Anonym_user_1
Absolut den bästa Bondfilmen imo.
 yrkeschaufföre
Klassiker och så vidare men som film är den inte så bra. Som Bondfilm däremot är den ok. Man kan väl inte höja betyget bara för att Ursula är sexig? Nä jag kan inte det iallafall.
 LaDecima
Bond är ändå Bond.
 filmfreak1
En av dem bästa Bond filmerna, och har dessutom den snyggaste bondbruden. Snudd på 5a
 volvo_240
Första bond jag sett där inte Pierce Brosnan är bond och ja den var ju rätt bra.
 Z3rog
"it's a smith & Wesson.. And you've had your six.." *blam*
 MERisen
Nära på en fyra, men når inte ända dit.
 booby
Bra Bond. Jag förstår att det blev en hit med att göra filmer på denna karaktär när inledningen blev så fräck. Men inte riktigt en 4a
 TejceBrown
Musiken är inte så passande...ja visst är det "bond musik" men scenerna och musiken tajmar inte varandra så väl. Svag 2a.
 the godfather
En av de bästa bondfilmerna. Först är nästan bäst. Filmen efter blev något annat.
 Count_Duckula
Plus för Harry Belafonte i rollen som Bonds personliga negerslav. Mango Tree...!
 Finnfan
Enligt mig sätter Dr. No nivån för huruvida efterföljande Bond-filmer är lyckade eller ej. Om den kommer upp i samma nivå som denna är den bra. Lite sämre godkänd, mycket sämre direkt misslyckad. Är den lite bättre är den mycket bra, mycket bättre mästerlig osv. Ursula Andress är faktiskt också min personliga favorit bland alla Bond-brudar.
 Gyllenbock
En klassiker och stabil Bond-film. Inte den bästa dock, tycker bland annat att slutstriden var för kort.
 Muzzic-Maria
Nja, ingen storfavorit... funkar, men inte mer.
 dudson
Extremmt Snygg Bond-Rulle med Intensivt Tempo/Vackra- Miljöer i Tropikerna/Sliskiga bovar/Eld-sprutande band-vagns-drake=) Stilren första Bond som sätter Mallen för resten av Äventyret...
 NtoNW
En av de bättre Bond-rullarna med en tämligen logisk handling (jämfört med senare). Connery lyser redan från början.
 dagotto
uppe på top 5 av mina favorit 007 filmer
 ScArRrFaCe
Vad jag minns så har jag alltid tyckt att den här är en av de svagare i serien, och den var inte bättre denna gången heller. Ursula Andress är dock riktigt snygg.
 Kosmoskorven
Helt okej
 Sture Stenhög
Den första Bond-filmen är också den bästa. Det är förvisso också den Bond-rulle som jag har sett flest gånger, så jag kan inte utesluta att nostalgi spelar en viss roll i det omdömet. Men allt är ju hursomhelst så väldigt bra här. Connery hittar helt rätt i rollen från allra första början, och det är överhuvudtaget imponerande att så mycket av Bond-känslan etableras redan här. Dr. No själv är dessutom en fantastisk Bond-skurk, han är precis den sorts självgoda och maktgalna vetenskapsman som Bond ska bekämpa. Samtalet dem emellan kan nog mycket väl vara filmens höjdpunkt, dialogen är riktigt skön i den scenen, och den håller också genomgående hög klass filmen igenom. Sen har vi ju Ursula Andress som väl måste vara den mest klassiska Bond-bruden, hon är iaf definitivt en utav de bästa. Den här filmen blir heller inte så långdragen som många andra filmer i serien har en tendens att bli, mycket kan det nog bero på att den relativt låga budgeten inte möjliggjorde några actionorgier. Jag tycker dessutom att Bond-filmerna i allmänhet gör sig bäst i Karibien och miljöerna är verkligen härliga här. Nej, jag hittar nog inga fel alls på den här filmen faktiskt
 Blink182
visst är den lite charmig. Tänk att det här var action på den tiden. Hehe tyvärr blir det en tvåa för bra är den faktiskt inte:)
 Djason
Sean Connery är bra som Bond det räcker för en 3:a för egentligen finns det ju bättre Bondfilmer än denna.
