Film Guden
Standardthriller skulle jag påstå. Men rätt skaplig sådan. Har den omtalade scenen med Kaninen.
 100tonvalspäck
Ganska spännande på något vis trots att den egenligen är ganska fånig och smått överspelad.
 merilina
vad braaa vilken farlig kvinna
 GrandMaster_E
Jäckligt spännande hela vägen men slutet blir lite för "over the top" då filmen helt byter riktining. Men det är småsaker. Grymma skådespelarinsatser och en läskig och sjukt obehaglig scen innefattande en kanin.
 Totenkopf
Ruggigt bra klassiker, många minnesvärda scener.
 mamma sara
Får en stark trea av mig,bra skådespel tycker jag .
 mpea
Jätte bra film
 Patronus
Balanserar på gränsen mellan 3 och 4. Samspelet mellan Douglas och Close är strålande, och i övrigt en ovanligt spännande thriller/drama med flera minnesvärda scener.
 BarryHero
Väldigt spännande och inbjudande när man ser den. Hela vägen till och med (även om sista halvtimmen är lite svagare). Efteråt kändes emellertid filmen tom och jag kände mig nästan lurad. Oerhört intressant när man satt och tittade i alla fall. Ta den för vad det är. Ingen djupare film. Påminde en hel del om Cape Fear.
 ziferN
Riktigt underhållande och spännande thriller med bra skådespelsinsatser.
 Eldritch
Världens bästa skäl att dra ur telefonjacket för gott.
 Sibiria
Som barn hejade man på den stackars gubben som blir jagad av en elak tant, som vuxen inser man att det är han som är skurken och hoppas därför att Glenn Close ska få som hon vill. Huvudpersonen är verkligen en lömsk typ och till skillnad från många andra åttiotalsthrillers från det stora landet i väst är han mångbottnad och inte alltigenom god(faktiskt rätt usel) vilket gör detta till en film som skiljer sig från mängden. Nog för att Glenn Closes karaktär inte har alla hästar i hagen men man är på hennes sida lite ändå.
 arruba
Om ni killar någonsin får för er att vänsterprassla gör det utomlands eller se till att verkligen veta vad för brud det är du ska få ihop det med. Den här filmen ger ett mycket bra svar på varför. Glenn Close sätter nog skräck i varenda kille som ser denna! Stark 3!
 Hulk Hogan
En riktig klassiker! Älskar Douglas och Close, som gör sina roller riktigt bra. Close är ju fruktansvärt otäck. Jag lider med Douglas karakär. Snacka om att hamna i klister. Jag gillar filmen och avgudar storyn! Ska man ta filmen som ett budskap, att ALDRIG vara otrogen....
 stenemo
Ok film, godkänd som thriller och som drama, med inget som direkt höjer el sänker den. Lite intressant för sin skildring av BPD, och i vissa interaktioner (första 1/2 av filmen) är det mkt som överensstämmer med BPD, men efter det är det helt galet :p.
 jep
Väldigt bra skådespeleri.
En av mina favoritthrillers.
 Starlette
Gillar handlingen. Bra skådisar. Härlig 80-talsrulle.
 Djason
Helt ok thriller som alltid kommer bli ihågkommen för en scen egentligen antar jag.
 GinNTonic
Tyckte att det saknades kemi mellan Douglas och Close, men det kanske är för att jag tycker Close ser ut som en gammal transvestit i sin åttiotalspermanent. I festscenen där de träffas första gången ser hon ju helt hiskelig ut, så det är svårt att köpa attraktionen mellan dem. Men längre fram i filmen blir hon mer intressant. Inte för att jag attraheras av psykon direkt, men gränsen mellan psyko och "manic pixie dreamgirl" är nog lika hårfin som gränsen mellan galning och geni. Filmen är lite för lång och generisk, och hade kunnat bli betydligt mer intressant om det någonsin fanns någon tvekan om vem av kvinnorna Douglas karaktär borde välja.
