J-Andersson
Ganska länge sedan jag såg den här, men har ett positivt minne av den. Får bli en trea så länge, måste se den igen för att avgöra om den möjligtvis är värd en fyra.
 frigolit
SÅ TOKIGT DET KAN BLI.
 LiselotteÖ
Ok film. Stark bitvis. Men Julie Delpy tycker jag är överskattad och väldigt mycket för mycket, pretentiös och spelar över, hon borde nog spela teater istället för att göra film. Ännu en bortkastad kärlekshistoria.
 markus1990
Nära döden upplevelse, pinsamt dålig, skulle nästan vilja påstå att det är den sämsta filmen jag någonsin lagt tid på att se.. svag etta om inte ett minus poäng
 CD
Filmen börjar väldigt offensivt och jag är inte säker på att filmen kommer passa mig men den är konstant och man anpassar sig. Det blir till och med en bra helhetsbild till slut. Mycket skruvat och extremt med dialog som jag är så förtjust i. Hellre dialog än specialeffekter alla dagar i veckan, utom kanske söndagar som ibland inte behöver så mycket hjärnverksamhet. Man kunde tro att manus var gjord av en mycket konservativ person som ville visa på hur dåligt ett liberalt synsätt kan inverka på människor om inte annat så märker man ju på slutet att så inte är fallet och det är ju bara att konstatera att det finns kulturer där man kan prata sex så öppet vid middagsbordet med alla familjemedlemmar osv, händer inte i min familj iaf. Det gör fransmännen bra.
 jaghardamp
En svag fyra. Väldigt ojämn och jag kunde inte bestämma mig om jag tyckte om allt.
 Englabarn
Jag tycker väldigt mycket om denna film..
 KyLLo
En del udda inslag men är inte så vansinnigt engagerande, så det blir lite segt i längden.
 FilmSimon
oj den här va svårt att betygsätta :) kändes ganska orealistisk men ändå så gillade jag den ganska mycket faktiskt. Jag har en familj där vi snackar om kukar och helgens knull ganska mycket så inte är det de det jag tycker är orealistiskt, ne det känns som att man inte får så mycket förklaring till allt. typ nymfen vid slutet vafan... men andå så va den scenen vid slutet med nymfen min favorit och allt kändes så sjukt rätt och intressant just då att jag är sugen att sätta en fyra på den här, men dålig klippning och ett halvdant slut får ner det till en trea :) hej!
 fiskas
stundtals riktigt rolig. Stark trea!
 denimflickan
Hamnar nånstans mellan en 3a och en 4a. Härligt pratig film med karaktärer lika neurotiska som i en Woody Allenfilm. Rakt igenom underhållande och ofta rätt rolig men sista delen av filmen är aningen för hysterisk för min smak och jag tycker filmen tappar greppet lite, definitivt Delpy iallafall. Men ändå klart sevärda 96 minuter.
 linnea_18
Grym dialog! Här sägs inte ett onödigt ord. Och det sägs MÅÅÅNGA ord! Woody Allen - släng dig i väggen!
 Cloonie
En stark trea. Många underhållande och halvskumma stunder, dock var slutet lite tråkigt så därför når den inte upp till en fyra för min del.
 tobgbg
Oj...den här var svårbedömd. Hade hört att den skulle vara en mysig romantisk film med många skratt men istället var det en ångestframkallande film om lögner, relationsproblem, otrohet och svartsjuka. Jag gillade inte att titta på den då gjorde mig illa till mods. Dock får jag ju ge filmen credit för att den framkallar känslor. Bra skådespelarinsatser var det dock- extra härlig var pappan.
 levelfive
mycket bra - stark 3a
 Pierre Lunaire
Välspelad men ack så neurotisk. En pladdrighet som onekligen får mig att tänka på Woddy Allen men ett snäpp till. Men inom sina ramar mycket välgjord. En god 3:a
 Partybwal
Kunde ha varit bra, för det är bra stämning (välspelad alltså, inte alltid vänlig), men själva filmen uteblir på något sätt. Det finns helt enkelt inte tillräckligt mycket handling för att rättfärdiga en hel film. Kunde kanske ha blivit mysig som kortfilm?
