danneman84
En bra disneyfilm med helt okej sånger och som är lite smårolig emellanåt.
 rora
Mushu gör hela filmen.
 Llamagirl
Medioker men underhållande.
 JLust
Var livrädd när jag såg den på bio, vilket var några år sen nu. Minnen.
 Nattsilver
Lyckas faktiskt riktigt bra. Jag är generellt sett inte ett fan av de nyare disneyfilmerna, men det här träffar mitt i prick emellanåt, ojojoj vad jag garvade.
 Taandborste
Jag vet inte riktigt varför men jag har alltid gillat den här.
 alvizz
Fantastisk musik och animationer. Härligt med en mindre traditionell story även om man får ha lite överseende med Disneyfeminismen fortfarande:)
 Fadde
Ett av de bästa filmerna Disney gjort och ett av mina absoluta favoriter någonsin!
 mnaaad
Jag älskar musiken, jag älskar karaktärerna, jag älskar handling, jag älskar ALLT!
 TheHorrorfan
Nej inget vidare tyvärr.
 Joppepop
Den bästa näst efter Robin Hood! :D
 KyLLo
Känns som ett hopkok av Disneys filmer, utan pricken över i. Mushu är bara en sämre kopia av Timon i "Lejonkungen".
 karlstadtös
En av de bättre, men får inte full pott.
 foppa99
fån nog ta o se om den
 Vatchi
Jämnvärdig med Lejonkungen i story och näst intill lika vacker som Snövit.
 Nephelite
En av de sämre disneyproduktionerna. Persbrandt är schyst som elak hunner dock
 NektarN
En av de finaste filmerna om man jämför med inception
 izaFACE
grym film. finns en mening med den och inte som dagens tecknade filmer.
 Captain Awesome
Heja mongolerna! Ett bra skratt och en bra låt ger lika många poäng.
 RST VIDEO INC
En Disneyfilm som inte håller måttet. Jag kan inte minnas att jag har sett den tidigare. Det mesta i filmen känns medelmåttigt och halvfärdigt. Varken filmens handling eller dess karaktärer engagerar mig. Inte ens animationen känns speciellt bra. Dock tycker jag att musiken är rätt okej.
 precineadd
bra, ganska ovanlig disneyfilm med ett par intressanta inslag; det är inte någon radikal genusstudie (nähe?) men ganska utmanande för att vara disney. också helt klart den bästa av disneys filmer från det sena, dalande 90-talet (dvs bättre än puckohontas, herkules och tarzan).
 Kajsa91
Vissa låtar är grymma och filmen är rolig, men fan vad jag alltid blir rädd och får en obehaglig känsla där vid snön.. Uh.
 oskarchucky
jag såg hela på någon disney kanal, önska att dom inte översatte Jackie Chan låten
 Narnendil
härligt med en aning försök av disney att gå mot könsrollerna! söt film annars ^_^
 Mistlake
Kinas tur att få byxorna nerdragna i Disneys internationella Skända Gamla Folksagor-turné. Den ärevördiga Mulan-historien töntas till i god ordning (tips: barntillåtna krigsfilmer funkar sällan), och de obligatoriska sidekickdjuren hade säkert varit utmärkta i vilken film det nu är de egentligen hör hemma (i den här passar de som köttfärssås på jordgubbstårta). Ett par garv och en och annan svepande landskapsscen räddar det här från bottensedimentet.
 Clementoni
En av mina favoriter av Disney!
 Sznax
Genomgående god underhållning. De stora scenerna är riktigt maffiga (speciellt striden i de snöklädda bergen) och här finns också ett fint driv i manuset, för det mesta bra karaktärer och inte för många dåliga sånger. Dock kunde flertalet av de "roliga" karaktärerna minskats, för det blir aldrig särskilt roligt heller. Dessutom så lyckas väl inte filmen säga någonting alls om kinesisk kultur. Betyg 6.0
 siabbe
Älskar att den här filmen inte följer det "vanliga" spåret bland Disney filmer, som att prinsessan ska räddas av en prins etc.. Utan att Mulan istället ska hjälpa sin far. En av mina favoriter bland Disney!
 HerrNenne
Ger en fyra, för det är ju kinesiskt och ärofullt och storslaget, medan disneyfieringen gör den lättillgänglig, rolig ("skam över din KO!") och underhållande. Riktigt bra mix. Ett skitbra montage också till bra disneylåt. Borde se den på engelska också, bara för att få en känsla för originalrösterna.
 Tobias Rydén
En svag tvåa. Det är svårt att säga nåt bra om den.
 Noseman 2005
Filmen har viss (oväntad) svärta som får mig att ångra lite att jag bara kastade den på ungarna helt oförberett. De lyfter dock intressanta frågor om könsroller som jag gott tycker att min 6-åring kan börja fundera lite på.
 Makta
En solklar 4a! Dock tror jag att den hade fått en 3a ifall jag såg den svenska versionen. Mycket skratt och en generellt bra film! Detta är en av de få animerade filmerna jag har kunnat se klart.
 Dutch
Trams.
 Noni
Söt film. Musiken kunde ha varit bättre dock. Ska de trycka in svulstiga ballader ska de i alla fall vara bra.
 Rune2000
Bättre än "Pocahontas" men långt ifrån de bättre Disneyfilmerna från 90-talet.
 norenorama
Såg om den idag, sämre än väntat, kass känsla i karaktärerna och röstskådespeleriet var undermåligt, såg den dock på engelska som kanske var ett misstag då denna filmen gjordes när Sverige fortfarande var bra på röster till tecknade filmer. Naturligtvis några småglimtar som var bra och trevliga men överhängande rätt kass faktiskt.
