Pontflopp
tråkig och dålig med ungefär 0 känsla....
 Bambi_
Sådär..ganska okej
 ezeikel
sà àckligt mycket skòna punchlines och dialoger.....
 mazquara
bra underhållning
 supertwinky
Salma Hayek ÄR vacker
 KillerPutte
Pantade dialoger.
 mojo00
Bättre än vad man skulle kunna tro!
 Kurosawafan
selma är skitsnygg men det blir 2a ändå, kunde fått 3a för underhållningsvärdet om jag kännt mig snäll (eller om jag sett 2 bergman och 1 OZU strax före så jag varit sugen på lite US BS...)
 Noodle
hyffsat underhållande
 Henrik
Säkert ett år sedan jag såg den. Kommer knappt ihåg nå't. Inget bra betyg!
 Testudon
Hmmm... Kass ursäkt för att visa urrigningar och Pierce Brosnans håriga bringa. Slutscenen höjde den till en tvåa.
 ROCK0N
Jag gillade den :) Slutscenen var kul och oväntad.
 H G:sson
Fin underhållning som faktisk är ganska rolig. Men kunde varit mycket bättre. Brosnan och Harrelson är hur roliga som helst. De gör filmen.
 Ninjatroll
Det hafsiga slutet förstör filmen och sänker den flera steg.
 kexchokladet
Tycker om denna...Hayek är alltid bra och Brosnan är stabil. Filmens absoluta höjdare är ju dock Harrelson..
 dixz
Harrelson är så jävla klockren.
 SOLSKEN
började bra men så jävla seg & ointressant sen. mycket besviken. får en 2a bara för fina miljöer & Brosnan förstås.
 Danielchrister
Skräp
 Christofer
Brosnan hånglar och visar bringan. Salma Hayek är så usel att man bara ler åt eländet. Fler än jag som märkte att de tagit både manus och huvudrollsinnehavare rätt ur "Thomas Crown"? 2-
 k.u.k.e.n
gjoon- jag tyckte också att jag skymtade Norton på basketmatchen men det gick så fort så jag är inte säker. Men om du också har sett honom så måste det ju ha varit så :). Angående filmen så bevisar Harrelson återigen varför han är en av mina favoritskådespelare, i övrigt var den ganska tam.
 Tant Grön
På IMDB står Norton som "uncredited" så det stämmer ju bra.
 CrowZoneMan
bjöd på flertalet skratt.. och helt okej film i övrigt.. en 3:a
 beaverboy
rätt underhållande för stunden men ingen film som man kommer att minnas!en svag trea
 fjeder
Väldigt, väldigt svag tvåa. Urusel film, men jag såg ändå hela.
 pellevin
Den hade väl sina charmiga stunder men till största det var det ju ett manus efter mall.
 Cp-arnie
helt ok. Kul twist på slutet
 kennert
Inte alls trovärdig,dessutom bitvis tråkig.
 Gurraa
Går upp och ner hela filmen, men tycker tyvärr den inte var något att ha.
 Bozze80
Regissören verkar vara mer intresserad av att visa Hayek i fördelaktiga vinklar, helst i bikini lätt framåtlutad, vilket i och för sig är en trevlig syn, men någon speciellt bra film blir det trotts detta inte...
 filmfreak1
Bra skådespel. och jag är svag för sån här humor. så det blir en stabil 3a
 ziferN
Riktigt bra, rolig och underhållande, lite spännande också faktiskt. Suveräna miljöer, Woody är lika bra som alltid och Salma Hayeks bröst kan man inte säga något dåligt om. Bra kvällsunderhållning.
 picklessmulan
En Ok film med bra manus och ett underhållande slut!! Xtra plus till den bra Musik. Skådespelarna gör dock inte mer en de behöver och produktionen är ingen höjdare
 Mara Jade
En film som funkar mest vare samspelet mellan Brosnan och Harrelson. Synd att de inte valde en bättre skådespelerska än Salma Hayek att spela rollen som Lola, hon var verkligen filmens svaga kort.
 Afflicter
Inte lika övertygande andra gången. Fortfarande sebar dock trots ytliga karaktärer, taskig dialog och onödiga kompromisser (ett hål i taket rakt ovanför diamanten osv.).
 Kottknut
Hur kan detta inte bli bra?! Med flera duktiga skådespelare/skor och en story som kan bli intressant.. men vad håller dom på med? Ingen verkar lägga ner det minsta intresse i att göra detta bra och allt känns bara som en b-film med högre budget. Nej fy fan, bortkastade pengar!
 ulpe01
Jag blev rätt besviken av denna film, hade ju så höga förväntningar då så många skådisar jag gillar är med. Jag brydde mig aldrig egentligen hur det skulle gå i slutet, så högre betyg än en tvåa kan jag inte ge.
 Ghostface
Ocharmig heist-rulle och då är det ett rejält misslyckande när Pierce Brosnan gör huvudrollen men det kanske inte överaskar någon när Brett Rattner regisserar.
 Robkiller
Ett par stjäl en massa pengar och flyttar till en söderhavsö för att dra sig tillbaka, men när chansen dyker upp till en sista stöt så... Rätt så bra film i fina miljöer och med bra skådespelare; Salma Hayek är alltid trevlig att se.... handlingen är helt ok.. inga större brister i övrigt heller även om den inte direkt innehåller nå "action" att tala om.
 Berniey
Lättsam underhållning i schyssta omgivningar och det funkar väl lite grann men bra är det inte.
