Aidahog
svajigt innan trier bestämde sig för att ge upp.
 Captain Awesome
Det här var förbannat roligt! Helt underbart, man fullkomligt vrider sig av skratt emellanåt.
 MfAP
En av de roligaste filmer som någonsin har gjorts. Den är inte bara rolig när man ser den. Man går och kluckar för sig själv minst ett par veckor efteråt.
 Cirkapris
Måste hålla med MfAP, skämten sitter kvar i veckor!
 Midkiff
Smaklös och skitråkigt
 sarkis de made
En rolig petitess.
 eppjones
Det enda som var roligt var ju att Von Trier höll på och ursäktade sig innan filmens början över att han hade gjort en "komedi".
Smårolig på sina ställen och givetvis välspelad – mer än så är det inte. Däremot börjar bli rätt så less på von Triers prettofoto. (6/15)
 Zaphod
Skrattade högt flertal gånger.
 Sarlac
För lite av det goda och den går hackigt ibland så man vill trycka påspolknappen för att något ska hända.
 heftigahector
nä men lasse varför gjorde du såhär?
 JohanHelenius
Vid sidan av Big Lebowski och brittiska The office är det den bästa komedin jag sett!
 larsekorre
Haha en taskspark på en fånigt hierarkist uppbygd organisation vars medarbetare verkar mer än lovligt lättledda! Den bästa Trierfilm jag sett och är absolut ingen fan annars.
 mumiemonstret
Om von Trier vill låta tekniken överskugga innehållet har han lyckats väl den här gången.
 dlu
lars før fan
 Hengman
En tvåa istället för etta bara för att Trier gjorde Riket. Väldigt, väldigt tråkig och konstig komedi.
 debe
Den var så rolig och pinsam att det gör ont i kroppen efteråt.
 September
Skoj!
 Ihsahn
Von Trier tar onekligen fasta på sitt inledande uttalande om att göra en ren och skär komedi. Eller komedi, den gränsar egentligen mer mot fars, även om man snarare ler än skrattar. Välspelat, skruvat och allmänt underhållande.
 Inigo
Solidus har här lyckats få ner det jag känner i ord, vilket jag härmed hänvisar till. Tyvärr Lars, tyvärr. Men skådespelarinsatserna gör det till en 2:a.
 Les_Sourcils
Den var bra, men ja, jag gillade inte riktigt "berättar"kommentarena och de skiftade tagningarna, även om de efter halva filmen kändes normalt. Men en bra film som jag inte ångrar att jag såg.
 Solidus
Käre Lars! Om du någonsin skulle läsa denna kommentar så ska du veta att det inte är ditt fel att din film får ett lågt betyg. Du förstår, vi matchar inte varandra. Vi är som vatten och el, dag som natt, sosse och moderat, väst och öst. Kort och gott: vi går inte ihop. Det du kallar för ”komedi” kallar jag för trams. Det jag kallar för humor skulle du säkerligen kalla för ren och skär avföring. För att uppskatta denna film så måste tittare uppskatta Lars von Trier, vilket jag inte gör. Tack och lov att skådespelet är den räddande faktorn för annars så hade detta sett riktigt mörkt ut. Med dessa ord lämnar jag dig, Lars. Farväl...
 mazquara
bäst är när han kör fjärrskådarblicken, hahaha
 MartinCarlsson
Danskan var det roligaste.
 Lavinia
Gillar denna bisarra och ibland jobbigt långsamma film. bra skådespelare och roligt manus
 Martin_Sj
Ganska rolig. Får en stark 3:a.
 Semiramis
Otroligt kul! Nästan en femma!
 Ragatan
Stabil trea, hade kunnat bli mer.
 olasand
Stark trea, men hade hoppats på annat i slutet...
 Noseman 2005
Metainslagen var mest tröttsamma och det var en nästan ansträngt nordisk känsla över hela produktionen. Småroligt var det dock nästan hela tiden!
 Sture Stenhög
En väldigt rolig komedi. Upplägget är väl av den typ som brukar leda till enerverande hollywood-trams, men i händerna på von Trier blir det en film som är en fröjd att skåda. Huvudpersonen är riktigt skön i all sin pretentiösa bortkommenhet och den isländska tolken är helt suverän utan att egentligen behöva göra så mycket. Jag tycker också att det är barnsligt roligt med alla random platser de väljer att träffas på när de ska mötas på "neutral mark". Det är väl en ganska svag fyra, men det är ändå så pass tätt mellan skratten att den känns motiverad
 paninaro
En fantastiskt rolig komedi, som blir ännu roligare ju mer jag tänker på den i efterhand. Den isländska tolken är - ganska oväntat då han varken säger eller göra särskilt mycket - en av de roligare karaktärer jag sett på bra länge. Hans olika hänvisningar till Eddan är så hysteriskt, återhållsamt roligt. Direktören och skådespelarens totala oförmåga att kommunicera på samma plan ger även upphov till väldigt roliga situationer. Metainslagen hade man väl kunnat klara sig utan, men de störa inte särskilt mycket heller, så en stabil fyra blir det.
 gruso
Rolig ibland, lite långtråkig ibland. Tycker det är skönt att von Trier inte följer rådande normer när det gäller filmskapande. Han går sin egen väg.
 winston s.
