themovieguru
En riktigt bra thriller, med en jättebra Michael Douglas. Bra regisserad av Paul Verhoeven!
 Illacia
Sjukt hypad för "sexigheterna" (antar jag). Helt okej thriller men knappast nått att sitta och mala fler än en gång.
 Djason
Ingen höjdare alls och att det blev en uppföljare är helt otroligt, misstänker att det har att göra med Sharon Stone, hon ville väl visa upp att hon fortfarande är sexig trots att hon börjar bli till åren.
 Sture Stenhög
Det här är fan en riktigt skön rulle. Jag gillar thrillers som fokuserar på det psykologiska spelet mellan karaktärerna och här fungerar det riktigt bra. Mycket tack vare att Douglas och Stone har väldigt bra kemi tillsammans, men också för att karaktärerna är välskrivna och intressanta. Syftar då främst på Stones ständiga manipulerande av alla runt omkring sig. Verhoeven har också lyckats skapa en skön noir-stämning. Handlingen är givetvis väldigt långsökt, men det tycker jag inte spelar någon större roll i en sån här film. Särskilt inte då man ändå håller sig till sina egna spelregler och aldrig låter det gå överstyr. Daniel von Bargen är galet skön i en alltför liten roll också. Sannerligen en underutnyttjad skådespelare
 Andreas_eric
El Classico!
 Blue_Eyes
är man över 14 förstår jag inte hur man finner filmen intressant
 Rashia
Rätt så frän film, kanske lite plastiga karaktärer. Men det är ju en film trots allt :)
 Bandersnatch
Gillar nog Verhoevens typ av humor med konstigt skådespel och allt. Överraskande spännande film dessutom där jag inte klurade ut allting alldeles för tidigt och bara satt och väntade halva filmen. Skön film helt enkelt.
 Solidus
Underbar erotisk thriller med Verhoevens signum över sig. Brutala mord, erotik, deckare och de tre av Hollywoods översexuella människor (Verhoeven, Douglas och Stone) i en och samma film kan inte bli fel, och det blir det inte. Jag njuter och utdelar en skinnande 4.a i betyg. Bravo Verhoeven! Bravo!
 arruba
Sexig, tät och framförallt fantastiskt bra utfört av Douglas och Stone, kemin kändes nästan otrevligt verklig och det klarar bara riktigt duktiga skådespelare av. Paul Verhoven du är ett geni!
 refrico
Filmen koncentrerar sig för mycket på att stoltsera med den snåriga och lagomt spännande handlingen. Tyvärr går det ut över karaktärerna som inte engagerar. En thriller som gör en grej av att visa naken hud istället för att visa personerna under huden. Intressant att se en gång, men knappast mer än så.
 karlmats
Jag gillar Verhoevens sätt att göra film och jag gillar smarta och manipulativa karaktärer. Jag känner också en oförklarlig fascination för blonda tjejer med svarta ögonbryn. Det här kan alltså inte bli annat än en hit. Allt naket och den råa dialogen bidrar också till stämningen. Ibland tycker jag den är lite för tillrättalagd men det förlåter jag den snabbt för, de här timmarna flyger ändå förbi, konstant ackompanjerat med stämningsfull musik och 3an är hyfsat stark till slut.
 booby
Tempo, spänning och sexig. Filmen har det mesta när Doug och Stone spelar sina roller mycket bra. Men det känns inte hela vägen som en 4a, lite för virrigt i slutet. Vid en omtitt kanske det känns enklare att höja betyget.
 Taandborste
Egentligen har jag inte speciellt mycket att säga om den.. gillar den småspännande stämningen i den, musiken gör mycket av det. Men det kunde bli lite too much Sharon Stone ibland.
 ModestyWilde
Jag har sett den här filmen väldigt många gånger, och den blir bara bättre för varje gång ... Den stämningsfulla musiken är perfekt till den kluriga handlingen, och många bra skådisar gör den här filmen bra på alla plan. Snyggt, smart och sexigt - och väldigt spännande! En riktig klassiker!
