Fläskkäft
Den fjärde filmen knyter ihop säcken rätt bra faktiskt. Mycket action och lagom komik i en film vars personer man lärt känna så väl så det känns som en familj. Om någon borde klassas som ett dödligt vapen så är det Jet Li, han ser fullständigt livsfarlig och oberäknelig ut. Hur man kan bli så besviken av den här filmen under ett biobesök så att man lämnar salongen förblir ett mysterium för mig, har man sett dom andra borde man veta vad som erbjuds.
 beaverboy
precis som alla dödligt vapen-filmerna riktigt underhållande!
 Goirwei
rätt dryg men ändån sevärd
 joylove
bra :)
 badpanda1606
Med den här filmen så upptäckte jag Jet Li för första ggn, inte lika bra som de tidigare filmerna dock men en stark 3a är den värd
 mozzen
enormt rolig, fartfylld och bra action. Tummen upp!
 ziferN
Sämst men den funkar.
 Scrite
Sark etta.
 Speedy2
Ettan & tvåan är bra men trean & Fyran är sämre.
 Kurganen
Dödligt vapen-serien är överlag en av de bästa i sitt slag och uppföljarna blev aldrig dåliga, bara mindre bra än 1:an. Del 4 är stabil och underhållande. Jet Lis akrobatik är ju sevärt bara det. Vill man ha en underhållande actionkomedi med bra skådesepeleri och personkemi så funkar den här alldeles utmärkt.
 Djason
3:a kan den få för den del roliga scener men i det stora hela är den rätt fjantig, mycker av dödligt vapenkänslan är borta. Dock är Jet Li ett plus.
 Rollywood
gillar trean och fyran mer än de två första
 ferttoo
Inget speciellt, förutom brutal action.
 Albion
Borta är all finess och istället får vi en hopkok av alltför överarbetade scener både vad gäller action och de mer komiska försöken. Dock så är tandläkarscenen mycket lyckad. Betyget blir bara en 2;a på denna fjärde film i serien.
 Beigeorm
Lite kul fortfarnde men det här är den klart sämsta i serien.
 LaDecima
Dum underhållning.
 gurra-91
Ettan är alltid bäst, tvåan är lika bra eller lite sämre. trean är alltid sämre än de två första, men när man kommer till fjärde filmen så är den ALLTID sämst. Samma gäller denna filmen, ett riktigt bottennapp!
 krutemil
Filmen började som en riktig etta med en skittrist inledning med dumma, tråkiga, pinsamma dialoger och scener. Det var inte förrän gubben Leo i båthat entrade scenen som jag började le lite. När Chris Rock också kom in i bilden så asgarvade jag men det säger mer om mig än hur bra själva filmen är. Jag tycker det är en svår blandning när man skall blanda action och thriller med komedi. Jag försökte i den här filmen försöka se över alla scener som skulle vara spännande och istället titta på de lättsamma scenerna eftersom de var de enda som hade kvalitet i den här i stort sett kassa filmen. Men filmen blev roligare än i starten och på grund av dess trevliga stämning och sköna skådisar trillar betyget över kammen och landar på en trea.
 Abigor
Klart bäst humor i denna! Handlingen är underordnad när Rock och Pesci drar igång. Kul o se att Pesci går från tröttsam till rent av rolig här jämfört med tvåan. Ser gärna ytterligare en omgång.
 danneman84
För att vara fjärde film i en serie tycker jag att denna håller hyfsad klass. Småkul och det känns som de nästan börjar parodiera sig själva ibland. Annars är väl inte filmen någon höjdare, det är väldigt mycket dödligt vapen helt enkelt.
 ted_the_one
Den näst bästa av Lethal Weapon filmerna och helt klart ett värdigt avslut på serien!
 ScArRrFaCe
Sämst i serien, helt klart. Jet Lis karaktär passar absolut inte in.
 ulpe01
Standarden sänktes ännu lite till med denna fjärde film. Den största behållningen är väl Jet Lis skurk och repliken "It's fried rice, you plick", den är klockren (och kanske något rasistisk, men kul ändå).
 Kaka22
Pescis "froggy"-monolog höjer den till en tvåa, huuu så vackert!
