Chriistian2
Skön klassiker
 Fermis
Dan ekborg som anden gör filmen
 Paddyeahh
Jag älskar den!
 stjert_89
Fantastisk tecknad film, som verkligen har allt. Glädje, sorg, en stor dos humor, en skitrolig Ande och en riktigt läskig skurk i form av Jafar. Älskade den som liten, älskar den nu. Grym film!
 MNH
Fantastisk film magi av Disney. Lika bra nu som när jag var liten.
 danneman84
En av de bättre disneyfilmerna. Rolig och underhållande film med bra musik, en kul uppsättning karaktärer, en fin kärlekshistoria, fängslande berättelse och en film lika full av mystik som den arabiska natten.
 Ponycrack
Den är bättre på engelska men den svenska dubbningen är inte så tokig den heller.
 nittonhundra87
jag är helt tokig i disney filmer älskar :)
 Paddyeahh
Så äter Anden upp alla.
 Llamagirl
Grymt bra, kanske av nostalgiska själ, men trevlig är den. Anden rockar. Musiken är så klassisk.
 Ghostface
En av de bättre samtidigt rider den på gamla meriter men tycker är lite för smetig för att nå upp till t ex Djungelboken dock så är det ganska stabil underhållning.
 Cashisking
Anden är kung!
 jallek
Jobbig ande och papegoja, annars bra!!
 gurra-91
Kunde ha varit mycket bättre om den inte var så förbannat anpassad till barn. Och den där förbaskade spexiga anden förstörde bara skiten ännu mer. Självklart gillade jag filmen som liten men idag...NEJ!
 Mikkala
Jag älskar Aladdin så sjukt bra disneyfilm som har allt; Kärlek, magi, spänning och humor :D som barn var den underbar och nu med!
 Rabieskatten
Underbar :D
 LisaEdvinsson
Musiken är superb!
 TheHorrorfan
Jättebra ju.
 ulpe01
Jättebra disney. Söt och mysig.
 RunRiot
Jag gillar den typiska Disney-mentaliteten "Vi har känt varandra i en timme, vi gifter oss!" Annars en helt okej, ganska gullig film, men tigern Raja var med alldeles för lite. Coolaste karaktären ju.
 Rele
Inget för mig.
 snyltare
Jag har inte sett den på tjugo år, och den var inte lika bra som jag mindes den. Men trean är väldigt stark, mest på grund av den jättehärliga "En helt ny värld" och anden som är väldigt rolig, både på engelska och svenska.
 NektarN
Mycket bra dubbning. dock så gled jag lite på isen ändå.
 yrkeschaufföre
Jasmine är väldigt söt och har en tiger stor som en kattunge...Jag älskar henne! Själva filmen var sådär.
 Strange_
Raja är sötast, minns att jag också ville ha en stor tiger att gosa med när jag var liten.
 RST VIDEO INC
Ett fartfyllt äventyr som är underhållande från start till slut. Filmen är snyggt animerad, med häftiga karaktärer och trevlig handling som gör dig glad. Lägg därtill underbar musik med minst lika underbara sånger. Den svenska dubben är mycket lyckad och väl genomförd.
 Kajsa91
Älskar musiken, anden är helt cool och fy vad jag vill ha en tiger!
 yrkeschaufföre
Jag såg om den och insåg att tigern inte är stor som en kattunge men Jasmine är fortfarande söt!
 Narnendil
härlig disneyklassiker! otroligt vad mycket jag mindes av filmen från när jag såg den när jag var liten.. aladdin var verkligen en del av min barndom ^_^
 sorrien3
Störst: Lionking! Second: Aladdin! Third: Beuty and the beast! Fourth: The Jungle book! Five: Robin Hood! With this list I give thanks to: Timon and Pumbala;) Anden alias Ekborg! Walt Disney. Balooo and king Luie. And S-s-s-Sir Vess. Thanks for my childhood :)
 claradidam
Det är så jäkla svårt att bedöma Disney, nostalgin är för mycket. Men jo, ja, jag älskar Aladdin. Den är sevärd av typ alla, och är faktiskt väldigt rolig.
 badpanda1606
Fan vilken nostalgi när jag såg att den gick på tv på juldagen.
 bryngel
En av de bästa Disneyklassikerna, jag har väl sett den i runda slängar, 200 gånger. Det är så när man har barn, de ser filmerna om och om igen tills de kan dem helt utantill. Och nu kan jag den också.
 GinNTonic
Inte så bra som jag mindes den tyvärr, första halvan var rätt seg. Men den har ju helt klart ett par riktigt fina låtar.
 martin eden
[rek. 4] Fantastiska sångnummer, som alltid i Disneys filmer! Tycker dock att rörelsen mot ett mer barnvänligt material avsevärt inverkar på den konstnärliga kvaliteten. Skämten skadar tyvärr och blir lite tramsigt i längden. Sångerna och musiken är dock här enastående. Snudd på fyra! 3+/4-
 silvertrain
En av mina favoriter bland Disneyfilmer. Både rolig, spännande och fin. Gillar dock uppföljarna bättre. Mest för (***spoiler***) papegojan Jago är snäll där. Gillar honom bättre som snäll. Dock så är denna bättre animerad än uppföljarna.
 Taandborste
Jafar är en sådan underskattad skurk. Hans evil laugh är ju guld!
