need_sleep
Hilary Swank igen, denna gång i ett mästerverk av Clint Eastwood. Smärtsamt bra.
 alvizz
Swank är alltid, verkligen alltid bra. Men trots att jag ligger och Hollywood-bölar i slutet är det något i storyn som inte klaffar, det är rätt förutsebart och lite för mycket Hollywoodstory. Jag är underhållen hela vägen men den lämnar betydligt färre spår än jag hade förväntat mig.
 broccolin
2000-talets kanske mest överskattade film.
 WinDrop
En boxningsfilm som var helt annorlunda, blev verkligen förvånad över att en boxningsfilm, kunde göras på det här sättet. Men, nu måste väl ändå allt vara gjort, inom denna genre?
 mrinkel
Börjar riktigt bra, blir sedan osannolik och otroligt sliskig, till slut känns filmen endast som en dålig ursäkt för att diskutera ett kontroversiellt ämne.
 Totenkopf
Början är bra med två griniga gubbar, och en torkpositiv tjej, men sen när det huxflux ska vara snyftdrama så tycker jag de förstör en dela av filmen, men handikapp,döende, grönsakskortet faller ju Oscars-juryn för iallfall.
 Marles
stark 4a
 Albion
En film som börjar ganska taffligt men tar sig efterhand. Gripande men lite väl tillrättalagd. Filmen är väl trots allt ganska överskattad. Slogs av tanken att Clintans karghet inte är helt olik Ingemar Stenmark. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
 AlbinWesley
Det ligger mitt emellan trea och fyra verkligen. Samtidigt som allt känns genuint och genomgående bra så är det kanske en aning för klyschigt och ointressant när det väl börjar bli dags för nåt att hända. En väldigt stark trea.
 gruso
Svag trea. Intresserade mig inte särskilt mycket. Är inte jätteförtjust i Swank heller.
 AlbinWesley
Nä, för tusan. Ändrar mig direkt. En svag fyra istället!
 booby
Oerhört vackert av Eastwood. Allt och alla håller en hög nivå, mycket rörande!
 Mat1az
Vacker liten film som dock känns aningen för typisk för att nå full pott. Klart överskattad är den också, men det betyder inte att den skulle vara dålig. Det som håller den klart över standardmarginalerna är Eastwood, Freeman och Swank, varav både Freeman och Swank fick en Oscar för sina rollprestationer. Storyn känns helt stabil men fastnar ibland med foten i klistriga klichéer. Och förutom dessa klyschiga snavningar i storyn så är det även mycket runtom som osar tillfredställelsestoft för Avarge Joe’s. Det är för många enkla knep för min smak. Jag säger ändå inte att det är dålig film, den är helt klart bra. Men inte så pass bra som den fått ett sken av att vara. Stark trea.
 Bennyfilm
Den får en stabil 4a men dock ingen jag måste se igen !
 Ramzy
Bra film! klockrent skådespeleri och grymt välregiserad film.
 Grillo
En fin och rörande film om att förverkliga sina drömmar. Swank är tuff och Eastwood och Freeman är sköna gubbar tillsammans.
 Xenox
Rätt bra film. Den är dock inte tillräckligt intressant för att få mer än en trea.
 justcelsius
asså, jag e ju en man å så, men blev lite smått tårögd..
 fors1984
Överskattad, med ett antal störande moment. Hade det inte gått att nyansera bilden av Maggies familj lite mer? Varför gäller inte riktiga boxningsregler? Och behöver världen verkligen ännu en voiceover av Morgan Freeman?
 Bihimoth
Riktigt bra. Nu sekunderna efter att jag sett den förtjänar den verkligen en 5:a. Och ja fors1984, om jag fick bestämma så skulle världen i sig ha en voiceover av Morgan Freeman. :)
 kokosbollen
Den är en suverän fin. Så vacker på något sätt. Respekt till alla boxare!
