Betyg idag: 1 729 Besökare idag: 4 108

Jexxie
seg och handlingsfattig. Det roligaste var när Dusty och Lefty drog sina dåliga vitsar.
 Dr Mahogny
En alldeles suverän film som verkligen fångade mig. Ett värdigt avslut på Robert Altmans karriär och liv och en film som bär hans signum, relationer mellan människor. Underbar musik och fantastiska skådespelarprestationer gör detta till en underbar filmupplevelse.
 Don Mahogny
En alldeles suverän film som verkligen fångade mig. Ett värdigt avslut på Robert Altmans karriär och liv och en film som bär hans signum, relationer mellan människor. Underbar musik och fantastiska skådespelarprestationer gör detta till en underbar filmupplevelse!
 noinputsignal
Detta kan vara den sämsta filmen jag har sett i år. usch.
 reco
klarade inte ens att se slutet, extremt dålig
 Pappricka
En av de få filmer som för mig inte känns som film. Kändes mer som ett studiebesök på teatern. Väldigt annorlunda film med mysig och familjär stämning.
 FrågaEwa
Riktigt skön... Bra skådisar, grym musik, rolig dialog. En liten överraskande pärla.
 chris_lambert_
skön film men som ibland går på tomgång med för mkt prat prat prat .. Varm och bitvis rörande dock.. Meryl Streep känns sådär läskigt sliskigt klämkäck som bara hon kan göra.. Svårt och betygsätta men ja, en SVAG trea får de blir..
 mälman
Får bli trea så länge. Måste nog se igen.
 Afflicter
Drar igång lite trevande och stökigt, men utvecklas till en riktigt fin liten film. Liten är kanske fel ord med tanke på rollistan dock. Nästan alla gör härliga intryck. Speciellt Woody Harrelson och John C. Reilly. Meryl Streep behöver knappast nämnas. Den ända som borde ha ersatts på grund av brister i sångröst är Lily Tomlin. Kevin Kline är som vanligt en lyckligt ovetande klant som egentligen inte passar in, men som ändå lyckas göra ett intryck. Ett passande adjö för Robert Altman.
 Wridmuld
mysig stämning
 Zipper
Rörig, som vanligt när det gäller Altman. Jag orkar inte engagera mig denna gång.
 Infested
Väldigt skön film
 NouvelleVague
Jag hade höga förväntningar som filmen inte uppfyllde. Rörigt och oengagerande. Schysst musik dock.
 Emeee_13
världen värsta film ja har sett den får -0
 levelfive
Fantastik! Väldigt stark 4a - men Lohan är ganska usel så det blir inte full pott. Altman var ett gehi.
 galveston
Mycket trevlig film.
 movieguy72
Robert Altmans sista film är inte hans bästa men ändå är den underhållande och rolig med en massa bra skådisar speciellt Meryl Streep som utstrålar en massa värme och karisma.
 synthpopper
detta är inte min typ av film.
 Rebanex
Visst är den trevlig och har några snitsiga skämt som dyker upp lite här och där men med snitsiga skämt och ett riktigt skämt till manus så blir det bara en 1:a. Jag tycker den var väldigt seg i början och fortsatte att vara seg i hela filmen. Inte riktigt någon handling och tycker den liksom tynar bort ju längre in i filmen man tittar.
 bossei
Värsta gnällcountryn och filmen är seg som sirap - det händer absolut ingenting. Pallade inte att sitta kvar till slutet.
 heeeello
Hade ganska höga förväntningar på den här filmen med tanke på rollistan men när jag äntligen såg den var den bara långsam och tråkig ju...
 Curls
Nu och då dyker det upp nåt roligt skämt eller medryckande musikinslag, men på det stora hela kändes den seg och rörig. Jag ångrar i alla fall inte att jag såg den. Sevärd alltså, men inte min typ av film trots allt.
 CHNE
Musik man både älskar och hatar men seg film
 Don Active
Helt meningslös helm utan handling och med halvruttna skådisar utan sångröster. Uselt!
