Betyg idag: 1 640 Besökare idag: 5 803

morgoth
la en 1a för snart 7 år sedan.. såg den igen igår.. den fick en 5a lol
 Jannebanan
I Paris finaste kvarter utspelar sig denna romantiska historia. Filmen är smart berättad och samtliga karaktärer är härligt skruvade, men ändå faller jag inte riktigt pladask för dem som de flesta andra verkar ha gjort. Vet inte riktigt vad det beror på? Kanske för att karaktärerna i filmen inte är tillräckligt bisarra för att jag ska bli fullt frälst? Kanske är det att jag stör mig på Amelies tafatthet? Hur som helst så är det en mycket bra film som rekommenderas varmt och jag bara önskar att den hade kunnat ta mig enda upp till toppen, men den stannade på svag 4:a-nivå.
 Challenin
Är väldigt förtjust i musiken, filmen var sådär.. okej men den fångade mig inte alls :P Blev väldigt uttråkad, men kanske hade jag för höga förväntningar?
 robbieroy
Otroligt bra och något av en mall för våra egna amatörfilmer som en gång spelades in. Hade de hållit en promille av den kvalitet som finns här så skulle vi varit rika idag.
 Grillo
Mysig var den och den hade sina stunder, men jag förstår inte riktigt vad mästerverket ligger i...
 JulKom1218
Skön film e den här!!! =D Och så måste man bara ÄLSKA Yann Tiersen...!
 Ful_fisk
Bra film, om än inte direkt en ny personlig favorit. Kan ju inte förneka att den förtjänade att bli 00-talets enda icke-engelskspråkiga blockbuster.
 agnessie
bästa filmen som någonsin gjorts. ren perfektion
 jonassandstrom
Fantastisk film, en av de bästa jag sett. Detaljer, historien, skådespelarna, miljöerna, allt är otroligt bra genomfört.
 pampj
Folk pratar om att Peter Jackson skulle vara en av världens bästa regissörer och sånt trams. Titta på den här filmen. Titta på regin här. Frångår att bara köra på det genomsnittliga och försöka göra det bra och kör på att göra någonting med verklig värme och känsla bakom. Påminner mig om den otroligt välregisserade TV-serien Pushing Daisies.
 Taandborste
Stämningen är underbar!
 Mistlake
Härligt plottrigt, besinningslöst excentriskt stycke film som möjligen är den charmigaste rulle som någonsin spelats in. De besynnerliga, underhållande idéerna haglar, och Amelie själv är en gulligt helknäpp människa som aldrig tar till en enkel lösning när en bisarrt invecklad plan kan nyttjas i stället. Klippning och foto bidrar till det glada, skuttiga tonfallet, och på det hela taget kan man se denna fantastiska film snart sagt hur många gånger som helst. Dominique Pinon är som vanligt värd inträdet bara han.
 Milay
Franskt men grymt!
 NektarN
Inget stort fan av utländska filmer i vanliga fall men denna är helt fantastisk! Riktigt varm och mysig film!
 emilype
Brilliant är ordet för denna franska film. När jag såg den för fösta gången fastnade jag direkt för den otroligt mysiga stämningen och intressanta och humoristiska karaktärerna. Än idag förundras jag över denna film. Kan det vara en utav de bästa filmerna jag har sett? Troligtvis. Detta är en oerhört kreativ film om de små detaljerna i livet och att se tillvaron ur nya vinklar. En film om hur en människas öde påverkas av en kedja av små till synes harmlösa händelser . En film om människan som den komplexa varelse hon är. Audrey Tautou är förtrollande i rollen som den udda, charmerande, oerhört kreativa och klipska unga kvinnan Amelie, och man kan inget annat än att förälska sig i henne. För mig har en riktigt bra film inte att göra med hur många specialeffekter den bjuder på, utan vilken känsla den förmedlar och denna vackert udda film får mig inte bara att må bra, utan att må bättre. Betyg 10 av 10 tack vare intressant story, vacker bild och musik, extraordinärt skådespeleri och framförallt ”den rätta känslan”.
 snutsch
Baronen: 3:a en snygg film, coolt filmat Governor: 4:a fantastisk film som berättas i en härlig blandning av färg och ljud
 tonikinna
Mysigt...snyggt
 Teddy1975
Bästa franska filmen
 raggardjavul
En av de bästa filmerna jag sett. Underbart varm och romantisk. Lämnar en med en bra känsla.