 Canaletes
Helt okej film. Den började bra och spännande men annars va sista 40 min av filmen bara tragisk, sorglig och tråkig så att man ville att den skulle ta slut. Annars är boxningsfilmer rätt förutsägbara. Man borde ha visat lite mer av killarna från gymmet när det gick bra för Maggie och inte bara i början av filmen. Sen förståd jag inte grejen med att slå ner Danger Barch bara sådär, annars var hans karaktär annorlunda men det gav iaf en annan touch i filmen. Clint Eastwood skådespel har jag aldrig riktigt gillar, han verkar stel och så. Hans karaktär var annars sjukt likt som den hade i Gran Torino. Bra skådespel och soundtracket var inte så bra. 5.3/10.
 zyxz
Seg men bra
 JimCarrey
Smörbögig utan att lyckas prestera nått bögsex
 karlmats
Filmen börjar väldigt bra och det är svårt att inte uppskatta Swanks insats här. Freeman och Eastwood är ju som klippta och skurna för sina roller och generellt gillar jag sportfilmer som handlar mer om människor än om själva sporten. Sen händer något, en bit in lyfts jag ur handlingen och in i en metavärld där jag är en del av en fokusgrupp för att säkerställa att filmen trycker på rätt knappar vid rätt tillfällen. För det blir mer och mer tydligt att det är en Oscar man vill ha, dessutom håller den på tok för länge och mot slutet blir det nästan skrattretande tragiskt hur långt ifrån potentialen man hamnat. Fortfarande många förtjänster, men lite för mycket av en marknadsprodukt för att en 3a ska komma på tal.
 spitfire_88
klockren 5a. såg precis den och finner inga ord
 Pearldrop
En favoritfilm!
 Djurnord
Bra, stark, grym och sorglig film men Hillary Swank är jävligt bra i filmen.
 Andreas_
Helt Lysande och totalt briljant film, den lämnar en verkligen berörd på alla sätt och vis. Detta är en av dom bästa dramas jag någonsin sett, En av dom bästa sportfilmer jag någonsin sett, En av dom bästa boxningsfilmer jag någonsin sett, En av Clintans bästa roller framför kameran och bakom, En av Morgan Freemans bästa roller framför kameran och definitivt en av Hilary Swanks bästa roller framför kameran, hon är utan tvekan värd en oscar för sin rollprestation. För mig så finns det inget dåligt eller fånigt med denna film, utan det är ett sant mästerverk även om man inte gillar sport eller boxning, så se den om Du/Ni inte gjort det ännu, och detta var andra gången jag såg den, och den är lika bra än idag, som vanligt för när Clintan gör film, så blir det ett mästerverk, bara gratulera, och tummen upp! Mycket stark 5:a blir betyget. Rekommenderas!!!
 FruRing
Minns inte riktigt
 nikdelarge
Jävligt fin film, den berör och den gör det bra!
 Belmont84
Trots fina skådespelarinsatser och ett behagligt tempo är filmens stora problem att den känns som två separata filmer. I vissa fall kan det funka, men här känns det som att filmen vill på tok för mycket. Som två separata filmer hade historien/historierna kunnat bli riktigt bra, men den tar sig snabbt vatten över huvudet (i synnerhet under den andra halvan). Det är tydligt att Clintans välregisserade film blir lidande av Paul Haggis spretiga, översentimentala manus och hade resulterat i en mycket bättre film om inte gapet mellan dessa två komponenter varit så stort.
 Engravadlax
Hade föredragit att de hade skippat Freemans voiceovers. Musiken är lite trist. Svag trea.
Detta är en film som direkt griper tag i mig direkt och får mig att njuta av den välskrivna historia och de fantastiska skådespelarna. För mig så känns dock denna film lite som två i en. Första delen innan "Olyckan" är fantastisk och nära fullpott men efter det rasar filmens tempo och trots att det fortfarande är riktigt bra så faller betyget.
 spiel mit mir
Brutalt bra!
 Ahrle
Film som verkligen berör. Fint spel av alla inblandade och Hillary Swank är superb i huvudrollen. Stark 4a!
 wemett
Clint Eastwood och Morgan Freeman vilken kombination som gav mig förväntningar som uppfylldes. Första filmen jag ser med Hillary Swank och vilken roll hon gör.
 twidman
Snuddar på en fyra. Gripande film med fint foto.
 Snåm
Första fyra femtedelarna är stabil men tämligen menlös 3/5. Sista biten är ju bara för jävla såsig.
 Tobbiee
Bestämde mig för att höja den till en 5a efter en omtitt många år efter första. Det är verkligen ett mästerverk! Fyfan va bra.
 Donedon
Mycket bra men smått depressiv
 falusebbe
En bra och rörande film men det är något som skaver. Kanske är det att det finns vissa sentimentala trummor som man slår lite för hårt och lite för länge på. Typisk ge mig en oscar-film.
