mr_magi
stark trea jag gillar atmosfären
 Fredrik83
Älskar serien tyvärr kommer inte filmen upp i samma klass
 liteblåliteröd
Njae helt ok rulle om man är ett fan, men det känns inte som en biofilm.. hade lika gärna kunnat släppas på dvd på en gång..
 Martler
Kan man se filmen och fatta det mesta utan att ha följt serierna överhuvudtaget?
 dutten83
Helt okej film! Väldigt cool och dem som gillar serien kommer att gilla denna :)
 Seesawboy
Väldigt värdig film till serien! Knyter ihop säsong 5 och 6 perfekt. Det enda jag kan klaga på är att det är lite jobbigt med "allt är på håret hela tiden men de klarar sig i sista sekunden" fenomenet. Den här filmen är en hyllning till alla som följt serien. Man uppskattar den nog mest om man sett alla avsnitt.
 Fredrik83
Mycket bättre än uppföljaren faktiskt
 herrnixon
Som ett påkostat dubbelavsnitt med lite för mycket av allt. En margarita med extra action, extra konspiration, extra på-håret-scener. Det blir... inte så bra. Men den får en 3:a. Det är ju ändå akriv x..
 aronsoderlind
hyfsad okey film
 Masjävel
Som ett Arkiv X-avsnitt. Ganska spännande och klart sevärd film.
 papperstrumpet
Som ett långt mycket påkostat avsnitt med huvudhandlingen i centrum. lite överförklaringar för de som inte hängt mer ordentligen i serien. men helt klart intressant för som vet vad xfiles handlar om (mer eller mindre).
 Count_Duckula
Gräddan av allt som är Arkiv X, sammanpackat i en 1,5h-förpackning. När det kommer till Arkiv X finns det inget som heter för mycket av det goda.
 zeke_karlsson
Jag är tvingad att ge den en femma för att jag är avgudar serien, denna skall ses i samband till serien
 Djason
Arkiv X är arkiv x. Bra långfilm som blir riktigt spännande till slut.
 Llamagirl
Helt okej. Trevligt med lite aliens som leker i slemmet....
 RaketPojken
Skulle säga att serien är bättre men det är en bra film som hjälper till i story för serien men skulle ha vetat om den här tidigare är inne nu på Säsong 7 av X-files
 Film Guden
Som ett förlängt och mer påkostat avsnitt. Gjord precis innan serien försvagades alltmer. Bra spänning.
 ellaine
Lite väl många fräcka skämt och kvicka one-liners från Mulder, som känns mer krystade och pinsamma än roliga. Filmen skiljer sig annars inte så mycket från serien tycker jag, så gillar man den tycker man förmodligen om den här också, som är tänkt att vara som ett fristående avsnitt. Spännande med mystik och aliens!
 LaDecima
Serien är underbar.
 wzbz
Se denna i samband med serien för att få en hejdundrans filmupplevelse.
 the bully
lätt positivt överraskad
 fitteld
Som ett mycket bra avsnitt. Inte mycket mer. Dock älskar jag serien. Såg den dock med flickvännen som verkade ganska rastlös. Tror nästan att man måste vara ett fan av serien för att det ska vara bättre än en tvåa.
 Blake_
Mer som ett långt avslut på säsong 5 än en film. Chris Carter sa själv att de som inte följt serien skulle kunna uppskatta filmen lika mycket som fansen, håller inte alls med. Det hände för mycket viktiga saker i filmen för att kunna ses som fristående.
 esau
Helt meningslös om du inte sett serien. Men om du, liksom jag, älskar serien så är den här filmen inte bara sevärd utan ett måste.
 tpb
Utdraget och ganska trist.
 Ftmch
Känns lite sisådär faktiskt. Man får på tok för mycket förklaringar och övertydligheter, och det blir lite för storslaget mot slutet för att vara X-files, men annars är den fin, samspelet mellan Mulder och Scully är ju alltid trevligt.
 ferttoo
Ett extra långt avsnitt.
 answai
Ok, man kan alltid tala om "mytologin" etc. Men det ändrar inte att filmen går alldeles för fort. Helt plötsligt det ena, sen det andra. Vaccinet (hur det fungerar, hur det slösas bort) och rymdskeppet i antarktisk drar ner mycket. Överlag är det problematiskt också med Arkiv X att de alltid sätter enskilda individer över hela mänskligheten (systern, kollegan, etc).
 Robkiller
Arkiv X film som utspelar sig mellan två säsonger av serien. Eftersom det var många år sedan jag såg serien kan jag bara kommentera detta som en enskild film; och då känns det inte riktigt som den håller. Rätt seg större delen medan den ställer en del frågor som sedan blir lite snabbt besvarade på slutet. Intresset hålls uppe, men inte så mycket mer.... se den som en del av serien så fungerar det nog bättre.
