ses11
Hade själv inget problem med vändningen halvvägs in i filmen, tyckte att den lyckades vara suggestiv, psykologiskt intressant och splatter-skräckig, vilket kändes som en helt naturlig kombination. Slutet var fint.
 dif777
Svag 3:a. Mycket nära att få 2 i betyg. Men den räddas av att den är snyggt gjord.
 karlmats
Klart intressant film och för mig som inte är någon större fan av skräckgenren måste jag säga att jag blev positivt överraskad. Den dagen någon frågar mig om bra skräckfilmer kommer The Descent definitivt att vara en titel jag tar upp. Idén att ha bara tjejer i casten fungerar alldeles utmärkt även om hela inledningen när de sitter och är tjejiga i stugan lämnar lite att önska. Den långsamma uppbyggnaden tjänar dock ett syfte ska det visa sig och när man väl kommer ner till grottan blir det både spännande, klaustrofobiskt och fartfyllt. Jag känner redan nu att jag skulle vilja se om den på blu-ray och med surroundljud, tror upplevelsen blir ännu starkare då. Tills vidare får det räcka med en stark 3a. Jag kan köpa en massa av de ologiskheter som händer för storyns skull, däremot önskar jag att alla dessa jävla skrämselshots för sakens skull kunde upphöra för gott, vem fan smyger på sin kompis tyst som en mus bara för att lägga en hand på axeln och säga hej? Då är man ju lite av en dolme faktiskt. Den psykologiska skräckaspekten är det som är intressant, och i den här miljön finns det gott om möjligheter att utnyttja det vilket man också gör.
 paninaro
Vafalls, en film sedd två gånger utan betyg! Kanske min favoritskräckis, dock sämre andra titten vill jag minnas. Härligt slut!
 Volbeat
En mycket bra skräckfilm, såg den på bio och blev faktiskt rädd under vissa delar av filmen, fantastiskt ljud på filmen, en bra story och en oviss final, även kul att det var lite känslor mellan vissa tjejer så det inte bara gick ut på tjejerna mot monsterna. En stark 4:a
 Tiny Turtle
Klaustrofobisk känsla i denna. För den som vill se hur den skulle blivit om en amerikan försökt göra samma film så finns "The Cave" - vi andra sparar hellre den tiden och ser en bra film istället
 Podpolkovnik
Somnade faktiskt till denna... Fastnade inte alls. Blev inte indragen i storyn för fem öre. Uppföljaren var faktiskt snäppet mindre dålig!
 Jonel
Jag tycker att den här filmen är helt okej. En film som jag sett några gånger och som jag antagligen kommer att se igen. Inget mästerverk men helt okej.
 vieekk
Sex fitta damer med driv som en Audi Quattro ska ska utforska ett grottsystem i Appalacherna. Så långt allt väl även om alla damer är jobbigt hurtiga och tradigare än att se på färg som torkar. Det är ändå en svag, men solklar trea här. Utforskandet av grottsystemet tar en väntad svängom och det är måttligt spännande att se hur man ska ta sig ur denna knipa. En stund senare blir man varse att det här är en avlägsen släkting till From Dusk Till Dawn, men utan finess. Så tråkig som en skräckfilm kan bli. Jag ser inte fram emot dess uppföljare i skrivande stund, men jag är väl så illa tvungen. Jag har i alla fall hört att den ska ha en slutscen som är så fet att den får points av Viktväktarna. 1/5
 schramm
Jajamen, här får vi monster och ett äckligt gruvsystem, som kunde ge de sju dvärgarna klaustrofobi. Trotts att jag redan sett den tre gånger så satt jag som på nålar. Helt lysande, en av 00-talets bästa skräckfilmer!
 Xenox
Helt okej skräckthriller.
 Brouhaha
Alldeles för låg budget och alldeles för otydlig. Kan hända att jag var för trött när jag såg den, men det hela kändes väldigt oengagerande när det så att säga inte var någon action på duken.
 metalguy
Riktigt jävla läbbig! Gillar när vissa saker kommer fram utan någon som helst förvarning :)
 FEM ELLER ETT
Rätt bra film som tyvärr blir lite för tjatig. (1/2)
 Crissyp
Lysande! De 30 första munuterna är lika jobbiga varje gång!
 eliastheman
dååååålig, svag tvåa
 Dobegirl
Läskig, spännande och klaustrofobisk som f-n.....
 Ryan the Guzz
Stark trea
 dudson
Bättre med hallongrottor =) riktigt bra skräckis.
 Tharon
Överskattad film, får en medel trea av mig.
 Rehn108
Helt okej skräckfilm, med ett specifikt jump-scare som helt klart är med på min topplista över läskigaste sådana!! Ni som sett filmen förstår säkert vilket tillfälle jag menar.
 TheGoreMaster
Grym skräckis med klaustrofobisk känsla!
 rebeccajansson
Tror nog att denna film är den bästa "grott-skräck" rullen som jag sett. Är en riktigt spännande nagelbitare. Rekommenderar även uppföljaren. Den är minst lika bra.