 LordOlf
Klockren 5:a! Smart, rolig o tänkvärd! En fin film man blir lite lyckligare av!
 kakbakarn
Omsedd igår kväll. Jag är glad att upptäcka att det är en film jag fortfarande tycker väldigt mycket om, en fin saga som är berättad med inspiration och finess. Romantisk och vacker. Lite störande och obekvämt att det Frankrike som visas upp är så oerhört vitt och nostalgiskt bara, en film som är gjord på 00-talet borde visa upp det moderna och mångfalden bättre. Jag tror inte sagokvaliteterna hade försämrats av det. Denna kritik och känslan av att kärlekshistorien kom igång lite för sent gör att jag sänker betyget till en stark fyra. Fortfarande 00-talets bästa quirkyindiefilm i alla fall, med bred marginal.
 NekkruEvul
Hade riktigt låga förväntningar efter återkommande fetsågningar från mina väninnor. men jäklar vad outhärdlig den var. kompetent, men oerhört tråkig, irriterande och låtsas-speciell. orkade inte se klart den faktiskt
 sonocronic
Andra gången jag såg denna filmen. Inte alls lika bra denna gången dock. Den är väldigt lång och utdragen i mitten. Händer inte så mycket liksom. Början och slutet är underbara och jag gillar alla detaljer, fotot och musiken. Underbart. Sänker till en 3a
 KarolinaS
Helt.enkelt.Underbar!
 nikdelarge
Franskt prettoverk. Hon var mysig, lite för kanske. Förjävla fransk var hon iaf.
 Immortale
Fransk pretentiös film om en riktig flick-flicka som aldrig vågar konfrontera någonting, istället lägger hon sig i andras liv och gör en ganska respektlös lek av det. Alldeles för indie. Alldeles för puttinuttigt och sliskigt. En riktig dröm för hipsterpojkar som vill ha ett lenhas till kvinna som de kan bjuda på körsbärsklubbor och knyta skosnörena åt.
 dbergkamp
Underbart mysig film, kan bara bli en femma!
 smillans
Njah den va rätt seg. Charmig emellanåt men jag hade svårt att fastna
 DiMMU BoRGiR
En av de mysigaste filmer som gjorts?
 Bostrom87
Estetisk flummfilm. Regissören är antagligen extremfeminist.
 sajjons
Ingenting för mig.
Denna film är en härlig och varm hyllning till människan och hennes små egenheter som fyller vardagen. En film som också lyfter upp det "lilla" i livet som är så viktigt för oss alla för att orka med just livet. Audrey Tautou är helt bedårande pch helt perfekt för denna rollen och det franska språket är det vackraste som finns. Dock lite för lång.
 andmoreagain
Höjer till högsta betyg efter en omtitt! En modern och snäll saga som trots sina banala karaktärer verkligen griper tag i en och man blir som ett barn; fullkomligt fängslad och hänförd! Underbar detaljrikedom som passar så väl in i det franska myllret, rörig men ändå glasklar, späckad med digitala effekter men samtidigt oerhört varm, mänsklig och rolig.
 harrodling
Värdelös
 Starlette
Lite svår att betygsätta. En del delar är verkligen charmiga, andra mest flummiga. Den är annorlunda, och väldigt fransk.
 olympicairways
För alltid min favoritfilm. Så himla vackert gjort, fantastisk musik, perfekt manus, bra skådespel, fyndig story! #1 feel good film.
 booby
Charmig, gladlynt, färgglad och egen.
 Sarakin76
for å sette pris på denne film så kreves en viss innsikt, livserfaring og intelligens. Da blir det en soleklar femmer.
 filmfreak1
Ne du det här går jag inte på..
 jezebel
På tok för indie cute för mig.
 Murvel48
Var lovande första halvtimman men kändes allt segare. Filmen kunde lätt ha kortats med en halvtimma.