 Tatty
Jätte bra och stark film med Hilary Swank! Sorglig film också. Morgan Freeman och Clint Eastwood är också jätte bra i filmen.
 supermancover
Gillar många skådespelare i denna, men himla trög och irriterande i perioder. Väldigt synd, då jag trodde att jag skulle tycka jättemycket om filmen. Så blev det inte. En svag trea.
 Sarakin76
Clintan er så flink. Åssen gjør gammern det?
 Green Mamba
Jag brukar inte vara så frikostig med femmorna men det här var en klockren femma!
 RustyFilm
En boxningsfilm? Ja visst, Swank går på knock. Men händelseförloppet är bortom det förväntade. Huvudrollstrion Clintan, Freeman och Hillary Swank gör alla en strong insats, speciellt Swank. Jag blir alltmer imponerad av henne. Mycket beröm och statyetter har det här fått, för mycket tycker nog jag. Men sevärt är det.
 Mikael602
Hilary Swanks bästa prestation
 Roswall
En något svag trea då det är vissa bitar i regin jag får väldigt svårt för, dels är det berättarrösten, dels är det publiken och vissa klipp på publiken under boxningscenerna. Vissa scener är något övertydliga och därtill långsamma. Den har också på sin håll höga höjder.
« Föregående   |   1 ... 16 17 18
Senaste kommentarer
Dazed and Confused (info) 16:16 14/8 (263)
Naken bland vargar (info) 14:45 14/8 (10)
Paris 05:59 (info) 14:14 14/8 (4)
Återstoden av dagen (info) 13:04 14/8 (171)
Rescuing Madison (info) 12:41 14/8 (1)
Ghostbusters (info) 12:25 14/8 (117)
That Night in Rio (info) 11:59 14/8 (1)
Rollerball (info) 11:47 14/8 (57)
Kill'em All (info) 11:20 14/8 (7)
Prevenge (info) 11:16 14/8 (2)
The Foreigner (info) 10:28 14/8 (14)
Den vita filmen (info) 10:13 14/8 (162)
Loving (info) 07:42 14/8 (9)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 07:35 14/8 (61)
Ready Player One (info) 07:33 14/8 (54)
The Greatest Showman (info) 07:29 14/8 (25)
Det gyllene skinnet (info) 06:40 14/8 (85)
The Last Days on Mars (info) 05:10 14/8 (54)
My Little Eye (info) 05:07 14/8 (278)
Min arabiska vår (info) 04:14 14/8 (4)
The Stanford Prison Experiment (info) 03:03 14/8 (9)
Street Mobster (info) 00:21 14/8 (16)
You Were Never Really Here (info) 00:20 14/8 (20)
Skyscraper (info) 00:19 14/8 (6)
Jeanne d'Arc (info) 23:31 13/8 (9)
Yakuza Weapon (info) 23:14 13/8 (5)
The Endless (info) 23:11 13/8 (8)
De 39 stegen (info) 23:11 13/8 (129)
The People vs. Fritz Bauer (info) 22:58 13/8 (4)
The Bone Snatcher (info) 22:10 13/8 (11)
Nu blåser vi maffian! (info) 21:55 13/8 (1)
Beck - Ditt eget blod (info) 21:41 13/8 (16)
The Prestige (info) 21:13 13/8 (1029)
Jack Ryan: Shadow Recruit (info) 21:13 13/8 (85)
Tomb Raider (info) 21:12 13/8 (44)
The Dead Will Tell (info) 20:59 13/8 (10)
Pacific Rim: Uprising (info) 20:29 13/8 (21)
Pacific Rim (info) 20:27 13/8 (298)
Ninjamästaren (info) 19:16 13/8 (4)
Life of the Party (info) 18:01 13/8 (1)
Hereditary (info) 15:23 13/8 (23)
Annabelle: Creation (info) 14:36 13/8 (30)
The Dark Tower (info) 14:06 13/8 (49)
It Comes at Night (info) 14:04 13/8 (33)
Ned Kelly (info) 13:54 13/8 (125)
Askari (info) 13:40 13/8 (1)
Mistress America (info) 13:06 13/8 (19)
Devil (info) 12:17 13/8 (251)
På Chesil Beach (info) 11:14 13/8 (1)
Tully (info) 11:09 13/8 (7)