Alanna
Förstår inte vad sparriskrigarn,kakbakarn och hannibalhayes menar. Jag kan inte beskriva den. Freddie Highmore,Dustin Hoffman,Paul Whitehouse,Kate Winslet och Johnny Depp! Johnny Depp är som han visat många gånger förut än Mästare! Hans skotska accent är otrolig. Och kate som Sylvia är fantastisk! Jag har sett den fler gånger än vad jag kan räkna till och jag gråter varenda gång i slutet. Se den! Älska den! Marc Forster för oss in i Neverland som James CAmeron inte hade kunnat. Skulle vilja se mer av mormodern men det är inget minus. Finding Neverland kan inte beskrivas på nåt annat sätt än magisk.
 LauenKauen
Vackert om tro och fantasins frihet från verklighetens ramar. Väldigt sentimental story som är medryckande, välspelad och framförd med behaglig musik.
 august08
Mycket sevärd!
 yrkeschaufföre
Kate Winslet är fantastisk och Depp och barnen ligger inte långt efter och historien duger den med.
 beia
Sjukt bra film med en hel del härliga stunder! Johnny depp briljerar som vanligt och det var kul att se kate winslet igen! Det var länge sen.
 WillyV
Jättefin, berörande och på ett par ställen...ja, magisk. Men filmen stannade tyvärr av lite grann när Barrie träffade sin fru, då Radha Mitchell inte håller högsta klass som skådis. Men kontrasten mellan Barries verklighet och inre liv behövdes. Freddy Highmore som Peter var ju grymt bra, liksom regin och fantasin överlag. Depp/Winslet gjorde ett mycket bra jobb, som vanligt.
 Sajo
Svår film att sätta betyg på stog imellan en hög 3:a el en 4:a.. Men de va en vacker historia o bra skådespel, va lite okoncentrerad under filmen så kanske därför de blev lite svårt med betyget men tillslut de blir en 4:a. Och ja hade gärna sätt pjäsen på riktigt så dom spela den i filmen.
 Starlette
Vilken härlig film! Den är varm och mysig, vacker, välspelad. Depp och Winslet är ju underbara.
 annchen81
Rörande, vacker, fantasifull, jag gillar den verkligen. Kul att upptäcka små detaljer i berättelsen som man känner igen från Peter Pan, som jag efter den här filmen blir sugen på att ta till mig historien av igen. Berättelsen är som bäst när fantasin tar oss med till magiska platser med barnen och det blir en väldig kontrast till de som motsäger sig det, som Barries fru som utstrålar riktig torrhet. Depp är verkligen en man med många talanger. Härligt med bra skådespel även hos barnen.
 Grillo
Klart den är ändrad jämfört med verkligheten, men som vanligt är det irrelevant när historien i sig är så medryckande. Sedan blev filmen aldrig sentimental på det vidriga viset. En film kan faktiskt vara sorglig utan att tuffa män måste skrika sig hesa om hur onda Hollywood är.
 Hanness
Helt mästerlig film, nästan så att den når 5an. Johnny Depp gör en aldrig besviken!
Som hyllning till skapandet är den mycket bra, och som söndagsmatiné är den bitvis lysande. Men tempot är för lågt och snyftscenerna onödigt många. (9-/15)
 SynthErik
Sjukt fin. Utan minsta tvekan den film som rört mig mest någonsin.
 Valross
Går från en svag 4 till en svag 5 till sen stark 4.
 Poppellullen
Fullträff enligt mig, underbar film. Finns faktiskt inget som jag inte gillar med denna rulle. Magisk och vacker. Bra regi, underbart foto, bra skådespeleri, story .. ja allt:) Äntligen en film som tog med en bort från vardagen:D
 Agatefilm
Tror att jag har sett slutet innan. Jonny Depp och "Peter" är bra ihop.
 Molestaire
Unge Freddie Highmore är rent löjligt bra, på gränsen till överartikulerad för den ringa ålder han spelar. Filmen saknar lite gnista i partierna i hemmet hos paret Barrie, vilket sänker från högsta steget. I övrigt lysande.
 tvamvarg
Fin på flera sätt men inte jätteintressant. Har ingen direkt relation till Peter Pan, vet inte om det spelar in. Fejkaccent på Depp hjälper inte heller, men ger bara ett mycket litet minus i kanten.
