ziferN
Väldigt underhållande, intressant och skit bra! Min smak direkt!
 Hedning
mhm, well, en del klicheartade kommentarer gör att femman hänger mycket löst, men men.. den var ju rätt orginell i övrigt så.
 rovbin84
Smart film. Mycket bra manus med väldigt intressant story, blir aldrig tråkigt. Skådespeleriet är det då absolut inga fel med heller. Spacy är superb... Lite småsvag 5a men otroligt bra!
 Lindblom11
Kevin Spacey gör filmen så bra. Fick han Oscar? kort och gott så är denna film som en kall Öl mitt på sommaren. Man bara njuter lixom? Ni vet man får den dära harmoniska känslan i kroppen? öh
 bryanmills
det är nästan så att man tror att spacey verkligen är från k-pax så överygande å cool är han i detta rymdliga drama. klockren, snudd på 5
 volvo_240
hade noll förväntningar. Trots att den blir lite svagare mot slutet blir det en fyra.
 fromfrom
men så skön film.. :)
 stenemo
En underbar film med ett alldeles för öppet slut för min smak, även om det i sig säger ngt som annars ej hade kommit fram om hur människor tolkar saker.
 mindcooler
Bästa filmen på länge.
 Golge
Snällfilm som korsar E.T. med What About Bob? och Gökboet. Skrattretande försköning av klimatet inom mentalsjukvården, men det får man ta med en axelryckning.
 Illacia
Jag är förtjust i både Spacey och Bridges och här jobbar de jäkligt bra med sina roller. Som vanligt alltså. De båda lyfter filmen och tillsammans gör de den spännande och engagerande. Det är en film som tåls att ses flera gånger och den är lite härlig. Fyra i betyg, helt klart!
 Mikkala
K-pax håller ett bra och mysigt tempo, lite mindre engagerande mot slutet men ändå en stabil fyra :)
 Solidus
En fantastisk liten historia där det inte hände speciellt mycket, men ändå finns det en spänning som gör att jag sitter fängslad framför Tv:n. Jag delar ut en skinnande 4:a i betyg. Mycket bra!
 ErikIllacia
Kevin Spacey när han är som bäst!
 Elizadushkufan
En mycket välgjord film med bra skådespelare. Kevin Spacey är mycket övertygande i sin roll, en av hans bästa rolltolkningar tycker jag. Spännande från början till slut, inga döda scener. Väl värd en stark 4:a
 henrik_a87
Det enda som hindrar mig från att ge filmen en fyra är slutet. Det kändes lite för simpelt för mig efter en så otroligt bra film i övrigt.
 Pepto
Man kan väl säga att K-pax är en modern version av Gökboet !
 kaj08
Fantastisk film med den grymme skådisen Kevin Spacey! Här spelar han en kille som påstår sig vara från en annan planet, psykologen som har hand om honom börjar bli lite osäker själv om Spacey talar sanning eller ej.
 EddieSpaghetti
skön space fil med Kevin Spacey. en klar 5:a från min sida
 dawnofpagolia
Underbar film, underbara skådespelare, musik utan möjlighet till beskrivning. Längesedan jag såg en så bra film.
 robbieroy
En otroligt spännande film som känns som en liten mix mellan The man from earth och Gökboet. Vasst skådespel både från Kevin Spacey och Jeff Bridges. Jeff Bridges är en av mina absoluta favoritskådisar. Jag älskar den här typen av film. Kittlande, är nog ordet jag söker.
 Saikano
Oväntat bra, me like :)
 Hulk Hogan
Wow, en helt fantastisk film! Så här nära en solklar 5:a har jag nog aldrig varit. Så betyget blev svårt... Kevin Spacey gör rollen som Prot riktigt bra, likaså Jeff Bridges! Det är en förtrollande och otroligt fin film med mystik. Det som jag saknade lite i filmen är att man kunde lagt lite större utrymme med de övriga patienterna på boendet. Mer dialoger. Jag kände att jag ville ha mer, och mer, och mer. Kan inte beskriva filmen bättre en min kära filmkollega "robbieroy", The man from earth+Gökboet = K-Pax. Den här magiska ekvationen står nu skriven på den svarta griffeltavlan. Otroligt stark 4:a. Jag rekommenderar filmen otroligt mycket!
 myslampa
En annorlunda och spännande film som håller intresset uppe precis hela vägen. Riktigt bra spelat av Spacey och Bridges, manus och musik sitter som smort. Får en att fundera över livet på flera olika plan, rekommenderas!
