sonocronic
SÖG! Fattar inte vad folk gillar med denna?! Jag blev bara irriterad på skiten! SUGHUMOR!
 craptastic
En riktigt klen fyra. Tyckte den var riktigt bra ett tag men tyvärr tappa den på slutet som tusan. Gilla väl actionröjet på sitt sätt men Ne.. humorn blev mer slarvig.
 conbe755
Bland de sjukaste storrys jag sett på en film som ändå är bra, och med en skön brittisk humor... svag fyra når den till.
 Solidus
Underbar hyllning till actiongenren, tillsatt med klockren brittisk komik. Skådespelet från samtliga är en njutning att skåda och det snabba tempot skapar pulshöjning. Dock så känner jag att tempot i kombination med den snabba klippningen blir, på sina ställen, för mycket. Däremot så älskar jag den fantastiska urballningen i slutet av filmen. Gillar du action så är detta ett måste!
 Thavox
Ytterst svag trea. Snyggt filmat men saknar känsla.
 lavalampa
Annorlunda och rolig men slutet drar ner betyget svag 4:a
 Goldentales
Underbar och ibland ologiskt härlig humor blandad med sköna karaktärer och det som gör den ännu mer sevärd är just mängden med olika varianter av humor som användning inom film. Klart sevärd och på ett vis lite smartare än Shaun of the Dead. Scenografin kan vara en svår punkt för vissa.
 Supernaut
Kärleksfull och rolig hyllning till testosteronstinn 80-talsaction.
 Technoir
Brittisk humor när den är som allra sämst.
 Anvurang
Jag gillade inte riktigt hur filmen blev framåt kanske de sista 30-40 minuterna, det var lite väl... mörkt för en komedi?! Annars är den ganska rolig vid sina ställen.
 neon
Yarp!
 claradidam
Älskar den kvicka humorn, den snabba klippningen och handlingen som är en enda stor uppbyggnad till en punch-line. Love it!
 KevinCroner
Nja, ingenting för mig. Den var visserligen roligare andra gången jag såg den, men Pegg och Frost är inget för mig. Dessutom känns den väldigt makaber, speciellt mot slutet. Nästan lite läskigt.
 ClintanTheKing
Jävlar bra film alltså! De har lyckats blanda thriller, action och komedi i en och samma film - jävlar bra gjort! Pegg är grym som London-snut. En hel del skott avlossas som sagt i denna film.
 tomatburgare
den är ju lika skön varje gång. funkar att se en gång om året typ ^^
 robbieroy
En underbar deckarhistoria i brittisk landsbygdsmiljö. Jag älskar tonen och den perfekta avvägningen mellan brittisk humor, spänning och mord. En väldigt stark 4:a, ja, snudd på 5 fram tills slutet. Det är fasansfullt hur man förstörde den här filmen. Till sist blir det en 3:a pga detta. En 3:a av det svagare slaget.
 antis
Nja, den var lite kul i början sedan blev det för mycket och för löjligt.
 kimpah
Bob skrattade, men lite väl magstark ibland. Men ganska skojig!
 Virrpanna
Gillar Simon Pegg sjukt mycket, han är härlig!
 mkan
Grymt bra och rolig film!
 Halofreak92swe
Underhållande brittisk action-komedi med den underbara duon Simon Pegg och Nick Frost. Det ballar ur rejält mot slutet men det gör inte så mycket, skrattade en hel del :) Stark 3.
 FEM ELLER ETT
Aldrig tråkig, men inte så jävla kul heller. (1/2)
 Iggeh
Grymt bra! Gillar hur vissa små detaljer poppar upp för att sedan återkomma med jämna mellanrum, det gäller att vara lyhörd för att upptäcka vissa! Slutet tycker jag passar in bra, fin balans mellan mystik och action! Timothy Dalton är lysande!
 karlmats
Jag måste nog bara konstatera att Pegg och Wright inte är min kopp te. Det här ska vara så jävla brittiskt coolt att man bara vill kräkas och även om vissa grejer är lite småroliga så känns det mest som en buskisversion av Kopps, och den sög också så jag vet inte vad jag hade förväntat mig här. Timothy Dalton är dock kul att se igen. Lite kul att man får sänka betygssnittet på hela den samlade brittiska skådiskåren i ett svep och 2an är svag.