 Neverletgo
Fin film och Depp och Winslet är riktigt bra, men den var för långsam något saknades för att jag skulle tycka att den var riktigt riktigt bra.
 annefli
Så jävla briljant! Det är inte många filmer som berör mig, men den här gör det med bravur.
 BROBJO
Mkt bättre än jag trodde, Jonny Depp är förstås alltid bra.
 Catwalker
Tråkig och oengagerande. tyckte inte heller johnny depp gjorde sig så bra här, och winslets roll vart väldigt "mähäig". kändes för mkt teater, blev inte att jag levde mig in i det. bra i teorin, sämre i praktiken.
 Anonymus
Riktigt vackert foto, underbart skådespel och otroligt berörande, en magisk filmpärla!
 ulpe01
Rörande och vacker. Depp och Winslet är fantastiska.
 Elizadushkufan
Rörande och välspelad!
 Ful_fisk
Mycket bra film.
 ellenori
Så vacker och sorglig. Men lite långdragen ibland.
 melpin
Wäää, wäää. Borde se om den. Och testa om jag gråter lika mycket. Den var bra!
 saxask
Näpp, en film blir inte automatiskt bra bara för att man sätter in Johnny Depp i den.
 aedel
Efter första halvan hade jag givit filmen en 3a men andra halvan var så otroligt bra att det blev den starkaste 4an jag givit
 ocbgb
Underbart fantastisk! Feelgoodfilm
 ScArRrFaCe
Finaste film jag sett.
 MMeedendorp
Tycker mycket om filmen. Grät som en liten bebis och gillar stämningen och miljöerna.
 erosagape
Näst intill tårögd men filmen tappade lite på slutklämmen, som var onödig sedd med mina krassa ögon.
 RemusLupin
Den vackraste film jag någonsin sett. De yngre skådespelarna håller hög klass och Depp är helt fenomenal.
 alvizz
Känslor upptryckta i mitt nylle, svajigt barnskådespeleri och en rätt oengagerande story för att vara en familjefilm med äventyrstema.
 RadioSaga
En vacker film, känslor som svämmar över en som ett vattenfall. Sevärd, sevärd, sevärd!!
 jennyvoong
Känslor, så många känslor..
 Engravadlax
Vad alvizz sade.
 skugge
Va ska man säga. Storbölar här. Jättestarka känslor väcker den!
 herrpadda
En ganska trevlig film som är ganska tragisk. Lite för familjevänlig för att kunna nå ett högre betyg men det var absolut en bra film!
 Belmont84
Visst är filmen överdrivet sentimental och plockar hem ganska billiga poänger med de sötsliskiga budskapen om "fantasins kraft" och "bara man tror på det så kan det hända". Trots det så lyckas den gå balansgången på rätt sida av stupet under majoriteten av filmen. Skådespelet är bra, även om barnen är lätt irriterande från början och den gråtmilda avslutande akten känns ändå relativt genuin. Helt klart en film som utan problem hade kunnat hamna i ett krondike bland annat melodramatiskt krafs men räddas av ett väl utfört hantverk och en hel del fingertoppskänsla.
 marleey
Otroligt vacker och fin film, känslorna sprutar. Depp är mästerlig i rollen som J. M. Barrie. Kate Winslet är även hon strålande. Men framförallt är det barnen som imponerar, bland det bästa jag sett i den åldersklassen. Filmen berör många tunga ämnen på ett fantasifullt och fint sätt. Finding Neverland fick känslorna att svalla, vilket är en otrolig stryka.
 Qhunden
Melodramatisk familjefilm med massa jobbiga barnskådespelare, eh nä tack. Alldeles för sentimentalt för min smak och inte särskilt engagerande eller övertygande heller. Winslet är skittråkig rent ut sagt och lillkillens forcerade tårar är bara störande. Stängde av efter en timme och laddade upp för bottenbetyget men såg klart ändå, av oförklarlig anledning. Det var inte värt det, men det räddade betyget något kanske.