 Bomkia
Disney-film 1A. 3a.
 menschenfeind
Småkul, men inte särskilt minnesvärt och inte heller en av de bättre Disneyfilmerna. Knapp 3:a.
 Lord-Ante del2
Här kommer jag in för att läsa spännande reviews om Mulan, alltså hennes stordåd och om hur det var att vara kvinna i då tiden just hur förtrycka de var, att de skulle ha män istället för kvinnor och var de inte på ett speciellt sätt, alltså att de framgick som starka kvinnor, så kunde de inte föda pojkar heller. Och jag hör ingenting om Mikael Persbrandt heller. *-) Utan jag ser massa halv-rasistiska kommentarer om att den är söt eller "bättre än indian kvinnan, eftersom asiater är bättre än Amerikaner". Men nu jävlar ska jag berätta en sak för er. Den här filmen får en 4'a, varför? Det är solklart. Jag och min gode vän Jimmy diskuterade igår, förändringen Mulan gör, hon fick ingen penistransplantat, men hon gick ifrån en hemma-kvinna, till att bli en stark krigare och inte bara det, hon befriendar en drake. Ja om du läser och aldrig har sett filmen, hon befriendar en drake och en lycko-syrsa, så om du gillar äventyr, drakar, hunner, kineser, pandor, syrsor, spelgalna mormödrar, då är detta filmen för dig. Det är därför den får en solklar 4'a. Den innehåller mycket bra moral. T.ex. "Är du kvinna, se då till att ha en häst nära dig, utifall 100 nakna män ska bada i samma sjö" eller "lita aldrig på en Kinesisk general i heavy armor om han inte rider på en panda". Så jag menar, det är filmen för dig isåfall.
 Björkman
Stabil Disneyfilm. Kul då och då, okej musik, karaktärer lätta att sympatisera med och grundstory med tydlig röd tråd. Minus för röstskådespelaren till Mushu som spelar över lite samt att det inte är någon jättestark slutstrid.
Har inte sett den sen jag var liten och då tyckte jag inte den var totalt värdelös men den föll verkligen inte i smaken. Vet dock inte vad jag skulle tycka om den idag.
 Sarakin76
Dragen er best.
 RadioSaga
Denna film är fantastisk och jag hoppas innerligt att denna är näst att bli en remake av, live action! För Mulan - det är en historia som är så gripande, spännande och rent av kraftfull!
 ulpe01
Borde väl ha sett Mulan för länge sen, men ibland blir det inte som man tänkt sig. Men filmen håller fortfarande och jag kommer säkert se den igen någon gång.
 amam
Inte mycket till handling eller karaktärsutveckling. "I'll make a man out of you" var ganska bra och annorlunda med en Disneyprinsessa som dödar folk men annars är det mest bara meh.
 Pingstpastorn
Det här känns mest som en film som Feministiskt Initiativ skulle kunna använda för att indoktrinera ungarna.
 idaho1981
Bra Disneyfilm med intressant huvudkaraktär. Dock känns handlingen lite tunn och huvudkaraktären utvecklas egentligen inte speciellt mycket. Stark trea.
Nej, jag är nog ingen Disney-fanatiker när allt kommer omkring...
 dafreakish
En mer seriös Disney-film, även om den har komiska inslag, med ett feministiskt budskap (om än lite gammalt) gör att Mulan sticker ut bland Disney-klassikerna på ett positivt sätt. Vackert animerat och med ett bra djup gör att Mulan landar på en stabil fyra.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Skyscraper (info) 10:15 20/6 (30)
Scipio Africanus (info) 03:47 20/6 (3)
The President: Lyndon B. Johnson (info) 02:22 20/6 (6)
Himmel över Berlin (info) 00:07 20/6 (215)
Frances Ha (info) 00:01 20/6 (104)
Nausicaä från Vindarnas dal (info) 23:58 19/6 (391)
Piraterna! (info) 23:57 19/6 (66)
Captain Marvel (info) 23:55 19/6 (34)
Zootropolis (info) 23:51 19/6 (105)
Once Upon a Time in Venice (info) 23:48 19/6 (12)
Aladdin (info) 23:47 19/6 (7)
Kubo och de två strängarna (info) 23:46 19/6 (28)
Sherlock Holmes och kvinnan i grönt (info) 23:45 19/6 (19)
Justice League (info) 23:43 19/6 (67)
Hacksaw Ridge (info) 23:41 19/6 (84)
Prinsessan och grodan (info) 23:38 19/6 (218)
Björnbröder (info) 23:36 19/6 (479)
Vaiana (info) 23:35 19/6 (81)
The Confines (info) 23:28 19/6 (2)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 22:57 19/6 (11)
Bastille Day (info) 22:56 19/6 (19)
Black Mirror - White Bear (info) 22:33 19/6 (15)
Black Mirror - The Waldo Moment (info) 22:31 19/6 (12)
Vox Lux (info) 21:56 19/6 (8)
Hotel Mumbai (info) 21:02 19/6 (3)
Stränder (info) 18:09 19/6 (35)
Giant Little Ones (info) 17:18 19/6 (2)
Five Feet Apart (info) 16:58 19/6 (2)
The Beach Bum (info) 16:55 19/6 (5)
Harold and Kumar Go to White Castle (info) 14:26 19/6 (331)
Floating Weeds (info) 13:35 19/6 (23)
Mandy (info) 13:07 19/6 (27)
Captive State (info) 11:10 19/6 (2)
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)