Betyg idag: 1 380 Besökare idag: 4 251

misslonely
svag fyra.
 Chrome
superb film, skall tydligen komma en amerikansk remake.
 kontorshunden
En mycket valberättad historia som både överraskar och briljerar. Filmen förövrigt är riktigt bra, en modern klassiker.
 foppa99
trodde den skulle va ännu bättre, men sevärd.
 SiouxieSue
Hmm, titeln gör sig inte riktigt i svensk översättning. Men det gör inte så mycket om man väl ser denna spännande film.
 Tippi Hedren
Ganska spännande men inget jag kommer att minnas för någon längre tid.
 Djason
Trodde den skulle vara bättre men visst var den bra, men dock finns det en del ologiska luckor som stör mig.
 Erajka
Otroligt vacker film. Slutscenen var helt otrolig.
 Tuxie
Den var ganska bra men det var så många karaktärer att hålla reda på och i nästan alla dialoger pratade man om karaktärer i tredje person. Neuville gjorde det och det, Alexandre sa det och det, Philippe gjorde ditt, Anne gjorde datt. Inte blev det lättare av att några använde förnamn, några efternamn, några titel och några släktskap för att referera till en och samma person. Det tog ett bra tag innan jag hade lärt mig vem som var vem och då var filmen nästan slut. Förmodligen funkar den bättre i bokform.
 Kayuzuzu
För spretig för att vara spännande tyvärr.
 Dele
Välgjord, snygg och spännande thriller som tyvärr tappar en del den sista halvtimmen. Annars är dess största förtjänst det mänskliga perspektivet som ger filmen engagemang bortom enbart historien.
 CultOfZenith
Håller verkligen med om att tempot dör lite mot slutet, men de minnesvärda scenerna är tillräckligt många för att fyran ska vara given. Jag tänker framför allt på den långa jakten som följer flykten genom fönstret på vårdcentralen. Sjukt tight! Dessutom riktigt spännande och oförutsägbar, även om det slutgiltiga svaret på gåtan är lite väl utstuderat.
 Fredzon_M
Ganska bra film som dock har en hel del störningsmoment så som: Musiken. Det är aldrig någonsin en bra idé att låta texten i en popsång återspegla vad vi ser i filmen. Drickscenen tänker jag då på. Barndomsförälskelsebiten är också enbart löjlig, distraherande och innehållslös. Sen är det sisådär med trovärdigheten ibland och kvalitén känns väldigt skiftande, det känns väldigt spretigt. Trots detta en helt okej thriller. En ganska svag trea blir det.
 Mikkala
Jag vill ge den en fyra men får bli en stark trea istället för en svag fyra. Jag håller precis som andra påpekat med om att den är rörig och det är mycket att hålla reda på och det är svårt att binda ihop allt. Foto, skådespel och thrillermässigt är det riktigt bra och när han blir jagad är sjukt spännande men det borde ha varit en mer röd tråd genom filmen.
 answai
Börjar bra, men ju mer vi får reda på desto mer långsökt blir det. Vissa saker är bara för dumma, t.ex. faderns berättelse. Det sätt på vilket människor reagerar och den bakomliggande orsaken (själva hämndhistorien) är så osannolik att filmens kvalitéer helt förtas. För visst, filmen är välspelad, men tyvärr.
 Mikka
Välgjord och oförutsägbar thriller som höjer sig över mängden vad gäller bl. a. skådespelarinsatser och soundtrack. Franįois Cluzet är mycket bra i huvudrollen.
 Foppa72
Franska drama-kriminal-thrillers håller hög kvalitet över lag, denna var inte något undantag.
 Waldo Trumbull
Mycket bra. En tät, långsam, mycket välskriven thriller. Cluzet är väldigt bra i huvudrollen och övriga skådespelare håller även de en hög klass. Storyn bjuder på den ena tvisten efter den andra, visst, det finns ett par logikluckor men detta är trots allt en film, inte en dokumentär. Stämningen är tung och lite förvriden, något som både fotot och musiken hjälper till med. En riktig liten pärla.
 jp
Fantastisk.
 Ve72
Otroligt bra thriller! Superspännande och med en hel del tvister vilket jag gillar skarpt!