 annihilat0r
Första filmen i en klassisk följetång - James Bond presenterar sig för oss. Övermannen James. Sean Connery vet hur man spelar hård som sten! Jag upplever karaktären "007" som väldigt human, mänsklig och känslomässig. De övriga skådespelarna är allt annat än fulländade, tyvärr. Storyn innehåller både spänning och underhållning på en bra nivå. "Action-scenerna" blir ibland lite tragikomiska, man måste försöka ha år 1962 i åtanke. Tyvärr blir det även en hel del orelevanta dialoger mot slutet.
 Grillo
Höjer ett snäpp. De har fått till Bond-känslan och nästan alla Bondattribut på en gång vilket är imponerande. Första halvan är lysande men sen blir den av någon anledning seg som sirap under slutet när den egentligen ska vara som mest intressant. Tänker då främst på när de hamnar i basen och framåt. Dessutom rätt så lam skurk.
 markr
Har han rätt att löda?
 JohanHag
Jävlar, denna filmen har inte åldrats väl. Manuset är ett skämt, actionscenerna usla och alla skådespelare utan Sean Connery dåliga. När väl "draken" rullar fram blir filmen mer en parodi på sig själv. Jämförbart med Austin Powers där den åtminstone var rätt rolig, denna är bara seg.
 ClintanTheKing
För Bondfilmen, och riktigt jäkla bra. Med tanke på att filmen var väldigt lågbudget, så fick dem till det riktigt bra. Gillar miljöerna och allt igentligen. Connery är grym som Bond. 5/5.
 hsimpson
Nära fyran, kan tänka mig att denna hamnar ganska högt upp på listan när de bästa Bondrullarna ska utses. Småmysig och underhållande.
 Heatseeker
Lite fånig och lång men väldigt elegant och snygg!
 PeterTheW
Sean är härlig som alltid. Det är småmysigt och underhållande, men även fånigt för min smak.
 ekback
Ja, då var äntligen dags att kolla igenom alla Bondfilmerna igen, det var länge sen sist men nu skall dom betygsättas! =) Den här första filmen hade jag för mig var ganska tråkig, men tillsammans med lite trevligt sällskap så blev den rätt sjysst. Nu kanske inte var regissörens tanke att man skulle sitta och skratta åt en mängd detaljer, men det blev inte sämre av det tycker jag, det märks dock att filmen har en hel del år på nacken ;) Men om man bortser från dom där detaljerna så tyckte jag ändå filmen var helt ok. Det hände kanske inte lika mycket som i mer moderna filmer men det fanns ändå en hel del typiska Bond-grejjer här redan i första filmen som man kan mysa åt att se. Handling var ok men rätt tunn, skådespeleriet var dock bra från alla håll förutom den något tveksamma Bondbruden (men lite humor är det ju ändå ;)). I det stora hela en godkänd inledning på Bond-serien.
 tommysotis99
Bond är alltid Bond sedan är Sean en av mina Bond favoriter så en tydlig femma ( 5 )
 Xenox
Mycket svag trea. Bitvis är den ganska seg, men den räddas av en del snygga scener. Knappt godkänd.
 Dele
Visst finns här en del tekniska och logiska malörer samt ålderstigna ingredienser, och visst blir det lite väl lättsamt under den andra halvan...men...Connery är bra, miljöerna snygga och dialogerna stundtals roande. Att plats lämnas åt historien berikar också.
 myslas
En bra start på Bond-serien utan att för den skull vara en av de bättre filmerna. Handlingen känns väl lite sådär och Dr. No är knappast en av de mer karismatiska skurkarna man sett. Den stora stjärnan i den här filmen är Ken Adam vars scenografi är helt underbar och som verkligen lyfte många av Bond-filmerna på 60- och 70-talet.
 erik.p
Inte så tokig, men väldigt trevande start på bond filmer. Kul med miljöerna på Jamaica. Det som saknas är ju de stora cool scenerna, men det beror väl sannolikt på budgeten. Bra dialog men lite b-filmskänsla över lag. Camilla somnade.