 Sunken25
Feelgood film när den är som bäst. Charmig och ytterst trevlig film, är man en sucker för feelgood och stämningsfull film är detta något för dig. Det kvittar att det är pretentiösa fransmän som gjort filmen, detta är på riktigt. 8.2/10
 Dele
En sprakande föreställning att bli glad av. Fantastiska färger, sprudlande entusiasm och fylld med finurliga detaljer.
 supermancover
Helt fantastisk rakt igenom. Filmning, färgskalor och musiken för att inte tala om. Magisk. Och Audrey är magnifik och fruktansvärt bra, som vanligt. Älskar, älskar, älskar.
 RadioSaga
Den här filmen är magisk. Från början till slut, helt otroligt magisk. Se den!
 RustyFilm
Fransk kärlekskomedi som är mycket lättsam. Det här är verkligen en film-produktion med mängder av ”egen” karaktär, härligt. Fotot är mycket bra och intressant utfört
 92axha10
En extremt rolig film om hur alla bör vara sig själva.
 Ekkapelle
Klart överskattad film. Visuellt läcker men storyn kommer aldrig till skott.
 wemett
15 minuter in i filmen förstod jag att det här kommer att överträffa allt. Klar nummer 1 på min filmlista. En väldigt speciell film, man måste gilla den här typen av film för att inse storheten och djupet i den.
Bra klassiker men något överskattad
« Föregående   |   1 ... 35 36 37
Senaste kommentarer
Timesweep (info) 17:21 23/11 (1)
Lucky (info) 16:08 23/11 (5)
Lion (info) 13:22 23/11 (50)
Hardware (info) 12:29 23/11 (120)
Moontrap (info) 12:25 23/11 (28)
Forbidden World (info) 12:20 23/11 (25)
Xtro (info) 12:03 23/11 (29)
Q - the Winged Serpent (info) 11:48 23/11 (17)
Krull (info) 11:46 23/11 (89)
The Meyerowitz Stories (info) 09:03 23/11 (10)
Good Time (info) 06:40 23/11 (8)
A Love Song for Bobby Long (info) 05:20 23/11 (355)
Maria Brauns äktenskap (info) 01:55 23/11 (47)
Joan and the Voices (info) 01:21 23/11 (2)
Frailty (info) 00:35 23/11 (151)
The Amityville Horror (info) 00:33 23/11 (312)
Justice League (info) 00:32 23/11 (8)
Get Ready to Be Boyzvoiced (info) 00:17 23/11 (34)
På rymmen (info) 00:08 23/11 (13)
Anteckningar om biologi (info) 23:59 22/11 (1)
Mogambo (info) 23:49 22/11 (17)
Big Game (info) 23:13 22/11 (41)
Starship Troopers (info) 22:40 22/11 (957)
Edge of Tomorrow (info) 22:39 22/11 (241)
American Made (info) 22:38 22/11 (14)
Jungle (info) 22:36 22/11 (5)
Beacon 77 (info) 22:30 22/11 (3)
Spice World (info) 22:29 22/11 (311)
Love (info) 22:00 22/11 (15)
Blade Runner 2049 (info) 21:22 22/11 (79)
Godzilla (info) 21:11 22/11 (454)
Blade of the Immortal (info) 21:10 22/11 (5)
The Cured (info) 21:04 22/11 (3)
The Fighter (info) 20:51 22/11 (337)
En enda man (info) 20:48 22/11 (213)
Flykten till framtiden (info) 20:23 22/11 (36)
The Foreigner (info) 20:05 22/11 (4)
The Villainess (info) 20:04 22/11 (3)
The Nigh Visitor 2: Heather's Story (info) 19:28 22/11 (1)
Glory (info) 18:18 22/11 (1)
Grimsby (info) 17:51 22/11 (48)
Fart, flickor och faror (info) 17:42 22/11 (110)
Den galopperande detektiven (info) 16:40 22/11 (505)
Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen (info) 16:39 22/11 (572)
Dum & dummare (info) 16:38 22/11 (1041)
Pökpåsefabriken (info) 16:35 22/11 (3)
Den elake polisen (info) 16:35 22/11 (2)
A Christmas Prince (info) 16:22 22/11 (1)
Flamman (info) 15:17 22/11 (8)
Vår tid ska komma (info) 14:59 22/11 (3)