Intressant drama, man vet inte vad man ska tro egentligen. En stark trea.
 smillans
min absoluta favoritfilm
 peetah
Varför är Prot så dryg? En utomjording av hans kaliber borde på något sätt ha lärt sig lite hyfs.
 Mikael602
Kevin Spacey, helt klart en av mina favoritskådespelare
 tpb
Välspelat och helt klart Spaceys film. Från början till slut.
 need_sleep
Kevin Spacey är som så ofta väldigt bra. Han beskriver en man som har ett märkligt psyke och tror sig vara från en annan planet. Det är en lågmäld, lite långsam film men den är fascinerande. Sanningens ögonblick... 3 eller 4, 3 eller 4, 3 eller 4...
 Darkthrone
klen remake, spacey är inte bra
 MrsSchnieder
Jag har sett denna. Minns inte alls vad jag tyckte så det kan inte varit så bra då..
 Halofreak92swe
Wow det här var vekligen en annorlunda film. Första halvan av den är nog en femma, den sköna mystiken och science fiction-känslan var väldigt övertygande. Den blir lite för seg efter det och jag saknar fler häftiga moment som t.ex när han träffade astronomerna. Kevin Spacey gör iaf sin roll helt otroligt bra. En riktigt välgjord och tänkvärd film, rätt så sorglig och vacker. Precis som filmen "The Man From Earth" så gäller det att man har en hel del fantasi. Eftersom både dessa filmer inte har överflödiga special-effekter och dånande episk musik så gäller det att man själv, precis som när man läser en bok eller lyssnar på en ljudbok, skapar allt i huvet som inte syns i filmen. Även om jag älskar de mer klassiska sci-fi filmerna där effekterna är galna och musiken är sjukt episk så kan filmer som denna ibland bli t.o.m bättre. En stark och välförtjänt 4 får den.
 richief
svår att betygsätta. å ena sidan är det en intressant och tankeväckande snygg välspelad film. å andra sidan är den seg, amerikanskt smörig och inte helt övertygande. rent spontant känns det som att med ett bättre manus så hade det varit snudd på en 5a, men nu väger det mellan 3 och 4
 Tim Buckley
(rek 3a) Tycker ganska mycket om filmens första timma. Men härefter sker spårbyte på ett sätt som inte tilltalar mig, trots att kvalitén i denna enkla lilla saga består. Allt som allt, bra skådespel i vaniljdoftande film som svänger fel. Men även om jag såg den för 10 år sedan när den kom ut (innan filmtipset), så var det ett bra återseende. 3a.
 spiel mit mir
Någon hyllade Spacey, och visst, han gör sin grej, dock lite "vi har sett det förut"-varning på den lite tafatta rollen (tänker på De Misstänkta). Däremot är Bridges strålande som vanligt! Älskar idén och att slutet öppnar för tolkning och diskussion. Klart sevärd film!
 annihilat0r
"K-PAX" är en blandning av "The Man from Earth" och "Gökboet", vilket genererar en lätt speciell film. Kevin Spacey är smårolig och Jeff Bridges småmörk. Jag uppskattar det totalt oförutsägbara i berättelsen. Upplevelsen är ganska behaglig, det finns inget som direkt stör. Tempot hade kanske kunnat vara högre, men nej. "K-PAX" är tänkvärd underhållning som bör hedras.
 ulpe01
Mitt ex's favoritfilm alla kategorier. Tror att det faktum att jag sagt nej till att se om den så många gånger kan påverka mitt betyg, för filmen är rätt mysig och skådespelarna bra. Det blir dock lite segt emellanåt.
 ClintanTheKing
Mycket sevärd drama-mysterium med en av favoriterna, Kevin Spacey & utmärkte Jeff Bridges. Denna är bra!
 disco
(7/10) Spacey och Bridges fungerar bra ihop. Långsam och härlig sci-fi.
 erkanns123
Kevin Spacey gör det igen! Underskattad film
De första 2/3 av filmen är helt suveräna, de är mystisk, spännande och man blir helt fascinerad av prot (Kevin Spacey) och hans påståenden. Mot slutet bjuds vi inte längre på några överaskningar även om själva slutet är helt OK. Kevin Spacey är riktigt bra som prot. Jeff Bridges går på rutin och hans prestation är inte märkvärdig. 3+
 mikj
Vilken besvikelse.
 chimandra
Självklar 5:a från mig Kevin Spacy och Jeff Bridges gör mycket bra ifrån sig speciellt då Kevin. Häftig histiora där inget är förutsägbart slutet sorgligt men inger hopp fängslande en film som lever kvar kommer nog att se om den. Rekommenderas starkt
 chimandra
En solklar femma från mig. Kevin Spacy och Jeff Bridges va strålande i sina roller Kevin ett snäpp bättre men har för aldrig en dålig roll. Spännande, magiskt och förutsägbart till sista filmrutan. Rekommederas starkt en film som jag gäna ser om och som lever kvar.
