Mamma-till-två
Den här gillar jag i och för sig mest för musikens skull.
 Nordwind
En kanon Westenrulle
 Kurganen
När den här kom föll jag ur soffan av glädje. En mycket välgjord bagatell om Billy the Kid och hans gäng. Egentligen ingen märkvärdig film men den står sig väldigt bra. Underhållande och actionfylld.
 Anwest
Riktig skitrulle, känns amatörmässig rakt igenom.
 LeoEntourage
Jag har alltid varit fascinerad av Vilda Västern där dem smartaste och starkaste överlevde..det var tider det, till skillnad ifrån dagens trasiga samhälle (hahaha). Har 1:an på datorn och har sett Young Guns 2 på tv4-film 2 ggr dem senaste dagarna..tycker att dem håller riktigt hög klass om man ser till skådespelet..musiken är störande faktiskt, nästan så man börjar skratta när de låter som nån tysk i skinnbrallor går loss på en synt.. Men i det stora hela är detta en suverän Western, och 2:an är lika bra i mitt tycke! :)
 kardell
Världens bästa rulle, Clintan kan gräva ner sig!!
 KarlG
Grym film. Estevez bevisar att han är bättre än brorsan.
 Totenkopf
Bra western som snuddar vid en fyra.
 cool_sweethear
filmen är bra, men den där j'vla musiken alltså.... den förstörde riktigt jäkla mycket! sen att den inte kretsade övergripande kring Billy the Kid, gjorde mig lite besviken, men men, filmen heter trots allt young gunS "/
 picklessmulan
En bra film med mycket bra skådesspelare och härliga miljöer. Dock så drar den tyska porrfilmsmusiken ner det hela en hel del. Förstår inte riktigt tanken med detta.
 Noseman 2005
Vad mer kan man egentligen av en cowboyactionrulle begära?
 Eldritch
Helt otroligt att man tyckte detta var bra för 15 år sen...
 Skea
En av få westernfilmer som jag gillar
 Commandante
Det är ytlig västern till sugig Bon Jovi-musik, men rätt kul ändå.
Vissa filmer mår bäst av att vara ett minne från förr – väldigt förr. Young Guns är definitivt en sådan. (5+/15)
 Floop
Billy the Kid var ju den minst sympatiska "protagonisten" någonsin! Psykopatisk, blodtörstig, dum, oansvarig och ful.
 robbieroy
Young Guns alltså, med sin tids Orlando Blooms i rollerna som Billy och gänget. Väldigt pubertalt och även lite småsegt. Det finns dock några positiva element som räddar en 3:a, tex när Billy the Kid börjar vissla sin sorgsna ballad för snubben på puben för att klargöra att han är just Billy the Kid. Det gillar jag.
 fopps
En av de första västern filmerna jag såg som barn, blev helt tagen, visserligen rätt ytlig och med ett fruktansvärt soundtrack men jävlar va ja tyckte den var bra. historien är lite fånig men underhållande
 LazyForSure
Billy The Kid har alltid facinerat mig och den här filmen är ju underbar. Jag gillar Emilio Estevez en mycket bra skådespelare, han gör ju rollen som Billy helt perfekt!
 FabianBom
underbar västern film, bra från början till slut
 Olof_Gronlund
En bra Western. Inte bara massa pang-pang utan en handling där man lyckas skildra alla enskilda individer i gänget så man får känna dem lite närmre med. Tycker den fungerade bra. Nu när jag ser den så sent så har man lite svårt att ta Charlie Sheen på allvar
 Misslovemovie
Jag gillar verkligen denna, en lite annorlunda western och jag tycker annars att såna filmer är jättetråkiga.
 booby
Redigt skönt westernäventyr. Dessutom är det alltid ett plus att se Charlie Sheen i en seriös roll. Svårt men roligt att försöka ta det på allvar när han mestadels ägnar sig åt komik nuförtiden.