Hahaha! It's funny because it's dansk. För den som gillar ekonomisk teori så kan man ju se det som en kommentar kring de ekonomiska teoriernas performativitet. :D
 Filmhataren
Von trier är en genialisk komedimakare!!
 Anonymus
Nej tyvärr jag faller inte för denna, kan inte hålla med allt jubel kring triers komedi. Välspelad, finurlig och intelligent, ja! Men tyvärr även trist och intetsägande.
 Podpolkovnik
von Trier gör det igen! Fantastiskt mörk komedi från mästaren själv. Nästan så att man blir sugen på Tuborg och pölse!
 tvamvarg
Det finns småroliga inslag av absurditet men totalen är rätt jävla långt från genialt. Som ett skolprojekt, varken mer eller mindre.
 Albion
Vad ska man säga? Här finns trots allt mycket som är kul och underhållande, men visst gränsar det farligt nära till banalt och fånigt trams. Men jag håller mig till en 3;a, om än en svag sådan, dvs 3-
 Anders Axelsso
En bra film helt enket. Naivistiskt och högstadiemässigt gjort men med utpräglad stil. Bryter mot mycket annat, och jag gillar det, så trean är en 3+.
 philip marlowe
Det här är nog den roligaste filmen jag kan komma på på rak hand. Von Trier exellerar i humor på flera nivåer, från buskis till rekursivt meta-narrativ. "Prokura" - LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL!
 monsterpop
vadå direktören för det hele?
 RichardEk
Träffande samtidsskildring av den ledarskapskultur som kännetecknar dagens näringsliv men även en kärlektsfull drift med den introverta 'kulturmänniskan'. Vissa scener är fantastiska, i synnerhet i mötena mellan det danska och det isländska. Dessutom ett riktigt bra slut, något man alltför sällan ser i komedier. En film med många bottnar som kan användas i kurser i företagsekonomi och sociologi.
 knytt
Vilken skrattfest!
 todape
Ingen av Triers bättre filmer. 3/10.
 Ful_fisk
I början kändes det som att det skulle bli superuselt, men så småningom ordnade det upp sig. Men det är ju så många von Trier-filmer är uppbyggda. Men detta är ändå den överlägset svagaste filmen han gjort sedan genombrottet i början av 90-talet. Gillade sista akten bäst, och ett par scener var rätt roliga, men det gick ändå rätt långt mellan skratten. Balanserar mellan tvåan och trean.
 Roswall
Jag fattar att det är mycket jag inte fattar här.
 Jompalompier
Rolig emellanåt men en av Triers sämre.
 AddeColciago
Stundtals rolig, om än konstruerad.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Critters 2 (info) 19:03 20/7 (46)
Insomnia (info) 18:58 20/7 (331)
Circus Columbia (info) 17:25 20/7 (11)
Triple Frontier (info) 17:10 20/7 (13)
Message from the King (info) 16:59 20/7 (9)
Gangster Playboys Retribution (info) 16:48 20/7 (2)
Allt du önskar kan du få (info) 16:08 20/7 (4)
Neverwas (info) 15:59 20/7 (41)
Critters (info) 15:51 20/7 (110)
Gangster Playboy Legends (info) 14:19 20/7 (1)
Den 12:e mannen (info) 12:56 20/7 (9)
Uptown Girls (info) 12:54 20/7 (108)
The Dognapper (info) 12:35 20/7 (8)
Midsommar (info) 12:10 20/7 (12)
Generalen (info) 11:33 20/7 (6)
Marked Man (info) 11:21 20/7 (2)
Howling VI: The Freaks (info) 11:02 20/7 (16)
Dr. Giggles (info) 11:01 20/7 (36)
American Nightmare (info) 10:58 20/7 (4)
Vårat gäng (info) 10:55 20/7 (11)
Farväl Falkenberg (info) 09:47 20/7 (583)
Fahrenheit 451 (info) 08:50 20/7 (121)
Beyond Skyline (info) 07:00 20/7 (12)
Sagan om Gandahar (info) 05:18 20/7 (32)
La sonate à Kreutzer (info) 00:49 20/7 (1)
The Gospel of John (info) 00:24 20/7 (15)
A Walk Among the Tombstones (info) 00:05 20/7 (61)
Mitt namn är Wrath (info) 23:59 19/7 (20)
Tillbaka till framtiden del II (info) 22:58 19/7 (300)
King Kongs son (info) 22:53 19/7 (9)
What If (info) 21:53 19/7 (48)
La La Land (info) 21:42 19/7 (120)
Lejonkungen (info) 21:02 19/7 (998)
The Intern (info) 20:57 19/7 (72)
The Hummingbird Project (info) 20:47 19/7 (5)
Baltic Storm (info) 20:28 19/7 (67)
Loving Vincent (info) 19:59 19/7 (14)
Diego Maradona (info) 19:56 19/7 (2)
Änglarnas stad – Los Angeles  (info) 19:44 19/7 (93)
Booksmart (info) 19:37 19/7 (14)
First Kill (info) 19:25 19/7 (11)
Lejonkungen (info) 17:45 19/7 (6)
Black Panther (info) 14:42 19/7 (90)
Straw Dogs (info) 13:51 19/7 (189)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 13:43 19/7 (2)
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)