olam
Bra skildring av militärdiktaturens brott och grymhet i Argentina mellan 76-83. Fotografiskt väldigt snygg.
 Robert Shaw
En ganska ordinär thriller med otroligt amatörmässig och övertydlig musik.
 Förenäs
Mycket stark och gripande om relationer och svek under dessa extrema förhållanden. Berättelsen är filmiskt tacksam förstås men det förtar inte upplevelsen - särskilt inte med vetenskapen om att dylika saker fortfarande pågår i vår värld.
 Bozze80
Gripande skildring av orättvisor och svek.
 nopasaran
Stram, konsekvent och uthålligt filmat om övergrepp från paramilitära säkerhetsstyrkor mot några unga män i diktaturens Argentina. Man får en bild av hur fångarna mals sönder bit för bit men att hoppet inte överger dem och människovärdet trots svåra odds hålls vid liv.
 jonbo
Bitvis ganska seg, men också spännande på sina ställen. Halvsvag trea.
 WinDrop
Föga gripande film. Somnade och fick kolla om halva rullen igen. Filmen var sådär, möjligt att man känner att denna är än bättre om man är en rödstrumpa.
 Filmguru
Intressant och välspelad film om de bisarra händelseutvecklingana i 70-talets Argentina... Windrop: Du kände ingen sympati för att du röstar blått? Beklagar din brist på känslor.. Måste vara tufft för dig...
 likbil
Windrop - "om man är en rödstrumpa" Så du menar att militärjuntans brott mot mänskligheten i Argentina är något man som högerorienterad ser på med blida ögon? Fräscht!
 todape
Alltför enkelspårig för att fånga mitt intresse. Hade väntat mig mer.
 jojjobadd
sjukt seg film...
 haajen
Blir aldrig riktigt engagerad av männens hemska situation, de förblir alltför anonyma. Dessutom tyckte jag att regin var alldeles för stiliserad för att passa en så här realistisk historia-vissa av försöken att skapa spänning är synnerligen klumpiga. Trots detta en intressant film som lär en ngt om den samtida historien.
 Benisakura
En intressant och oerhört välspelad film, lägg till lite spänning och du har B A 1977!
 bernold
obehaglig
 winston s.
förtjänar endast en fyra för att det är en sann historia som behöver berättas och som här berättas på ett någorlunda effektivt sätt. men som film betraktat är den ingen superhöjdare. hade jag inte varit så intresserad av argentina och "vänstervriden" vetifan om den fått en fyra.
 Cherry_Coke
Jättebra verklighetsbaserad historia. Man grips verkligen av vad de här personerna genomgick! spännande och mycket naket också :P superbra!
 fröken vera
MYCKET stark 4a! Väldigt bra film. Dessutom snyggt filmat, bra ljussättning, bra musik, bra skådespeleri, och skitbra slut! Den berättar på ett bra sätt som gör det lätt att ta det till sig. Blod, våld och misshandel i lagom dos.
 Tim Buckley
(rek 4a) Det blir så förbannat påtagligt tillsist så att den totala kapitulationen inför filmen till sist för mig blir helt oundviklig, när jag som på beställning dessutom får tårade ögon sekunderna innan eftertexterna, som om inte den obehagliga pulsen och rysningarna räckte. Filmen gestaltar utifrån de vittnesmål som de frihetsberövade fångarna själva gav vid den anknytande rättegången 1985 den psykiska och fysiska tortyr som de utsattes för av den paranoida totalitära och brutala militärjuntan under 1977-1978. Det enda negativa jag kan säga om filmen är att jag under det första 23 minutrarna (3a) undrade om någon fördjupning måhända stod på menyn, men sen backar kameran nerför trappan och filmen ger mig ett grävlingsbett som fortfarande hänger kvar genom den identifikation jag inte kan låta bli att känna med de torterade, vars relationer trots att de aldrig uttrycks eller disskuteras på något sätt mot slutet genom enklaste möjliga sätt uttrycks så starkt. 5a
 KillerPutte
(rek.4) En riktigt obehaglig film, som naturligtvis kommer upp till höga höjder pga att den är verklighetsbaserad och himla bra gjort på alla plan. Man slås återigen av hur jävla fucked up det kan bli när makt används på ett felaktigt sätt; förtryck, korruption, diskriminering osv, människan har en helvetes massa avigsidor när deras makt ifrågasätts eller hotas, och vilka dramatiska följder det kan få. Stark rakt igenom.
 eppjones
Spännande, möjligen något enformig.
 lekke
Ganska spännande, men samtidigt inget utöver det vanliga. Hade rätt höga förväntningar på denna.
 jimmy ringo
Skrämmande att se hur det kunde gå till i dikarturens Argentina. Ibland var den mycket spännande. Stark trea!
 FreddyKrueger
Inte för att jag gillar kommunism men den här filmen var riktigt bra.
 LaDecima
Väldigt intensiv och bra.
 Ola_Schubert
Extremt intressant att få en inblick hur det var. Det är tur att ondskan många gånger är så inkompetent.. Tyvärr så var filmen ibland virrigt uppbyggd med skumma förflyttningar och kändes lite monotom vid något tillfälle. En mycket svag fyra räcker det dock till.
 Tippi Hedren
Tyvärr inget som man lägger på minnet, men ganska spännande när man såg den.
 den_fonk
Aningen repetetivt framförande, men på det stora hela underhållande och skojig. Kul att se hur man satte dit kommunistsvinen back in the days.
 RichardEk
Djupt obehaglig närstudie i mänsklig förnedring och tortyr. Det är ingen film som är enkel att förhålla sig till. Frågan är om den ska ses som spelfilm över huvud taget (med en implicit underhållningsfunktion)? Men samtidigt är det inte heller en dokumentär. Filmen befinner sig någonstans i mitten mellan fiktion och dokumentär möjligen med undantag i slutet där ett mer konventionellt spänningsdrama spelas upp.
 LacombeLucien
På gränsen till 4.
 kexchokladet
Hade hoppats på lite mer. Den berörde starkt, men var ganska monoton stundtals.
Senaste kommentarer
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)