 AddeColciago
Lagom spännande thriller. Dougen och Closes skådespel är bäst, medan den mest kända scenen är höjdpunkten.
 Ful_fisk
Grymma grejer, detta. Glenn Close är grym som vanligt. Spännande, elegant och välspelad.
 jack_jack_jack
Härlig sensmoral
 siggelund
Den håller fint, trots sin ålder!
 Elizadushkufan
Jättespännade film med bra skådespelare. Välspelat och inga döda sekundrar...
 sirkurt
Egentligen är det inte någon särskilt intressant historia och även fast filmen känns ganska standard utan någon större finess så är det ändå gripande, underhållande och spännande tack vare bra skådespelare.
 superzelda
Här är en film som alltså slår moralpinnen över znåppen istället för över fingrarna.
 JohnMcClane
Sjukt bra! På gränsen till en 5:a :)
 missbaath
Helt klart en stark 4a! Håller än, och är oerhört obehaglig vilket är helt fantastiskt :D. Michael Douglas och Glenn Close spelar så bra så håret står rakt upp på armarna :)
 Taandborste
Bara Glenn Close kan skrämmas med bara en blick.
 ClintanTheKing
Helt okej thriller. Douglas, Close är stabila.
 Wolger
Huva va hemsk ...
 Gigi1943
Inte bara spännande utan också vacker på något sätt, bra skådisar, läckert foto, bra regi. Det är nog tredje eller fjärde gången jag ser den och blir lika fascinerad varje gång. Njutbart mitt upp i all det otäcka. Och sen Madame Butterfly ovanpå detta, suck så bra.
 #54
Bättre än jag hade för mig.
 robbieroy
En klassiker, där mannen med ett speciellt för honom reserverat knullkontrakt, återigen hamnar i djupt trubbel pga detta. Close är riktigt obehaglig, filmen riktigt bra.
 brtkrbzhnv
Filmen gör inte ens ett försök att förklara varför en man med en så pass attraktiv fru skulle begå äktenskapsbrott med en kvinna med Closes utseende. I övrigt rätt medioker thriller.
En drama-thriller där det bjuds en hel del spänning av obehaglig sort. Ämnet är otrohet. James Dearden som skrivit detta har verkligen fått till mardrömslika och svårt tilltrasslade konsekvenser av Dan Gallaghers (Michael Douglas) snedsteg.
En av 80-talets bästa thrillers med en suvären Close som riktig galenpanna. Bra uppbyggnad och okonstlad story.
 Kirk Douglas
Herregud vilket nagelbitande slut. Man satt som på nålar. Men Glenn Close stalking blev för överdriven.
 LadyFlanders
Idag känns det här som en ren skräckfilm. Skräckfilm som även visar utövaren i lite mer psykologisk närbild än bara en mumie som löpt amok. När den kom utlöste den nån slags feministisk diskussion om manlig otrohet som är lite svår att förstå idag. Kasst, orealistiskt slut som lära vara testpublikens val och inte regissörens ursprungliga – har för mig att frun gick åt i originalslutet. En riktigt trist och träig fru dessutom, jämfört med Close's galenpanna. Härliga tidstypiska bilder är det i alla fall, på kläder, frisyrer, bostäder i gamla industrilokaler, New York.
 Raimo_1985
Mycket bra om ett helvete till situation. Men jag förstår inte riktigt varför Glenn Close rollfigur skulle vara så attraktiv.... (i början av filmen).
 Tatty
Riktig bra och spännande film med Michael Douglas och Glenn Close. Glenn är obehaglig i filmen. Det är det som gör filmen ännu spännande.
 yrkeschaufföre
Glenn är riktigt galen men mest galet är väl hur Dan Gallagher verkar tycka att otroheten är helt normal. Men det är ju en klassiker så även om den är svag, så får den en trea.
 Sarakin76
En ubehagelig film å se på. Close er riktig bra. Dette var på den tiden da man enda visste å slutte i tide.
Det här är bland det bästa Adrian Lyne gjort!
