Floop
Den känns så mellow och är verkligen lugnande att titta på!
 ThoXXiC
En ok film, lite seg bitvis, Kidman och Penn är bra och höjer betyget..
 Kurosawafan
helt OK men inget speciellt
 Dreamink
Välgjord men jag blev inte särskilt engagerad. Kan bero på att jag var väldigt trött när jag såg den, men ändå =)
 Saikano
Ganska spännande, men störde mig lte emellanåt på Kidman's karaktär...
 Sarakin76
En stark treer.
 Gerrard Olo
bra och spännande. stark trea.
 Robodan
Spännande och gjort med viss känsla. Skådespelarna är fantastiska! Afrika är alltid bra, men den här gången räcker det bara till en trea.
 shari
Inte speciellt trovärdig historia, inte så spännande heller som jag hade väntat mig. Förutsägbar. Slöseri med skådistalanger som Penn och Kidman. 2:an är inte speciellt stark.
 Lisaduvet
Hm... jag köper det inte. Mycket svag 3:a, kanske tillochmed en 2:a
 olasand
Stark trea...
 embla13
Helt okej
 Djason
Bra film men långt ifrån någon fullträff. Bra spel mellan Penn och Kidman.
 sanna-68
Jag blev överraskad av att den var så bra! Gillade samspelet mellan Kidman och Penn, men tyckte att Penn spelade över ibland och kändes mindre trovärdig än Kidman. Klar 3.
 Masjävel
Började spännande, men blev allt mer ointressant och mot slutet sliskig. Synd de buntar ihop över 50 stater till "Afrika".
 ziferN
Hyfsad bra och underhållande, den var även bitvis spännande. Sean Penn var lika bra som alltid.
 LaDecima
Seg.
 knudwig
Snyggt och spännande.
 FabianBom
börja bra, tappa mycket på slutet
 tvamvarg
Den var ändå rätt spännande
 kickol
Helt okey förströelse
 abercrombie
Bra skådespelare, generiskt manus. Skänkte fredagskvällen lite spänning i alla fall.
 Pierre Lunaire
Mycket bra 3:a
 sawa
Spännande bitvis, kasst slut.
 ferttoo
En rulle som börjar segt, och inte tar sig under resans gång. Viss klurighet finns i manus, så viss intresse infinner sig till slut.
 trailer
Välgjord... men mera drama än thriller. Långsam (nästan seg) från början till slut.
 erosagape
Med en livs levande tolk vid min sida och små men dock Afrika-erfarenheter blev det en bra film men den skruvades några snäpp för långt. Ett pang pang pang-slut hade förvånat mig men onekligen också varit en rejäl krydda!
 Tonti
Stundtals riktigt fånig men skådisarna är fina och delar rätt bra.Svag trea.
 agyness
Då jag inte är särskilt påläst om politiken och regimen i de/det afrikanska land de talar om har jag ganska svårt att förstå filmen emellanåt. Filmen har ett bra tempo i början men drar ut på tiden i slutet. Enligt min mening hade den tidigare "givna" slut och jag tappade fokus tillslut innan jag riktigt förstod vad allt ledde till och hur den slutade. Bra skådespelar insatser, bra idé men kokvattnet svalnar aningens för ofta.
 Lurtz
Brukar ha lite svårt för Nicole Kidman, men i den här har jag inga problem med henne. Helt okej rulle, mindre förutsägbar än andra i genren. agyness - Det är ju ett påhittat land??
 ropes_in_tears
Om vi bortser från det fåniga i att fortfarande behandla Afrika som något slags postkolonialt "mörkrets hjärta", i vilket det är helt ok att använda hittepå-land och hittepå-språk eftersom folk i allmänhet har så dålig allmänbildning att de ändå inte vet när det är fiktion eller inte (jfr. så sällan man ser hittepå-länder i Europa t.e.x), så är ändå den tänkta politiska bakgrunden trovärdig. Som thriller är den solid och storyn hänger ihop fantastiskt väl. Dock så är det inga deus-ex-machina twists som levereras på slutet, tack och lov eftersom sådana bara tyder på riktigt dåligt manus, utan en handling som skruvas mycket väl planerat. Är man det minst uppmärksam så får man ledtrådar ända från första bildrutan till den sista om hur historien hänger ihop och vad som troligtvis kommer att ske. Så ska en historia berättas!
 BlueViper
Satt med en tolk som kunde verifiera att filmen var välgjord. Dessutom gillar jag filmer om Afrika. Att de hittar på ett land stör inte särskilt mycket, ska de ta ett land och hitta på en ny historia med nya personer till det? Funkar väl också men inte särskilt mycket bättre. Händer ju hyffsat ofta med länder i Europa med tycker jag. Svag fyra, bra film!
 8ara90
Boring...
 Grillo
Blir lite långsam ibland men helt klart en solid och spännande film i det stora hela. Först tänkte jag att Kidman inte passade riktigt i rollen, men ångrade mig när hennes figur utvecklades över filmens gång. Det är inte ofta vita afrikaner framställs positivt på film.