 Ghostface
Detta är en film som kanske inte åldras särskilt väl men som var glödhet när den kom. Viss spänning och Sharon Stone i sin prime time kämpar till sig en trea
 ShittyChicken
Jag vet inte. Första gången satte jag en fyra på den här, men då var jag ung och oerfaren. Numera ser jag den inte som mycket annat än någon töntig och klyschig struntfilm som lever på sexet.
 federico033
jodå den är bra, men är man äldre än tonåring så känns den inte lika het
 Amx
Måste nog ha varit 90-talets största mindfuck när den kom ut. Men DNA? Stor logisk lucka där. Trots det får den en stark trea för all erotik den värmde mig med en kall decemberkväll som denna.
 Qhunden
Den här har verkligen allt en 90-talsdeckare ska ha, på ett bra sätt men också så det nästan blir löjligt. Klassisk halvkass tv4-nattfilm som man aldrig pallat plöja igenom hela tidigare men nu blev det av. Som väntat blev jag besviken. Douglas är agerar under förmåga och Stones ständiga jävla kåtröst och allt tråkiga knullande gör att spänningen skjuts åt sidan. Sedan när även den delen trasslas upp på ett rätt tråkigt och osmart sätt får vi nog nöja oss med en 2a idag.
 yrkeschaufföre
Detta har varit en av mina favoritfilmer, nästan en femma. Jag såg den två gånger på bio och har inte sett den sen dess, bland annat pga. rädslan för att den inte skulle hålla. En oro som besannades, mycket beror på Sharon som är snygg men inte sexig. Michael funkar i sin roll men det är bara "Roxy" och "Gus" som är intressanta. Om jag sett den ida hade den nog fått en tvåa, men nu finns det lite nostalgi i trean.
 the bully
jag vill ha sex med michael douglas och wayne knight i den här filmen - dock mycket svag 4
 Podpolkovnik
Bra kameraarbete, helt okej skådespeleri, någorlunda regi och en intressant story vars dramaturgiska stringens lyser igenom på ett helt okej vis.
 Yohanetsu
Detta är ju egentligen en etta men, ja, nostalgin får dra upp den till en tvåa.
 Jompalompier
Sharon Stone - Solklar femma! Filmen - Trea. Skulle kunna kortats ner lite tycker jag. Jävlar vad det kn*llades dock!
 dudson
En riktig nagelbitare i sinn intensivitet& spänning.Den håller än idag! Douglas och Sharon är åxå klockrena i sina roller.Helt klart ett mästerverk i sej=5..
 Conan Barbaren
Inte stereotypa men dock förutsägbart stela karaktärer, ganska välspelade men det hjälper inte när dom inte går att ta till sig. Som thriller i sig väldigt genomskinlig och allt sex är väl det enda som skapar någon direkt udd. Alla komponenter tar ut varandra och det som finns kvar är oeggande sex, en story som känns beige fast den är helt ok på pappret och karaktärer som kolapsar uppå sig själva. Utlåtande, Usel.
 Helgas Mamma
Den här filmen är under all kritik. Handlingen är så tunn och spekulativ att det blir tragikomiskt. Det finns filmer med erotiska under- eller över-toner och jag uppskattar genren som sådan. Men när det ska frossas i nakna bakdelar kan det ju vara bra att ha det i åtanke vid castingen. Jag menar, Michael Douglas ... Han kan vara bra, visst kan han det, men i den här filmen är han en katastrof ... och allt annat än sexig. Huvva!
 Teddy1975
Sharon Stones bästa
 ClintanTheKing
En bra, t.o.m. jävligt bra thriller! Sharon Stone är sådär jobbigt bra och hal som den mystiske och faktiskt ruggiga Catherine. Sen är ju Michael Douglas helgjuten för denna film. Efter "Spelet" hans bästa film enligt mig. Stark 4:a!
 Berniey
Snyggt filmad thriller som har en del spänningsmoment men den lyfter aldrig men Douglas är bra och den duger för en omtitt.