 martin eden
Helt underbar relationsfilm!! Kvick dialog och mycket trovärdiga karaktärer som porträtteras kärleksfullt. Goldberg är magnifik och Delpy likaså. Imponerande regi. Mycket bra! 4
 mykee
Stark 3a mycket tack vare Goldberg. Delpy blir lite too much.
 funkisvilla
Delpy var för jäkla störig, men helt ok film ändå.
 LefthandLuke
Modern woody allen
 PeterTheW
Så undebrar. Välskriven, rolig och riktigt riktigt härlig!
 NtoNW
Börjar starkt med många pricksäkra observationer om relationer och parisare. Men sedan händer inte mycket mer, det blir liksom upprepningar på samma tema. I mina ögon började den som en fyra, men sjönk sedan så att slutbetyget blir en trea.
 bend
franska klichéer, men det funkar för det mesta. daniel brul var rolig. :)
 Litsne
En saga om en paranoid man och en fabulerande kvinna. Det skulle kunna bli bra, men gnistan saknas helt. Föräldrarna var den enda behållningen.
 XanderO
Riktigt dålig film. Den var fylld med dumma stereotypiska människor och var generellt bara jobbig att se. Ush!
 Starlette
Underbar film.
 kimpah
Visst var den bra på något sätt, men minus för de jobbiga dialogerna och föräldrarna... Inte särskilt underhållande. Förutom de bortvillade turisterna som förvirrat sig i slummen och fått ordet "FUCK" sprayat på sig. Det var kul!
 Jeroda
Tycker denna var hur rolig som helst! Föräldrarna är underbara och snacket är okonstlat och rättframt. Gillar'n skarpt! ;)
 karlmats
Jag måste medge att det är ett ambitiöst manus, det pratas vitt och brett om allehanda saker och mycket av det som sägs är nånstans inte helt tokigt. Dock är den varken speciellt rolig eller romantisk och då vet jag inte riktigt vad som finns kvar för en sån här film. Båda huvudkaraktärerna är ganska dryga och när man inte gillar personen blir det svårt att se fram emot vad som ska hända. Delpy är den bättre av de två men vem fan skulle orka med henne i mer än ett par dygn? Goldberg skulle jag nog slänga i dammen efter 10 minuter om jag behövde umgås med honom, en gnällig jävla douchebag som ska vara med och bära upp en romantisk komedi? Frankrike är lite av ett pissland dessutom. Nej, se Before Sunrise istället, liknande men så oerhört mycket bättre på alla sätt och vis.
 MISSPOKI
Jag förstår att folk kan tycka om den men jag säger att de var ett jävla skit manus. Bara massa fula ord och fylls av Amerikaniserade franska stereotyper som bara ligger runt och ljuger. Och Goldberg, passade i Joey som lite av en galen Badboy men i en romantisk komedi passade han ICKE. Dock gillar jag att "huvud"-kvinnan i filmen inte är en total "knock-out" utan hon är i stort sett raka motsatsen med synfel och jättebrillor.
 Karina
Stark trea, hade lite problem med Goldbergs skådespeleri ibland, men helt klart sevärd :)
 kuumele
För den som har varit med om samma kulturkrock i frankrike, är det lätt att känna igen sig i situationer som är så brutalt överdrivna att de blir absurda clichéer. Dock från ett otroligt amerikanskt perspektiv vilket gör det svårt för en svensk att ta sig till filmen.
 Mistlake
Vansinnigt rolig komedi i en av världens tveklöst coolaste städer. Att filmen knappt tycks handla om någonting känns ovidkommande när alltsammans är så storartat underhållande. Skådespelarna är strålande och, misstänker jag, improviserade ett antal av sina repliker.
 precineadd
Man får bedöma en film utefter vad den försöker åstadkomma. Det här är en ganska subtil liten film om självbedrägeri i förhållanden och problem i kommunikation, fint gestaltat också i form av språkbarriärer. Gillar hur man hatar Goldberg i början och cuttar honom slack ju mer press han hamnar under. Julie Delpy är intelligent..