Vilken underbar historia man bjuds på som levererar stor lekfullhet blandat med livets allvar. Skådespelarprestationerna från Depp och Winslet är fantastiska och även barnskådespelarna levererar till fullo. Allt detta ackompanjeras sedan skickligt av Oscarsvinnande musik, härlig scenografi och stämningsfull regiinsats. Mot slutet rann tårarna! 4+
 swecarlsson
Jättefin och trevlig film.
 Tatty
När jag såg denna filmen för första gången så var jag inte så intresserad av att kolla hela filmen noggrant och inte att förstå filmen heller. Men nu såg jag den för andra gången och förstod den bättre. Tycker den är bra, intressant och vacker film. Dock lite sorgligt men bra iallafall
 RustyFilm
Mark Foster kör verkligen med tvära kast när han går från Monster Ball till Finding Neverland. För det här är berättat med små åthävor. Stillsamt och med mängder av fantasi flyter detta beskedliga drama fram. Värna barnet i dig och se det här
helt ok
Så seg film, hände ju inget!!!
« Föregående   |   1 ... 18 19 20
Senaste kommentarer
Smurfarna: Den försvunna byn (info) 10:52 25/6 (7)
The Silence (info) 10:22 25/6 (10)
The 33D Invader (info) 10:08 25/6 (2)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 09:43 25/6 (7)
Dödskallen (info) 09:32 25/6 (9)
Happy Death Day (info) 09:24 25/6 (31)
Wishmaster (info) 09:23 25/6 (108)
Trots allt (info) 08:33 25/6 (1)
The Unwanted (info) 04:59 25/6 (2)
Djungelboken (info) 02:44 25/6 (85)
The Wolf's Call (info) 02:43 25/6 (2)
The Beach Bum (info) 02:42 25/6 (6)
Thunderstruck (info) 02:41 25/6 (2)
Cake (info) 02:41 25/6 (26)
Monica Z (info) 02:40 25/6 (152)
The Nun (info) 01:02 25/6 (31)
Legally Blonde (info) 00:45 25/6 (493)
Mannen från Laramie (info) 00:28 25/6 (26)
Greven av Monte Cristo (info) 23:46 24/6 (276)
Hur det känns att vara bakis (info) 23:43 24/6 (2)
Murder Mystery (info) 23:40 24/6 (6)
Baby Driver (info) 23:25 24/6 (76)
Vem är rädd för Virginia Woolf? (info) 23:24 24/6 (156)
Yrke: Reporter (info) 23:15 24/6 (76)
Black Mirror - Hated in the Nation (info) 22:34 24/6 (7)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 21:52 24/6 (60)
The Edge of Democracy (info) 21:32 24/6 (1)
Wildling (info) 20:57 24/6 (15)
The Hummingbird Project (info) 20:33 24/6 (2)
Den bästa sommaren (info) 19:38 24/6 (574)
Jordgubbslandet (info) 17:09 24/6 (10)
Zardoz (info) 16:14 24/6 (134)
The Boxtrolls (info) 15:45 24/6 (25)
Guilty (info) 15:43 24/6 (4)
På min hud (info) 15:32 24/6 (2)
Medan vi lever (info) 14:50 24/6 (2)
American Ninja 2 (info) 13:40 24/6 (45)
Kalle Ankas snöbollskrig (info) 12:17 24/6 (30)
Jan Långbens olympiska spel (info) 12:11 24/6 (22)
En sång för Martin (info) 12:08 24/6 (121)
Krampus (info) 11:36 24/6 (11)
Intruders (info) 11:19 24/6 (46)
Den blomstertid nu kommer (info) 10:48 24/6 (59)
Tills döden skiljer oss åt (info) 10:33 24/6 (32)
Bullitt (info) 10:13 24/6 (238)
Man lever bara två gånger (info) 07:42 24/6 (186)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 01:26 24/6 (4)
Bikupans ande (info) 01:13 24/6 (25)
The Final Girls (info) 01:11 24/6 (22)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 01:11 24/6 (4)