 Ragatan
Annorlunda film, den får ett pluspoäng för musiken där jag tycker många musikaler tappar annars.
 Laszlo Kovacs
Påminner mej om Ettore Scolas "Unfair Competition". Altman plockar precis som Scola fram sina gamla fina värderingar och gör en trivsam film. Ingen av filmerna sticker ut och irritationsfaktorn är minimal... Scola kan fortfarande rätta till sitt misstag men Altman tog farväl som den mysige gubben som låter Kevin Kline leka Groucho Marx och John C. Reilly godmodigt släppa sej...
 kikki
Nog för att jag gillar sega filmer, orkade inte se klart den, möjligen att den tar sig i slutet...
 eppjones
Hade rätt så höga förhoppningar på den här kommer jag ihåg men det var verkligen en tom filmupplevelse att se den. Hände inte mycket. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Robert Altman än, ska försöka se lite fler av hans tidiga filmer.
 Ajax Swan
Enormt seg och meningslös, orkade inte se hela... 2:a (3/10)
 Gröne_Orm
Trött film men så tog väl Altman ner skylten också.
 jonbo
Lämnar inga större avtryck men fungerar som förmiddagsfilm tack vare bekanta ansikten och trygg regi.
 sirkurt
Måste säga att detta var riktigt uselt!
 Molestaire
Väldigt välskriven, harmonisk och välspelad. Aningen händelsefattig, men de härliga reflektionerna gjorde de 105 minuterna väl värda att lägga på denna mysfilm.
 AddeColciago
Lika mycket som jag gillar Altman, lika mycket ogillar jag redneckcountry. Eftersom det är mycket av sistnämnda varan finns det inte så mycket för mig att hämta. Gott om duktiga skådespelare, men på grund av brist på konkret handling tittade jag på klockan både två och tre gånger. Däremot är det en geniun film med mycket värme, men som jag tyvärr inte föll för.
 okidoki
Tristare än trist.
 Keguri
What the...?
 vic82
Småtrevlig film utan någon direkt handling. Dock mycket bra skådisar, ffa Streep och Tomlin, och bra musik.
 Rune2000
En fin avslutning på Robert Altman's karriär. Visst blir filmen lite flummig tack vare Kevin Kline's och Virginia Madsen's karaktärer och jag saknar de spontana samtalen mellan karaktärerna (som i Nashville och M*A*S*H). Det blir hur som helst en fin upplevelse.
 -Carin-
Den är så sjukt dålig!!
 Solidus
Utsökt skådespel och fina musiknummer av skådespelarna, men mycket mer positivt än så går det icke att finna. ”A Prairie Home Companion” saknar en viktig ingrediens för filmskapande och det är handling. Det kan uppfattas som en kraftig överdrift från min sida när jag säger att det inte existerar någon historia i filmen, men tyvärr är det den bittra sanningen. Innehållslöst.
 Kajanus
En tour de force för samtliga inblandade. En bit amerikansk radiohistoria blir en bit filmhistoria och att få ta del av den biten är inget mindre än en ära.
 Gigi1943
Bara en massa babbel babbel, i en framtid kanske jag orkar se om den ifall jag skulle behöva rekonstruera mina ETTOR och svaga tvåor, men vi får se, det dröjer nog.
Ett habilt hantverk med bra skådespel. Men knappa två timmar med babbel och country är ingen höjdare. (5/15)
 NtoNW
Underhållande film med bra sång- och skådespelarprestationer. Tyvärr blev det lite enformigt i längden.
 precineadd
Altmans tre sista filmer (Gosford Park, The Company och denna) visade verkligen prov på hur man finslipar en teknik. Detta är en utsökt film, nostalgisk och lite drömsk, gjord av en gubbe som vet att han snart ska dö. Letar man efter handling finns den i sjön.
 Oidipussy
Urmysig quirky countrymusik film, lite seg i längden men riktigt mysig!