Välgjord och inte minst klurig thriller där allt klaffar. Bra skådisar, en mycket kompetent story där det är bäst man hänger med ordentligt i alla tvistar. Fransmännen fortsätter imponerar.
 Gröne_Orm
Hög kvalitet och jämn spänning, men faller mig ändå inte riktigt på läppen, ungefär som Hemligheten i deras ögon inte nådde mig på ett personligt plan.
 Spunks
Jättesvår att betygsätta. Trea eller fyra. Stark trea tror jag att det blir. Absolut ingen thriller. Romantisk kriminaldrama snarare. Alldeles för glad i färgerna. Men se den kan man absolut göra.
 JimCarrey
håller definitivt intresset uppe.
 Acke Va
En riktigt bra film.Se den ! Jag brukar inte gilla franska filmer men den här är bra.
 KroY
Härligt att snubbla över en sån här film!
 Juu_W
Förvånansvärt bra! Lugn och utan dramatisk musik, sevärd!
 Uncle Arthur
Harlan Coben på franska blir perfekt!
 Dutch
Jag gillar Dustin Hoffman.
 mammene
Vilken klass det var på det här! Mycket bra story som höll hela vägen och väldigt svår att lista ut, men som fick allt att falla på plats till slut. Många bra scener och hög klass på skådespelare och foto. Det jag tycker om är när man får en historia serverad och inte bara drämmer på med action köret, det ska smygas på så man hinner lära känna huvudkaraktärerna efter hand. Allt detta har man verkligen lyckats med här, så det är inte lång från femman.
 Film_DVD
Film när det är som bäst.
 Film_DVD
Fullfjädrad 5 poängare.
 erik.p
Första delen väldigt bra, bra skådisar etc. Men handling är för komplicerad, för långsökt.
 MrsRatched
Spännande story som är riktigt välspelad. Inte alls det sedvanliga uppenbara thriller-köret heller. Klart nära en 4:a, men det blev snudd på rörigt i upplösningen. Till filmens nackdel såg jag halva åt gången dessutom, så 4:an kanske finns där egentligen.
 Tenchi
Det här var riktigt bra! Välspelat och originellt. En film som måste ses!
 WillyV
Svag fyra, inleder mycket starkt men tappar lite i upplösningen. Men, bitvis riktigt svettigt spännande och en film med såväl Cluzet som Scott-Thomas i rollistan har mycket vunnet på förhand. Klart över medel i thrillergenren.
Första timmen är fullkomligt lysande, men ju närmare man kommer upplösningen desto segare och i synnerhet desto mer ointressant blir det. (9-/15)
 Totenkopf
Mycket bra och spännande fransk rulle.
 Hypostas
Den här hade jag sett förut, för 5-6 år sedan, men antingen glömt att betygsätta eller så har FT tagit bort mitt betyg. Hursomhelst gick den fint att se igen, eftersom jag glömt bort storyn. Kom ihåg ett par karaktärer väl: en skön gangster och en ond kvinna. Stabil trea.
 BlackLodge
Helt okej rulle att faktiskt se på, men efter att man sett klart den är det fortfarande en hel del saker som känns lite för oklara för att det ska bli helt godkänt. Kort sammanfattat: Underhållande men med ganska stora brister. Rekommenderar alla som sett den att läsa tråden om filmens plot holes på IMDB.
 Engravadlax
Bitvis mycket spännande thriller, klart sevärd.
 tvamvarg
Mkt bra thriller med fint persongalleri och skådespel. Krånglig plot som de ändå löste riktigt bra efter förhållandena. Litet mini-minus i slutet men det överlever man.
 Zebulonm
Bra o spännande film. Spänningen håller i sig under hela filmen. mycket bra skådespelare speciellt huvudrollsinnehavaren....
 origC-J
Börjar lovande, då man väntar sig en av dessa högklassiga thrillers som fransmännen släpper ifrån sig då och då. Tyvärr går det hela snart över till en betydligt plattare spänningsfilm efter tydligt amerikansk modell, inklusive en spektakulär flyktscen. Men ständigt välgjort, om än lite för bekant.