 Solidus
Godkänd kuppfilm med skön söderhavskänsla. Tyvärr väljer filmteamet att lägga mer resurser på att visa Hayeks kropp, än att berätta en historia. Slöseri med bra skådespelare.
 Bumsi
Kunde ha varit bra
 Totenkopf
Inte så pjåskig.
 Gigi1943
Har nyss gett en trea till en skitäckligt vidrig (utan spår) film så det känns konstigt att ge samma poäng (en trea) till denna trevliga och underhållande film, jag njöt hela tiden och så bara älskar jag Salma H (första gången jag såg henne var i Frida). Fint ljus och braskådespeleri.
 Sir_Lord
Har någon glimt i ögat, men filmen är inte bra. Misslyckas med spänning, komedi delen känns krystad för att inte tala om de "romantiska" inslagen.
 Ojhda
Skön! Svag Fyra
 Andreas_
Brett Ratner drar på semester i några månader och tar med sig några skådisvänner, så skulle detta bäst kunna beskrivas, för han har då verkligen inte lagt ner något krut på att göra en bra och välgjord "kupp-film" inte. Det har inte heller skådespelarna försökt göra, utan dom verkar ligga inne i någon autopilot på halvfart förutom Woody Harrelson som endast spelar över filmen igenom. Blir chockad av att se så många bra skådespelare göra en sån tam insats som här, och Don Cheadle förstår jag inte ens hur han kunde ställa upp med tanke på att hans roll är typ 4 scener...men han hängde väl på för att få njuta lite av Bahamas och semester på jobbet antar jag. Nä detta är inget jag kan rekommendera, det är trist och urfånigt, speciellt slutet, som nog är det mest fåniga och dåliga slut jag någonsin sett i film tidigare. Enda som är positivt med denna film, är dom underbart härliga Bahamas miljöerna och Salma Hayek som ögongodis, för det är allt hon är i denna film och det är synd när hon vanligtvis är en bra skådis annars.. Nä..betyget blir endast en svag 2:a för detta trista spektakel!
 Muskelkungen
Jag gillar filmer med heist-/rififitema och det var ju inte så mycket att hämta här men… jag är snäll och ger en svag trea.
 kervisch
3 av 5 godkänd
Själva historien är inte helt fel och regissören Brett Ratner gör sitt jobb men att sätta Brosnan och Harrelson i huvudrollerna är rent självmord. De har ingen karisma eller talang att tala om utan är rent av tråkiga. Don Cheadle snor varje scen han är med i men tyvärr är de väldigt få så filmens höjdpunkt blir istället Hayeks vackra kropp. 2+
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
A Simple Favor (info) 07:12 21/7 (16)
Venom (info) 07:09 21/7 (39)
Mortal Engines (info) 07:05 21/7 (24)
Stolen (info) 07:02 21/7 (76)
The Humanity Bureau (info) 07:00 21/7 (4)
Birdman (info) 06:47 21/7 (211)
Oasis (info) 04:00 21/7 (32)
Frankenstein '88 (info) 03:56 21/7 (9)
Daddy's Home 2 (info) 03:00 21/7 (10)
Maria Wern - Må Döden Sova (info) 02:52 21/7 (11)
The Little Drummer Girl (info) 02:47 21/7 (3)
Hajen (info) 02:43 21/7 (802)
Midsommar (info) 02:06 21/7 (13)
Fast & Furious 8 (info) 01:56 21/7 (45)
The Taking of Deborah Logan (info) 01:53 21/7 (25)
Serial Killer (info) 01:41 21/7 (9)
Anatomi (info) 00:17 21/7 (3)
The Commuter (info) 00:09 21/7 (40)
Revansch (info) 00:05 21/7 (1)
Gringo (info) 23:41 20/7 (8)
Senna (info) 23:32 20/7 (74)
Apollo 11 (info) 22:21 20/7 (3)
Girls Trip (info) 22:12 20/7 (10)
Half Baked (info) 22:04 20/7 (152)
Polisskolan 4 - Kvarterspatrullen (info) 21:45 20/7 (122)
Spielberg (info) 21:43 20/7 (6)
Gold (info) 21:42 20/7 (23)
Rim of the World (info) 21:32 20/7 (11)
Hellboy (info) 21:10 20/7 (8)
Big Time (info) 20:37 20/7 (1)
Dumbom (info) 20:36 20/7 (9)
Critters 2 (info) 19:03 20/7 (46)
Insomnia (info) 18:58 20/7 (331)
Circus Columbia (info) 17:25 20/7 (11)
Triple Frontier (info) 17:10 20/7 (13)
Message from the King (info) 16:59 20/7 (9)
Gangster Playboys Retribution (info) 16:48 20/7 (2)
Allt du önskar kan du få (info) 16:08 20/7 (4)
Neverwas (info) 15:59 20/7 (41)
Critters (info) 15:51 20/7 (110)
Gangster Playboy Legends (info) 14:19 20/7 (1)
Den 12:e mannen (info) 12:56 20/7 (9)
Uptown Girls (info) 12:54 20/7 (108)
The Dognapper (info) 12:35 20/7 (8)
Generalen (info) 11:33 20/7 (6)
Marked Man (info) 11:21 20/7 (2)
Howling VI: The Freaks (info) 11:02 20/7 (16)
Dr. Giggles (info) 11:01 20/7 (36)
American Nightmare (info) 10:58 20/7 (4)
Vårat gäng (info) 10:55 20/7 (11)