best_jeppe
Charmiga skådisar i den här filmen som är helt okej att titta på men den är uddlös och man blir inte engagerad.
 Floristlinda
om man tycker om poker spel är det okej att titta på, men det är underhållande om man bara vill slö titta på en film
 H G:sson
den är inte så jävla kass
 chris_lambert_
skön rulle med kasst skådespeleri .. Bana liknar en blek Christian Bale.. Duvall gör samma roll han gjort de senaste 50 filmerna. Barrymore känns sådär klämkäck som vanligt .. Pokern är dock bra gjord och storyn känns rätt kul här och var.. SVAG trea..
 todape
Tycker det var en riktigt skön film långa stunder och extra roligt att de fått med så många kända ansikten från pokervärlden. Det är väldigt mycket poker i filmen och händerna känns realistiska. Det är inte tal om några osannolika händer i varje giv. Tvyärr finns det dock en del sämre scener och en av händerna vid finalbordet var bara pinsamt dålig. För mig var det ändå en underhållande film, men gillar man inte poker finner man nog inte den här filmen speciellt givande i och med att sidospåren utöver själva kortspelet inte ges något större utrymme.
 j3pp3
stängde av den efter 10 minuter. Orkar inte se Bana som nån smart pokerspelare. Passar inte honom.
 paycheck
Stort misslyckande. Gillar Bana skarpt vanligtivs, men här passar han inte alls in. En förutsägbar historia och ingen som helst kemi mellan Bana och Barrymore. Ruggigt besviken.
 foppa99
Vad kompenserar Barrymore för??? så präktig, snäll &rättfärdig som hon ideligen önskar spela så kanske hon e en reinkarnation av typ Hitler. Duvall e ju alltid sevärd även om han kör karbonpapper på "sin" roll. lite kul me poker men annars stinker filmen.
 Fredrik83
Godkänd inte mer, tråkigt att det kändes rätt platt mellan Bana o Barrymore.
 Sture Stenhög
En film där verkligen inget fungerar. Man försöker vara smartare än man är och allt blir istället bara löjligt. Skådespeleriet håller lägsta tänkbara klass. Eric Bana är verkligen inte tillräckligt bra för att hålla uppe en sån här film. Man kan ju också undra vem den här filmen vänder sig till. Det är alldeles för mycket poker för att den ska kunna roa någon utan ett pokerintresse, men man skildrar pokern för simpelt och övertydligt för att den pokerintresserade ska kunna få ut något av den
 Finnfan
kollade klart på filmen för att se vilka pokerpros som skulle finnas med vid finalbordet. ren skit!
 Ajax Swan
Bra film om man gillar Poker!
 CHNE
Funkade som film, För mycket avgörande på rivern i pokern.
 nestle
Den var ändå något underhållande, den räcker dock inte till en 3a för mig. Ganska uppenbart vad som skulle hända och för mycket fram och tillbaka. En 2:a får den, inte mer.
 Ailuj
nej nej nej.. den här gör mig riktigt uttråkad. du käkar, pratar, lagar läxor, gå på toa under filmens gång - årkar inte engagera dig i den. alldeles för mycket fram och tillbaka, osammanhängande manus. Enligt mig är pokern det ända som är rba i den, resten är.. skit.
 linnan
blev lite väl mycket poker...
 BroadWay
Ack så illa!! När de lyckas få med såppas många välkända pokeransikten i filmen, varför inte göra den bra då? Handlingen är förutsägbar, tråkig och tafatt. Pokerscenerna är misslyckade och vilseledande, ingen känsla alls i hela filmen. Varför kan inte "huck" verka vara en bra pokerspelare om han nu är så bra som han framstår. Hur vanligt är det att en vinnande spelare behöver pantsätta värdefulla föremål, och hur vanligt är det med en pokerspelare som konstatnt stirrar på sina motståndare och ser löjlig ut, hur vanligt är det att man vid ett cashgamebord slänger markerna omkring sig som det vore potatischips när man bettar? Det är alldeles för många saker som inte stämmer, en utav de största är att "huck" vinner en pott i WSOP på dryga 3mille, potten efter är han all-in med mindre än 2mille, vad hände med resten? Varför säger speakern i WSOP att potten nu är 2mille stor när den är över 2,5 mille? Till syven och sist saknar filmen känsla, den är felaktig gällande fakta och skedespelarna gör en makaber roll, med vissa undantag!!
 _issabel_
tyckte den var helt okej, spännande med poker.
 BadCharlotte
Lite klyschig mellan Huck och Billie men pokerscenerna var riktigt bra! En trea.