 Grillo
Då har jag äntligen sett den här på riktigt (såg den på tv runt 95-96 men då var det nog inte handlingen som var mest intressant...). Oväntat bra thriller som jag trodde hade blivit ihågkommen bara för att den var något stilbildande och förstås allt naket. Men det var ju faktiskt riktigt spännande för det mesta förutom att den på vissa ställen kändes klyschig, men det är kanske bara för att den ju nu är 21 år gammal. Hade varit än mer spännande om de inte visat så mycket i introscenen och klimaxet i filmen var lite av en besvikelse. Men jag är nöjd.
 LKfen
Uppenbar handling, sådär skådespelat. Mycket orealistiska och dåligt skådespelade intimscener.
 Ojhda
Så jävla mycket bättre än jag trodde att det skulle vara! För mig just nu är inte femman så långt borta. Sådana här filmer gillar jag! Riktigt spännande och bra mystery! Riktigt nöjd med denna moderna film noir, stark fyra!
 ModestyWilde
Gillar verkligen den här thrillern - särskilt för den kusliga historien, alla bra skådisar och de snygga miljöerna - men det är mycket i den här filmen som verkligen är bra! Sämst är faktiskt sexscenerna, som den är så känd för - även om de har en klar poäng, haha! Mycket välporträtterat om en solklar narcissist och en ännu mer klassisk psykopat! Den här filmen tillhör faktiskt mina favoriter! Douglas är bra, fast i fel roll men Stone är mycket bättre! Allra bäst är Dzundza, som vanligt! Den här historien har åldrats mycket väl och håller ännu. Svag femma för att jag tycker så mycket om den - men den är kanske egentligen en stark 4:a ...
 Lance Hardwood
Dålig var den ju inte men Michael Douglas karaktär är så hjärndöd att man knappt tror sina ögon. Svag 3:a. Varken mer eller mindre.
Första köpfilmen som jag skickade efter alldeles själv när jag var 13 år. Inte var det för Douglas skull utan för Sharon Stone och hennes "skådespeleri". Utan de erotiska inslagen hade det varit en dussinfilm och fått ett lägre betyg. 3+
 Canaletes
Okej underhållning fast rätt hypad film p.g.a. Sharon Stone (brutalt snygg i filmen) och alla sexscener vilket var en hel del genom filmen. Tyckte att filmen fokuserade sig för mycket på huvudkaraktärerna och inte själva fallet vilket kan bli lite rörigt. Att man inte använde DNA-teknik är en gåta, drar ner betyget en del. Blir också en hel del dialoger som gör att filmen kan upplevas seg. Skådespelet är blandad, den var bra och skön men tyckte att det tillsammans med dialogerna och musiken kändes för teatralisk. Man borde se den en gång till om man orkar. 6.5/10.
 Ful_fisk
Spännande och erotisk noir-film av kvalitet! Paul Verhoeven är en regissör vars filmer alltid är fascinerande, och denna är knappast ett undantag. Tyckte den tappade lite efterhand, även ifall spänningen fanns kvar. Stämningen i filmen är kanon och Sharon Stone är lysande. Ifall jag inte varit så trött hade det kanske blivit en fyra.
 mr_magi
Ruskigt bra! Briljant skådespel från början till slut.
 Tatty
En riktigt bra, sensuell, tändande, spännande film med Michael Douglas och Sharon Stone. De gör rollerna jätte bra ihop i filmen. Stark roll mellan dem.
 92axha10
Erotiska thrillers är svårt att göra bra men den här visar vägen. Film Noir känslan finns där och dialogen är knivskarp. För mig var detta mycket tillfredsställande (hehe)
 Natosh
Mordpusslet saknar en smula skitmånga bitar och all logik, poliserna är frustrerande inkompetenta, Sharon Stone är inte min typ så förälskelsen är för mig ett stort VaVarförWhat? Douglas karaktär är i störigaste laget och jag kunde inte bry mig mindre om hur det går för någon av dem. Man måste nog vara minst lite småtänd på Stone för att köpa det här, för det är väl det som är själva kärnan
 Merwinna
Otrevligt, obehagligt och osmakligt. Full av meningslösa, snaskiga vålds- och sexscener. Något av det sämsta jag sett, faktiskt - i alla fall av Hollywoodfilmer som inte lider av för knappa resurser.