 Nephelite
Lite spännande bitvis. En ganska uppenbar story som pollak försöker nysta in när man redan har gissat rätt från början.
 need_sleep
En svag 4:a, men den orkar just över strecket.
 Albion
En trevlig film i mina ögon. Extra intressant och kul med scenerna innifrån den riktiga FN-skrapan, vilket inte hör till vanligheterna precis. Bra samspel mellan Penn och Kidman och storyn håller bra den också. Betyget blir en 4;a.
 not_me
Väldigt spännande, genomtänkt och med många djupa insikter.
 Xenox
Svag trea. Seg och tråkig thriller-
 PatriCrusader
Thriller inspirerad av Zimbabwe's President Robert Mugabe. Bakom thrillern döljer sig kritik och mycket av handlingen och dess bakhistoria är direkt hämtade från verkligheten. En frihetskämpe som blev diktator och förådde folket som trodde på honom, samt protesterna mot honom. Men i filmen så är det istället en President Edmond Zuwanie från det fiktiva landet Matobo. Fast igentligen känns det meningslöst då Sydney Pollack (som med den här gjorde sin sista film) gör det väldigt uppenbart i filmen vilket land och vilken President de igentligen menar. De gick så långt att de tillochmed skapade ett fiktivt Afrikanskt språk kallat "Ku" som är så välgjort att det faktiskt skulle kunna användas. En bra och spännande thriller med bra skådespelare. Även då det tar väldigt lång tid innan något spännande händer så är den aldrig riktigt tråkig.
 Gigi1943
Undrar hur många filmer som gjorts där det skall skjutas i "generalförsamlingen"? Men denna var helt okej för min del.
 RichardEk
Hyfsat intelligent thriller som hade varit bättre om inte slutet vore så dåligt, ja rentav kasst. Sydney Pollacks filmer från 1970-talet tillhör mina favoriter, som 'The Yakuza' och 'Three Days of the Condor' och även om 'Tolken' inte når upp till dessa filmer är den habilt gjord, lite i 1970-talsanda när det gäller tempo och händelseutveckling. Men slutet är politiskt naivt, inte alls det cyniska, bistra slutet som fungerar bäst i genren 'politisk thriller'. Sean Penn är som alltid bra, Nicole Kidman likaså, men hon har en ganska knepig rollfigur att gestalta, en kanske lite väl, psykologiskt betraktat, motstridig tolk i FN.
 ulpe01
Inte det bästa i genren, men hyfsat spännande och bra skådisar. En stabil trea.
 Rele
En halvbra film med flera duktiga skådespelare. Jag ger en trea.
 Florian1978
En bra film som dock är ganska förutsägbar. På så sätt en klar 3:a men jag ger den en 4:a på grund av temat.
 Philips
Riktigt bra, faktiskt!
Detta är för mig en av de där filmerna som kommer med en stor budget, en fantastisk leading-man och en minst sagt fantastisk leading-lady. Har man de komponenterna så blir en film oftast bra och dit når även denna film. Det finns dock inget extra som gör den minnesvärd eller får mig att vilja återvända till den ytterligare någon gång. 3+
Totalt värdelös!
Filmen funkar rakt igenom...
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
9 millimeter (info) 09:38 26/3 (280)
Night of the Living Dead (info) 09:30 26/3 (129)
Steel Dawn (info) 07:59 26/3 (51)
Jill Rips (info) 07:55 26/3 (24)
Seven Pounds (info) 07:02 26/3 (443)
Hemma (info) 02:14 26/3 (8)
Som skapta för varann (info) 01:59 26/3 (6)
Patient Zero (info) 01:31 26/3 (6)
Revolten (info) 01:29 26/3 (21)
Ms. 45 (info) 01:14 26/3 (43)
Abducted in Plain Sight (info) 00:30 26/3 (5)
The Mummy's Kiss: 2nd Dynasty (info) 00:14 26/3 (1)
The Return of Swamp Thing (info) 23:13 25/3 (21)
Us (info) 23:00 25/3 (4)
The Dirt (info) 22:52 25/3 (4)
American Made (info) 22:49 25/3 (35)
See No Evil 2 (info) 22:41 25/3 (8)
Miss Hokusai (info) 22:38 25/3 (1)
Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är (info) 22:31 25/3 (1)
Nature of the Beast (info) 22:01 25/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 21:34 25/3 (31)
I Djävulens klor (info) 21:30 25/3 (6)
En kvinna bland män (info) 20:06 25/3 (2)
Blood Predator (info) 19:33 25/3 (1)
Påtaglig fara (info) 18:58 25/3 (96)
Await Further Instructions (info) 18:42 25/3 (3)
Kvinnorna på sjätte våningen (info) 17:10 25/3 (23)
Mannen i tågkupén (info) 16:46 25/3 (15)
After Everything (info) 16:14 25/3 (1)
Livet går vidare (info) 15:23 25/3 (7)
Nixon (info) 15:20 25/3 (59)
Jag är ingen ängel (info) 13:25 25/3 (7)
The Dreamed Path (info) 13:22 25/3 (1)
Supercon (info) 13:03 25/3 (2)
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 12:11 25/3 (58)
Black Panther (info) 11:31 25/3 (84)
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)