 LeoEntourage
fittfilm!
 snudde
sunkig rulle som har typ samma story som "Deal"
 MetalJukebox
Vad trist. Jag har sett fram emot den här filmen i två år, och sen blev jag mest besviken. Gillar Texas Hold'Em, Bana och Duvall men inget av de elementen är särskilt bra här. Det är helt kemilöst mellan Bana och Barrymore, man förstår inte ens varför deras karaktärer vill veta av varandra. Det är en hel del poker med i filmen, inte helt fel i sig, men dessvärre är pokern förutsägbar och även vid ett finalbord fullt med proffs så känns det som alla spelar klantigt. Manuset kändes slarvigt, men filmen är ändå måttligt underhållande (som sagt, poker, Bana, Duvall) så jag ger den en tvåa.
 holtzen
Men för-i-hel-vete!! vilken sunkig sörja. Jag liksom halkar i den och kommer inte upp. Poker poker poker. Gjorde man en film om Baby boomers eller, bara för att texas håll i rom är århundradets jävla sysselsättning hittils behöver man väl fan inte göra ett tidsdokument av det!!!
 Floop
Nämen så farlig var den ju inte! Eric Bana är ju alltid trevlig att se. Men visst, deras romans kanske var lite krystad men ändå... Fast de underanvände ju Robert Downey Jr som bara den och det är ju svårare att förlåta!
 idarn
kanske sämsta filmen någonsin.
 zang
Rätt pinsamt emellanåt.
 Hoppandesoffan
har svårt att fokusera sig på vad den ska handla om: poker, far-och-sonrelationen eller kärleksdramat? många scener känns också väldigt slumpmässiga och utan funktion... dessutom passar inte drew barrymores karaktär in i filmen som helhet med sin korkade-blondin-stil men hon e ändå det bästa i hela filmen ("Brum!Brum")... svag trea
 Cloudane
Tyvärr räddar inte ens mitt stora pokerintresse den här filmen. Visst, en del moment var helt okej och filmen var lite smårolig varstans, men det kunde överlag gjorts mycket bättre. Hade till exempel sett att de gett mer utrymme för alla riktiga pokerproffs som endast användes i alldeles för små cameos.
 theodor 2
Vad har de gett Drew för en jävla dålig roll, ibland är den här filmen mycket pinsam, men poker scenerna är underhållande.
 jonbo
Har aldrig fattat underhållningsvärdet i att titta på poker. Då hjälper det ju ingenting om resten inte heller är så sevärt.
 dr.kristina
Nåja, söndagsunderhållning om man inte har annat för sig, men den går utmärkt att "missa".
 bajen_83
Lättsedd och trevlig
 Brigante
Tyckte det började bra men fick känslan efter ett tag att manusarbetet inte riktigt varit så vasst som det hade behövts. Varken berör eller underhåller.
 Skullbone
Kul med lite poker, men i övrigt saknar filmen känsla.
 Aven
Nära en 1a, för hur otroligt dålig eric bana är och hur otroligt svårt det är att tro på att han och robert duvall är pokerproffs. Men filmen har väl nån typ av underhållningsvärde iaf.
 mystepho
Manus och skådisarna är ju under all kritik. Ett under att Bana får göra film. Ett under att Curtis Hanson gjort bra filmer tidigare.
 Zycik
Mycket svag 2a. Kul med en pokerfilm, mer sånt! Men bättre utförande krävs!
 Jockflake
Helt Ok film i min mening. En av de få filmer där jag inte kände mig direkt hatisk mot Drew Barrymore så fort hon dök upp i bild. Ok att alla inte gillar den. Men det var nån jävel som dissa Robert Duvall, han är aldeles lagom cool här. 3'a.
 NoWireHangers
svag trea. ojämnt tempo
 setterwall
Såg inte ens hela. För en pokerintresserad är den här filmen ett skämt.
 odemosu
Eric Bana helt suverän, Duvall, Barrymore, 5a! Älskar den här rullen! Lucky town med springsteen, vegas. Kanon!
 Juu_W
Efter halva filmen gav jag upp... Det var ju samma sak helatiden. Han vann lite pengar och förlorade lite pengar... Förväntade mig faktiskt mycket mer av den här filmen.
 Nathalena
Suverän
 yrkeschaufföre
Poker är tråkigt! (om man inte spelar) och filmen består mest av poker... Men Drew är ju SÅ gullig, en svag trea bara därför.
 Tobbiee
förstår inte det låga betyget.. Enligt mig riktigt bra!
 Mikael602
Men behöver gilla texas holdem poker och spela lite själv för att uppskatta den här filmen. Tycker den var helt okej, lite cheesy men Eric Bana gör en strålande jobb i huvudrollen. Det är kul att man kan namnet på alla pokerspelare som susar förbi också, många kända namn.
 Muskelkungen
Nej, den var inget vidare. Jag tycker inte Eric Bana känns riktigt trovärdig som pokerspelare. Det som räddar trean är själva pokerspelandet som (dock utan någon speciell spänning) presenteras stabilt.
 92axha10
Helt okej underhållning. Inte kanon men heller inte kalkon. Gillar man poker bör man se "The Cincinnati Kid". Inget speciellt åt något håll.
 petson81
Lite för förutsägbar och sliskig för min smak
 Lemonad82
En bra kortfilm men lite för förutsägbar.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)
En iskall jävel (info) 18:00 20/2 (31)
High Flying Bird (info) 17:57 20/2 (2)
Hämndens timme (info) 15:20 20/2 (23)
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)