Riff Randell
ett exempel på en bra rulle
 suddgummihuvud
He has always been a "surpupp" now he's even "surer".
 mirastro
En klassiker.
 Cobain
Håller helt och hållet med gamle Robby. Filmen fångar en bra och kuslig stämning, men varför detta mediokra slut?! Fan också, det förstörde så mycket av en annars bra rulle. Nåja, en stabil trea iaf. Helt klart sevärd, trots det torra slutet.
 lindos
En klassiker...
 Blondi
Helt sjuk, det är allt jag har att säga, helt sjuk.
 ray
Grymt spännande och isande obehaglig thriller med i vissa stunder mästerligt foto.
 Suspiria
längesen man såg den men har för mig att den var mkt bra och obehaglig. Trots att Glenn Close är lite galen så kan man ändå på ngt sätt fatta hennes aspekt på det hela, även om hon går lite för långt.. Känner att jag måste se om den, väldigt snart. Jag tror inte jag har sett den på drygt 10 år..
 ch1
Glen gör denna film till ett mästerverk som det sena 80-talat darra till för. En ensam och galen kvinna som behövde kärlek men tog fel chans och sen bar det utför
 MissHollyWood
klassiker!
 Czechflash
Glenn Close och Michael Douglas göra bra prestationer och filmen har stundtals liknande känsla och foto som Jacob's Ladder som Adrian Lyne gjorde ett par år senare. Stark trea blir det.
 Desolation
Hygglig film, men väldigt överskattad.
 Helenanena
Filmen som gjorde kaninkokning till ett begrepp...
 Jexxie
spännande, visst, men ngt fattas, hur rädd är man för close egentligen, speciellt när man heter Michael Douglas?
 udda_jag
rätt bra..
 ochsebbe
Hemskt seg!
 pyramid
skaplig!
 Razmon
ja utan Michael Douglas skulle den här filmen inte vara lika bra alls=P!
 Ehrniz
Alldeles för förutsägbar...
 Jason Voorhees
En av världens absolut bästa thrillers! Michael Douglas tillhör mina favoriter och är riktigt bra även i den här filmen. Glenn Close är fantastisk som psykopaten Alex Forrest. Tidigare har jag alltid räknat Kathy Bates karaktär i filmen Lida är den bäst spelade kvinnliga psykopaten på film, men Glenn Closes insats här hamnar på delad förstaplats. Filmen är ruggigt spännande och har ett par obehagliga och oförglömliga scener. Ett mästerverk!
 Len Widleheyt
Mycket välspelad av både Close och Douglas. En banbrytare i genren, men även utan hänsyn till det en mycket stabil trea.
 Bijan
Helt okej, sådär. Blir lite stressad av den, bara :) Tycker mycket om Michael Douglas i den här filmen.
 Claude Strife
En film som ger en kalla kårar. "Om blickar kunde döda!".
 finkan
Superbra film som jag kommer ihåg väl fast det är snart 20 år sedan jag såg den... Michael Douglas är en jättebra skådis. Clenn Close är bra i den här filmen.
 Christofer
En bra film med bra skådisar.
Trots alla vurpor (bra kvalitet på badrumsgolvet?) och en jävligt onödig grej på slutet, så sätter jag ändå en (mycket tveksam) fyra. Bra stämning och en suverän Close i denna klassiska banbrytare.
 jimmy ringo
En hyfsat spännande thriller med vågade sexscener. Den som utmärker sig mest i filmen är Glenn Close som kvinnan som blir besatt av Michael Douglas. Hon gör en mycket bra och skicklig rolltolkning. Om jag skall klaga på något så är det att det aldrig blev så spännande som jag hade hoppats på att det skulle bli. Betyg=3,5.
 djonipony
svag 3a, hyfsad. rent fysiskt e ju close assexig.
 todape
En spännande thriller om otrohet som för ödesdigra konsekvenser för de inblandade. Trots att filmen spelades in för 18 år sedan så känns den fortfarande aktuell även om man på senare tid har sett många upprepningar. Michael Douglas och Glenn Close borgar för bra skådespelarinsatser.
 -_Louise_-
Riktigt spännande och krypande obehaglig på många ställen. Alla skådespelare är bra. Den har åldrats väldigt bra, håller med todape.
 jasmin1
glenn close spelar bra efterhängset psykfall.
 Hans Moleman
såg den när jag var liten. Drömde mardrömmar flera nätter i rad efter att ha sett den. Glenn Close är vidrig!
 m86
En kärleksthriller med passion, skräck, blod, svett och tårar! Diggar Douglas och Close är inte så pjåkig på att vara ond (ni minns väl Cruella deVil?!). En thriller i toppklass helt enkelt!!! ;D
 mr_magi
Riktigt bra thriller! Douglas gör det mycket bra i en film som är spännande och helt klart sevärd!
 tjej89
mjae..
 thepulp
Inte dålig egentligen, bara inte alls min typ av film...
 dr.kristina
Äntligen sett om filmen. Läskiga Close... Huh. Ingen favoritfilm, men den är spännande och skaplig.
 Wridmuld
Glenn Close är som alltid lysande. Här är hon lysande läskig...
 emilstjernholm
Glenn Close är makalöst äcklig och psykopatisk. Filmen är dock ofattbart förutsägbar och efter 15 min kan man förutspå i princip hela händelseförloppet som komma skall. TV3-kl.23.00-film.
 mr_magi
Väldigt bra
 millacamilla
Spännande film! Vet många filmer som refererar till denna i dialog, ex "You wont go all Glenn Close in Fatal Attraction on me, are you?" Hehe.
 Jämte
En väldigt obekväm rulle. Glenn Close fick nog stjärnstatus efter den här kan jag tänka mig. Första gången man ser henne sitter kvar i minnet.
 dissiminator
Väldigt tam egentligen, blev lite besviken.
 lehtonen
En klassiker som håller.
 KiXstacy
Filmen är lite för uppenbar för att Glenn Close fantastiska skådespeleri ska kunna väga upp det till en fyra.
 Razzel
Har inte riktigt åldrats med värdighet - medeltrea.
 Ola_Schubert
Vill minnas denna som riktigt hyffsad, med en minnesvärd scen på slutet. En stark trea.
 aronsoderlind
tråkig, typsik michael douglas film
 dr.demento
Jag tycker det här är en stark 4:a Man kan räkna ut ganska snabbt vad som ska hända , men det gör det inte mindre obehagligt. Egentligen är filmen som bäst innan kvinnan flippar ur.
 Film Guden
Standardthriller skulle jag påstå. Men rätt skaplig sådan. Har den omtalade scenen med Kaninen.
« Föregående   |   1 2 3   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Brightburn (info) 23:17 17/6 (3)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)
Labour of Love (info) 15:36 17/6 (2)
Gone Girl (info) 15:34 17/6 (275)
Destroyer (info) 14:46 17/6 (8)
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)