 FUR
Jag vet inte; har väl sett betydligt sämre skräckfilm, men... Det är ju mer den klaustrofobiska känslan i första halvan som jag finner genuint obehaglig; när varelserna kommer, och det mitt i allt dessutom uppstår något slags svartsjukedrama som ska bli utagerat till varje pris, så faller filmen rätt platt i mitt tycke. Är inte helt säker på att jag ens kommer titta på uppföljaren.
 Lidas
Gillade denna film faktist. Tycker det var en härlig klaustrofobisk kännsla igenom. Lite märkligt att figurerna inte upptäckte dem ett par gånger och jag hade velat ha mer motivering till varför huvudpersonen gjorde som hon gjorde, men jag gillade slutet skarpt.
 OG_
Börjar väldigt bra med en härligt krypande klaustrofobisk stämning. Tyvärr tappar de tråden helt nånstans halvvägs och resten av filmen blir bara en enda slafsig röra.
 CBrown
Aldrig gillat eller kunnat ta på allvar. Kanske är det jag som inte "fattar den" men karaktärerna är enormt jobbig och monsterna helt sanslöst tråkiga. Den är också enormt förutsägbar.
 melankoli
Stark 3:a. Förvånansvärt bra.
 nestle
Tyckte inledningen var rätt bra men efter ett tag fallerar filmen brutalt.
 silvertrain
En riktigt bra skräckis! Fy vad obehagligt det skulle va om man i verkligheten skulle bli fast i en grotta sådär! Fy!! Monstrena är också läskiga. Kan va lite väl mycket blod ibland, men det är inget som förstör. Stark fyra!
 blackcurrant
Började starkt och intressant, men tappade väldigt mycket i slutet då allt kändes väldigt rörigt. För mörk bild och för tjockt blod.
 Dele
Visst blir det för mycket till slut, men detta är ändå en stabil thrillerskräckis som förmår frambringa en hel del klaustrofobi och spänning.
 martin eden
[rek. 3] Marshall imponerar igen! Skickligt berättad och bitvis rysligt otäck film. Filmen byggs upp mycket bra och tappar lite i sin sista tredjedel, men inte mycket. Alla ingredienser finns på plats och Marshall ser till att berättelsen supplementerar filmens intrig, precis som i DOG SOLDIERS. ´Mycket bra! 4.
 Daesu
Börjar bra men tappar på slutet, tyvärr.
 ledsenpirat
Så in i helvete obehaglig! Hade knappt behövts något mer än den klaustrofobiska känslan. Gillar det blågråa ljuset, musiken och upptakten till äventyret som tar vid i slutet.
 CinemaStrange
sak ta och se om.
 Punkliv
Rekommenderad trea. Överskattad var ordet. Nära ettan.
 AlbinWesley
Jag är inte stormförtjust i alla vägar som berättelsen tar, men väldigt mycket nöjd med helhetsupplevelsen. Obehaglig, minst sagt, och för all del med flera andra goda aspekter.
 Flaxman
Skräckfilmer är ofta kända för att ha karaktärer som gör ologiska beslut men fan om inte denna tar priset.
 Sarakin76
Faktisk ganske så bra. tøffe jenter.
 Rehn108
Det bästa i The Descent är *den där scenen*. Ni vet. Den där man blir så rädd att man hoppar ur stolen. Den finns med på min topp 3 läskigaste ögonblick i en film. På det hela taget är det här en bra premiss och ett helt okej genomförande.
 filmfreak1
Har fortfarande några effektiva scener, men långt ifrån lika bra som jag mindes.
 Wilsol
Folk med klaustrofobi bör absolut se den här.
 Tsurugi
Som så väldigt ofta med skräckfilmer så är filmen inte särskilt läskig egentligen, "skräcken" består mest av billiga "jump scares". Utöver det är det mest gore. Jag tyckte ändå att den var sevärd, men det är långt ifrån en jättebra film.
 BrutusBeefcake
Börjar trevande men kommer sakta men säkert igång och framåt slutet är det helfestligt! (8/15)
 Stan
stämningsfull, välspelad och bra musik. ovanligt för dagens skräckfilmer
Bortser man från de kassa skådespelarna och de ännu kassare specialeffekterna är filmen helt okej faktiskt. Stundvis blir det ganska spännande. Svag 3:a.
 Halofreak92swe
Fortfarande en av de bästa skräckfilmerna som jag sett! Blir fortfarande skrämd av den trots att jag sett den säkert 5 gånger nu. Den håller riktigt bra! Skulle tro att spelet Tomb Raider (2013) har fått en del inspiration från den här filmen.
spännande
 ekneB
Håller fortfarande efter så många år och är utan tvekan en av mina absoluta favoriter inom genren!
« Föregående   |   1 ... 15 16 17
Senaste kommentarer
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)