mattheew
Fyfan vad dålig
 Ondskapt
Kanonaction av mäster Carpenter med en nästan löjligt hård Russell. Birollslistan är hur imponerande som helst med en uppsjö namn som får det att vattnas i munnen, soundtracker är fenomenalt och miljöerna/stämningen i princip oslagbara. Sån här film görs inte längre, och det är en riktig skam.
 luxlisbon
Störtcoola Snake Plissken äger den här filmen, annat går inte att påstå!
 mrinkel
Hade en hel del förväntningar inför denna, men blev lite besviken. Bra skådisar, coola karaktärer, snygga miljöer och bra slut, men ändå hände inte så mycket och den blev lite seg ibland.
 Troddel
Hade kanske för höga förväntningar på filmen. Gillar stämningen, men har svårt för dumma brottslingar och stora långsamma slagskämpar.
 Podpolkovnik
Cool film. Carpenter är aldrig fel. Men den når inte riktigt ända fram.
 the bully
fucking cooooool
 RobinsTaste
Underbar rulle med badass karaktär. Mörkt, ond och riktigt cool musik.
 Mat1az
Va ett tag sen man såg den här sist jo. Kurt's Snake känns lika hård nu som då, om inte lite hårdare. Känner dock inte något speciellt för den här filmen längre. Den är cool, bra och underhållande, men inte något som står ut direkt.
 AlbinWesley
Den blev aldrig så fantastisk som den kunde ha varit. I berättelsen finns ju verkligen potential till mästerverk. Istället blir den onekligen rätt B och hade landat på en trea om det inte vore för väldigt bra musik samt det absoluta slutet som jag gillade mycket. Lite förutsägbart kanske, men inte uppenbart.
 ClintanTheKing
Riktigt bra! Såg denna för många år sen, men mindes inte mycket. Såg det blev en omtitt och jag ger den en 4:a. Såna här filmer görs inte så ofta längre, så det var kul att gå tillbaka och se den igen, den har nästan allt. Russell är grym som "Snake Prissken" och gillar att Lee Van Cleef var med också. Nu ska jag se uppföljaren också.
 Engravadlax
B-skådespel, B-manus, B-musik, B-allt, men inte så ballt som jag trodde att det skulle vara. Kurt Russel spelar hård, men är inte så himla övertygande. Harry Dean Stanton kan göra bättre. The Dukes hovnarr påminner om en ung Klaus Kinski, det var allt det roliga för min del.
 Xenox
Bra idé. Filmen känns dock gammal och ganska seg.
 jallek
sjukt ofet film. Enda som är fett är musiken.
 Zuzz
Helt ok film, finns dock vissa störiga moment.
 FEM ELLER ETT
Helt okej film, men Kurt är inte lika hård som han vill vara. (1/2)
 RunRiot
Jag gillar stereotyperna, dom coola ljudeffekterna så fort något oväntad händer och high tech delarna med gigantiska walkie talkies... Var tvungen att kolla vart Kurt Russels kultstämpel kommer ifrån. Han håller, men filmen är lite för trög... Minns den knappt så fort den tagit slut.
 kenii
AWESOME!
 dudson
Cool film med en lika is cool Russel!
 Ful_fisk
Bra film med fantastiskt soundtrack. För långsam, dock. Skönt att äntligen ha sett denna kultklassiker.
 Curls
Cool. Och Kurt var ju där.
 Snåm
Som Mad max, bara ännu sämre. Gud så pajigt.
 Tolkana
Nae, hade hoppats att den hade varit bättre. Stämningsfull visst, men lite ytlig.
 skallecalle
Bara bra!
 precious_death
såg den för drygt 20 år sen... den har inte åldrats med grace. tyvärr. den som klarar sig bäst är nog van Cleef tror jag.
 Ihsahn
Här är det stämningen och miljöerna snarare än handlingen som är den främsta förtjänsten, steam punk i dess allra finaste form. Russell gör bra ifrån sig som surpuppan snake, och 80-talsmusiken lyckas faktiskt lyfta filmen till högt över vad jag förväntade mig.