 Robkiller
Den första "bond-filmen" och det märks att den börjar bli rätt gammal nu... men den håller fortfarande.. miljöerna är fina, regissör och skådespelare gör det bra... musiken är klassisk... och handlingen skapade "bond"-mallen som nästan alla andra efterföljare bygger på. Problemet här är dock tempot, som är väldigt lågt... det är bra för att bygga upp stämningen, men blir lätt ett sömnpiller när det inte händer så mycket... men trots allt så har den några minnesvärda scener och skillnaden mot dagens "action-utan-hjärna" filmer är enorm... den var helt ok.
 jingoo
Rätt lam på både story och action. Quarrel är en tråkig stereotyp (yes captain!) och man castar inte asiater i de större asiatiska rollerna. Lyfts lite pga sin mysfaktor som den första Bond-filmen med en del klassiska scener, bl a den med Andress. Och en del grejer som är så dåliga att det blir bra. Skrattade högt då han befriar Andress mot slutet där hon ska möta en typisk överarbetad död. Och sedan är det coolt att Bond vinner genom att med största sannolikhet orsaka en enorm miljökatastrof.
 ses11
Åldrats otroligt dåligt, och står sig även väldigt dåligt mot andra komiska spänningsfilmer från den här tiden. Handlingen är löjeväckande, med undervattenbaser och drakliknande pansarvagnar. Framför allt utmärks Dr. No genom sin totala meningslöshet och dess abrupta slut. Det här är inte en intelligent spionfilm, det här är en ursäkt för modeller att se snygga ut och att demonisera kapitalismens fiender under kalla kriget, känner jag rent konkret.
 RichardEk
Färgstark postkolonialism är det gott om här. De tidiga Bondfilmerna var avsiktligt gjorda i grälla färger och det är ett knep som står sig än idag. Tydliga inslag av postkolonialism som idag känns något föråldrad. Tempot är lägre än i de följande filmerna men för att vara en film med över 50 år på nacken är den på sitt sätt alltjämt sevärd.
 paninaro
En klassiker som jag inte alls köper. En stor förklaring är nog att jag inte är något större fan av varken karaktären Bond eller alla de närmast autistiska upprepningar som ska vara med i varje bondfilm. Detta är dock den första filmen, så den startar i alla fall med ett tomt blad. Tyvärr så är det ganska tråkigt hela vägen, skurken är väl en av de bättre i serien, men han är inte med så mycket. Sedan så går det ju inte att komma ifrån att Bondserien i femtio år har varit en möjlighet för gubbar i alla åldrar att projicera sina dagdrömmar om brudar, snabba bilar, vapen och att vara hemlig agent. Med en galjonsfigur i form av Connery, som tycker att det är helt i sin ordning för män att säga till besvärliga kvinnor med en liten smäll.
 Berniey
Gillar verkligen karaktären James Bond,men denna första är bara löjligt usel.Det känns inte alls som en Bond film utan mera av stillsamt spiondrama som är märkbart daterad.
 AlbinWesley
Mer äventyr än spion/agent känns det som, men det är väl inte nödvändigtvis illa. Det är väldigt lättsamt och med en del mindre angenäma koloniala tidstecken, men fina färger och tja, äventyrligt nog antar jag.
 LacombeLucien
Kult, ok, men kom igen, en 4a?
Sean Connery fick rollen men Ian Fleming ville ha Roger Moore men han var upptagen med Helgonet. Filmvärlden förändrades med Bond, James Bond alla killar ville vara han, alla brudar ville ha honom. Vodka martini/snabba bilar/fina tjejer och otroliga actionscener får vi men tiden gör att man ser de äldre filmerna annorlunda. OK men inte fantastisk.