 Canaletes
Tycker att den här LW har de mest coolaste actionscener av vad jag kommer ihåg. Tycker att det är en skön twist med kineserna som gör den lite bättre än de förra. Det jobbiga men filmerna är deras höga prat, eller ska vi säga skrik? Några scener blir alldeles för jobbiga och högljudda av det. Slutet var väl lite over the top och orealistisk. Det jag mest kommer komma ihåg av Lethal Weapon series är Rogers: "RIIIGS!". Det roligaste i filmen var "It's fried rice, you plick" och tandläkar scenen. 6.7/10
 Tystnaden
Trodde inte att det kunde bli sämre, det var tills Chris Rock dök upp.
 Taandborste
Samma härliga humor som i de andra filmerna men en dålig story.
 robbieroy
Den flamsigaste och tramsigaste av Dödligt vapen-filmerna, men det verkar ändå som att alla hade kul under inspelningarna. Jag gillar dessutom Jet Lis skurk. Har man sett de tre första filmerna och gillar dem, finns det liksom ingen anledning att hoppa över den fjärde filmen.
 AddeColciago
Ett litet slag uppåt jämfört med trean, men fortfarande har all den kombination av allvar och charm som gjorde de första två filmerna så bra, gått helt förlorad.
 ClintanTheKing
Denna är bra! Tycker den håller samma klass som ettan. Ett sista ryck från grabbarna. Bra avslut på Dödligt Vapen.
 Podpolkovnik
Det enda som räddade den här prestationen från det absoluta bottenbetyget är det faktum att Gracie-familjen var med och utformade och koreograferade slagsmålsscenerna.
 Xenox
En av de bästa filmerna i serien. Jet Li är sjukt cool skurk. De övriga skådespelarna är riktigt roliga, framförallt Joe Pesci. En film med mycket action och humor.
 slitenskiten
Gillar 1-3, sen räcker det. Jet Li suger i allt han varit med i!
 Tim Buckley
(rek 2a) Lite Ole-dole-doff (udda jävla uttryck egentligen) mellan om jag sätter en 2a eller en 3a på denna film. Men tycker nog ändå i slutändan att skådespelarna med sitt dugliga manus här har gjort den näst bästa serien i den allt som allt endast dugliga serien "dödligt vapen", som aldrig borde ha blivit en serie till att börja med, där första filmen även den, såsom denna, var en 3a. Dåligt, men ganska kul. För stunden.
 Vikinget
Tycker denna är den bästa filmen i quadrologin! Mycket tack vare Jet Li som gör en grym insats som skurken. Ljusår bättre än skurkarna från dom tidigare filmerna. Även dialogen mellan Riggs och Murtaugh är tillbaka i samma klass som i tvåan plus att historien är intressant hela vägen igenom. Det som gör att det ett högre betyg inte blir aktuellt är att det är otrolig svårt för den här genren att få mig riktigt biten och så Joe Pescis karaktär.. Han är återigen INTE rolig den här gången heller, sjukt irriterande
 Sture Stenhög
Definitivt en film för mycket. Trött humor, trist story, krystad karaktärsutveckling, en irriterande Joe Pesci, oinspirerad action, och en slätstruken skurk. Allt bidrar det till att underhållningsvärdet blir ganska lågt, och det är ju ett ganska allvarligt fel för en film vars enda ambition är att vara just underhållande
 dudson
Ett bra avslut på en grym film serie..fast 3an var den vassaste av dom,
 Supernaut
Rasistisk och trött.
 anna_pannan
Rätt rasistisk och tröttsam. Den vita mannen får driva med alla, ingen får driva med den vita mannen. Så himla trött och förlegat.
 GinNTonic
Detta är nog den mest underhållande i serien trots att den blir lite väl enerverande ibland. Men tack vare Jet Li och en helt fantastisk biljakt så är denna riktigt bra actionmässigt. Li gör den klart bästa skurken hittills också, de tidigare var rätt bleka.