 AbsolutBlond
Billy, get your guuuuns!!
 johnny_silvers
Ett tydligt tecken på att ens filmsmak förändras med tiden. Då: sanslöst underhållande western; nu: totalt värdelös soppa. Man förstår också varför många av dessa då lovande karriärer aldrig riktigt slog igenom - skådespeleriet är nämligen hopplöst uselt där framför allt Lou Diamond Phillips och Emilio Estevez utmärker sig som extra dåligt. Minnet av filmen var onekligen bättre än den faktiska filmen.
 GinNTonic
Oerhört underhållande trots och tack vare några galna och helt opassande scener samt tvivelaktiga skådisinsatser. Den var också oväntat våldsam och skoningslös. Med en mindre dum och mer tajt upplösning hade denna film definitivt tillhört mina westernfavoriter. Sköna karaktärer, man faller förstås mest för den galne Billy the Kid.
 need_sleep
En film där det känns som dom valt skådisar efter utseende och inte talang. Tunn story och dåliga skådisar...
 Djason
Skön westernfilm som håller trots ganska mediokert skådespeleri.
 Solidus
Underhållande western där man blandar pang-pang med rock'n roll. Emilio Estevez är funkar bra i rollen som Billy the Kid.
 Gröne_Orm
Riktigt klassiskt äventyr. Nej, det är inte en kvalitetsfilm, men det betyder inte att den saknar kvaliteter. Film som överlever minnet, skulle jag säga.
 Redfield4ever
Western-genren är redan överromantiserad, och att slänga in estetik och skådespelare från brat packet gör inte saken bättre. En helt OK film, men den är alldeles för artificiell och daterad för att kunna göra ett riktigt intryck på mig.
 Xenox
Den här filmen var helt enkelt inget för mig. Storyn höll inte.
 Fläskkäft
Kul västern med kul cast, svårt att toppa the bratpack som gör en minnevärd insats och ett kul alternativ till Clintan och de andra gamla snubbarna. Det handlar om hämnd och skurken får givetvis vad han förtjänar. =) Finns om gott om roliga ögonblick och med ett rätt schysst soundtrack håller filmen ända till slutet. Se gärna del 2 också då jag anser att den är nästan lika bra.
 corneliabela
Den här filmen är grym! Skådespelarna är dessutom riktigt bra. Alla borde se denna!
 ToddDowney
Efter att ha sett 2:an höjer jag denna till en 4:a.
 lucius
komedi? Hade jag inte sett den här filmen så många gånger när jag var 13 hade jag nog satt en trea efter dagens omtitt, då den känns ganska daterad. Men den är fortfarande en liten pärla så jag behåller 4an.
 DOKAN
Känns mest som pojkspolingarna Kiefer, Sheen jnr och dom andra fortsätter sin barndoms cowboylekar i vuxen ålder. Men måste man göra storfilm av det? Westernveteranen Jack Palance bidrar med lite äkthet och räddar filmen från totalhaveri.
 Pixic
Otroligt bra film då den kom.
 Cineasten
Bra ös redan från första scenen och det blir aldrig tråkigt. Flera duktiga skådisar såsom Terence Stamp, Kiefer Sutherland, Jack Palance, Terry O Quinn mfl. Lou Diamond Phillips är ingen vidare skådis men passar trots det alldeles utmärkt i rollen som vilt halvblod. Soundtracket svänger och fungerar förvånansvärt väl. Jag tycker faktiskt att både Young Guns I och uppföljaren håller än idag trots sina mer än 20 år på nacken.
 Rock Snack
Filmen har bra skådespelare och är snygg visuellt. Men varför rushar man varenda scen när dom borde ta gott om tid på sig?
 dudson
The bratpack har lekstuga i western miljö. men det funkar tack vare Emilios närvaro och coolhet.
 Rehn108
Det är väl okej antar jag, men jag förstår inte hur vissa kan påstå att det är den bästa western som gjorts. Filmen hade behövt ett tydligare mål, lite mer sympatiska karaktärer eller kortats ner sisådär en 20 minuter. Då hade det funnits möjlighet till bättre betyg. Nu är det en svag trea.
