Mr. Purple
Hur kunde detta gå fel? Carpenter och Chase i all ära, men manuset består av ingenting och filmen har bara effekter, inget annat. En solklar 2:a men detta är inget i jämförelse med Den osynlige mannen från 30-talet.
 Sillion
Så cool :)
 the_uncle
Tyckte den var skön på den tiden det begav sig, helt ok film att slötitta på.
 Jin
Njaaa, sådär underhållande. Tyckte inte den var så bra även när den gjordes. Blir nog bara en 2:a faktiskt. "Why are you not smiling?"
 mystepho
Chevy jagar på... Smått underhållande. Se originalfilmerna istället!
 Cp-arnie
Ganska rolig
 m86
Otroligt snygg gjord och nog är den lite spännande men storyn känns för sorglig som bara den, men bara för det så är den inte dålig: 3:a!!
 jacobsteel
varför gör carpenter så sällan ok film när han får budget?
 Riff Randell
Originalversionen från 1933 med Claude Rains är ljusår bättre än den här torra och sega nyinspelningen. Effekterna är roliga (tuggummit!), men det är allt som finns att se här. Hannah är ok och Chase får mig alltid att le (eller brista ut i tokgarv), men här känns 99 min. som 120. Tyvärr.
 zwerk
Småchharmig historia. Känns inte riktigt som en riktig Carpenter rulle dock. Notera att detta inte är en remake på den gamla 30-tals klassikern.
 Nufan
hoho..den här e ju frän!
 opus
Chevy Chase for fuck sake, och Daryl Hannah, hahaha
 Jexxie
chase är sådär, men kul ide
 Leynard
den är cool, osynlighet på ett annat sätt än i de magiska sagorna
 Mewtito
Va fasen, har Carpenter gjort denna?! Skön film hursomhelst.
 monsterpop
aldrig inte, det var värst
 babalas
Nä usch
 Krusty
Typisk Chevy Chase film
 HippiePatrik
Välgjorde och med bra effekter, Äntligen en John Carpenter som inte suger...
 yangbo
hmm, mycket svag 3a
 kexchokladet
En av chase bättre filmer...
 Ballan
Lite gullig nästan.
 Noseman 2005
Chevy Chase är ju rolig och så, men det blir aldrig mer än småtrevligt...
 Sillion
Chevy Chase bästa film!
 Totenkopf
Bättre än man förväntat sig, riktigt rolig.
 MrsSchnieder
Hm jag minns inte den, bäst jag ser om den.
 Paramis
En riktig guilty pleasure. En toppenfilm att slötitta på.
 smekaren
Vad är grejen med Daryl Hannah egentligen? Såg just Wall Street och där ska hon också vara värsta apsnygga tjejen. Har svårt att se vad hon har som gör att hon alltid får/fick spela den där drömkvinnan. Men hey, it's all good. Go daryl! Chevy Chase är alltid skön.
 Solidus
John Carpenter serverar ett toppenäventyr med en lysande Chase i huvudrollen, medan Sam Neill briljerar som slemmig skurk. Daryl Hannah gör ett godkänt jobb ifrån sig, men det känns som att hon hade kunnat bli ersatt av en bättra aktör. I likhet med Total Recall så är Memoirs of An Invisible Man ett lättsamt actionäventyr med inslag av eftertänksamhet. Carpenter belyser osynlighetens fördelar och nackdelar både på ett humoristiskt och allvarsamt sätt, tillkryddat med godkända effekter. Mycket bra!
 UntzUntz
I AM INVISIBLE!!
 MrMario
Inte rolig alls.
 BarryHero
Gillar temat.
 Hulk Hogan
Det känns som att Carpenter inte har bestämt sig för filmgenren här. Filmen har ju inslag av löjlig komedihumor (särskilt med en skådis som Chevy Chase). Stundtals skiftar det om och filmen blir seriös och får en thrillersida som inte riktigt stämmer överens här?? En komisk version av Hollow Man... Jag är stort fan av Chevy Chase. Jag tycker att filmen i sin helhet håller. Men önskar att man kanske tagit bort thriller-skepnaden. Dessutom känns det som att Sam Neil medverkar i fel film.
 mrinkel
Välgjort och stundtals intressant med bra skådespel. Några roliga scener, men i slutändan medioker med ett rätt så kasst slut.