 Solidus
Ikonisk film, men ack vad den har daterats. Sean Connery gör en trovärdig insats som den brittiska agenten 007 och scenen när han presenterar sig med en cigg i munnen ett stycke mästerverk. Tyvärr är resten av filmen ojämn.
 AlaRegularis
Filmen som startade det hela. Sean Connery är inget annat än fantastisk i rollen som James Bond och en ikonisk karaktär skapades här. Visst känns en del saker lite gammalt, men den håller ändå än idag.
Snark i kubik! Ett av de värsta sömnpillren jag någonsin sett!
 Jamesa
Klassisk och ok. Känns lite tunn emellanåt. Dr No är inte mycket till skurk.
Bra
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
The Night Comes for Us (info) 21:49 19/10 (2)
Slow Torture Puke Chamber (info) 21:34 19/10 (8)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 21:33 19/10 (1)
Fritz the Cat (info) 21:29 19/10 (54)
Halloween (info) 21:08 19/10 (1)
Hunt for the Wilderpeople (info) 20:55 19/10 (32)
Rekonstruktion Utøya (info) 20:45 19/10 (1)
Savage Streets (info) 20:28 19/10 (33)
Apostle (info) 20:24 19/10 (9)
October Kiss (info) 19:10 19/10 (3)
Dick (info) 17:45 19/10 (45)
Avengers: Infinity War (info) 16:58 19/10 (68)
Battleship (info) 15:18 19/10 (272)
Overboard (info) 15:13 19/10 (4)
Eighth Grade (info) 13:56 19/10 (6)
Elle (info) 12:17 19/10 (36)
Call Me by Your Name (info) 11:56 19/10 (57)
Venom (info) 09:38 19/10 (10)
Himmel över Berlin (info) 08:33 19/10 (209)
Vargarnas natt (info) 06:56 19/10 (51)
Ginger Snaps Back (info) 06:31 19/10 (18)
Accident (info) 02:32 19/10 (3)
You Get Me (info) 02:24 19/10 (1)
Shadow of the Vampire (info) 02:01 19/10 (216)
Unsane (info) 01:57 19/10 (4)
Red Sparrow (info) 01:28 19/10 (19)
Bad Times at the El Royale (info) 00:31 19/10 (3)
Rebecka Martinsson - Det blod som spillts (info) 00:20 19/10 (1)
Thanks for Sharing (info) 00:13 19/10 (30)
Jumanji: Welcome to the Jungle (info) 23:55 18/10 (44)
Mute (info) 23:49 18/10 (18)
Alice, söta Alice (info) 22:44 18/10 (34)
Rebecka Martinsson - Till offer åt Molok (info) 22:35 18/10 (2)
The Fan (info) 22:12 18/10 (162)
Cohen & Tate (info) 22:08 18/10 (9)
American Ultra (info) 22:04 18/10 (28)
Rabbit-Proof Fence (info) 21:57 18/10 (39)
Åsa-Nisse på semester (info) 21:36 18/10 (25)
Blindness (info) 20:51 18/10 (166)
It Came From the Desert (info) 20:08 18/10 (1)
Always: Sunset on Third Street 2 (info) 18:17 18/10 (4)
Sabotör (info) 17:48 18/10 (69)
Flottans glada gossar (info) 17:47 18/10 (12)
Wallander - Prästen (info) 17:46 18/10 (46)
The Square (info) 16:27 18/10 (76)
The Shape of Water (info) 16:20 18/10 (71)
Black Cobra (info) 15:59 18/10 (6)
Zombie Flesh Eaters 2 (info) 15:28 18/10 (54)
The ABCs of Death (info) 13:31 18/10 (45)
Blade Runner 2049 (info) 11:30 18/10 (128)