 Qhunden
Tycker Dan Ekborg gör Anden bättre än Williams faktiskt!
 peu-depeu
Den är ganska kort faktiskt, eller känns i alla fall kort. Spänningen är bra, däremot är kärlekshistorien väldigt ointressant faktiskt. Anden är fantastisk.
Robin Williams gjorde rösten till Anden och han var helt fantastisk. En bra tecknad film för sin tid men jämför med dagens "Pixarprodukter" så känner man att det saknas viktiga element.
 Sarakin76
senker fra 5 til 4.
 Tatty
Älskar filmen. Så fin, rolig och bra!
 sebbot
Underhållande och fyndig, särskilt Anden. En barndomsfavorit som håller
 wasteoftime
Det här var faktiskt lite smärtsamt att se, för första gången sedan jag var liten. Det här var utan tvekan min favoritfilm under många många år, och kanske har det med att jag såg den på engelska att göra, i alla fall delvis, att den inte riktigt känns igen (även om jag ett den på engelska många gånger förut). Framförallt upplever jag den som alldeles för kompakt och ryckig. Det saknas ett flöde i den, och även om det finns många bra individuella scener så binds de inte ihop något vidare bra. Det ska ju dock sägas att Jafar är en av de bästa ondingarna i filmhistorien. Och givetvis att Robin Williams som Genie är geniealisk. Den får dock en tvåa, för den höga klass som scenerna ändå håller, och inte minst sångnumren.
En av mina barndomsfavoriter har stått sig väldigt bra.
 RadioSaga
Klassiker. Absolut, underbar, magisk, förtrollande, klassiker.
Bra disneyklassiker
Så där går i alla fall att se på...
 yrkeschaufföre
Jag gillar Jasmine och anden lika mycket.
 karlmats
Ja vad ska man säga, Aladdin är en fantastisk tecknad film, den här gången såg jag den på engelska och även om den inte är riktigt lika bra som när Jöback och gänget gör den så är det ändå helt underbart. Låtarna är kanon, anden fenomenal, Jafar är den bästa Disneyskurken och den har ett gäng bra karaktärer. Nostalgifaktorn är stark och säkert en bidragande faktor till upplevelsen, men jag ser inte hur jag inte skulle kunna behålla 5an till det här. Det skadar ju inte helheten att man dagarna efter såg musikalen i London. Wreck-It Ralph har dock sedan jag såg den här förra gången kommit in och gett den en rejäl kamp om tronen. ----------26/1-08 Det är svårt att sätta betyg på tecknade filmer, oerhört svårt, men efter att ha funderat 10 sekunder inser jag att om en tecknad film nånsin ska kunna få en 5a så är det nu. Alla karaktärer är fanimig helt perfekta, Jöback/Kjellgren är oslagbara tillsammans och Jasmine är tagen direkt ur idévärlden med en oslagbar skönhet, de roliga karaktärerna är verkligen roliga och handlingen är så vacker som den kan vara. Världens bästa tecknade film alla kategorier och den förtjänar verkligen en 5a!
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
Psychomania (info) 06:40 24/7 (11)
Prevenge (info) 04:04 24/7 (8)
Daddy's Home 2 (info) 03:50 24/7 (11)
Dark Hearts (info) 00:41 24/7 (1)
Den grymma staden (info) 00:17 24/7 (1)
Deadly Spawn (info) 00:02 24/7 (29)
Table 19 (info) 23:50 23/7 (6)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 23:45 23/7 (156)
Tolkien (info) 23:35 23/7 (1)
Berättelsen om oss (info) 23:22 23/7 (73)
Oäktingen (info) 23:20 23/7 (1)
Diego Maradona (info) 23:09 23/7 (3)
Scorpion King 5 - Book Of Souls (info) 23:08 23/7 (1)
Pokémon Detective Pikachu (info) 22:49 23/7 (6)
The League (info) 22:41 23/7 (653)
Lejonkungen (info) 22:36 23/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 22:34 23/7 (30)
Stockholm (info) 22:32 23/7 (4)
Long Shot (info) 22:30 23/7 (7)
Min värld i din (info) 22:14 23/7 (1)
Föräldrafällan (info) 22:10 23/7 (321)
Ett öga rött (info) 22:08 23/7 (196)
Tusen gånger starkare (info) 22:07 23/7 (126)
Patrioter (info) 22:05 23/7 (105)
Capone (info) 22:03 23/7 (25)
Murder Mystery (info) 22:00 23/7 (14)
World Trade Center (info) 21:39 23/7 (438)
23 steg till Baker Street (info) 21:37 23/7 (2)
Flight 93 (info) 21:35 23/7 (155)
Firman (info) 21:32 23/7 (124)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 21:30 23/7 (1308)
Kill Bill - Vol. 1 (info) 21:29 23/7 (1726)
12 Years a Slave (info) 21:27 23/7 (277)
Precious Cargo (info) 21:26 23/7 (9)
Jönssonligan – Den perfekta stöten (info) 21:24 23/7 (77)
The Love Punch (info) 21:22 23/7 (14)
Dolda fakta (info) 21:11 23/7 (7)
Viking Destiny (info) 20:31 23/7 (1)
The Witch In The Window (info) 20:26 23/7 (1)
Jane Fonda in Five Acts (info) 19:49 23/7 (2)
Colette (info) 19:46 23/7 (7)
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)