 LiqWid
Helt okej för att vara en film som skall bryta av serien lite. Men att se den utan att ha sett serien blir lite väl tråkigt. Annars är det en bra film i övrigt.
 Lundhen
Helt okej, men inte så mycket mer. Gillar man serien gillar man filmen. nostalgi
 arruba
Går inte riktigt att gemföra med seriens höga standard men godkänd underhållning för stunden om än lite tråkig.
 MaxMackan
Njae. Bättre än jag mindes den, nu såg jag den i kronologisk kontext. Det är ett Arkiv X avsnitt som man förstorat upp, större explosioner, större geografiskt område, större konspiration, med mer detaljer och mer uppbyggnad. Så långt allt väl och mer i film-format. Men man missar helt att infria det löftet som den rätt feta uppbyggnaden skapar, man inleder med att spränga ett helt hus men avslutar med lite jordbävning och massa snö. Filmen saknar helt enkelt ett riktigt klimax och det är något jag minns från när jag såg den på bio också. Det blir abrupt, utan någon riktig nerv och man tänker: "Jaha? Vad det allt?" Men det är kompetent och väl värt en trea iaf, men nog inte jätteintressant som en fristående film. Se den i kronologin.
 CultOfZenith
För det första: I min bok är Arkiv X tidernas bästa tv-serie. Jag är beredd att förlåta mycket. Filmen är mycket bättre nu, när jag ser om den mellan femte och sjätte säsongen, så som avsett. Med det sagt - det känns som att alla inblandade (inklusive Duchovny och Anderson) tar i lite för mycket. Serien har, trots stora ambitioner, alltid en ganska dämpad ton, medan filmen försöker vara så dramatisk och storslagen som möjligt. Många av inslagen är slarvigt genomförda, men ger välbehövliga svar på några av de frågor som verkligen hade börjat hopas vid det här laget. Samtidigt öppnar de upp intressanta möjligheter för tv-serien, och på det sättet utnyttjas filmen väl. Men det är ju aldrig ens i närheten av seriens höjdpunkter, varav åtminstone några stycken hade ägt rum under säsongen som precis hade passerat (Post-Modern Prometheus, A Christmas Carol, m.fl.). Så någon höjning blir det tyvärr inte.
 amotherscrime
Som alla verkar förstå, älskar man serien så älskar man filmen.
 Engravadlax
Det enda som gjorde att jag inte stängde av efter 5 minuter var castingen. Filmen bidrar inte till serien och den håller inte måttet på egen hand, det är snarare ett montage av delar ur en sämre, omskriven och nedkortad version av handlingen. CGI:n är dessutom asful. 5/10.
 dance now
flaashiiig
 Rymdis
Den är som ett långt avsnitt av Arkiv X. Ett låååååååångt avsnitt.
 Commandante
Denna film markerar en brytpunkt. Det var nu man flyttade inspelningen av serien från Kanada till Hollywood. Följden blev som man kan förvänta sig: mer pengar, oinspirerad story och en serie som inte längre tog sig själv på allvar. Egentligen borde man ha lagt ner alltihop efter femte säsongen för att undvika de kommande säsongernas förnedring. Den som gillar Arkiv X bör alltså se de första fem säsongerna, denna film och sedan låtsas att alltihop tog slut sedan.
Filmen borde kanske ha avslutat serien, möjligtvis kunde den fortsatt någon säsong till. Från att ständigt ha bjudit på nya överraskande vändningar i den stora konspirationen så blev det mindre originellt framöver. Filmen är egentligen bara som som ett bra dubbelavsnitt av serien. Det säger dock inte lite! 3+
 menschenfeind
Hade varit bättre om det inte vore för det väldigt ryckiga berättandet och likaså klippningen. Nu känns det som att de försökt trycka in alldeles för mycket handling på för kort tid, vilket jag faktiskt inte tror är fallet.