 Almgren
Kanonbra realistisk dialog, och skickligt regisserat, men den stora behållningen för mig var att äntligen få se en sådan film (och social miljö) som jag verkligen hatar, med förjävliga karaktärer, MEN med en sane man i ensemblen. Det var nog inte meningen, men det är vad jag fick ut av den, och då blev det genast bra, ända tills han inte tar rätt beslut i slutet av filmen, och det kunde man ju inte väntat sig heller med tanke på att Delpy skrivit manuset. Goldberg och hans roll gör även andra halvan av filmen uthärdlig och underhållande, och tack vare det perspektivet kan jag ge den en trea.
 Gigi1943
Men oj så trött jag blev på detta blablablabla ... det var nästan koperat från W.Allens mest pratiga filmer. Blir man inte lite trött på att det sknas egentlig handling när folk bara står och tjafsar med varandra och detta utan innehåll. Är jag den enda som tycker detta, i så fall ber jag om ursäkt ...
 JimCarrey
På gränsen till underkänd 2-
 RadioSaga
Tycker bättre om uppföljaren!
 idaho1981
Skådespeleriet och dialogen ligger på en 4a, men tyvärr känns det som den innehåller lite väl mycket klichéer.
 AddeColciago
Betydligt mer humorinriktad än Before-filmerna, men också utan samma allvar. Delpy är skicklig.
 Solidus
Mysig, rapp och skrivet med hjärna. Första delen börjar riktigt lovande, men tyvärr tappar filmen lite av sin känsla då konflikterna ska uppstå mellan pojk- och flickvän. Dock gör regissören ett gott jobb med att pendla mellan allvar och humor samt jag uppskattar att filmen tar avstånd från att presentera tröttsamma klichébilder av amerikaner och fransmän. Kärlek och värme i det vackra Paris. Se och njut, gott folk.
 Flonk
I min bok gick Adam Goldberg med denna film från att vara en nobody till en superking. Jag har lite svårt för Before-filmerna. Denna passar mig betydligt bättre. Hawke har inte en chans emot Goldberg. Punkt.
 Yoki
Börjar hyfsat lovande men stupar och blir en osmaklig sörja av sex, meningslöshet och knäppa karaktärer.
 dafreakish
Delpy gör här en film som i mångt och mycket påminner om Linklaters filmer, som hon också skådespelar i. Ett lågmält drama där kärleksparet hamnar i centrum. Dock har hon inte riktigt samma handlag som Linklater och filmen haltar därmed bitvis. Onödigt slumpmässiga händelser mot slutet solkar ner manuset en del men filmen bärs ändå upp av den charmiga Delpy och hennes lika bra motspelare Goldberg. Men kemin mellan henne och Hawke är dock bättre i Linklaters ovan nämnda alster. Klart sevärd även om Paris framställs aningen sjukt.
 stgurgel
Rolig
 AmyTatti
Underhållande och smart, stundtals hysteriskt kul.
 Turtleboy
Självgod, pretentiös pekoral i ett desperat försök att likna Woody Allen. Det närmaste Delpy kommer är hans ikoniska glasögon - inget mer.
 Bomkia
Delpy har gjort samma film ett antal gånger känns det som. Detta var som vanligt underhållande. 3+
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Snömannen (info) 21:45 20/5 (46)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Attentatorn (info) 17:41 20/5 (14)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)
Judo Saga (info) 08:08 20/5 (17)
Fences (info) 08:06 20/5 (18)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 08:03 20/5 (11)
You Were Never Really Here (info) 08:01 20/5 (35)
The Professor (info) 06:57 20/5 (1)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 04:24 20/5 (71)
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)