Grrrym popcorn-action - vedervärdig komedi. Det är illa nog med Pescis karaktär, men Russos är fan värre, och så toppar man detta med Chris Rock. Herrejävlar! Men action-scenerna håller absolut toppklass, och Jet Li är ett enormt lyft. Utan Pesci, Russo och Rock hade fyran varit gjuten, men nu är man tvungen att dras med dem. (8-/15)
Den svagaste av alla dödligt vapenfilmerna. Kul med de asiatiska inslagen i form av Jet Li. Man känner dock att nu kanske skulle Riggs och Murtaugh gå i pension när de fortfarande ligger på plus hos mig. 2+
 Grillo
Biljakten var nog den allra bästa scenen i den här filmen, som ändå är något bättre än jag minns den. Tycker ändå den är en rätt värdig avslutning av den här serien, som faktiskt verkar över nu när ingen film kommit på 17 år. Kanske var det Gibsons karriärexplosion man kan tacka för det? Blir faktiskt lite sugen på att kolla på lite fler av Gibsons filmer från 80- och 90-talen för han var fan bra en gång i tiden. Det enda jag egentligen kan störa mig på är lite väl uppenbara kinesskämt och Murtaughs tröttsamma konservatism som väl iofs kan ligga verkligheten nära. Gillar verkligen att varenda film i den här serien har något bakomliggande politiskt, som inte tillåts ta över men som ändå är ett tydligt statement.
 Ful_fisk
Hjärtfyllt bokslut på en vacker action-saga. Har sina brister till en början, men det tar sig. Just action-scenerna är kanske lite överdrivna, men annars funkar det mesta. Svagast i serien, men helt klart sevärd avslutning.
Dålig är den inte men den är inte lika bra som de tre första. Svag 4:a.
 Starkbröl
Som om det inte räckte med Joe Pesci var man tvungen att släng in Chris Rock också. Trött inslag i serien.
 Fargo
Den håller än. Åldras med värdighet. Hade glömt Chris Rocks och Jet Lis medvarken. Kul tillskott!
Underhållande
 Raimo_1985
Mycket bättre än trean men också dödligt fånig. Joe Pesci går till överdrift. Lite mer än vanligt.
 sodomiten
Babblig actionkomedi där den som babblar mest vinner. En 2a för sting& eric claptons ledmotiv.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)
Outbreak - I farozonen (info) 00:37 19/2 (115)
100 steg från Bombay till Paris (info) 00:33 19/2 (66)
Stardust (info) 00:28 19/2 (807)
Please Stand By (info) 00:25 19/2 (7)
Roma (info) 00:06 19/2 (27)
It Follows (info) 23:45 18/2 (138)
Sagan om prinsessan Kaguya (info) 23:39 18/2 (30)
Memory (info) 23:16 18/2 (9)
Wet Hot American Summer (info) 23:11 18/2 (97)
Velvet Buzzsaw (info) 22:49 18/2 (14)
Crash (info) 22:40 18/2 (1304)
Womb (info) 22:14 18/2 (12)
Free Solo (info) 22:00 18/2 (6)
Criminal (info) 21:49 18/2 (25)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 21:45 18/2 (22)
Kingdom of Gladiators: The Tournament (info) 21:35 18/2 (1)
Revansch (info) 21:28 18/2 (34)
Jimmy the Gent (info) 21:26 18/2 (4)
Kingdom of Gladiators (info) 21:11 18/2 (7)
Australia (info) 20:48 18/2 (430)
Morden i Sandhamn - I nöd och lust (info) 20:44 18/2 (4)
Jessicka Rabid (info) 20:23 18/2 (1)
In the Dark (info) 20:00 18/2 (1)
Power Rangers (info) 19:46 18/2 (28)
HazMat (info) 19:43 18/2 (1)
The Shape of Water (info) 19:27 18/2 (82)
En bohem i Paris (info) 18:36 18/2 (6)
Minnenas strand (info) 16:46 18/2 (2)
Unforgettable (info) 16:37 18/2 (10)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 16:29 18/2 (8)
Wild Target (info) 15:04 18/2 (76)
Flickan från ovan (info) 15:00 18/2 (324)
A Ghost Story (info) 13:42 18/2 (16)
The Hitman's Bodyguard (info) 13:38 18/2 (42)
Prospect (info) 11:29 18/2 (3)
Snömannen (info) 10:48 18/2 (44)
Zathura - Ett rymdäventyr (info) 10:46 18/2 (127)
Morgan (info) 10:44 18/2 (19)
Äktenskapsleken (info) 10:42 18/2 (10)
Mandy (info) 10:00 18/2 (25)
Going in Style (info) 09:57 18/2 (28)
Crazy Rich Asians (info) 08:48 18/2 (6)