 AlaRegularis
En bra, välgjord och spännande film, som följer på en av de absolut bästa säsongerna av serien. Dock tenderar den att bli lite väl överdriven och utdragen.
 myslas
Femte säsongen av Arkiv X är väldigt bra och den här filmen som följer den säsongen håller till stor del samma klass. Den är dock lite väl lång och osammanhängande.
 eandersson
Jag påbörjade för ca 2 månader sedan serien från början, visste att där fanns minst 2 filmer och är van med att filmer kan ha med serien eller serien ha med filmens story att göra. Dessvärre glömde jag av detta medan jag såg serien och upptäckte det av en slump 2-3 avsnitt efter ett avsnitt där Mulder refererar till något som utspelade sig i filmen. Mycket ur huvudstoryn inträffar just i slutet av säsong 5, mycket viktigt/spektakulärt/informativt så att säga. Man ska alltså helst ha följt huvudstoryn i serien till 100% och inte enskilda avsnitt här och där utanför för att få ut maximalt av filmen. Filmen i sig skiljer sig väl inte så mycket från ett dubbel-avsnitt ur serien (part 1, 2 osv) bortsett från en större budget, som märks i och med effekter och annat. Eftersom jag inte sett filmen eller hela serien tidigare, enbart ströavsnitt under 90-tal och tidigt (20)00-tal, så visste jag innan filmen att serien bara kommit halvvägs samt att en viss karaktär i filmen skulle bli "gravid" vilket kanske gjorde den en smula förutsägbar. Som serie skulle jag antagligen betygsatt den som en stark 3a/svag 4a, antagligen 4/5 pga nostalgi och kvalité, men filmen kan jag inte ge mer än en 3a vilket är ½-nivå över mitt godkända (2½/5 = 2/5 = godkänt).
 martin eden
[rek. 2] Är man ett fan av serien så är jag säker på att man gillar denna. Det är dock lite svårt att bedöma den som fristående film. Filmen behöver inte exposition eftersom serien förser tittaren med denna. Det är verkligen som ett långt avsnitt, som är lite mer påkostat. Snygg och spännande. Bra!!!!
 Sarakin76
Kompleks.
 dudson
Nåväl det ju ändå Arkiv X. Men som vanligt får man ta det för vad det är. Smart handling rakt igenom samt såklart en schysst cliffhanger 4 what 2 come...
Absolut inte,, URK!!
 Paramis
Nästan en etta. Virus hit o dit blir inte speciellt spännande.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
In the Dark (info) 20:00 18/2 (1)
Power Rangers (info) 19:46 18/2 (28)
HazMat (info) 19:43 18/2 (1)
The Shape of Water (info) 19:27 18/2 (82)
En bohem i Paris (info) 18:36 18/2 (6)
Minnenas strand (info) 16:46 18/2 (2)
Unforgettable (info) 16:37 18/2 (10)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 16:29 18/2 (8)
Wild Target (info) 15:04 18/2 (76)
Flickan från ovan (info) 15:00 18/2 (324)
A Ghost Story (info) 13:42 18/2 (16)
The Hitman's Bodyguard (info) 13:38 18/2 (42)
Prospect (info) 11:29 18/2 (3)
Snömannen (info) 10:48 18/2 (44)
Zathura - Ett rymdäventyr (info) 10:46 18/2 (127)
Morgan (info) 10:44 18/2 (19)
Äktenskapsleken (info) 10:42 18/2 (10)
Mandy (info) 10:00 18/2 (25)
Going in Style (info) 09:57 18/2 (28)
Crazy Rich Asians (info) 08:48 18/2 (6)
Can You Ever Forgive Me? (info) 08:47 18/2 (3)
Mary Queen of Scots (info) 08:45 18/2 (5)
Orkesterfruar (info) 08:42 18/2 (3)
The Night Comes for Us (info) 08:29 18/2 (10)
Sex Tape (info) 08:02 18/2 (62)
10 orsaker att hata dig (info) 06:40 18/2 (674)
The Meg (info) 06:32 18/2 (37)
A Bride for Rip Van Winkle (info) 03:23 18/2 (2)
Revansch (info) 00:55 18/2 (33)
Helan och Halvan som snickare (info) 00:19 18/2 (14)
Creed II (info) 23:57 17/2 (6)
Devil (info) 23:29 17/2 (252)
Das Glück meiner Schwester (info) 23:25 17/2 (1)
De dömdas lag (info) 23:24 17/2 (2)
Shoot 'Em Up (info) 22:51 17/2 (556)
Murder In Mind (info) 22:47 17/2 (3)
TC 2000 (info) 22:43 17/2 (3)
The Blade Master (info) 22:34 17/2 (17)
Nokas (info) 22:07 17/2 (26)
Cube Zero (info) 21:55 17/2 (231)
Proud Mary (info) 20:49 17/2 (4)
Southbound (info) 20:39 17/2 (14)
Den tysta flykten (info) 18:41 17/2 (70)
Draktränaren 3 (info) 18:33 17/2 (1)
Den tredje vågen (info) 18:25 17/2 (338)
Bakom masken (info) 18:00 17/2 (4)
Der Lauf der Dinge (info) 17:38 17/2 (15)
Gräns (info) 17:19 17/2 (21)
Johnny Skidmarks (info) 17:02 17/2 (2)
Smala Sussie (info) 16:50 17/2 (1085)