 ClintanTheKing
The Wild Bunch fast med ungtuppar. Långt ifrån den klassen även om alla skjutscener är snygga och framförallt väldigt underhållande. Estevez är passande i rollen som "Billy the Kid" skön som han är och Kiefer Sutherland är också stabil i sin roll. Det saknas dock något för en 4 i betyg.
 atroxa
Helt OK, men hör inte hemma på western topp 50.
Jag blev riktigt underhållen genom denna film. Detta är en härlig western med friskt humör. Man minns Cowboy-lekarna som liten. Good times! 3+
 Supernaut
Inte så bra egentligen, men osar av charm och one-liners.
 Sture Stenhög
Jag gillar både Brat Pack och westernfilmer, så jag känner att jag borde gilla denna, men efter att nu ha givit den en andra chans så får jag nog helt enkelt konstatera att det är nåt som skär sig i den kombinationen. Visst tycker jag att det är lite kul att se den här härliga 80-tals-ensemblen, men tyvärr känns de flesta ganska felcastade. Jag kan inte riktigt ta det här gänget på allvar som cowboys, och speciellt kul är inte filmen heller, tvärtom blir de flesta pangpang-scenerna lite trista. Några bra scener och ett allmänt välbehag av att beskåda Emilio blir det, men tyvärr inte så mycket mer än så
 Harford
En gräslig historia med dåligt manus, ännu sämre skådespeleri och usel regi. Det är närmast pinsamt att så många begåvade skådespelare gör ett sånt här bottennapp. Musiken är hemsk och enormt fel på alla sätt.
 karlmats
Sjukt imponerande cast och roligt att se bröderna brothers i samma rulle. Det finns ju trots allt ingen här inne som kan nämna en bättre skådis än Emilio Estevez. Kul att se Locke från Lost också. En ung Kiefer ser skrämmande mycket ut som Benedikt från serien Dag. Filmen då? Nja det är ett hejvilt skjutande och en massa orimliga händelser, förmodligen var den roligare att spela in än att titta på, nånting gör att jag inte riktigt kan ta det här på allvar men 2an är ändå ganska stark, det är trots allt ändå en skjutgalen Emilio i huvudrollen.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Scipio Africanus (info) 03:47 20/6 (3)
The President: Lyndon B. Johnson (info) 02:22 20/6 (6)
Himmel över Berlin (info) 00:07 20/6 (215)
Frances Ha (info) 00:01 20/6 (104)
Nausicaä från Vindarnas dal (info) 23:58 19/6 (391)
Piraterna! (info) 23:57 19/6 (66)
Captain Marvel (info) 23:55 19/6 (34)
Zootropolis (info) 23:51 19/6 (105)
Once Upon a Time in Venice (info) 23:48 19/6 (12)
Aladdin (info) 23:47 19/6 (7)
Kubo och de två strängarna (info) 23:46 19/6 (28)
Sherlock Holmes och kvinnan i grönt (info) 23:45 19/6 (19)
Justice League (info) 23:43 19/6 (67)
Hacksaw Ridge (info) 23:41 19/6 (84)
Prinsessan och grodan (info) 23:38 19/6 (218)
Björnbröder (info) 23:36 19/6 (479)
Vaiana (info) 23:35 19/6 (81)
The Confines (info) 23:28 19/6 (2)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 22:57 19/6 (11)
Bastille Day (info) 22:56 19/6 (19)
Black Mirror - White Bear (info) 22:33 19/6 (15)
Black Mirror - The Waldo Moment (info) 22:31 19/6 (12)
Vox Lux (info) 21:56 19/6 (8)
Hotel Mumbai (info) 21:02 19/6 (3)
Stränder (info) 18:09 19/6 (35)
Giant Little Ones (info) 17:18 19/6 (2)
Five Feet Apart (info) 16:58 19/6 (2)
The Beach Bum (info) 16:55 19/6 (5)
Harold and Kumar Go to White Castle (info) 14:26 19/6 (331)
Floating Weeds (info) 13:35 19/6 (23)
Mandy (info) 13:07 19/6 (27)
Captive State (info) 11:10 19/6 (2)
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)