 RustyFilm
Oskar nominerad dramathriller med mycket av sex, otrohet och galenskap. Huvudrollen Dan(Michael Douglas) hamnar i verkligt tilltrasslade och mardrömslika situationer. Situationer som skapas av hans ”snedsteg”.
 Sture Stenhög
Stabil spänningsthriller med go 80-tals-känsla. Det som framför allt gör att den fungerar bättre än många andra liknade filmer är att den lägger så mycket tid på uppbyggnaden. Detta gör att händelseförloppet eskalerar på ett naturligt sätt och inte flippar förrän möjligtvis framåt slutet. Michael Douglas och Glenn Close är dessutom väldigt bra, och de lyckas hålla sina karaktärer någorlunda trovärdiga
 mammene
Ruskigt skildrat hur en händelse kan få långtgående konsekvenser med en minst sagt galen kvinna, en varning kanske! Bra uppbyggt om än lite skruvat i slutet.
Klassiker
Liksom, båda är osympatiska rövhål.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Crazy Rich Asians (info) 08:48 18/2 (6)
Can You Ever Forgive Me? (info) 08:47 18/2 (3)
Mary Queen of Scots (info) 08:45 18/2 (5)
Orkesterfruar (info) 08:42 18/2 (3)
The Night Comes for Us (info) 08:29 18/2 (10)
Sex Tape (info) 08:02 18/2 (62)
10 orsaker att hata dig (info) 06:40 18/2 (674)
The Meg (info) 06:32 18/2 (37)
A Bride for Rip Van Winkle (info) 03:23 18/2 (2)
Revansch (info) 00:55 18/2 (33)
Helan och Halvan som snickare (info) 00:19 18/2 (14)
Creed II (info) 23:57 17/2 (6)
Devil (info) 23:29 17/2 (252)
Das Glück meiner Schwester (info) 23:25 17/2 (1)
De dömdas lag (info) 23:24 17/2 (2)
Shoot 'Em Up (info) 22:51 17/2 (556)
Murder In Mind (info) 22:47 17/2 (3)
TC 2000 (info) 22:43 17/2 (3)
The Blade Master (info) 22:34 17/2 (17)
Nokas (info) 22:07 17/2 (26)
Cube Zero (info) 21:55 17/2 (231)
Proud Mary (info) 20:49 17/2 (4)
Southbound (info) 20:39 17/2 (14)
Den tysta flykten (info) 18:41 17/2 (70)
Draktränaren 3 (info) 18:33 17/2 (1)
Den tredje vågen (info) 18:25 17/2 (338)
Bakom masken (info) 18:00 17/2 (4)
Der Lauf der Dinge (info) 17:38 17/2 (15)
Gräns (info) 17:19 17/2 (21)
Johnny Skidmarks (info) 17:02 17/2 (2)
Smala Sussie (info) 16:50 17/2 (1085)
Sköna Susanna och gubbarna (info) 16:47 17/2 (7)
Cube 2: Hypercube (info) 16:28 17/2 (403)
Fortress of War (info) 16:27 17/2 (22)
Cube (info) 16:20 17/2 (849)
Mitt Syrien (info) 16:15 17/2 (2)
Bränd (info) 16:13 17/2 (40)
Disturbia (info) 15:47 17/2 (542)
Bad Santa 2 (info) 14:56 17/2 (22)
Alla helgons blodiga natt 2 (info) 12:58 17/2 (175)
Dagar som skakat världen (info) 12:52 17/2 (49)
Imse vimse spindel (info) 12:50 17/2 (189)
En riddares historia (info) 12:46 17/2 (586)
Candyman (info) 12:45 17/2 (205)
The Greatest Showman (info) 12:44 17/2 (32)
Berättelsen om Askungen (info) 12:44 17/2 (61)
Beck - Den tunna isen (info) 12:32 17/2 (28)
Vågen (info) 12:26 17/2 (42)
Mindhunters (info) 11:55 17/2 (282)
American Dragons (info) 11:49 17/2 (8)