 Gigi1943
Först gav jag den en etta men eftersom jag är på gott humör idag så ökade jag till en tvåa, men denna film är på gränsen till at vara imbecill. De kända - och bra -skådisarna verkar inte ha fått nån regi ... och så kommer en bil med klirrande kristallkronor på motorhuven - bara det! Hur pinsamt kan det bli, suck.
 Rehn108
Man blir ju glad bara man ser Lee Van Cleef - den här gången i clown-frisyr! Filmen fungerade utmärkt som lättsmält underhållning, Carpenter är grym på att generera bra idéer. Dock hade lite mer djup, lite smartare lösningar eller fler vändningar behövts för att höja betyget. Gillar man den här ska man se The Warriors och Assault on Precinct 13 (som jag också gett treor till).
 Björkman
Det enda egentligen riktigt bra med denna film är den starka skådespelaruppsättning man lyckats skriva kontrakt med. Hur man fick bland annat Donald Pleasence, Ernest Borgnine och Kurt Russell till denna film är en gåta. Hela budgeten gick troligen till skådespelarna. Ljudeffekterna är undermåliga (påminner närmast om ett billigt fighting-spel) och de visuella effekterna är snarare obefintliga. Lägg därtill tunt manus, trista miljöer och dialoger som de inblandade knappt verkar vilja anstränga sig för att leverera (undantaget Borgnine som åtminstone fått en okej roll som han gör något någorlunda vettigt av). En film som inte åldrats med värdighet. Svag tvåa.
 RobinsTaste
Skön, mörk och anarkistisk fast med en skön distans i vissa bi-roller. Snake är fan en hård jävel. Lee Van Cleef är superb som en korrupt snutjävel. Kan vara Carpenters bästa film.
 LTT86
Den här filmen hade kunnat ha varit en jätte bra film. Tänkt, hela New York en fängelse kunde ha varit en jätte intressant story, men istället var det en väldig svag, tråkig story, och istället för att låta oss uppleva New York som är en fängelse så får vi inte se så mycket av det, inte på samma sätt vi fick uppleva område i "I am Legend", väldig dåliga och mesiga ljudeffekter som 60 och 70-talet användet och väldig tråkiga och intressanta karaktärer, (Förutom Isaac Hayes, han är cool som f.n) så nej, filmen var rätt tråkig och får en väldig svag tvåa.
 myslas
Känns inte riktigt lika fräsch idag som för 20 år sedan men det är fortfarande en bra film. John Carpenter hade några riktigt fina år där på slutet av 70-talet och början på 80-talet.
 Ojhda
Klassiker! Snake Plisken är badass, gillade mycket när jag var liten och det går ju inte att komma undan att det är en bra film!
 KyLLo
Det är mysiga miljöer, stämningsfull musik och intressant på papperet. Men tyvärr fängslar den inte som They Live.
 Raimo_1985
Såg om den efter fyra år och höjer till en fyra. Kul att se den med nya glasögon, fyra års erfarenhet. Nu ser jag ju tydligare än nånsin hur Castellari och Martino inspirerats starkt av denna till Bronx Warriors och till 2019: After the fall of New York. Det finns så mycket grejer och detaljer att titta på. Skitsnygga miljöer och skitig, dystopisk stämning. Isaac Hayes är grymt cool och Kurt Russell har jag kommit på är som en några senare generationers Clintan. Hård, tuff, kaxig, tyst och gör sin grej. Lee Van Cleef är åldrad hård, och rå.
 Sznax
De väsande antihjältarnas antihjälte Snake Plissken är riktigt skön (och vem kan spela honom om inte Kurt Russell). Massor av riktigt bra skådespelare trängs i en förvånansvärt tidig 80-tals rulle (många småsaker är mer förknippade med andra halvan av decenniet). Håller till slut ändå inte så hög klass, manuset är inte tillräckligt och filmen känns stabbig vid lite väl många ögonblick. Betyg 5.2
 skinnyskaller
Vilket fantastiskt soundtrack! Och trots bristen på substans jävligt underhållande. 7/10
 Noseman 2005
Evigt bra.