 Newt
Hysterisk rolig film som samtidigt är en härlig och kärleksfylld homage till actionfilmsgenren. Rappheten i dialog och klippning går hand i hand.
 grusad
Riktigt rolig.
 Berniey
Svart brittisk komedi som är extremt överdriven och riktigt dåligt! Inte alls kul!
 Alreadyrick
Var rätt kul i början, även om Shaun of the Dead var roligare. Sedan kom slutstriden som var fett dryg och uttdragen. Blev inte alls spännande och man satt där och hoppades att det skulle ta slut någon gång...
 Pixic
Skön parodifilm
 idd
väldigt mycket sämre än shaun of the dead tyvärr..
 Hengman
Ganska rolig, men dussinactionen (halva filmen) har jag gärna varit utan.
 Beex
Börjar bra, tappar fokus totalt nånstans runt mitten.
 Taandborste
Lite besviken faktiskt. Trodde den skulle vara roligare.
 kloakula
Så förbannat roligt! Jag blev hänförd över filmens manus, på samma vis som jag blev hänförd över manuset till Shaun of the dead. Det är oerhört välskrivet och jag tycker inte att det är särskilt förutsägbart heller. De lyckas göra intrigen i filmen riktigt spännande, fastän det är en rejäl skopa humor med. Riktigt riktigt underhållande!
 recencent96
Mer fyndig än rolig.
 Necross
Obegripligt lång.
 Afflicter
Enkelt Edgar Wrights bästa film. Blodigt, skitroligt och världens mest vinnande smil på Timothy Dalton.
 LacombeLucien
Nja, småkul men inte jättebra.
 vladi
Tröttsam och lång.
 Sture Stenhög
Precis som med Shaun of the Dead så har jag väldigt svårt att förstå vad folk ser i det här. Det är förvisso inte uselt, men jag hade nog haft lättare att förstå det om den hade varit usel, då hade jag bara kunnat peka på att folk har usel humor. Här har jag helt enkelt svårt att se vad som ska vara så roligt. Jag kan uppskatta en del filmreferenser (särskilt de till Wicker Man), men i övrigt känns allt bara platt. För mig är det en prototypisk betygstvåa, jag kan se den utan att lida, men jag tycker inte att nåt med den är överdrivet bra
 johan93
Sjukt underhållande, på gränsen till briljans! Simon Pegg är underbar som alltid
 niin
gossen försökte åtminstone. bättre lycka nästa gång.
Lika klockrent som "SOTD" och oj, vad jag har saknat denna svarta humorn uppblandat med all sortens filmgenrer. Det börjar med fantastisk komedi, går över i bra rysare/thriller för att explodera i underbar action sista 30 min.
 need_sleep
Lite kul var den allt... men inget som satte några djupare spår. Lite oväntad sista tredjedel i filmen :-) Får dock nöja sig med en 2:a
 Nihilus
Är väl den bästa av Simon Peggs filmer kanske. Inte riktigt min humor dock, tvåan är inte långt borta.
 EvilNed
Jag vill bara säga att jag sett denna filmen säkert 10 gånger och den tappar fan aldrig. Den är genomarbetat som något jag aldrig sett förut. Varenda sekund i filmen är utstuderad för att få en pay off längre fram, eller för att ge pay off till något som planterats tidigare. Inte en filmruta är bortkastad.
 deswhip
Bästa scenen: "Nothing like a bit girl on girl! :D"
 dudson
Tid typisk brittisk torr svart humor komedi som verkligen är grymt välgjord och rolig. Dalton är klockren i sitt charmiga sätt. Storyn är guld även den. En film som verkligen ökar efter varje sekund som går...
 Qhorinhalfhand
Solklar 4a, en av de bättre komedier jag sett.
 Starkbröl
Inte rolig. Kopps var bättre.
« Föregående   |   1 ... 14 15 16
Senaste kommentarer
Den of Thieves (info) 14:18 16/2 (23)
Replicas (info) 14:10 16/2 (2)
Enter the Void (info) 13:02 16/2 (104)
Robin Hood (info) 12:28 16/2 (7)
Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben (info) 11:16 16/2 (770)
Alita: Battle Angel (info) 09:14 16/2 (7)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)