"Ne le dis ā personne" blev en film att se beroende på att jag blev uppmärksammad på Harlan Coben som författat boken "Tell No One" som denna film baseras på. När man inte ser alltför mycket fransk film så blir det franska språket och skådespelarnas agerande ännu vackrare och intressantare när man väl ser en. Det är en intressant historia även om originalitet kanske inte är det den starkaste sidan. Istället är det skådespelarna och lite twister och oförutsägbarhet som lyser upp filmen. 4-
 fridenpaden
Krånglig jäkla röra. Onödigt krånglig. Ska de vara lika gamla i filmen eftersom det är tillbakablickar från när de var små? I verkligheten är det 15 års skillnad mellan skådespelarna - och det märks. Inte realistiskt. Inte vettigt. Inte bra.
Fransk film när den är som bäst!
 RustyFilm
Ett franskt thriller-drama baserad på Harlan Cobens bestseller (ej läst av mig). Men filmen var en trevlig och harmonisk upplevelse med genomgående bra skådespeleri och ett bra regi och foto arbete.
 Groundhog Dave
När jag nu ser om den här drygt "8 år senare" har jag av ngn anledning lite lättare att köpa den ganska komplicerade berättelsen. Pausar för att koppla vissa namn som nämns... ja, vem var det nu ra... advokaten, just ja, osv. Jag höjer ett snäpp. 4!
helt ok
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Superhjältarna 2 (info) 20:38 11/12 (26)
Grumpy Cat's Worst Christmas Ever (info) 20:29 11/12 (5)
Gremlin (info) 19:35 11/12 (4)
Iron Wolf (info) 19:20 11/12 (1)
On the Twelfth Day of Christmas (info) 18:59 11/12 (2)
Mortal Engines (info) 17:07 11/12 (6)
I Roslagens famn (info) 16:55 11/12 (7)
Sjösalavår (info) 16:53 11/12 (10)
F for fake (info) 16:46 11/12 (1)
California Indian (info) 15:26 11/12 (1)
Varghunden (info) 12:08 11/12 (2)
Hunter x Hunter: Phantom Rouge (info) 10:14 11/12 (1)
Beast (info) 09:59 11/12 (6)
The Slumber Party Massacre  (info) 09:56 11/12 (41)
Life Itself (info) 08:55 11/12 (1)
Pestens tid (info) 05:08 11/12 (339)
The Killing of a Sacred Deer (info) 01:37 11/12 (36)
A Quiet Place (info) 01:30 11/12 (51)
The Lodgers (info) 01:26 11/12 (7)
47 Meters Down (info) 01:23 11/12 (24)
Extinction (info) 01:20 11/12 (23)
Geostorm (info) 01:18 11/12 (50)
Primitive (info) 00:36 11/12 (1)
Battalion (info) 00:21 11/12 (1)
Flykten från helvetet (info) 00:17 11/12 (353)
The Italian Job (info) 00:15 11/12 (449)
The Predator (info) 00:01 11/12 (20)
King Kong vs. Godzilla (info) 23:42 10/12 (41)
Beck - Okänd avsändare (info) 23:30 10/12 (148)
Djurvännerna (info) 23:17 10/12 (3)
Okänd soldat (info) 23:09 10/12 (12)
Vittnet som försvann (info) 23:00 10/12 (6)
Hiss till galgen (info) 22:55 10/12 (54)
Ben Hur (info) 22:39 10/12 (353)
The Clovehitch Killer (info) 22:21 10/12 (2)
Bohemian Rhapsody (info) 22:05 10/12 (30)
Dracula: Död men lycklig (info) 21:33 10/12 (249)
Shoplifters (info) 20:59 10/12 (4)
The Wife (info) 20:42 10/12 (5)
Sune vs. Sune (info) 20:39 10/12 (2)
Dark Crimes (info) 20:38 10/12 (3)
Bad Moms 2 (info) 20:37 10/12 (9)
Tjejresan (info) 20:25 10/12 (13)
Reckless (info) 20:21 10/12 (2)
Celeste & Jesse Forever (info) 18:23 10/12 (20)
Soldier (info) 17:14 10/12 (155)
Thoroughbreds (info) 16:44 10/12 (8)
Musik ombord (info) 16:28 10/12 (10)
The Villainess (info) 14:30 10/12 (5)
Alla presidentens män (info) 12:41 10/12 (167)