Denna har jag sett åtskilliga gånger och fler gånger lär det bli!
 mammene
Lite för "sjukt" för min smak, retade mig mest på de inblandade. Jag tyckte skådespelet var för överdrivet och ryckigt. kan dock tycka att själva tvisten på det hela var det intressant och sista scenen var rätt bra. Men kan nog inte sträcka mig längre än en tvåa, det är något som tar emot.
 RustyFilm
Visst kryddas det här med en hel del psykologi och sex men mest av allt är det här en raffinerad thriller (med lite Hitchcock stuk). Sharon Stone plussar rejält. Vem är mördare? Ja, vänta till den absoluta slutscenen. Innan du bestämmer dig.
Fånig film....
 LukeSkywalker
Grymt bra!
 gjoob
En modern klassiker och föregångare i genren.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Tåget (info) 19:23 15/7 (30)
My Soul to Take (info) 18:41 15/7 (50)
The Nightmare (info) 18:36 15/7 (14)
The Meg (info) 18:33 15/7 (48)
Juanita (info) 18:31 15/7 (1)
The Kindergarten Teacher (info) 17:35 15/7 (4)
Tag (info) 16:56 15/7 (14)
Papers, Please The Short Film (info) 16:48 15/7 (1)
All I See Is You (info) 14:31 15/7 (3)
Hostel 3 (info) 14:25 15/7 (60)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 13:47 15/7 (17)
You're Ugly Too (info) 13:37 15/7 (1)
Mutant World (info) 13:02 15/7 (2)
Jordgubbslandet (info) 11:32 15/7 (12)
Jimmie (info) 11:13 15/7 (8)
Coast Guard (info) 11:10 15/7 (29)
Stalked by My Doctor: A Sleepwalker's Nightmare (info) 10:57 15/7 (1)
Tender and Tuff (info) 10:55 15/7 (1)
Rampant (info) 03:56 15/7 (3)
In the Lake of the Woods (info) 02:16 15/7 (1)
Studio 5 (info) 01:26 15/7 (4)
Wind River (info) 00:51 15/7 (53)
The Imitation Game (info) 00:49 15/7 (181)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 00:33 15/7 (62)
Yol (info) 00:10 15/7 (15)
Alita: Battle Angel (info) 23:56 14/7 (26)
Waterworld (info) 23:52 14/7 (551)
Arne Dahl: En midsommarnattsdröm (info) 23:36 14/7 (10)
Angry Video Game Nerd: The Movie (info) 22:50 14/7 (17)
Tropic Thunder (info) 22:32 14/7 (617)
Flugparken (info) 22:28 14/7 (12)
Desperado (info) 22:03 14/7 (317)
A Bigger Splash (info) 20:55 14/7 (18)
Trädälskaren (info) 20:54 14/7 (20)
Black Panther (info) 20:54 14/7 (89)
Sophelikoptern (info) 20:52 14/7 (8)
The Faithful Heart (info) 20:08 14/7 (16)
De blodröda hästarna (info) 20:00 14/7 (36)
Blind (info) 19:48 14/7 (3)
Footloose (info) 19:41 14/7 (25)
Rymdimperiet slår tillbaka (info) 19:00 14/7 (744)
Thor: Ragnarök (info) 16:17 14/7 (105)
Jules och Jim (info) 16:00 14/7 (144)
The Immortal Wars: Resurgence (info) 14:44 14/7 (1)
Blodshunger (info) 13:51 14/7 (98)
211 (info) 12:55 14/7 (6)
Outcast (info) 12:53 14/7 (25)
Tin Man (info) 12:49 14/7 (21)
Terminal (info) 12:48 14/7 (6)
Mowgli (info) 12:07 14/7 (20)