 RobinsTaste
En okej film med några riktigt roliga gags. Taxi-scenen som exempel, men annars....vet inte?
 chow666
vet att betyget kanske inte stämmer, men ja tycker den var störtskön
 lavemagnus
Otroligt underhållande! Favoriten Carpenter lyckas än en gång.
 oell
(men chevy chase är helt hopplös)
Fin mix av thriller, komedi och en släng av klassisk noir med voice over och allt. Inte helt likt Carpenter, men här finns gott om charm och Chevy Chase passar fint i huvudrollen. Lite underligt dock kring Sam Niell´s rollfigur som verkar agera för en betydligt mer allvarstyngd plot. Klassiker från barndomen som nu var väldigt rolig att se om.
 le monster
Chevy Chase var en av de första framgångsrika komikerna från SNL som lanserade sig själv som filmskådespelare. Tyvärr var detta mot slutet av hans framgångsrika filmkarriär, men då man satsat pengar på de visuella effekterna och då skämten är roliga även om de inte är fantastiska så är filmen ändå värdig Chase talang.
Underhållande och småcharmig bagatell. Sam Neill är så lysande man kan vara i en sådan roll i denna typ av film. (7-/15)
 Tatty
Nja filmen är okej men lite sån där långtråkig. Slutet var lite bored.
 RobinsTaste
Efter en omtitt så höjdes min eventuella 2a i betyg till en stadig 3a. Ingen riktig Carpenter-vibb, men en stadig rulle som är spännande och tar osynlighets-kraften till komiska nivåer. Hatar den svenska titel-översättningen dock. Memoirs of the Invisible Man passar bättre.
 Gigi1943
Varför finns inte noll poäng, jag orkade bara se en halvtimme av detta dravel och vilket fladder hit och dit, nää, fy sjutsingen så dåligt.
 ClintanTheKing
Trots att det är underhållande och en kul idé så är detta utan tvekan en av Carpenters svagaste rullar. Tror inte den håller att se mer än en gång. Det där typiska Carpenter-soundtracket saknades också.
 ziferN
Charmigt och underhållande men inte direkt roligt, i och med att filmen klassas som en komedi. Inte heller precis en av Carpenters vassare filmer, samt så saknade jag Carpenters klassiska synth-soundtrack. Men ändå, den fungerade som underhållning för stunden och Chevy Chase är som vanligt sevärd.
John Carpenters "ljusaste" film är en lyckad dramakomedi med drag av spänning där han lyckats placera tre bra skådespelare; Chevy Chase, duktig som den osynlige Nick Halloway, Daryl Hannah och den australienske skådespelaren Sam Niell, som året därpå (1993) slog igenom med dunder och brak i Steven Spielbergs "Jurassic Park". Snygga effekter. 3+
 martin eden
[rek. 2] Jag påpekade för min kamrat SOLIDUS när vi såg denna att OSYNLIGMANNENFILMER blivit en speciell genre i sig och att Carpenter verkligen lyckas möta alla dessa krav och lite där till. Detta är en underbar film med fantastiska effekter full med referenser till tidigare filmer i denna "genre". Ett bra manus som balansrar humor och allvar, en Chevy Chase i toppform, fin regi och mest av allt underbara specialeffekter, RIKTIGA specialeffekter och ingen jävla CGI!!! Gillar även noir-elementen, flasbackstrukturen osv. Jag gillar den!! Mycket bra! 4.
 JanneN
Både Sam Neill, Chevy Chase och Daryl Hannah var jättebra i den här filmen, (Daryl Hannah är både snygg och bra skådis). Sedan är det bra att se HELA filmen - om man skall ge betyg!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
En kvinna bland män (info) 20:06 25/3 (2)
Blood Predator (info) 19:33 25/3 (1)
Påtaglig fara (info) 18:58 25/3 (96)
Await Further Instructions (info) 18:42 25/3 (3)
Kvinnorna på sjätte våningen (info) 17:10 25/3 (23)
Mannen i tågkupén (info) 16:46 25/3 (15)
After Everything (info) 16:14 25/3 (1)
Livet går vidare (info) 15:23 25/3 (7)
Nixon (info) 15:20 25/3 (59)
Jag är ingen ängel (info) 13:25 25/3 (7)
The Dreamed Path (info) 13:22 25/3 (1)
Supercon (info) 13:03 25/3 (2)
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 12:11 25/3 (58)
Black Panther (info) 11:31 25/3 (84)
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
The Dirt (info) 09:29 25/3 (3)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)