manuskript. Värt att nämnas lite extra är Bill Murray, OMG vad bra han är. Jag skrattade under hela den scenen, han spelar så otroligt bra som en förvirrad och vilsen, smått paranoid servitör. Jag vill säga något positivt om varenda scen, alla underhållande och givande på olika vis och passar otroligt bra som en helhet. Ytterligare en kul detalj med filmen är alla stora skådespelare som Jarmusch har fått att ställa upp vilket helt klart bidrar till mitt positiva intryck över filmen.
 Valarn
ànnu en svàrplacerad film. Scenen med Steve Coogan och Alfred Molina var riktigt bra, precis som den med Spike Lee's smàsyskon - och nàgra till. Stark trea eller 4/6
 Blink182
Många roliga scener i den här filmen. En bra Jarmusch film
 Kareina
Åhhh gubbarna i slutet :D så söta!
 Primtal
Får en fyra då jag behöver se om den, men misstänker den kan vara värd en femma.
 sunnhed
Gjorde sig bättre som en helhet i långfilmsformat
 eniloj
Sista scenen är fantastisk. Så originell. Och genialisk dialog.
 Conan Barbaren
Skön idé men känns väldigt ojämn och i vissa scener känns skådespeleriet så onaturligt och plastigt. Lyfte inte för mig förens slutscenen och engagerade mig måttligt, förväntade mig mer.
 annihilat0r
"Coffee and Cigarettes" bygger, jämfört med Jims tre första kortfilmer på temat, upp en stark kontext. En vacker sammanhållning. En skör röd tråd. Vilket resulterar i att de tre första delarna i denna långfilm, som faktiskt är samma tre möten som kortfilmerna presenterade, växer sig starkare än när jag upplevde dem utan kontext. Nu blev alla delar till en intressant resa mellan fångande öden. Med kaffe och cigaretter som ensamma överlevare. Människoöden korsas friskt, men även djupt. Det finns rum för stor eftertänksamhet, då de flesta av kaffeborden tar upp sanningsenliga beståndsdelar i relationer. Extra plus för Alfred Molina och Steve Coogans möte, med "The Trip" i närminnet. En oerhört trivsam upplevelse, på det hela taget. Alltid intressant och aldrig långtråkigt. En från början suverän idé blev till en behaglig simtur i insjön människan. Bravo Jim Jarmusch!
 Ehrmann
GZA/RZA/Murray samt delen med Molia och Coogan var klart sevärda och underhållande. Resten var väl mest spännande pga. alla välbekanta ansikten, men utöver det inget vidare
 Raimo_1985
Bästa konversationen är nog den med mellan Iggy och Tom Waits :D "What do you mean about my drumming, do mean that it sucks?"
 Snåm
Fräna kändisar gör dramaövningar. Rza/Gza och Meg/Jack tycker jag funkar bra, de går nämligen ifrån den där förutsägbara öbekvämt möte-humorn. Resten känns grymt trött.
 Solidus
Små historier under samma tema: kaffe och cigaretter. Det är trevligt, varierande och småkul och skådespelet från samtliga är godkänt, om inte mer från vissa. De som uppskattar episodfilmer lär inte bli besvikna. Tumme upp!
 AlbinWesley
Efter inledande tre, kortfilmerna, var jag rätt skeptisk till om detta skulle kunna hålla. Tack och lov är dock de efterföljande genomgående bättre, både var för sig men även som enhet växer det till något större. Det där klassiska när helheten överstiger kvalitén av sina beståndsdelar, liksom.
 Taandborste
Rolig och kreativ idé. Sen var vissa delar bättre än andra.
 Punkliv
Femman är nära men några episoder drar ned betyget. Jääävligt bra i alla fall!
 Hejochhå
Den med Steve Coogan o Alfred Molina - brilliant!!
 Hejochhå
Och den med Tom Waits o Iggy Pop också förstås!
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 22:29 16/2 (70)
Green Book (info) 22:04 16/2 (18)
Sword for Truth (info) 21:57 16/2 (3)
First Man (info) 21:53 16/2 (22)
Gräns (info) 21:49 16/2 (20)
Happy Death Day 2U (info) 21:44 16/2 (2)
Lego-filmen 2 (info) 21:34 16/2 (2)
Ant-Man and the Wasp (info) 21:31 16/2 (36)
Spy Kids (info) 21:28 16/2 (174)
Mudbound (info) 21:20 16/2 (15)
Cool as Ice (info) 20:53 16/2 (20)
I Miss Sonia Henie (info) 18:59 16/2 (4)
Bomber och granater (info) 18:46 16/2 (3)
Baywatch (info) 18:32 16/2 (38)
Tårtgeneralen (info) 18:26 16/2 (36)
French Connection – Lagens våldsamma män (info) 17:30 16/2 (249)
Mary Queen of Scots (info) 17:24 16/2 (3)
Alita: Battle Angel (info) 16:58 16/2 (8)
The Duke of Burgundy (info) 16:58 16/2 (17)
The Favourite (info) 16:21 16/2 (20)
Summer of '84 (info) 16:03 16/2 (16)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 15:25 16/2 (24)
Den of Thieves (info) 14:18 16/2 (23)
Replicas (info) 14:10 16/2 (2)
Enter the Void (info) 13:02 16/2 (104)
Robin Hood (info) 12:28 16/2 (7)
Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben (info) 11:16 16/2 (770)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)