Det var skådespelare som Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Kevin Kline(denna man gör alldeles för få filmer), John C. Reilly m.fl. som fick mig att se denna film. Tyvärr var det praktiskt taget också endast det som var bra med filmen. Jag brukar gilla pratiga filmer men det man pratar om måste ju väcka något slags intresse eller känslor hos mig som tittare. Här misslyckas denna film enormt. För segt, för tråkigt och icke godkänt.
Saknar liksom egentligen någon slags story vilket håller tillbaka den ganska rejält. Men det är otroligt mysigt, välspelat och aldrig tråkigt. Dessutom är lite fint hur saker och ting berättas i förbifarten eller som man får läsa in själv. Men jag saknar ändå en ramhandling som driver filmen framåt. Trots det, stark trea!
 fridenpaden
Inte mycket att se. Om man gillar country kanske det finns lite att lyssna på men kan knappast kalla det för film.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Rudolf med den röda mulen (info) 03:32 13/12 (21)
Crazy (info) 03:26 13/12 (32)
Familjehemligheter (info) 03:25 13/12 (70)
Fröken Sverige (info) 03:22 13/12 (360)
The Hitman (info) 03:16 13/12 (15)
Dödligt möte (info) 03:12 13/12 (123)
Replacement Killers (info) 03:11 13/12 (68)
Fargo (info) 03:07 13/12 (564)
Insomnia (info) 03:04 13/12 (330)
En förlorad värld (info) 03:01 13/12 (86)
Roseanna (info) 02:58 13/12 (78)
Polis polis potatismos (info) 02:56 13/12 (102)
Mannen på balkongen (info) 02:56 13/12 (90)
Brandbilen som försvann (info) 02:56 13/12 (107)
Sverige åt svenskarna (info) 02:51 13/12 (13)
The Devil and Daniel Johnston (info) 02:44 13/12 (65)
Birth (info) 02:39 13/12 (196)
Den engelske patienten (info) 02:37 13/12 (249)
Iron Warrior (info) 02:32 13/12 (26)
Avalons dimmor (info) 02:30 13/12 (144)
Summer of '84 (info) 01:54 13/12 (12)
Bumblebee (info) 01:15 13/12 (1)
Green Book (info) 00:55 13/12 (2)
Supercon (info) 23:46 12/12 (1)
Black Mass (info) 23:24 12/12 (71)
Den galopperande detektiven (info) 22:31 12/12 (507)
Truth or Dare (info) 22:11 12/12 (9)
The Meg (info) 22:06 12/12 (26)
Game Night (info) 22:04 12/12 (31)
Mortal Engines (info) 21:42 12/12 (7)
Dead Night (info) 21:24 12/12 (1)
Tredje mordet (info) 21:20 12/12 (4)
Gifted (info) 19:39 12/12 (13)
The Room (info) 19:29 12/12 (200)
40 Year-Old Virgin (info) 19:19 12/12 (722)
Loos Ornamental (info) 19:08 12/12 (3)
Människans bästa vän (info) 19:04 12/12 (4)
Eld och lågor (info) 17:59 12/12 (1)
Casper: det magiska äventyret (info) 16:49 12/12 (31)
Vi är bäst! (info) 15:29 12/12 (95)
Himmel över Berlin (info) 15:04 12/12 (211)
Vad ska en fattig flicka göra? (info) 15:01 12/12 (3)
Leksakernas julafton (info) 13:48 12/12 (36)
Ansikte mot ansikte (info) 12:35 12/12 (36)
Föräldrafällan (info) 11:20 12/12 (319)
Beck - Utan uppsåt (info) 11:05 12/12 (16)
The Predator (info) 11:02 12/12 (21)
No Orchids for Miss Blandish (info) 10:55 12/12 (1)
Rothko's Rooms (info) 09:08 12/12 (1)
Brooklyn Bridge (info) 08:37 12/12 (2)