mingping
Rätt trist, abslout ingen skräckis om man nu inte har fobi för barn i tio års åldern. Handlingen var ganska sisådär och inte så pass revolutionerande att den kunde få mig att höja på ögonbrynen.
 Enna
Började väl okej men sen blev den bara konstigare och konstigare.
 todape
En stark rollista men ändå känns det som om aktörerna bara presterar för "en dag på jobbet". Bra och mot slutet ganska spännande film, men i övrigt inte mycket mer än så. Lite enformig.
 cluster-
Intressant teori om livet efter detta.
 Step1
Den var helt meningslös! Inget sevärt
 Christofer
Längesen jag såg den, men minns att jag tyckte den var riktigt bra.
 Tabac
Skaplig rulle. Såg den för längesedan men den ska nog vara värd en trea iaf.
 Kommie
finfin!
 Pingu
Jäkligt tjatigt emellanåt, men har en intressant idé.
 Pepper
Rätt seg, men någorlunda intressant idé. Svag trea.
 Film Guden
Smart och intressant. Med sevärda skådespelare också som Kiefer Sutherland, Oliver Platt, Kevin Bacon och William Baldwin. Fast dem måste vara ganska tokiga som vill utsätta sig för detdär. Bitvis väldigt spännande men larvigt och svagt mot slutet.
 Eorling
1991 tyckte jag den var jävligt cool, men trist är det inte.
 mystepho
Mycket intressant idé och en väldigt påträngande illavarslande känsla. Inget alls att klanka ner på direkt men ändå känns det som om jag inte behöver se om den på 10 år eller nåt...
 MrDoctor
Intressant och spännande, men på sina ställe lite osammanhängande för att bli högre än en trea.
 chris_lambert_
Börjar bra men sen när storyn blir mer psykoskräck tappar den som fan. Synd på så bra skådisar och snyggt bildspråk.
 O´Reilly
Det var ett tag sen men jag minns lite smått att jag inte tyckte något vidare om den. Får nog se om den.
 Alaveteli
kul story..stark 3:a
 Stevie
Spännande och annorlunda story!
 Ogräset
Inge vidare. Punkt slut.
 kexchokladet
En gammal kultare..inge vidare dock.
 strangeice
En stark 4:a. Visste inte att det var en skräckfilm innan jag såg den, men den var över förväntningarna och som recensionen ifrån joker så framkallade den olika känslor.
 coastaltown
det är en fin idé, men resultatet är inte bra alls.
 SiouxieSue
Det är intressant att filmtipset tipsar om Faraos Cigarrer som liknande film.
 Totenkopf
Många bra skådespelare, ok en ganska ok film om man är snäll med betyget
 ellaine
Det var i och för sig väldigt länge sen jag såg den men då tyckte jag absolut att det var en fyra.
 gubbtjyv
jisses vilket skräp! inte ens alla rökmaskiner i världen kan rädda den här smörjan (de ryker faktiskt lite i varje fucking scen!)
 MrMario
När ja först såg den var den en klar fyra, nu när jag sett den igen så blir det inte mer än två så därför en trea som slutbetyg
 embla13
Ganska gammal film! Men gillar den starkt!
 MoonieZ
Minns att jag gillade den när den kom, men ändrade mig när jag såg om den nyligen. Ganska tunn historia.
 Scrite
Stark tvåa.
 #54
Hade för mig att den hade något intressant att säga, men det var ju bara en spökhistoria.
 LeoEntourage
90-tals pärla :)
 ziferN
Hyffsad och intressant, funkade bra som tidsfördriv.
 filmfreak1
Spännande och bra. Såpas bra att det räcker till en 4a.
 Ondskapt
Börjar ju rätt bra, men tappar ju längre filmen går och det blir lite väl rörigt.
Bra och spännande thriller med övernaturliga inslag. Kul att se Julia Roberts i nåt annat än gulligull filmer.
 pussytwister
Fy fan
 Grillo
Helt okej men ju längre det går desto mer känns filmen som kristen propaganda, tyvärr. Väldigt intressant koncept som kunnat bli mycket bättre med ett mer öppet sinne hos filmskaparen.
 Xenox
En spännande och otäck skräckthriller. 3+
Väldigt härlig atmofär i den här och jag blev rätt förundrad över många av miljöerna. Lätt surrealistisk ton och numera en klassiker.
 Berniey
Fascinerande handling och det är riktigt spännande till en början men sen så blir det sämre, tyvärr.
 dudson
Bra intressant & annorlunda film och snygga miljöer med ett intressant tema+ grymma skådespelare. klockren 3a..
Kanske inte den bästa filmen i filmhistorien men handlingen har man inte sett alltför ofta; några läkarstuderande vill ta reda på vart man hamnar efter att man dött. Går att se men kanske inte mer än en gång. 2+
 Dele
En vilt spekulativ spännings- och moralhistoria som bjuder på just det, och ingenting annat. Har sina sympatiska stunder, men upplösningen är tyvärr ordentligt krystad.
Spännande, välgjord och även ganska intressant film med bra skådespelare.
Spännande, välgjord och även ganska intressant film med bra skådespelare.
 Jaganatha
Tidernas sämsta svenska filmtitel - när är en puls någonsin dödlig? Vi får väl se hur det går för återupplivningsförsöket av denna medelmåttighet som hotar att komma senare i år. Blir det "flatline" på publikbarometern, månne?
 karlmats
Snyggt filmad och grundidén är det ju inget fel på. Dock blir jag aldrig riktigt fullt gripen av det här trots den namnkunniga casten. Kul att se hur unga alla de här skådisarna såg ut, men tveksamt om Joel Schumacher är en tillräckligt bra regissör för att maxa den här berättelsen. Sen blir det ju alltid lite krystat när filmer ska ta upp temat om vad som händer efter döden. Helt ok underhållning ändå.
 stgurgel
Lite spännande, lite bra skådespel, men storyn räcker inte för att underhålla. Till stor del bara en massa skrikande osämja
 Solidus
Underbar grundidé och Joel Schumachers estetiska stil passar bra till filmen. Det är kul att se så stora namn knutet till projektet, då i början av sina karriärer och jag blev förvånad över att filmen var mer av ett drama än skräck. Det är något som inte förstör FLATLINERS, men det känns som den nerv som finns i början av filmen försvinner mot finalen.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
The Dirt (info) 09:29 25/3 (3)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
Nixon (info) 07:25 25/3 (58)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)
Columbo: It's All in the Game (info) 12:40 24/3 (1)
Columbo: Identity Crisis (info) 12:39 24/3 (3)
Columbo: Grand Deceptions (info) 12:38 24/3 (2)
Columbo: Forgotten Lady (info) 12:37 24/3 (3)
Columbo: Double Shock (info) 12:36 24/3 (4)
Columbo: Dead Weight (info) 12:35 24/3 (6)