 vetegrodd
Så himla mysig, jag suktar efter fler filmer med denna space-stämning i vardagskänsla
 mammene
En filosofisk historia, där Kevin Spacy gör en enastående insats, där man verkligen får något att fundera över, egentligen ganska mycket. Försöker man få ihop det så slår man i den ena väggen och tänker om, för att därefter försöka åt ett annat håll, men även där blir inte helheten hel, men det som gör det så bra är att ingen fundering är fel egentligen, den hänger med i sinnet och det gillar jag.En känga åt expertisen, att mer lita på sin egen styrka och intuition.
 Sture Stenhög
Över tio år sedan jag såg denna senast, och jag måste säga att jag till en början var tveksam till om min gamla fyra skulle hålla. Det finns en del småsaker som jag stör mig på, men jag kände alltmer att de var just småsaker som knappast förstör den stora bilden. Jag drogs verkligen in i det här mysteriet, och det var med stor nyfikenhet som jag försökte dammsuga upp alla information som erbjuds tittaren. Kanske kan en rimlig invändning vara att det här är en motsägelsefull historia som aldrig riktigt kan gå ihop hur man än tolkar den. jag har funderat i de banorna, men det faktum att filmen är så kul att fundera kring är i slutändan det viktiga. Jag gillar också att den inte lägger sig tillrätta i någon förutbestämd genre, och att allting berättas med så enkla medel. Kevin Spacey är förstås bra dessutom. Så att ge denna något lägre än en fyra hade trots allt känts fel
 supermancover
Mysig och jag älskar Kevin Spacey. Jämt. Men filmen är lite trög och den hade kunnat vara en kvart kortare, lätt.
 dudson
Smart annorlunda intelligent film som inte riktigt liknar nått annat. Både Bridges och Spacey framförallt gör filmen grymt intressant! Man får sej verkligen en tankeställare om livet.
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
Bad Moms 2 (info) 05:57 22/3 (13)
American Made (info) 03:11 22/3 (34)
The Vault (info) 01:36 22/3 (9)
Jordbävningen (info) 01:22 22/3 (8)
Victoria & Abdul (info) 01:08 22/3 (10)
Leaving Neverland (info) 00:38 22/3 (11)
Kursk (info) 00:05 22/3 (6)
Förtrollad av Paris (info) 23:00 21/3 (10)
Isn't It Romantic (info) 22:58 21/3 (7)
Boar (info) 22:53 21/3 (4)
Ta fast Carter (info) 22:49 21/3 (109)
The Mule (info) 22:09 21/3 (11)
Prospect (info) 22:02 21/3 (4)
Captain Marvel (info) 21:51 21/3 (22)
The Dark Tower (info) 21:23 21/3 (53)
Anna and the Apocalypse  (info) 21:03 21/3 (2)
Horror from the Tomb (info) 20:44 21/3 (9)
The Equalizer (info) 20:37 21/3 (135)
The Wrecking Crew (info) 20:31 21/3 (1)
Hornet (info) 19:53 21/3 (1)
Flickan och djävulen (info) 19:35 21/3 (6)
Private Life (info) 17:44 21/3 (5)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 17:32 21/3 (39)
The House That Jack Built (info) 16:51 21/3 (13)
Schakalen (info) 16:04 21/3 (115)
What Happened to Monday (info) 13:36 21/3 (24)
Shakma (info) 12:37 21/3 (10)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 11:44 21/3 (30)
The 15:17 to Paris (info) 11:37 21/3 (8)
Dom i Nürnberg (info) 10:43 21/3 (50)
Riket (info) 01:26 21/3 (396)
The Visit (info) 01:09 21/3 (64)
Sandy Wexler (info) 01:04 21/3 (18)
Spegeln sprack från kant till kant (info) 00:48 21/3 (19)
Mordet på Orientexpressen (info) 00:42 21/3 (152)
A Simple Favor (info) 00:36 21/3 (13)
Final Score (info) 00:02 21/3 (4)
Gone Are the Days (info) 23:58 20/3 (1)
Bumblebee (info) 23:57 20/3 (16)
Nötknäpparen och de fyra världarna (info) 23:57 20/3 (5)
Vänligt bemötande (info) 23:48 20/3 (5)
Space Station 76 (info) 23:33 20/3 (23)
The Great Buster (info) 23:25 20/3 (3)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)