 Punkliv
Saknar det där lilla extra för att få en fyra.
 BrutusBeefcake
Jag tycker det här är kanon. Miljöerna, karaktärerna och musiken är ju fullständigt fantastiska. Trots den enkla handlingen så behövs det inte mer, för det är briljant. Är uppe och sniffar på det allra finaste av fina betyg men pga de något uddlösa actionscenera så kommer den inte dit. Annars en väldigt bra film, John Carpenter lyckas ännu en gång skapa ett universum som är top notch. (11/15)
 BlueViper
Perfekt actionfilm, inte jättesmart men inga större logiska luckor, coola karaktärer och soundtrack. Kassa skjutscener och specialeffekter, men det gör inget.
Jag har aldrig jobbat särskilt hårt för att fått sett denna film men nu när chansen dök upp så tog jag den. Nu i efterhand önskar jag att jag hade sett den för 15 år sedan då jag var i yngre tonåren för då hade jag nog uppskattat den mer. Idag känns den föråldrad och svag i förhållande till dagens filmer i samma genre. 2+
 robbieroy
John Carpenter får tidernas filmidé, kryddar med en lappförögatförsedd Kurt Russell, ger honom namnet Snake Plissken och iscensätter allt till ett vrålbra soundtrack. Det borde ha blivit ännu bättre utifrån förutsättningarna, men 4:a får den likväl.
 Jämte
Hård och intensiv. En stark trea.
 ThePatient
Det känns som att den är gjord av människor som inte är särskilt duktiga på film. De grejer som hade kunnat bli nåt intressant byggs inte vidare på, både i storyn och med karaktärerna. Det leder till att filmen känns som att den tappar tråden hela tiden, eller inte har nån tråd över huvud taget. Tunt.
 gjoob
Fantastiska premisser att bygga en film på. Och det är inga problem att ha överseende med alla dess brister när allting är så 80-taligt charmigt, fulsnyggt och mysigt dystopiskt. En film att älska; om man kan ta till sig den på rätt sätt.
 Senaten
Mannen med filmhistoriens tuffaste namn, Snake Plissken, ska rädda presidenten från ett New York som förvandlats till ett jättelikt fängelse. En rulle som på papperet borde få högsta betyg, men som trots ett ruskigt bra soundtrack "bara" blir mycket bra.
 MaxMackan
Trea eller fyra, det är frågan. Cool, tight, välgjord. Men har väl egentligen ingen wow-faktor. Men jag är snäll idag.
Kommer knappt ihåg den film, så en 2:a..
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
The Meg (info) 21:11 16/6 (43)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
The Mule (info) 17:14 16/6 (16)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)
I Am Mother (info) 01:44 16/6 (9)
Anna (info) 01:18 16/6 (17)
Gräns (info) 00:45 16/6 (32)
Bird Box (info) 23:59 15/6 (54)
Efterskörd (info) 23:52 15/6 (41)
Generation Iron 3 (info) 23:50 15/6 (1)
Utan varning (info) 23:26 15/6 (14)
The Prey (info) 23:10 15/6 (30)
Arrival (info) 22:53 15/6 (173)
VS. (info) 22:49 15/6 (1)
Familjetrippen (info) 22:24 15/6 (144)
The Departed (info) 21:49 15/6 (1333)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 21:44 15/6 (474)
Bruce den allsmäktige (info) 21:40 15/6 (1018)
Broken Arrow (info) 20:25 15/6 (258)
Venom (info) 20:23 15/6 (38)
Jag saknar dig (info) 18:47 15/6 (115)
Den tankspridde professorn (info) 17:43 15/6 (4)
Birdman (info) 17:15 15/6 (210)
Känn ingen sorg (info) 17:13 15/6 (205)